Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Bumba » 19 dec 2011 19:53

@Schelpje3: In grote lijnen ben ik het eens met wat je schrijft, maar niet met hoe je het schrijft. We moeten niet vergeten dat op dit forum mensen zijn die de bijbel anders interpreteren dan jij dit doet. Door de reacties van jou, komt het over alsof zij niet Christelijk genoeg zijn of iets dergelijks.

Mijn kinderen zaten en zitten op een christelijk kinderdagverblijf, maar er wordt echt wel gedanst daar. En ook op muziek die ik zelf thuis niet draai. Tja, ik kan zeggen dat mijn kind aan de kant moet blijven en niet mee moet doen, maar ja, het kdv staat open voor iedere Christen en dus heb je ook met meerdere stromingen te maken. Het is niet aan mij om te bepalen of de een het goed doet en de ander niet. Laten we elkaar, zoals MissF ook al schreef, opzoeken in overeenkomsten in plaats van hameren op de verschillen.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 dec 2011 19:55

jeepeecee schreef:Vandaag naar het consultatie bureau geweest. H. doet het prima, ze stond verbaasd over hoeveel en goed ze praat. 'zegt ze al zinnetjes met 2 woorden?' Ja. 'Zegt ze al zinnetjes met 3 woorden?' Ja. Vervolgens demonstreert H. het door hele verhalen tegen haar te kletsen :mrgreen: Zinnetjes met 4 woorden wel te verstaan 8)
Verder vond ze haar te zwaar, en kreeg gelijk een boekje over kinderen met overgewicht mee voor kinderen vanaf 4 jaar ](*,)
Volgens mij is ze helemaal niet te zwaar, ze volgt al vanaf haar geboorte het bovenste lijntje, so what? het klopt allemaal gewoon ook met haar lengte, dat is ook het bovenste lijntje. Het stomme is, dat je er wel de hele tijd over blijft denken :?

Hoe zwaar is ze dan en hoe lang? Op de mooie verjaardagsfoto's zag ik niet direct een zwaar meisje...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 19 dec 2011 19:58

92 cm en 15 kg. en idd ziet ze er helemaal niet als dik uit. gewoon een lekkere meid 8) maar ja mijn mening is natuurlijk een beetje ingekleurd :lol:
Afbeelding

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 dec 2011 20:07

Ik weet niet hoe ze bepaald hebben dat ze te zwaar is, want volgens het boekje van mijn dochter valt dit nog binnen het bovenste lijntje. Ik heb dat het tegenovergestelde gehad met mijn dochter. Zij was altijd te licht, maar ik maakte mij geen zorgen. Ik zie een vrolijk meisje en dat is ze nog steeds, dat vind ik veel belangrijker dan een kilootje er bij.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 dec 2011 20:20

@liefie ga naar een bekkentherapeut!
Ik loop nu bij een therapeut en merk zoveel vooruitgang! Ik kreeg steeds meer last. Waarschijnlijk combi van bekkenpijn tijdens de zwangerschap en het feit dat ik 4 maanden na de zwangerschap van de trap ben gevallen. Geen goede combi omdat je bekken dan nog verweekt zijn. Therapeut zei dat het echt niet goed zat in m'n bekken. Ik merk nu echt enorme vooruitgang. Kon niet eens meer tillen op 'n gegeven moment, en als ik 's morgens uit bed kwam of een poos had gezeten kon ik wel janken van de pijn...

Trouwens: dat jij naar het consultatiebureau moet.. ik ben met 6mnd geweest en hoef in februari pas weer? :-k

Floris was vanmiddag aan het kruipen, en toen ik dichtbij kwam rook hij denk ik melk... hij ging ineens heel erg happen ... op de grond. Ik pakte 'm op, had hij een bloedneus. Zo zielig... Zal vast nog wel vaker gebeuren zoiets, maar ik schrok enorm!

