Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Galateia » 28 mar 2012 18:40

Er is gewoon altijd iemand thuis en op woensdagmiddag en in het weekend zijn we allemaal thuis, of in elk geval: niet aan het werk of naar school :mrgreen:

Tsja, we gaan het redden, hebben we uitgerekend. We gaan gewoon een jaartje niet sparen, die spaarrekening is hoog genoeg: we zouden zelfs allebei een jaar thuis kunnen blijven... Gaan we niet doen, maar het komende 1,5 jaar gaan we maximaal in onze kids investeren. Dan maar even leven met wat minder.

Ons meisje is (gedeeltelijk) doof en heeft ook voor haar gezichtje heel wat operaties in het verschiet staan (ogen, kaken, etc.: de doofheid is onderdeel van een syndroom, dat de groei van de botten enzo in het gezicht aantast). Ze zal gaan leren horen: we vermoeden dat ze met de juiste hulpmiddelen veel meer gaat horen (ze heeft geen gehoorgangen), maar dat zal ze wel moeten leren. En dan leren praten, operaties tussendoor, etc. etc.

We zien het wel. We weten alleen maar, dat we er voor onze kids moeten zijn en willen zijn. Het komt wel goed. We hebben er zin in, lekker veel samen, maar ook: lekker veel tijd om met de kids individueel iets te ondernemen. Onze oudste is ook ineens grote broer geworden, terug geweest in zijn geboorteland, enzo. Nu tijd investeren werkt alleen maar positief voor de toekomst van onze kanjers, daar komen ze alleen maar sterker uit. En hoe leuk is dat!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 mar 2012 19:38

Fijn Galateia dat jullie je draai weer gevonden hebben!

654321 schreef:. Er gaan trouwens denk ik sowieso niet veel kinderen van (bijna) 3 's middags nog naar bed? !

Ehm, mijn kinderen wel hoor. Zoonlief sliep tot voor een maand terug nog elke middag 2 uur ( en hij is 3,5). Nu slaat hij het wel regelmatig over, maar ongeveer 2 keer in de week slaapt hij nog wel 3 uur achter elkaar en dan 's avonds ook weer gewoon om 7 uur. En ik verwacht van onze dochter ( ruim 2) dat het dezelfde kant opgaat.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 28 mar 2012 20:27

@ajl: dit is het shirtje dat is vorig jaar bij Hema heb gekocht.
Laatst gewijzigd door Bumba op 29 mar 2012 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 28 mar 2012 20:55

Ik ben vandaag naar rotterdam naar een grote v&d geweest en ben goed geslaagd voor witte shirts. met kapmouwtje en gerimpeld aan voor zijde van benneton, en een kort vestje met korte mouw en roeseltjes (daar hou ik zo van :P ) Ik dacht waarom een shirtje er onder, er kan ook zo'n vestje over het jurkje :D
Ze hadden ook leuke leggings met rimpeltjes, kantjes, roesjes en strikjes enz.
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 mar 2012 21:45

Kan me voorstellen Galateia dat jullie dat zo heel voorzichtig doen!

@Sophie77: Heeft jouw nichtje ook pijn? En ook veel moe? Hier heeft dochterlief al 2 weken geen pijn meer. Dus hopelijk gaan we nu een goede periode in.
Ze krijgt inderdaad fysio binnenkort, brief gekregen van k.a.

@ajl, ik verzwik ook heel snel mijn enkels. Ik heb mijn hele leven al niet kunnen rennen want dan verzwik ik geheid een enkel.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 29 mar 2012 08:01

Fijn dat je dochter al even geen pijn heeft, Schipje! Ik weet eigenlijk niet of mijn nichtje pijn heeft :oops:, maar ik denk in ieder geval niet heel veel, anders zou ik er vast van gehoord hebben. 'k Zal eens informeren bij m'n zus als ik haar spreek. Ze slaapt trouwens nog wel elke middag, terwijl ze al ruim 3 jaar is. Bij haar zie je het vooral aan haar manier van bewegen; heel voorzichtig, traag, wankel. Ze ziet er ook breekbaar uit, heeft heel dunne armen en beentjes.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mar 2012 11:44

Om maar weer eens een goed voorbeeld te geven, een foto van Jurian :)

Afbeelding
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 mar 2012 11:46

Wat is hij alweer groot zeg.. wat grappig die kuif. :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 mar 2012 12:16

Leuke foto missF! Grappig, ik kan echt zien dat Jurian en H net zo oud zijn. Alleen begint mijn zoon nu lang haar te krijgen met een slag erin.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 29 mar 2012 12:24

Wat een mooi ventje MissF! Echt al een zomers koppie om te zien, leuk!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 29 mar 2012 12:25

leuk missf, wat een knul alweer!

dippie: hoe vond je het om weer te werken?
ajl: en hoe ging het bij jou, met j op het kdv?

schipje: fijn dat je nu weet waar de klachten vandaan komen. is er nog meer aan te doen dan fysio en goed schoeisel? gelukkig gaat het nu beter!

654321: onze dochter wordt bg in juni 3 en slaapt ook nog elke middag. ze heeft dit ook echt nog wel nodig. toen R net was geboren wilde ze een tijdje niet dus dan sliep ze helemaal niet of maar een half uurtje ofzo, maar dat had denk ik meer met de nieuwe situatie te maken. nu slaapt ze meestal wel anderhalf à 2 uur (laatst zelfs 3, maar dat is echt een uitzondering).
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 29 mar 2012 12:43

Fijn Galateia, dat jullie zo genieten.
Hier ook nog een meisje van ruim 3, die nog iedere middag ongeveer 2 uur slaapt. 's Avonds gaat ze er om 19.30u in en 's morgens is ze om 7.00u weer present, na een aantal onderbrekingen omdat ze of speen of knuffel kwijt is.

MissF: wat een leuke knul, zeg!

Dippie: hoe was het werken? Kon je ze een beetje achterlaten?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 mar 2012 13:07

@vpk en lidia: Het was weer erg wennen! Zowiezo om Vianne achter te moeten laten, dus smorgens toen ze wegging kon ik me ook echt even niet inhouden :( Ook het vroege opstaan en alles optijd klaar hebben is wel even wennen, en ik vind dat vooral ook zielig voor V, want ik moet haar echt wakker maken en ze is dan nog zo moe! Dan moet ze weer in de auto en vervolgens weer in een vreemd bed verder slapen. Gelukkig is het wel allemaal goed gegaan!!!! En het werken zelf...tjah...ik had er best wel weer even zin in, gewoon om weer bezig te zijn en collega's enzo, maar dat had ik al heel snel weer gezien. Het gaat al een jaar heel slecht met personeel onder elkaar en ik had mezelf voorgenomen om weer een frisse start te maken, maar helaas...er is niets maar dan ook niets veranderd, eigenlijk alleen maar erger geworden en er wordt niets mee gedaan. Daar heb ik dus de balen van en wilde al snel weer naar huis :) En tjah...ik ben al erg gevoeling voor hoofdpijn en jawel...tussen de middag kwam het alweer opzetten en dat is pas snachts weer weggegaan :( Woensdag ging het gelukkig beter! Nu lekker 4 dagen vrij en dan maandag weer....
Dus al met al...dubbel gevoel erover!
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 mar 2012 13:18

leuke foto missf!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 mar 2012 13:19

Manoël wilde gister niet slapen, maar buiten spelen.. nou prima.. maar toen ik eten ging koken en hij even dora ging kijken viel hij toch in slaap :mrgreen:

Afbeelding

Terug naar “Archief”