De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 mei 2008 19:39

jamillah schreef:
essieee schreef:Ik moet zeggen dat de eisprong ook een pijnlijke dag geeft!

Idd ja! Toen ik een keertje dubbelgeslagen over het aanrecht hing en mn man vroeg wat ik had, zei ik: 'Ik heb mn eisprong denk ik'. Manlief heeft nog nooit zo raar gekeken en toen kon ik hem oprapen :mrgreen:

Whahah

Ik kan 'm ook altijd voelen springen :wink:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 04 mei 2008 22:29

Even kort voor de mensen die nurofen en andere NSAID's gebruiken, als ik jou was zou ik eerder voor de pil kiezen dan voor die rotzooi aan medicijnen. Ik heb meer dan teveel ervaring met dat soort medicijnen, en het kan op de lange duur (tenzij je het dagelijks gebruikt) maagzweren veroorzaken en andere gevaarlijke bijwerkingen.

Kijk hier maar eens: klik

Het is weliswaar van een jaar geleden maar mijn mening is dat het zeke rnog niet verouderd is.

Ik kies liever voor de prikpil.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 mei 2008 02:21

En ik dacht ook een betrouwbare cyclus te hebben te weten dat: ik ongesteld ben en dat 7 dagen duurt. Ik dan meestal na de laatste dag bloedverlies er precies vier weken vanaf ben en dan de vijfde week ongesteld word. Word ik vandaag ineens zonder enige aankondiging ongesteld!! Men, ik een sexy wit rokje aan gedaan (doe ik dus echt nooit als ik enig gevoel heb dat ik de vloeitijd tegemoed ga....) en ja hoor, toileteren en stront aan de knikker.

Waar iik naartoe wil met dit verhaal... Meestal word ik gestressed tegen de tijd dat ik ongi moet worden, van: 'Word ik het wel, ben ik niet zwanger ofzo...' Sja, stressfactor nr 1 in mijn geval 8) .
Nu was ik daar even totaal niet mee bezig, rottijd achter de rug, oma overleden en geen sex, dus automatisch geen zwanger kans.

Mijn idee over ongesteldheidperikelen dat dus die zogenaamde cyclus echt nooit op kan gaan omdat altijd je gesteldheid een rol speelt. Toen mijn eigen oma gestorven is (vijf jaar geleden) werd ik ook een maand later pas weer ongesteld....

Gek hee mensen, dat die wetenschap je cyclus kan bepalen (28 dagen) maar dat je lichaam dat uiteindelijk toch zelf wel uitmaakt wanneer dat ei barst :mrgreen:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 mei 2008 05:33

Ik heb dat ook altijd: zodra ik naar Nederland ga of weer terug naar Roemenie word ik onregelmatig. Deze keer ook weer, bijna een week te vroeg. Heel irritant, zeker omdat ik dat gewoon vergeten was, onderweg dus ongesteld werd en niets bij me had. :?
De eisprong heb ik ook wel wat last van, maar niet heel erg.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mei 2008 06:22

Saskia schreef:Ik heb dat ook altijd: zodra ik naar Nederland ga of weer terug naar Roemenie word ik onregelmatig. Deze keer ook weer, bijna een week te vroeg. Heel irritant, zeker omdat ik dat gewoon vergeten was, onderweg dus ongesteld werd en niets bij me had. :?

Dat had ik ook een keer op een terugreis met een bus. Voor de zekerheid had ik altijd spul bij me, maar dat zat toch onderin die bus in mijn grote bagage... erg handig :(

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 05 mei 2008 08:17

Eisprong voelen? Nooit gehad! Ik was altijd erg onregelmatig. Dan 6 weken, dan na 8 weken, dan ineens na 4 weken (nooit te vroeg, altijd te laat). De ene keer had ik er geen last van, dan een klein beetje en 2x per jaar ben ik een dag ziek. Ben al paar keer flauwgevallen van de pijn... Nu ben ik aan de pil en dat is wel fijner. Beetje regelmaat erin! Alhoewel... ik neem de laatste op zondag en wordt vervolgens op vrijdag ongesteld voor een dag of 3-4. Al met al vind ik het een uitkomst voor de regelmaat, al helpt het niet voor de pijn. De eerste stopweek was precies de keer dat het zo heftig was en ik dus ziek werd...