@Jeepeecee, bij het cb zijn ze wel goed in onrust zaaien hoor... H dik? Ik zie ook iets anders op de foto's... Maar kan me voorstellen dat je je druk maakt. Net dat ze tegen mij zeiden dat ik F minder moet voeden. En dat het heel vreemd is dat hij niet doorslaapt. Tja, en dan? Wat moet ik met die informatie. M'n kind laten verhongeren? 's nachts laten huilen (en vervolgens zelf ook geen oog dicht doen)? Ik doe gewoon wat me gevoel me ingeeft en voel me daar uitstekend bij.
En die tips; die mogen ze geven, maar alleen als ze voor m'n gevoel erg bruikbaar zijn doe ik er iets mee, anders niet ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 dec 2011 21:07

Ik ga morgen maar even bellen naar de HA want het is wel erger geworden dan eerst. Maar goed soms wil je ergens gewoon niet aan :oops:

@Jannoek wat doet een bekkentherapeut dan? Wij moesten met 6 maanden naar het cb en nu weer met 7,5maand (dat is Nina nog wel niet maar begin januari stonden er al veel afspraken ofzo vandaar dat we morgen weer moeten.
Ik weet wel dat sommige cb's de 7,5maand niet meer doen maar van 6 naar 9 maanden gaan volgens mij.

@Jpc Vervelend dat gevoel terwijl jullie meisje er zo goed uitziet! Probeer het naast je te leggen laat ze lekker kletsen daar!

Nina heeft vandaag nog maar 1 fles melk (200cc) en 1 grote fles diksap (260cc) en een paar hapjes brood en vanavond bij het eten een paar stukjes wortel van ons.
Veel te weinig maar krijg er niet meer in hopelijk wordt ze straks nog wakker voor een fles melk en slaapt ze nu niet door tot morgenvroeg.
Al heeft ze reserve zat :lol:

Is het echt nodig dat een kindje pap flessen drinkt (met ontbijtgranen of rijstebloem?) Nina gaat er echt van kokhalzen en drinkt het niet op ook eet ze het niet van een lepel.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 dec 2011 21:12

@jpc: Ik vind H er echt niet dik uitzien hoor! Als jij geen probleem ziet, zou ik hun advies maar lekker naast me neer leggen :-oo
@liefie: M heeft nooit papflessen gehad. Je zou eens boekweitpap kunnen proberen...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 19 dec 2011 21:32

@liefie, volgens mij hoeven papflessen niet perse, maar ze moeten dan wel genoeg andere voeding binnen krijgen. H kreeg vaak 's ochtends een papfles, omdat ze dan geen brood wilde.

Nog even over cb. ik ga het lekker naast me neer leggen. Over het goede praten dat ze doet: vanavond zong ze helemaal (nog redelijk op toon) alle 4 coupletten van ik ga slapen ik ben moe :shock: 8)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 dec 2011 22:46

Liefie, papflessen hoeven niet hoor. Ik vind sowieso papflessen niet nodig, dan liever pap uit een bordje (dat kreeg Jurian lange tijd als ontbijt, vond hij lekker), maar omdat Frederiek dat weigerde en echt niet genoeg had aan haar flessen, ben ik wel die papfles gaan geven, en nu slaapt ze er zo lekker op, dat ik het ook niet achterwege durf te laten. Al had ze pas om half 5 een gewone fles op, toen rond 10 uur 1 slokje van de papfles, en ze sliep ook gewoon door tot half 9 ofzo, dus zo nodig zal ze het vast niet hebben ;) Diksap zou ik persoonlijk zo jong nog niet geven, is niet echt nodig, en niet zo heel gezond. Maargoed, ik weet wel dat Jurian ook alles best vroeg kreeg, en die is er prima groter mee geworden ;)

Vanavond is de gastouder voor de kids echt geregeld. Zo'n fijn idee. We gaan echt zoveel minder betalen per maand, terwijl de toeslag wel lager wordt. En zij is zo lief, komt volgens mij helemaal goed, al zal het voor Jurian erg wennen zijn vermoed ik. Die zit echt in zo'n fase dat onbekende dingen eng zijn. Maargoed, het zal wel wennen voor hem :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 dec 2011 22:51

even over cb. Ik hoor meteen al onrustzaaien. Maar ik zie het meer anders. ZIj hebben de taak om te signaleren en ga maar door. Als zij het niet doet, krijgt zij onderuit de zak. Ik zou het boekje aanpakken. Eens lezen als ik er zin in had, anders in de kst leggen, wie weet kan je het nog eens gebruiken, fo doorgeven aan iemand anders.
Zelf heb ik neit te maken met dit, juul is altijd klein of nu gemiddeld geweest, marijn altijd te kort en te licht. Tja... Je hebt het niet in de hand, maar moet zeggen dat ik er ook echt wel op let :oops: :oops: We kunnen zelf ook neit alles snaaien, we hebben beide geen dubbele lintworm.. dus genitisch gesproken.. kan het zijn dat.....

