Vrijgezellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Vrijgezellen

Berichtdoor Evelien » 29 mar 2011 06:14

Wiepie schreef:Ik denk sowieso als je wat ouder bent, zeg maar rond de dertig, dat het allemaal gewoon een stuk minder vanzelfsprekend is. Op mijn achttiende kon ik makkelijk verliefd worden, inderdaad "boempats - verliefd". En op mijn 25 zou ik getrouwd zijn. Nu ga je toch meer dingen met elkaar afwegen. Zeker als je al een eigen leven gevormd heb (baan, huis, vriendenkring, etc..) en de nodige ervaringen achter de rug hebt met relaties. Ik vind het best een opgave en vind het ergens wel jammer dat het je zo vormt. Ik best jaloers zijn op stelletjes die elkaar jong gevonden hebben. Zij zijn nog niet 'verpest' door al die blokkades.
Maar aan de andere kant moet je je eigen ontwikkeling niet tegenhouden.

Tuurlijk en soms denk ik ook weleens had ik mijn man ook maar eerder leren kennen en was ik maar eerder op hem verliefd geworden (ik was 20 toen ik hem voor het eerst tegen kwam, maar was toen totaal niet bezig met mannen/verliefdheid/verkering enzo).
Ik kwam mijn man tegen toen hij 30 was. Ik was dan nog wel vrij jong (net 24).

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 mar 2011 13:13

Wiepie schreef:Ik vind het best een opgave en vind het ergens wel jammer dat het je zo vormt. Ik best jaloers zijn op stelletjes die elkaar jong gevonden hebben. Zij zijn nog niet 'verpest' door al die blokkades.
Maar aan de andere kant moet je je eigen ontwikkeling niet tegenhouden.

Feitelijk zeg je dat ontwikkeling een slecht iets is, maar dat kan toch niet zo zijn? God is zelf ook gescheiden (Jer 3,8: Ez 23,4-9) zelfs twee keer (Rom: 7,1-6) maar dat betekent toch niet dat hij ons daardoor minder lief heeft?

Hij heeft ons geschapen naar zijn beeld (Gen 1,26) dus als God nog net zo lief kan hebben nadat hij was gescheiden van zijn eerste liefde en zijn zoon gaf voor de wereld, dan moeten zijn kinderen (Ps 82,6) dat ook kunnen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 apr 2011 18:40

Mortlach schreef:Ik heb gewoon de tijd en de zin niet om (weer) 6 jaar in een relatie te steken om hem dan te laten mislukken. Je wilt meer zekerheid, maar ja, die krijg je natuurlijk niet.

Nee, daar heb ik ook geen trek in, alsjeblieft niet zeg, maar dat is nu eenmaal het risico.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 apr 2011 14:23

Petra en ik zijn afgelopen zaterdag op date geweest en hoewel het gezellig was hebben we besloten dat er geen vervolgafspraak komt.

We hebben elkaar de hand gegeven als goede vrienden en ik vind dat we ons zeer christelijk gedragen hebben! :)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 04 apr 2011 16:12

Haha.....achh wat een pecht nou Mohamed....maar wees getroost elk begin is moeilijk.
En volgens mij heb je toch nog wel meer namen op je lijstje...toch ?

(Jammer he! dat het vrijdag 1 april was..... :wink: [-X )

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2011 16:13

mohamed schreef:Petra en ik zijn afgelopen zaterdag op date geweest en hoewel het gezellig was hebben we besloten dat er geen vervolgafspraak komt.

We hebben elkaar de hand gegeven als goede vrienden en ik vind dat we ons zeer christelijk gedragen hebben! :)

Jammer, maar goed, wel een gezellige dag gehad!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 apr 2011 17:26

christien schreef:Haha.....achh wat een pecht nou Mohamed....maar wees getroost elk begin is moeilijk.

Wat heeft vrijdag met afgelopen zaterdag te maken? :?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 apr 2011 17:27

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Petra en ik zijn afgelopen zaterdag op date geweest en hoewel het gezellig was hebben we besloten dat er geen vervolgafspraak komt.

Jammer, maar goed, wel een gezellige dag gehad!

Precies, we hebben een hartstikke leuke dag gehad en dat is ook wat waard! :)

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 04 apr 2011 20:50

Je kan je ook niet even omdraaien hier ;).

nee, hoor, was een gezellige dag en de zon scheen er ook nog bij.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 04 apr 2011 21:45

mohamed schreef:
christien schreef:Haha.....achh wat een pecht nou Mohamed....maar wees getroost elk begin is moeilijk.

Sorry, ik zat nog met 1 april in mijn hoofd daarom bedoelde ik het ook met een knipoog.
Excuses het is niet mijn bedoeling geweest om je/jullie hier mee te kwetsen.

Ik hoop dat als nog dat jullie een gezellige dag hebben gehad, en neem m'n woorden terug!

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 04 apr 2011 21:49

lol, in eerste instantie zouden we op vrijdag daten, hoewel dat volkomen offtopic is
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 apr 2011 21:51

=D>
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2011 21:58

mohamed schreef:
Mortlach schreef:Ik heb gewoon de tijd en de zin niet om (weer) 6 jaar in een relatie te steken om hem dan te laten mislukken. Je wilt meer zekerheid, maar ja, die krijg je natuurlijk niet.

Nee, daar heb ik ook geen trek in, alsjeblieft niet zeg, maar dat is nu eenmaal het risico.

Tja, je weet het toch nooit zeker. Ik kreeg gisteren een belletje van mijn zus dat zij en haar man uit elkaar gaan, na 14 jaar huwelijk (met twee kinderen). Dat was enorm schrikken, want ik had geen idee dat er al zo lang zulke grote problemen waren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 apr 2011 22:20

christien schreef:
mohamed schreef:

Sorry, ik zat nog met 1 april in mijn hoofd daarom bedoelde ik het ook met een knipoog.
Excuses het is niet mijn bedoeling geweest om je/jullie hier mee te kwetsen.

Ik hoop dat als nog dat jullie een gezellige dag hebben gehad, en neem m'n woorden terug!

Nee hoor, je hebt me niet gekwetst ik moest eigenlijk wel lachen om je reactie! ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 apr 2011 22:21

Mortlach schreef:
mohamed schreef:

Tja, je weet het toch nooit zeker. Ik kreeg gisteren een belletje van mijn zus dat zij en haar man uit elkaar gaan, na 14 jaar huwelijk (met twee kinderen). Dat was enorm schrikken, want ik had geen idee dat er al zo lang zulke grote problemen waren.

:shock:

Dat is een heftige gebeurtenis die grote impact heeft.

Terug naar “Archief”