Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Yael » 02 mei 2011 09:52

Marnix schreef:De dood van Bin Laden vond ik vanochtend ook een opmerkelijk nieuwtje.

Ik hoop dat het echt waar is wat ze beweren dat ie dood is...
Waarom wordt ie gelijk ''begraven''?
Ben nog beetje sceptisch eerlijk gezegd....

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 mei 2011 13:07

Yael schreef:Ik hoop dat het echt waar is wat ze beweren dat ie dood is...
Waarom wordt ie gelijk ''begraven''?
Ben nog beetje sceptisch eerlijk gezegd....

Als het 'm niet blijkt te zijn, slaat Amerika natuurlijk een enorme flater.

Dat ie gelijk wordt begraven is zo vreemd niet. Hoe langer ze met het lichaam rondzeulen, hoe groter de kans op allerlei PR-ellende.

Nu maar hopen dat de rest van Al-Qaida niet verder radicaliseert (voor zover dat mogelijk is in hun geval).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 mei 2011 17:38

Wat ik tijdens een analyse hoorde op een nieuwszender, is dat dat zeemansgraf wel te verwachten was, je wilt immers geen bedevaartsoord creëren waar radicalen hun martelaar kunnen herdenken...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 mei 2011 18:46

Ik versprak mij vanmorgen. Ik las het nieuws en riep naar mijn man: "Obama is dood!"
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Riska

Berichtdoor Riska » 02 mei 2011 18:49

Galateia schreef:Ik versprak mij vanmorgen. Ik las het nieuws en riep naar mijn man: "Obama is dood!"
Je bent niet de enige. Degene die het journaal deed versprak zich en later in een programma van Radio 1 ook iemand. Het ligt ook wat naam betreft erg dicht bij elkaar!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 mei 2011 19:16

Ghehehe, ik had eerst niet eens door dat Galateia een fout maakte...

En verder: het moest er een keer van komen. Maar het zal wel weer het nodige los maken op de wereld.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 02 mei 2011 22:53

Hij is gelijk begraven omdat je dat volgens de Islamitische regels binnen 24u moet doen. Dan heb je amper tijd om alle Arabische landen aan te gaan schrijven of ze een plekje hebben om hem te begraven. De reacties uit de Arabische wereld zijn ook zeer terughoudend. Had wel meer herrie verwacht eigenlijk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2011 10:31

Hij is in ieder geval dood. Obama gaat echt niet zomaar roepen dat hij dood is, dan zou Bin Laden komende week met een videoboodschap komen en zou Obama en Amerika iedere geloofwaardigheid verliezen. Dat risico zou hij niet nemen. Blijft nog de theorie dat Osama al dood zou zijn geweest en het nu door Amerika nar buiten wordt gebracht, maar dat zou Al Qaida met foto's van een dode Bin Laden zonder kogels, zo kunnen ontkrachten, daarnaast is het dan opmerkelijk dat een groep binnen Al Qaida zijn dood zou ontkennen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 mei 2011 11:19

Mortlach schreef:Wat ik tijdens een analyse hoorde op een nieuwszender, is dat dat zeemansgraf wel te verwachten was, je wilt immers geen bedevaartsoord creëren waar radicalen hun martelaar kunnen herdenken...

Precies, dat heb ik ook gehoord, op radio 1.

En verder worden er wel kritische vragen gesteld bij de operatie, vanuit het leger is al erkend dat het een operatie om te doden was, van verschillende kanten hoor je nu dat Osama hierdoor geen proces heeft gekregen en dat dat wel had gemoeten. Aan de andere kant: hoe lang duurt zo'n proces niet, hoeveel protesten en aanslagen en bevrijdingspogingen zou je dan krijgen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2011 11:41

LeChat schreef:En verder worden er wel kritische vragen gesteld bij de operatie, vanuit het leger is al erkend dat het een operatie om te doden was, van verschillende kanten hoor je nu dat Osama hierdoor geen proces heeft gekregen en dat dat wel had gemoeten. Aan de andere kant: hoe lang duurt zo'n proces niet, hoeveel protesten en aanslagen en bevrijdingspogingen zou je dan krijgen...

En nogmaals, waarom hem een grotere martelaar maken door een proces te voeren. Trouwens, Osama's lijfwachten hadden waarschijnlijk wel de opdracht hem te doden als hij dreigde te worden gevangengenomen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2011 14:29

Inderdaad, dat is volgens mij het verhaal. Het was overduidelijk dat Osama Bin Laden nooit levend in handen van de Amerikanen wilde vallen. Dat wist men en daarom was kerntaak van de operatie om hem te doden. Had hij zich zonder verzet overgegeven, dan had men hem denk ik niet ter plekke doodgeschoten.

Ik snap daarom al die reacties dat hij geen kans had op een eerlijk proces, dat hij dat niet heeft gekregen, niet zo. Dat was voor Osama geen optie. Hij stierf liever dan zich over te geven. En dus was het uberhaupt geen mogelijkheid om hem levend te pakken te krijgen. Hem voor het gerecht te krijgen was (naast het gevaar van gijzelingen) sowieso geen reeele optie en dan blijven er maar twee mogelijkheden over: 1. hem laten lopen en niks doen en 2. hem doden. Dan kan men over allerlei regeltjes in het internationaal strafrecht discussieren en stellen dat het volgens de wet niet mocht, maar als we kijken naar rechtvaardigheid lijkt me optie 2 beter dan optie 1.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 mei 2011 13:29

Refoweg schopt het tot de Geenstijl frontpage:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _voor.html

Toch vreemd dat vrouwen zichzelf in moeten pakken omdat mannen anders niet bij de les blijven. :)

Riska

Berichtdoor Riska » 04 mei 2011 13:50

Faramir schreef:Refoweg schopt het tot de Geenstijl frontpage:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _voor.html

Toch vreemd dat vrouwen zichzelf in moeten pakken omdat mannen anders niet bij de les blijven. :)

Dat stond ook in Trouw vandaag - het verhaal uit de vragenrubriek.
Mijn gedachte is hetzelfde als de jouwe. Natuurlijk is bepaalde kleding uitdagend, maar dat geeft nog geen man/jongen het recht om er wat mee te doen. En zeker hoeven vrouwen zich niet compleet te bedekken. Kom zeg, laat die kerels zichzelf maar eens goed onder handen nemen...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 mei 2011 14:20

Riska schreef:Dat stond ook in Trouw vandaag - het verhaal uit de vragenrubriek.
Mijn gedachte is hetzelfde als de jouwe. Natuurlijk is bepaalde kleding uitdagend, maar dat geeft nog geen man/jongen het recht om er wat mee te doen. En zeker hoeven vrouwen zich niet compleet te bedekken. Kom zeg, laat die kerels zichzelf maar eens goed onder handen nemen...

Ik vind het ook altijd een beetje raar dat de man wordt weggezet als enkel door lust gedreven beest. Ik kan prima werken zonder dat de vrouwen hier op kantoor van top tot teen bedekt zijn.

Dat meiden en vrouwen zouden moeten 'boeten' voor een niet-bestaand probleem is natuurlijk van de zotte.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 mei 2011 16:27

Hm, er is weer iemand bezig om het christelijke geloof flink voor schut te zetten. 'Leuk'. :?
Zie Dag des oordeels voorspeld voor zaterdag 21 mei
Ik ben wel benieuwd naar de reacties, als er op die dag weer eens totaal niets bijzonder gebeurt. Of zouden de niet-gelovigen, die al uiterst sceptisch staan tegenover het christelijke geloof, hier een beetje doorheen kunnen prikken?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”