gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rolf

Berichtdoor Rolf » 12 mar 2008 17:47

paprikameisje2 schreef:
Rolf schreef:Bovendien vind het ook niet getuigen van fatsoen, om zomaar tegen
een auto aan te gaan staan. En als je met iemand praat, ga je niet in
een "luie houding" staan.

?

dan maar onfatsoelnlijk.. ik sta vrijwel altijd in de luie houding.. omdat ik anders last krijg van rug, knieen of benen!! :lol:

t kan me niet schelen dat iemand et lui vind... zo ben ik gewoon! :lol:
Tegen een andermans auto aan staan hoort niet. En, zoals gezegd,
het kan schade geven, echt. Een krasje op een auto, kan soms €500
tot €1000 kosten!

Ik wil mij niet teveel met jouw zaken bemoeien, maar misschien heb je iets aan het volgende.
Ik heb ook last gehad van m'n rug en knieen. En heb daar heel lang mee
doorgelopen. Dat is sowieso al verkeerd. Het werd en hernia.
Gelukkig kon het zonder operatie, d.m.v. oefeningen, weer genezen.
Ik heb er nu nooit last meer van.
Ik let wel goed op mijn houding. Een goede houding is noodzakelijk.
En altijd zorgen dat je warme voeten hebt. Dat is onmisbaar.
Dat lijkt misschien ouderwets, maar beter gezond dan een stoere
bink.

"Niet kunnen schelen ... . " Zoiets zeggen we hier niet, en het is
geen "reclame" voor jouw woonplaats. (Ze zeggen hier al zoveel
negatieve dingen over ... . Nou ja, ook wel positieve, "ijverige mensen".)
Maar goed dat is de vrijheid die je hebt.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 mar 2008 18:15

LauraC schreef:Wat me gisteren toch is overkomen. Ik ging koken met de kinderen en we maakten 'flapjacks'. Ik nam een gewoon ovenblik om de mix in te doen en zette het in de oven op 180 graden. Kom ik 20 minuten later terug, is het blik helemaal gesmolten!!! Heeft iemand dat ook weleens gehad?

Had je wel een echt ovenblik?????
En wat zijn flapjacks?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 mar 2008 19:12

ach rolf.. voor de negatieve naam hoef ik het niet te doen.. want ik woon toch al in de achterbuurt! dus dat blijf ik juist ondersteunen!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 mar 2008 20:00

pol schreef:
LauraC schreef:Wat me gisteren toch is overkomen. Ik ging koken met de kinderen en we maakten 'flapjacks'. Ik nam een gewoon ovenblik om de mix in te doen en zette het in de oven op 180 graden. Kom ik 20 minuten later terug, is het blik helemaal gesmolten!!! Heeft iemand dat ook weleens gehad?

En wat zijn flapjacks?

Ja! Ik ben toch niet achterlijk :) Ik ben het zelfs nog gaan checken bij een collega van: weet je dat ene ovenblik etc. En zij zei ook dat het metaal was en dat het mega bizar is (zeker omdat we het al eens gebruikt hebben). Flapjacks zijn een soort havermout koeken, gemaakt met havermout, boter, suiker en stroop (en gedroogde abrikozen in dit geval).

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 mar 2008 21:36

LauraC schreef:
pol schreef:

En wat zijn flapjacks?

Ja! Ik ben toch niet achterlijk :) Ik ben het zelfs nog gaan checken bij een collega van: weet je dat ene ovenblik etc. En zij zei ook dat het metaal was en dat het mega bizar is (zeker omdat we het al eens gebruikt hebben). Flapjacks zijn een soort havermout koeken, gemaakt met havermout, boter, suiker en stroop (en gedroogde abrikozen in dit geval).

Hoho, ik denk heus niet dat je achterlijk bent, maar misschien had je een blik dat maar tot een bepaald aantal graden kan.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 mar 2008 10:32

ik heb mijn plicht weer gedaan vandaag heerlijk! vaatwasser leeg geruimd, was afgehaald en opgevouwen, nieuwe was opgehangen, wc schoongemaakt, stof afgedaan, stofzuiger door beneden verdieping gehaald,friteuse uitelkaar gehaald en schoongemaakt. en nu ben ik heerlijk klaar en hoef ik morgen ook bijna niks te doen!

