Arco schreef:Waar komt aderlating voor in de Bijbel?
Geen idee, waar komen lemen hutten voor in de Bijbel?
Arco schreef:Mijn reacties zijn ook een stuk minder interessant dan de Bijbel.
Daar zijn we het in ieder geval over eens

Arco schreef:De hypothesen zijn te vaag om serieus in te duiken.
Vind jij, kosmologen denken daar heel anders over.
Arco schreef:Gelukkig is God niet te meten.
Waarom blijf je dan willen dat de wetenschap rekening houdt met (een) God?
Arco schreef:Ik vind het frappant dat je op een christelijk forum dit zo frappant vind.
Ook op dit forum zijn genoeg christenen die de scheiding tussen wetenschap en religie begrijpen. Die begrijpen dat als je religie en wetenschap gaat vermengen je dan erg onwenselijke resultaten krijgt.
Arco schreef:Nog een poging: stel dat Venus andersom draait als een gevolg van een botsing. Dan moet die botsing best heftig zijn geweest. Ondanks dat we niet weten welke snelheid Venus zou hebben gehad voor die botsing. Dus ook niet hoeveel energie nodig was om Venus de andere kant op te laten draaien. Maar dat er voor een richtingwijziging toch veel energie nodig is, zou je verwachten dat bij een botsing niet alleen veel energie vrijkwam waardoor die richtingwijziging plaatsvond. Maar ook dat er veel schade is. Rondzwevend stof, brokstukken, een behoorlijke inslag op Venus, etc. Daarvan zie ik niets op het beeldmateriaal wat er van Venus te vinden is.
Bij zo'n inslag wordt een groot deel van het oppervlakte vloeibaar, net als bij de Aarde/Maan. Uiteindelijk zorgt zwaartekracht dat het vanzelf weer een bol wordt, kijk maar naar planetoiden zoals Ceres. En dat rondzwevend puin, dat is er, wel eens van de asteroiden gordel gehoord?
Arco schreef:Zwaartekracht als oplossing, dat vergt volgens mij nog wat fantasie.
Nee hoor, middelbaar school niveau natuurkunde is genoeg....Waarom denk je dat Uranus rond is? Of Jupiter? Of de Aarde? Of de Zon? Of letterlijk alle sterren die wij kunnen waarnemen? Of planetoiden zoals Pluto of Ceres? Maar asteroiden of meteoren weer niet? Hoe zou dat toch komen Arco? Wellicht een kracht die afhankelijk is van massa? mmh?? Zou je denken? Een kracht die zaken gewicht geeft en naar elkaar toe trekt op een evenredige wijze waardoor objecten met een massa die groot genoeg is vanzelf een bolvorm krijgen? Zou het kunnen? Hoe zouden we zoiets noemen? Mmmhh....even denken, zwaartekracht? Ja? Klinkt best logisch toch?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Arco schreef:O ja, miljarden jaren... Het argument dat er weer onmetelijk veel tijd nodig is om in onmetelijk weinig tijd de Bijbel van de hand te wijzen.
Ik snap niet hoe je het niet kan begrijpen dat de wetenschap niet de Bijbel van de hand wijst maar er simpelweg geen rekening mee houdt en dat tussen die twee dingen een groot verschil zit. Het gewoon in de slachtofferrol kruipen en een beetje zielig, sorry dat ik het zo zeg. Je loopt te miepen dat de oerknal theorie niets over draairichtingen van planeten zegt. Als vervolgens wordt uitgelegd dat in de hele oerknal theorie het woord planeet exact NUL keer voorkomt en dat het dus vreemd is dat je die twee zaken verbind staat je weer te miepen dat we aan Grieks abstractisme doen. Als we vervolgens verduidelijken waarom de oerknal theorie hier niets over zegt sta weer te sputteren over miljarden jaren..
Jij bent hier diegene die een verkeerde voorstelling van zaken geeft omtrent de oerknal theorie en wat deze zegt, dan moet je niet gaan zeuren als je op je fouten wordt gewezen.