Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor parkiet » 18 apr 2011 18:54

Bij onze dochter is een echo van de heupjes gemaakt, ik weet niet in hoeverre dat hetzelfde is, maar denk niet dat het er heel anders uitziet/aan toe gaat.
Onze dochter kwam op een gewone onderzoekstafel te liggen (ze was toch 3 mnd). Ze zullen waarschijnlijk zijn borstkas insmeren met (koude!) gel en dan een echoding eroverheen. Als hij ziekenhuizen gewend is, lijkt het me niet heel eng voor hem. Waarschijnlijk kun je meekijken op een beeld, dat levert wat vage zwart/wit plaatjes op, voor hem niet echt begrijpelijk lijkt me zo.
Ik vond het allemaal nog wel redelijk eenvoudig en niet erg indrukwekkend. Voor het vervolg van de heupjes krijgt mijn dochter af en toe een röntgenfoto, dat is naar mijn idee wat enger, dan hangt er een groot apparaat boven je en als ouder die meegaat moet je een loodschort dragen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 apr 2011 19:04

Ow, dat is dus niet zo spannend. Ziekenhuizen, dokters, bloedprikken, onderzoeken: we zijn alles wel gewend en zoonlief ook. Hij vindt niet alles leuk, maar het zal dus niet echt heel beangstigend zijn. We kunnen misschien wat oefenen met koude gel op zijn borstkastje. Even vantevoren een beetje naspelen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 18 apr 2011 19:39

Dat zal dan vast wel loslopen!
Ik vind persoonlijk bloedprikken veel enger dan echo's maken :mrgreen:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 apr 2011 20:12

Wat een leuk geboorte kaartje AG.
En wat een knappe dochters heb je toch zeg :D
Sterkte nog met het verder herstellen van de bevalling!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 apr 2011 20:23

ja, echt een prachtig geboortekaartje AG!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 apr 2011 20:34

@Galateia: zo'n hart-echo is idd niet eng, het kan alleen soms wel lang duren. In Leiden hebben ze tegenwoordig een TV hangen op de echo-kamers om de kindjes af te leiden, ik weet natuurlijk niet hoe dat in het ziekenhuis is waar jullie heen moeten. Maar anders is het misschien wel een idee om een boekje ofzo mee te nemen, als je bang bent dat hij niet zo lang stil kan liggen.

@AG: heel leuk kaartje, en wat fijn dat de borstvoeding nu wel goed lukt!

@TJ: mooie foto's!

Zo, wij hebben vandaag de zandbak maar weer gevuld met een beetje zand. De kinders zijn er superlief mee aan het spelen geweest. Ik zag Sylke op een gegeven moment verwoed kauwen, dus ze heeft lekker zand geproefd :lol: Er lag na die tijd wel meer zand buiten de zandbak dan erin, maar ze zijn lief geweest :wink:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 18 apr 2011 21:26

Hannah heeft de hondebrokjes ontdekt :? hoop dat het geen kwaad kan ;)
Afbeelding

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 18 apr 2011 21:40

Galateia schreef:Even iets heel anders. Zoonlief moet over een paar weken een echo van zijn hart laten maken. Hoe werkt zoiets bij kleine kindjes? Is dat raar, eng, een gedoe? Heeft iemand daar ervaring mee?

ik kwam op de site van het ziekenhuis waar ik werkte niks tegen, maar misschien dat dit je helpt?
http://www.infobuddy.nl/Echografie/onderzoek/84-1.htm

belangrijk voor je zoontje misschien, het doet absoluut geen pijn, alleen de gel is soms erg koud. En hij kan zn hartje horen kloppen dat vind ie misschien wel leuk..

succes in ieder geval

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 19 apr 2011 06:48

jeepeecee schreef:Hannah heeft de hondebrokjes ontdekt :? hoop dat het geen kwaad kan ;)

Vast niet :). Hier zijn de kattenbrokjes weer uit de mode gelukkig, maar nooit problemen van gehad, ze heeft er ook niet veel gegeten. Wat ik vervelender vind is dat de katten wel eens spugen en als je daar niet op tijd bij bent (en het lijkt nog erg op de brokjes), dat ze daar dan aan gaat zitten... Doe dan maar gewoon brokjes uit t bakje :-&

AG, superlief kaartje!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 19 apr 2011 07:40

@AikonGirl: Echt leuk, jullie kaartje! Wat zullen jullie je rijk voelen met die twee dametjes! Fijn ook dat alles goed gaat!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 apr 2011 07:48

Vandaag gaan we maar eens samen een zak zandbakzand halen denk ik.
Jurian heeft nu wel zijn speelhuis met glijbaan, en eronder komt nog een zandbak, maar dat moet nog uitgegraven worden, zeil erin. En dat duurt allemaal zo lang voor hem, dat hij nu dus nog steeds geen zandbak heeft. Hij heeft wel een tuin en oprit vol grint, maar de zandbak is toch wel erg leuk. Dus straks maar een zak halen voor in de oude plastic zandbak van vorig jaar.
Het wordt weer lekker weer, dus flink veel naar buiten :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 19 apr 2011 08:02

jeepeecee schreef:Hannah heeft de hondebrokjes ontdekt :? hoop dat het geen kwaad kan ;)

Ik denk het niet hoor.. behalve dat het me erg smerig lijkt... M'n vriendin haar dochter at ze dagelijks tot wanhoop van m'n vriendin die alles al geprobeerd had... Ze vond het waarschijnlijk net kruidnootjes ofzo ;-) En nu is die periode weer over...
Psalm 25:2 (ber.)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 apr 2011 09:09

ik wilde Milan vanmorgen in de klas brengen.. hing er een verbodsbord op de deur.. ja mama, dat betekend: verboden voor mama's :lol: :mrgreen: tja dus moest Milan alleen de klas in :lol: :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 apr 2011 09:15

haha geweldig. :lol: Bijna moederdag dus. :wink:

Hier gisteren mn oppaskindje opgehaald en die vertelde wat ze gemaakt hadden voor de mamma's. Dus ik probeer haar nog te vertellen dat het geheim moest blijven. Toen dr moeder thuis kwam vertelde ze het hele verhaal. :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 apr 2011 09:21

:lol: :lol:

Terug naar “Archief”