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 05 mei 2008 08:56

L'être extraterrestre schreef:Even kort voor de mensen die nurofen en andere NSAID's gebruiken, als ik jou was zou ik eerder voor de pil kiezen dan voor die rotzooi aan medicijnen. Ik heb meer dan teveel ervaring met dat soort medicijnen, en het kan op de lange duur (tenzij je het dagelijks gebruikt) maagzweren veroorzaken en andere gevaarlijke bijwerkingen.

Het is weliswaar van een jaar geleden maar mijn mening is dat het zeke rnog niet verouderd is.

Deze uitzending heb ik ook gezien vorig jaar.
Het is dus aangetoond dat NSAID s een hartinfarct kunnen veroorzaken. Maar wist je ook dat deze medicijnen bloedverdunnend werken en daardoor een embolie kunnen voorkomen, door deze 'op te lossen'?
Met dit soort onderzoeken heb ik altijd een dubbel gevoel: tuurlijk kunnen deze medicijnen gevaarlijk zijn, maar er zitten zeker ook positiefe kanten aan.
Patienten die een beroerte hebben gehad moeten vaak een hele tijd kinderaspirine slikken. Dit medicijn is weer slecht voor je maag (je kan er altijd maagbeschermers bij slikken of er iets bij eten dan is het niet slecht meer voor je maagwand), maar wel heel goed om een volgende beroerte te voorkomen!

Ieder zn mening, maar ik slik nog steeds liever af en toe NSAID s als ik ongesteld ben, dan dat ik mijn cyclus laat regelen door de pil.
Het idee dat je hormonen slikt en dat die zo inwerken op je cyclus dat je niet eens meer een echt eisprong hebt en een kunstmatige bloeding krijgt, ik vind dat geen fijn idee.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mei 2008 09:03

NSAID's zijn ook funest voor je maag en voor je nieren! In ziekenhuizen wordt over het algemeen aangeraden om bij pijnklachten paracetamol te slikken en als dat niet werkt af en toe NSAID's. Het is zeker niet de bedoeling om hier veel van te slikken.

Daarnaast begrijp ik de angst voor de pil ook niet zo. Je krijgt inderdaad wat hormonen binnen. Is dat zo erg?? Tegenwoordig zijn er zoveel lichte pillen dat de bijwerkingen nihil zijn. Dat prefereer ik toch boven een week in de maand stoned zijn van de NSAID's.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 05 mei 2008 09:04

Toen ik hier in Amersfoort kwam wonen en met stage ging beginnen en luduvuduh had, ben ik een keer 5 maand niet ongesteld geweest!
Wat was ik toen blij dat ik het weer werd..... :mrgreen:
En sinds ik werk ben ik elke 4-5/6 weken ongesteld. Dat vind ik best een mooie regelmaat :wink:

HEERE, leer mij Uw weg

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 05 mei 2008 11:07

em_ma schreef:
L'être extraterrestre schreef:Even kort voor de mensen die nurofen en andere NSAID's gebruiken, als ik jou was zou ik eerder voor de pil kiezen dan voor die rotzooi aan medicijnen. Ik heb meer dan teveel ervaring met dat soort medicijnen, en het kan op de lange duur (tenzij je het dagelijks gebruikt) maagzweren veroorzaken en andere gevaarlijke bijwerkingen.

