Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor pol » 27 mei 2009 20:13

Haai schreef:Zo, ik heb gisteren even een babbeltje over mijn zw.schapsverlof gemaakt en hoef dus (als alles verder gaat zoals het hoort) vanaf 15 juni tot eind dec. niet meer te werken :mrgreen:

Dat is een half jaar!!!! Wat goed zeg, hoeveel dagen ga je daarna nog werken?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 mei 2009 21:28

pol schreef:
Haai schreef:Zo, ik heb gisteren even een babbeltje over mijn zw.schapsverlof gemaakt en hoef dus (als alles verder gaat zoals het hoort) vanaf 15 juni tot eind dec. niet meer te werken :mrgreen:

Dat is een half jaar!!!! Wat goed zeg, hoeveel dagen ga je daarna nog werken?

Ik wil daarna het liefst gewoon weer een contract voor 12-16 uur p/w, maar eind augustus loopt mijn jaarcontract af en nu willen ze me het liefst een 0-urencontract geven (bezuinigingen :roll: ) Het is dus nog even afwachten hoeveel uur ik na mijn verlof aan de slag kan.

elsb

Berichtdoor elsb » 29 mei 2009 10:25

Ik ben gister weer voor controle geweest naar de vk.
Ons kindje ligt nog steeds in een stuit. Ik heb een echo gehad om precies te kijken hoe het ligt.
Ze kon zo ook gelijk zien waarom ik het kindje niet zoveel voel bewegen: er ligt een dikke placenta aan de voorkant! :?
Ik ben nu 34 weken en 4 dagen! Moet maandag over een week weer terug komen en als het dan nog niet gedraaid is, dan wordt ik doorgestuurd naar het zh.
Verder was alles gelukkig goed! Echt mooi om het kindje weer te zien, was al heel lang geleden, we hebben namelijk geen 20-weken echo gedaan!

Nog 1 weekje werken, dan heerlijk met zwangerschapsverlof! Ik kijk er echt naar uit!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 mei 2009 08:28

@ elsb: hoop voor je dat je kindje zich nog bedenkt en zich gewoon lekker ff omdraait :mrgreen:
dus bijna 35 wk, schiet ook echt al op he. Heb je alle spullen al klaar?
Succes met je laatste weekje werken en dan maar lekker genieten!

Hier bezig met de grote schoonmaak 8)
was gister bij de kapper en daar zat een vrouwtje: bestaat dat dan nog, nesteldrang?? Nou en of!
Het is jammer dat er zo weer stof ligt, maar toch wel lekker om alles weer ff goed bij langs te zijn geweest..(al gaat het in etappes :lol: )
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 mei 2009 20:57

Vandaag heb ik alle kleertjes etc. die ik al had uitgezocht, volgende week ga ik alles wassen denk ik en even kijken wat ik er nog bij moet hebben. Dan lekker de boel weer inruimen, daarna is de rest van het huis aan de beurt :D

Vandaag slaapt zoonlief voor het eerst op zijn nieuwe kamer, maar hij vindt het nog niet geweldig 8-[

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 jun 2009 13:35

Haai schreef:Vandaag heb ik alle kleertjes etc. die ik al had uitgezocht, volgende week ga ik alles wassen denk ik en even kijken wat ik er nog bij moet hebben. Dan lekker de boel weer inruimen, daarna is de rest van het huis aan de beurt :D

Vandaag slaapt zoonlief voor het eerst op zijn nieuwe kamer, maar hij vindt het nog niet geweldig 8-[

Heerlijk he, om zo langzamerhand alles af te ronden!

Hopelijk slaapt zoonlief goed!! Maar ja, even wennen mag. Toch;-)
Time flies when you have none!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 03 jun 2009 20:49

alle zwangeren heel veel succes/sterkte* de komende tijd! Ik ben een tijdje weg hier ivm verhuizing!

* doorhalen wat niet van toepassing is :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 jun 2009 21:06

elvira (gast) schreef:alle zwangeren heel veel succes/sterkte* de komende tijd! Ik ben een tijdje weg hier ivm verhuizing!

* doorhalen wat niet van toepassing is :mrgreen:

O nou, jij dan suc6 met de verhuizing, want dat is ook een hele klus!

