em_ma schreef:@ Annette: zie mn post aan Smurffie over die pillen.
Zoveel paracetamol is wel te veel per dag hoor! Is heel slecht voor je lever, die kan er blijvend beschadigd door raken. Je mag maar 6 paracetamollen van 500 mg. per dag.
Paracetamol is wel pijnstillend, maar je hebt meer nodig als je ongesteld bent.
Paracetamol werkt niet op je spieren en dus ook niet op je baarmoeder, wat ook een spier is.
En dat doen NSAID 's wel (zoals ibuprofen en naproxen). Daarom helpen zij ook zo goed tegen menstruatiepijn, want dan heb je voor een groot gedeelte last van de samentrekkingen van je baarmoeder.
Misschien kun je eens met je arts overleggen of er een mouw aan te passen is, zodat je deze pillen wel kan slikken in combinatie met wat je al aan pillen slikt?
Ik durf te wedden dat er een wereld voor je opengaat.
Ik heb er ook weleens aan gedacht om voor de pijn aan de pil te gaan, maar ja, meestal ben ik twee dagen heel beroerd en daarna gaat het wel weer. Dus ach...
Maar wil liever niet aan de pil, al die hormonen in je lijf. Liever puur natuur.
Ik weet ook wel dat ik er toen veel te veel op heb. Alleen ik moest wat, het was toen tenminste n beetje dragelijk

. Alleen het nadeel was dat ik erg last van me maag kreeg, weet niet precies waardoor het kwam. M'n medicijnen voor m'n maag waren toen ook op. Maar denk toch ook wel n beetje door de vele paracetemol

. De laatste keer ging het heel goed, magoed vraag wel ff n keer bij de apotheek voor wat anders en anders toch maar de assistent/huisarts. Voor het geval dat het weer n keer flink mis is.
kirsten schreef:Ik zou inderdaad even naar de dokter gaan *anette*. Zelf heb ik alleen de eerste drie dagen echt last ervan, maar dit is sinds een jaar ofzo. Vroeger merkte ik er zelf bijna niets van. Hebben jullie dat ook gehad?
Eigenlijks al die jaren dat ik ongesteld ben heb ik er erg last van. Tuurlijk verschilt het wel per keer, meestal is het ook wel, hoe langer het uitblijft hoe meer last ik ervan heb. Veel verschillende pijnstillers geprobeerd, toen 1 gevonden wat super was.... gaat die eruit

.... enja van de 'vervanger' werd ik erg misselijk. Enja nu ik medicijnen gebruik voor m'n maag is het alleen nog paracetemol.
Ik heb nog nooit m'n eisprong gevoel, nouja misschien wel gevoeld maar niet in de gaten gehad dat dat m'n eisprong was

.
Wat de toekomst brengen moge........