Deze uitzending heb ik ook gezien vorig jaar.
Het is dus aangetoond dat NSAID s een hartinfarct kunnen veroorzaken. Maar wist je ook dat deze medicijnen bloedverdunnend werken en daardoor een embolie kunnen voorkomen, door deze 'op te lossen'?
Met dit soort onderzoeken heb ik altijd een dubbel gevoel: tuurlijk kunnen deze medicijnen gevaarlijk zijn, maar er zitten zeker ook positiefe kanten aan.
Patienten die een beroerte hebben gehad moeten vaak een hele tijd kinderaspirine slikken. Dit medicijn is weer slecht voor je maag (je kan er altijd maagbeschermers bij slikken of er iets bij eten dan is het niet slecht meer voor je maagwand), maar wel heel goed om een volgende beroerte te voorkomen!
Ja, ik weet het. Maar mij lijkt het weer geen fijn gevoel, want misschien denk ik raar (ik heb wel iets verstand van medicijnen maar dat gaat niet veel verder dan ervaring en veel lezen) maar als jij een bloedverdunner slikt terwijl je continu bloed verliest. Het is maar 50 milliliter, maar toch :wink: . En ik heb iets teveel nare bijwerkingen gehad van de naproxen, heb nog steeds een gevoelige maag, om teveel NSAID's te gebruiken.

Ieder zn mening, maar ik slik nog steeds liever af en toe NSAID s als ik ongesteld ben, dan dat ik mijn cyclus laat regelen door de pil.
Het idee dat je hormonen slikt en dat die zo inwerken op je cyclus dat je niet eens meer een echt eisprong hebt en een kunstmatige bloeding krijgt, ik vind dat geen fijn idee.
Ik denk dat het allebei rotzooi is. Ik vind het heerlijk om niet meer ongesteld te zijn, niet meer rekening er mee hoeven te houden. Anderzijds is mijn grote angst dat als ik er over een aantal jaar mee stop om zwanger te raken, ik niet meer ongesteld word en alle zeilen bij moet gaan zetten om zwanger te worden. Maar wie zal op dat moment zeggen dat dat door de prikpil komt? Dus, wat je ook doet, pillen zijn geen snoepjes. Ik denk dat het beide z'n grote voor-en nadelen heeft en dat het inderdaad persoonlijk is wat je kiest.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 05 mei 2008 11:24

@ L'être extraterrestre:
Inderdaad, ieder zn mening!
Ik vraag mij eigenlijk af hoe het zit met het bloedverdunnend effect van NSAID s als je ongesteld bent. Uiteindelijk verlies je het bloed/opgebouwd baarmoederweefsel tijdens je menstruatie doordat je baarmoeder (is een spier) zich samentrekt. En je verliest naast bloed ook veel afvalstoffen. Het is eigenlijk een soort schoonmaak van je eigen lichaam.
Bloedverdunners komen in je bloedbaan en werken bloedverdunnend doordat ze langs alle organen in het lichaam komen met de bloedsomloop, maar als je ongesteld bent, bloed je niet uit je bloedvaten zeg maar.
Beetje lastig te omschrijven :|
Zelf merk ik niets van het bloedverdunnend effect en ik vraag me af in hoeverre dat tijdens je menstruatie te merken is?
Wel rot dat je nog steeds maagklachten hebt!
En na de pil is bij de een de cyclus zo weer op gang en bij de ander kan dat een hele tijd duren en das niet altijd even handig ivm. zwangerschapswens. Kun je niet zo veel van zeggen.
Ik hoop dat jij bij de eerste groep hoort :wink:

HEERE, leer mij Uw weg

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 05 mei 2008 12:38

Daatje123 schreef:Eisprong voelen? Nooit gehad! Ik was altijd erg onregelmatig. Dan 6 weken, dan na 8 weken, dan ineens na 4 weken (nooit te vroeg, altijd te laat). De ene keer had ik er geen last van, dan een klein beetje en 2x per jaar ben ik een dag ziek. Ben al paar keer flauwgevallen van de pijn... Nu ben ik aan de pil en dat is wel fijner. Beetje regelmaat erin! Alhoewel... ik neem de laatste op zondag en wordt vervolgens op vrijdag ongesteld voor een dag of 3-4. Al met al vind ik het een uitkomst voor de regelmaat, al helpt het niet voor de pijn. De eerste stopweek was precies de keer dat het zo heftig was en ik dus ziek werd...