:mrgreen: Wij zijn een kast in mekaar aan het puzzelen wat een gedoe,

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 jun 2009 07:07

Nu weet ik waarom zwangeren zo vergeetachtig zijn tijdens hun zwangerschap. Zodat ze na die tijd alle ellende en kwaaltjes zo snel mogelijk vergeten. Ik voel mij echt enorm ellendig momenteel. Verschrikkelijk misselijk en moe. Dat was ik ook wel met Hugo, maar toen kon ik er tegen eten ( dat verklaarde ook die 19 kg). Momenteel heb ik echt de hele dag misselijk en niets helpt. Maar goed, ik houd mijzelf maar voor dat het overgaat.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 jun 2009 08:28

Mijn zusje is ook enorm misselijk. Omdat ze pas 6 kg kwijt was in 2 weken tijd, is ze 5 dagen opgenomen geweest. Heeft toen aan het infuus gelegen, 3 liter vocht naar binnen gekregen en is met een voedingsadvies en zetpillen weer naar huis gestuurd.
Ze moet nu een half uur voor de maaltijd een zetpil innemen. Als ze eet, mag ze er niet bij drinken en cola helpt redelijk goed tegen de misselijkheid.
Gisterochtend had ze veel overgegeven (een half biscuitje kwam er nog uit), maar de rest van de dag ging het super!
Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 jun 2009 08:49

Probeer eens wat Coca-Cola (de gewone versie) en naturel chips,dan krijg je toch suikers en zouten binnen. Dit was een advies van de huisarts toen ik een week aan de kots was.. en idd het hielp.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 04 jun 2009 09:45

Sterkte ajl!!!! Ik weet hoe je je voelt... Ik vind zwanger zijn ook niet echt leuk, voel me nooit meer lekker en fit. Maar heb het er wel graag voor over hoor :wink:
Die cola en chips-tip werkte bij mij ook niet! Maar hopelijk bij jou wel! De eerste 16 weken waren echt beroerd, nu kan ik er idd aardig tegen eten. Als mn maag maar gevuld blijft, is het te doen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 jun 2009 12:42

En het gekke is, ik barst van de energie, alleen mijn billen en been dat is het ergste. Vanmiddag voor het eerst naar de fysio dus ik ben benieuwd. Hopelijk zijn er oefeningen voor dan kan ik weer verder met mijn aktiviteiten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 jun 2009 19:16

pol schreef:Probeer eens wat Coca-Cola (de gewone versie) en naturel chips,dan krijg je toch suikers en zouten binnen. Dit was een advies van de huisarts toen ik een week aan de kots was.. en idd het hielp.

Ik heb mij vorige week s'morgens om 10.00 uur al vergrepen aan een zak chips en daar ben ik echt enorm van opgeknapt. En ik eet normaal ongeveer 1x per jaar chips, houd er eigenlijk niet zo van. Overgeven hoef ik gelukkig nog niet, maar ik zit er regelmatig wel tegen aan. Niet zo heel fijn.

Maar fijn dat jij je zo goed voelt pol. Hoe ver ben je?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 jun 2009 21:12

ajl schreef:
pol schreef:Probeer eens wat Coca-Cola (de gewone versie) en naturel chips,dan krijg je toch suikers en zouten binnen. Dit was een advies van de huisarts toen ik een week aan de kots was.. en idd het hielp.

Ik heb mij vorige week s'morgens om 10.00 uur al vergrepen aan een zak chips en daar ben ik echt enorm van opgeknapt. En ik eet normaal ongeveer 1x per jaar chips, houd er eigenlijk niet zo van. Overgeven hoef ik gelukkig nog niet, maar ik zit er regelmatig wel tegen aan. Niet zo heel fijn.

Maar fijn dat jij je zo goed voelt pol. Hoe ver ben je?

Ben nu 20 weken dus op de helft hoop ik. De anderen kwamen anderhalve week te laat dus reken ik op ruim 41 weken. Verder vanmiddag naar de fysio geweest. Je kan dus van bekkenpijn afkomen door bepaalde oefeningen. Ga ik dus ook doen, want ik voel me niet zwak ziek of depri alleen verga ik vandaag van de pijn in mijn liezen. Gisteren veel te veel gedaan en dat moet ik nu bezuren.

Terug naar “Archief”