Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor Memmem » 04 jun 2009 22:04

Pol, hopelijk helpt de fysio je goed en gaat de pijn weg.
Voor alle misselijke zwangeren onder ons veel sterkte en hopelijk knapt het gauw weer op.
Zelf heb ik gelukkig nergens last van, hopen dat dit zo blijft.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 08 jun 2009 10:08

Zo even een up date-je van onze kant, we zijn nu 12 weken. De officiële datum dat we
uitgerekend zijn is 18 dec. Maar de andere 2 waren 9 en 6 dagen overtijd dus daar houden
we wel iets rekening mee. Hoop alleen dat het niet met de kerstdagen wordt geboren. Maar goed
dat zullen we maar rustig afwachten.
Pol: Onze andere dametjes zijn nu ruim 2,5 en de ander is bijna 1,5 jaar.
Heb gelukkig weinig last van misselijkheid deze keer. Eten smaakt prima, alleen 's morgens brood gaat moeizaam dus dat
is nog even crackers eten en drinkontbijt drinken. Ben wel wat moe, moet weer even wennen dat je nu gewoon een stapje rustiger aan moet doen. En niet alles kan. Maar goed dat is allemaal wel te doen.
Hoop dat het met alle anderen ook voorspoedig gaan mag.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 jun 2009 12:11

Gefeliciteerd, zomaar!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 jun 2009 12:25

Is toch juist hartstikke leuk een kerstkindje :D
Lekker gezellig en knus in huis en iedereen thuis en heerlijk een klein babytje erbij.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 08 jun 2009 12:31

Een kerstkindje zal best gezellig zijn, maar mijn zusje is 1e kerstdag ook jarig en 2e kerstdag is mijn
schoonzus jarig, dus al genoeg jarigen met de kerstdagen. Maar vind wel lekker zo voor de kerstdagen, want manlief heeft dan in ieder geval 2 weken vakantie en dat komt toch wel lekker uit dan.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 08 jun 2009 12:53

En ik ben weer tante! Een neefje erbij, hij heet Julian :) Het is mijn derde tantezeggertje. Ik wens iedereen die zwanger is net zo'n bevalling toe als mijn schoonzus heeft gehad, na een uur was hij er, om 1 uur 's nachts. 's Nachts heeft ze nog best wat slaap kunnen pakken en daardoor was ze 's ochtends al weer behoorlijk fit - zo kwam ze zelf al weer de woonkamer ingelopen bij het kraambezoek :D

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 08 jun 2009 13:11

zo gezellig lijkt mij een kerstkindje niet, voor jezelf niet , het is al zo druk met kerst, naar de kerk, gezellig naar familie, kerstconcert hier en daar. je rent je gek. en ook om die reden komen er op verjaardagen minder mensen omdat er altijd wel mensen zijn die op een koor zitten en een uitvoering hebben, of leiding van de zondagsschool en die moeten oefenen. wij zijn 20 December uitgerekend, maar laat het maar niet met kerst zijn :P
het is wel het eerste wat mensen zeggen als ze vragen wanneer je bent uitgerekend: 'ooh, dan word het misschien wel een kerstkindje!!'
liever niet :D maar we hebben het gelukkig niet voor het zeggen.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2009 13:39

Valt opzich wel mee. Mijn broer is ook een kerstkind. Je kunt het zelf ook druk maken. Wij vierden altijd zijn verjaardag met kerst. En gingen ook nooit naar fam. Want de fam. kwam naar ons. En dat je op 1e kerstdag 2 keer naar de kerk gaat ok, dat heb je ook als je op zondag jarig bent. En door de weeks (ma t/m vr.) moeten de meest ouders toch ook gewoon werken.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 jun 2009 15:06

Tja ik zou me er ook niet zo druk om maken. Als je zin hebt in een feest in een ander jaargetijde dan vier je toch gewoon je halve verjaardag?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jun 2009 15:21

Gefeliciteerd Hippieblijhoofd, wat een leuke naam, Julian :mrgreen: Enne...zo'n bevalling is niet altijd prettig hoor. Het schijnt dat er veel moeders zijn die dan erg overdonderd zijn, dat het zo snel gaat, en het niet echt kunnen verwerken.
En om eerlijk te zijn kan ik me dat wel indenken, ik vond die 16,5 uur een beetje 'horen' om aan het idee te wennen dat het kindje er echt aan zit te komen. Maargoed, dat zal iedereen anders ervaren denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 08 jun 2009 15:25