Dat aantal dagen voordat ik ongesteld word heb ik ook hoor, laatste is zaterdag, ongesteld meestal op woensdag á donderdag en meestal ook wat korter..
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 05 mei 2008 19:56

em_ma schreef:@ Annette: zie mn post aan Smurffie over die pillen.
Zoveel paracetamol is wel te veel per dag hoor! Is heel slecht voor je lever, die kan er blijvend beschadigd door raken. Je mag maar 6 paracetamollen van 500 mg. per dag.
Paracetamol is wel pijnstillend, maar je hebt meer nodig als je ongesteld bent.
Paracetamol werkt niet op je spieren en dus ook niet op je baarmoeder, wat ook een spier is.
En dat doen NSAID 's wel (zoals ibuprofen en naproxen). Daarom helpen zij ook zo goed tegen menstruatiepijn, want dan heb je voor een groot gedeelte last van de samentrekkingen van je baarmoeder.
Misschien kun je eens met je arts overleggen of er een mouw aan te passen is, zodat je deze pillen wel kan slikken in combinatie met wat je al aan pillen slikt?
Ik durf te wedden dat er een wereld voor je opengaat. :wink:

Ik heb er ook weleens aan gedacht om voor de pijn aan de pil te gaan, maar ja, meestal ben ik twee dagen heel beroerd en daarna gaat het wel weer. Dus ach...
Maar wil liever niet aan de pil, al die hormonen in je lijf. Liever puur natuur.

Ik weet ook wel dat ik er toen veel te veel op heb. Alleen ik moest wat, het was toen tenminste n beetje dragelijk :oops:. Alleen het nadeel was dat ik erg last van me maag kreeg, weet niet precies waardoor het kwam. M'n medicijnen voor m'n maag waren toen ook op. Maar denk toch ook wel n beetje door de vele paracetemol :oops:. De laatste keer ging het heel goed, magoed vraag wel ff n keer bij de apotheek voor wat anders en anders toch maar de assistent/huisarts. Voor het geval dat het weer n keer flink mis is.

kirsten schreef:Ik zou inderdaad even naar de dokter gaan *anette*. Zelf heb ik alleen de eerste drie dagen echt last ervan, maar dit is sinds een jaar ofzo. Vroeger merkte ik er zelf bijna niets van. Hebben jullie dat ook gehad?

Eigenlijks al die jaren dat ik ongesteld ben heb ik er erg last van. Tuurlijk verschilt het wel per keer, meestal is het ook wel, hoe langer het uitblijft hoe meer last ik ervan heb. Veel verschillende pijnstillers geprobeerd, toen 1 gevonden wat super was.... gaat die eruit :(.... enja van de 'vervanger' werd ik erg misselijk. Enja nu ik medicijnen gebruik voor m'n maag is het alleen nog paracetemol.

Ik heb nog nooit m'n eisprong gevoel, nouja misschien wel gevoeld maar niet in de gaten gehad dat dat m'n eisprong was :mrgreen:.
Wat de toekomst brengen moge........

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 mei 2008 16:49

Ik was altijd wel heel regelmatig maar erg veel last en ben erg blij met de pil.
De prikpil begin ik niet aan zolang ik nog kids wil, later misschien wel.
Ik snap ook niet zo waarom je er zoveel pijn en ellende voor over hebt, en zoveel rotzooi slikt wat ook funest voor je lichaam is, en dan gaat zeuren over hormonen???
Als je bevalling niet opgang komt na bijv. 42 weken krijg je toch ook hormonen? Als je zwanger wilt worden en dat niet lukt, kun je ook kiezen voor hormonen. Als je geen toeschietreflex krijgt bij de borstvoeding kun je er ook voor kiezen om een hormoon-neusspray te gebruiken.
Waarom dan niet om je maandelijkse lasten wat draaglijker te maken?
Ik stop ook op zondag en dan meestal woensdag-vrijdag ongesteld, en echt maar heel weinig en alleen eerste dag beetje kramp.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 mei 2008 19:51

ik heb nu inmiddels microgynon20 en ik voel mij minder opgeblazen!!! Ik merk het nog niet echt aan m'n buikomvang maar k heb wel het idee afgevallen te zijn. We hebben nog geen weegschaal (af en toe maar goed ook want anders word ik gek van mezelf wegen :? ) dus morgen maar ff op m'n werk wegen :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”