Balen van die brand Evelien! wat had je erin zitten dan?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mar 2008 10:50

Pff, brand, wat erg! ik zou me rot schrikken volgens mij. Ik ben er steeds bang voor als ik na een lange dag of een weekend weg ofzo thuiskom, lijkt me een nachtmerrie als mijn huis opeens weg is ofzo.

Ik doe vandaag niet veel. Straks de was afhalen die ik er dinsdag op heb gehangen, misschien even strijken als ik zin heb. En dan vind ik het wel oke.
vanavond lekker weer koken, na twee dagen niet thuis te zijn geweest met eten, dat mis ik dan best wel. Mijn wederhelft ook ;) En verder had ik alles maandag al gehad, en we hebben hier amper geleefd de afgelopen dagen dus dat komt zaterdag of volgende week wel weer :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 mar 2008 11:03

Ik heb ook een keer brand gehad in de oven. Simon was net geboren dus Christiaan was erg bezig om veel aandacht te krijgen :wink: Ik ging Simon voeden en de tussentijd had hij dus blijkbaar de oven aangezet en wel op de allerhoogste stand. Ik rook ineens een brandlucht en ja hoor die kwam dus uit de oven. Ik bewaarde altijd mijn eierdoosjes in de oven. Je zal zeggen wat een rare plek, maar ik heb nou niet bepaald heel veel opbergruimte hier en tja het ging altijd goed. Ik heb het maar snel uitgezet en er een flinke emmer water in gegooid want het zat al aardig te vlammen. Raam open, want wat een lucht zeg ff af laten koelen en later maar schoon gemaakt. Trouwens nooit geweten dat je ook eieren kan koken in de oven, ze waren gewoon als gekookt :mrgreen:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mar 2008 11:13

heb alweer genoeg gedaan, was opgevouwen, bed verschoond, sarah in bad gedaan, vaatwasser leeg geruimt, kledingstapel netjes opgevouwen en nu boodschappen doen :wink:

en tussendoor nog heerlijk met sarah spelen hoor :lol:

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 13 mar 2008 11:29

Ook al weer hard gewerkt vanmorgen( vind ik zelf dan!)
De bovenverdieping gestoft, gezogen en gedweild. De badkamer gedaan.
Vanmiddag alleen nog was en beneden zuigen. De meiden zijn vrij vanmiddag, dus maar eens leuke dingen met hun doen! :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mar 2008 12:44

heb net een positierok binnen gekregen, via mp gekocht, maar hij is eigenlijk een heel klein beetje te groot. Hij is nog nieuw dus wordt vant weekend voor het eerst gewoon op 40 graden gewassen, zal het krimpen als ik em in de droger doe? Tis spijkerstof en heb dr totaal geen verstand van :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mar 2008 13:12

zooo buiten de ramen gelapt (voor). Vindt het wel genoeg geweest voor vandaag! Ga lekker boodschappen doen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mar 2008 15:19

zo de boodschappen zijn weer gedaan!!! Heerlijk. Morgen maar weer verder met het huishouden! Nu heerlijk luieren en miss. nog wel even de stad in.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 mar 2008 16:11

Rolf schreef:Tegen een andermans auto aan staan hoort niet. En, zoals gezegd, het kan schade geven, echt. Een krasje op een auto, kan soms €500 tot €1000 kosten!

Nou, wij hadden een keer krassen op de auto, niet normaal (we zaten dan ook klem tussen een bus en een muurtje ergens in het zuiden van Italie). Wij naar de dealer, die helemaal vertellen dat we het moesten laten overspuiten, blablabla, dus mijn man zei heel droog "heb je niet een busje lak, dan verf ik het zelf wel". Het gezicht van die dealer, heerlijk!

We waren 8,95 kwijt :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mar 2008 16:58

Ik moet eigenlijk nog even de was van de lijn halen, nieuwe was erop hangen en strijken. Ik kan mezelf er nog even niet toe zetten. Maar morgen ook de hele dag geen tijd en nu tot 7 uur toch niet zoveel te doen.
Zucht...toch maar doen zo :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”