We zijn zaterdag op pad geweest voor een kinderwagen, maar wat is dat nog lastig zeg! Of zijn wij zo kritisch? Heel veel vind ik er sowieso niet echt mooi, dan nog: bij de 1 kan het zitgedeelte niet goed rechtop, bij de volgende is het bakje te klein waardoor ze er met 3, 4 maanden uitgegroeid zijn, etc. Hebben jullie nog tips waar we op moeten letten? Mn man vind X-adventure leukst, maar vind ik een btje groot en lomp eerlijkgezegd.. Ik vind een quinny leuk maar daar zijn de dreami's zo klein van. Heb al bij een paar vriendinnen gezien dat de baby er met 4 maand echt niet meer in past, en dan kunnen ze dus nog niet zitten.. Iemand ervaring met Mutsy of Easywalker?? (Bugaboo vind ik ook wel leuk, maar die wil mn man absoluut niet)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 jun 2009 15:29

Persoonlijk vind ik dat een beetje vreemd, zeggen dat je liever geen kerstkindje wil omdat je (plus familieleden) anders niet meer naar een concert etc kan, dan toch ook nog lekker een verjaardag erbij :wink:
Als je nu al een heleboel verjaardagen zou hebben met kerst dan begrijp ik dat je zegt dat het ook wel wat eerder of later geboren mag worden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jun 2009 15:39

Lenny schreef:We zijn zaterdag op pad geweest voor een kinderwagen, maar wat is dat nog lastig zeg! Of zijn wij zo kritisch? Heel veel vind ik er sowieso niet echt mooi, dan nog: bij de 1 kan het zitgedeelte niet goed rechtop, bij de volgende is het bakje te klein waardoor ze er met 3, 4 maanden uitgegroeid zijn, etc. Hebben jullie nog tips waar we op moeten letten? Mn man vind X-adventure leukst, maar vind ik een btje groot en lomp eerlijkgezegd.. Ik vind een quinny leuk maar daar zijn de dreami's zo klein van. Heb al bij een paar vriendinnen gezien dat de baby er met 4 maand echt niet meer in past, en dan kunnen ze dus nog niet zitten.. Iemand ervaring met Mutsy of Easywalker?? (Bugaboo vind ik ook wel leuk, maar die wil mn man absoluut niet)

Vrienden van ons hebben de maxicosi mura 3 of 4 een super wagen met een grote bak.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jun 2009 15:42

Over de kinderwagen, ik vind de dingen van tegenwoordig sowieso erg onpraktisch. Die kleine bakken, ontzettend! Ik ben nog steeds dolgelukkig met onze silver cross, waar Jurian nu, met zijn 70 cm nog makkelijk in past.
We hebben een tweedehandse (dat is trouwens sowieso vele vele malen goedkoper dan een nieuwe!), de mutsy, maar in de kinderwagenbak past hij allang niet meer. We hebben er ook een wandelwagengedeelte op, en de maxi cosi kan erop. Hij bevalt ons prima. We hebben hem wel niet uitgezocht, want we hebben hem gewoon overgenomen van kennissen en die hadden toevallig de mutsy :) Maar hij rijdt best lekker. (al rijdt de silver cross zeker nog veel lekkerder, maar die is te lomp om mee te nemen in de auto). Sowieso hou ik ook niet van 3 wielers of van wagens met voor kleinere wielen dan achter. Deze heeft vier grote wielen, en dat vind ik wel stoer staan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 08 jun 2009 15:46

Lenny schreef:We zijn zaterdag op pad geweest voor een kinderwagen, maar wat is dat nog lastig zeg! Of zijn wij zo kritisch? Heel veel vind ik er sowieso niet echt mooi, dan nog: bij de 1 kan het zitgedeelte niet goed rechtop, bij de volgende is het bakje te klein waardoor ze er met 3, 4 maanden uitgegroeid zijn, etc. Hebben jullie nog tips waar we op moeten letten? Mn man vind X-adventure leukst, maar vind ik een btje groot en lomp eerlijkgezegd.. Ik vind een quinny leuk maar daar zijn de dreami's zo klein van. Heb al bij een paar vriendinnen gezien dat de baby er met 4 maand echt niet meer in past, en dan kunnen ze dus nog niet zitten.. Iemand ervaring met Mutsy of Easywalker?? (Bugaboo vind ik ook wel leuk, maar die wil mn man absoluut niet)

Een aanvulling geen luchtbanden, of je moet van plakken en oppompen houden. ;-)

Terug naar “Archief”