Zelf zit ik ook wel eens op de stoel als leerkracht.. om toch in hoeverre is dat eent aak... geen idee... We hebben een keer aangegeven naar een moeder toe dat we ons wel eens zorgen maakten om de gezondheid van hun zoon. Nu kan je de discussie aangaan, maar ruim 35 kg op 6 jarige leeftijd voor een normale gemiddelde lengte. Advies gegeven. maar moeder stondb i de directie. Dus, toen maar via de schoolarts laten spelen, waar ze ruim een jaar eerder ook al was geweest.

Ze bedoelen het niet altijd kwaad en boos. SOms is het ook gewoon een advies, of gewoon een zorg.. de angst... stel dat... Immers alles zoomt op dit moment ook in op overgewicht. Tja, marijn it op het onderste lijntje en die krijgt geen boekje mee, hoe kom ik aan.. Dus beetje dubbel wel.

nu we het weer hebben over marijn.. pfffff. nog weer over gegeven. Juul is we weer, ik ben er weer, hij kwakkeld al vanaf 9 december. ene dag wel overgeven, de andere niet, maar wel dagelijks veel diaree. Morgen maar eens naar de dokter bellen. En had ook de hap gebeld, ter geruststelling van.... niet uitdrogen. Even een bevestiging dat ik het wel goed had gezeiwn :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 dec 2011 22:52

Hier nog wel een vette papfles voro marijn.. teminste, als hij niet ziek is :?

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 19 dec 2011 22:53

Komt de gastouder dan bij je thuis of breng je ze naar haar? Heeft ze nog meer oppaskinderen? Het zal idd wel een verandering zijn.
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 19 dec 2011 23:06

schelpje3" Dikgedrukt "Schipje schreef:Met een kleutertje dansen op: 2 emmertjes water halen, of onder moeders paraplu, is van een heel andere orde dan een christelijk gezang !
Wat zouden ze, of beter: voor Wie zouden ze gezongen hebben tijdens de reidansen in de Bijbel?

We zouden er beter aan doen om onze kinderen eerbied aan te leren voor de christelijke liederen. Of ze nu vrolijk zijn (Psalm 150) of uit de diepten zijn geschreven. Ik neem aan dat je dan het dansen wel zult laten ?Dansen is een uiting van emoties, je bent het toch wel met me eens dat bij psalm 150 prima gedanst kan worden, mits het op de Bijbelse manier gespeeld is (zie voor instrument-ingredienten de psalm zelf) want anders danst het zo lastig =P~

En voor mij word je juist niet duidelijker ! Ik verwacht wel zoiets van iemand die maar een vaag geloof heeft, maar iemand die van zichzelf weet in Christus geborgen te zijn, is het helemaal niet te begrijpen. Hoe zou ik duidelijker kunnen zijn? 'Bijbelse Christen'; maakt deze term het zo lastig omdat ik dan niet in een hokje te plaatsen ben?

Voor we weer OFF TOPIC gaan, deze discussie begon over het feit dat Galateia haar kind op streetdance o.i.d. wilde doen. DAAR waarschuwde ik tegen !
Dat is waar maar volgens mij kreeg ik ook een waarschuwing en het is me nu nog steeds niet duidelijk waar ik voor gewaarschuwd werd.

Ik heb ook vrolijke dansjes gemaakt met mijn jonge kindjes.
Maar deze dansjes worden niet getoond op een muziekzender die doordrenkt is van satan. Waar vrouwen nog minder zijn dan een publieke vrouw, ik zal het maar netjes zeggen.
Ik begrijp niet dat je dat nu opschrijft. Het gaat hier helemaal niet over zulke dansjes. Ik had het ook over dansen op Christelijke muziek en dat is het niet in zulke programma's.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 dec 2011 23:13

Dan doen wij het zonder pap :D maar wat is er fout aan diksap dacht dat dat gezond was?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 19 dec 2011 23:14

liefie schreef:Dan doen wij het zonder pap :D maar wat is er fout aan diksap dacht dat dat gezond was?

Je hebt puur natuur diksap zonder toegevoegde suikers en andere dingen en die kun je gewoon geven.

Terug naar “Archief”