Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 29 aug 2006 12:16

Israel overweegt intussen om de defensie-uitgaven fors te verhogen, aldus dit bericht. Het geld zou vooral moeten gaan naar verdedigingsmiddelen tegen anti-tankraketten (electronisch systeem voor tanks) en katjoesha raketten (laserkanonnen) en naar het oefenen van reservisten.

Eerder was al bekend geworden dat Israel twee verbeterde Dolphin onderzeeers in Duitsland had besteld, zodat men een verbeterde second-strike mogelijkheid heeft tegen Iran. Zo kan Israel er zekerder van zijn om terug te slaan, als Iran kernwapens tegen Israel in zou zetten. (N.B. de onderzeeboten zijn volgens sommige berichten uitgerust met kruisraketten met kernkoppen).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 okt 2006 14:56

Israel heeft zich teruggetrokken uit Libanon.

Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 okt 2006 14:57

Keurig.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 okt 2006 15:19

Afbeelding

Alleen zijn deze gekidnapte soldaten nog steeds niet vrij.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 03 okt 2006 08:48

Gisteren (ma 02-10-06) hoorde ik van een verslaggever uit Israel dat hezbollah hun rakettenarsenaal alweer met zo'n 4000 raketten aangevuld heeft. Ze worden met vrachtwagenladingen vol Libanon binnengereden. Fijn, prettig geregeld, als dank voor het feit dat Israel zich teruggetrokken heeft!! Ook fijn dat de VN-troepen zoals beloofd, zo alert reageren op deze nieuwe wapensmokkel!

Overigens: Afgelopen vrijdagavond op het journaal: In Libanon (Beiroet) honderdduizenden hezbollah-aanhangers bijeen om naar dat beest van een Nashrallah te luisteren met z'n demagogisch gebrul (deed me aan gebeurtenissen zo'n 70 jaar terug denken).
Dat dat nietswetende, onschuldige Libanon dat toelaat, midden in zijn hoofdstad :mrgreen:

In het weekend las ik nog het volgende:
Als Israel een burgerdoel treft is het een tragische misser
Als Hezbollah een burgerdoel treft is het een voltreffer
That's de difference
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 okt 2006 10:56

Als het nu weer misgaat kunnen ze beter gelijk heel Libanon van de kaart vegen. Ze hebben nu kansen genoeg gehad om orde op zaken te stellen lijkt me.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 okt 2006 10:57

Jaaaa, laat ze dat maar doen, dan heeft de UNHCR meteen weer werk.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 okt 2006 11:01

UNHCR? Die hadden ze ten tijde van het Oude Testament toch ook niet nodig? 8)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 okt 2006 11:51

Als de UNHCR net zulk werk levert als de VN met hun zgn vredesmachten dan ben ik bang dat het niet goed komt. Alweer 4000 raketten onder de ogen van die zgn vredesmacht richting hezbollah getransporteerd. Wel heel triest.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 okt 2006 16:28

Markie schreef:Als de UNHCR net zulk werk levert als de VN met hun zgn vredesmachten dan ben ik bang dat het niet goed komt. Alweer 4000 raketten onder de ogen van die zgn vredesmacht richting hezbollah getransporteerd. Wel heel triest.
Doe er wat aan, wordt onderdeel van UNHCR of het IDF dan doe je in ieder geval wat jij vind dat goed is..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 okt 2006 21:48

Raido schreef:
Markie schreef:Als de UNHCR net zulk werk levert als de VN met hun zgn vredesmachten dan ben ik bang dat het niet goed komt. Alweer 4000 raketten onder de ogen van die zgn vredesmacht richting hezbollah getransporteerd. Wel heel triest.
Doe er wat aan, wordt onderdeel van UNHCR of het IDF dan doe je in ieder geval wat jij vind dat goed is..

Ik ben liever geen lid van een bureaucratische papieren tijger. Denk ook niet dat mijn eventuele bijdrage wat zou veranderen aan het hele systeem. Mijn invloed is ws kleiner dan jij denkt :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 okt 2006 22:04

Waar een wil is, is een weg. Je kunt natuurlijk ook gewoon vol bewapend in je eentje naar Libanon trekken en daar wat Hezbollahstrijders afraggen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 okt 2006 22:39

Ja, lok ze uit de tent met een fototoestel, daar komen ze als een stel hongerige wolven op af 8)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 okt 2006 23:07

Zo, wist niet dat jullie zo'n hoge dunk van me hadden! :oops:

Dank voor alle eer! Ik bemoei me echter niet persoonlijk met de situatie aldaar, maar ventileer alleen maar wat ideeën die misschien een oplossing voor Israël zouden kunnen zijn voor wat betreft het beschermen van zijn onschuldige burgers.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 okt 2006 23:16

De VN is net zo sterk als dat de leden willen dat de VN zijn. Dat heb je altijd met multilaterale instanties. Als de VN een autonome besluitvorming zou hebben (dus als supranationale staat zou functioneren), was het heel wat eenvoudiger.

Maar dat willen de lidstaten niet.

Terug naar “Archief”