Vrijgezellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Vrijgezellen

Berichtdoor Race406 » 25 mar 2011 13:26

Petra777 schreef:Geef je op voor E&R.... schijnt erg goed te helpen

Ik heb mijn vrouw ook op zo'n project leren kennen, maar dan van de CGK uit. :8> :8>
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 25 mar 2011 14:25

filia schreef:
nette schreef:ik zou je maar niet druk maken,
en anders ga je toch naar meer avonden, of kamp ofzo

Haha, de vraag was meer bedoeld om een nieuwe discussie op gang te brengen dan dat ik me druk maak. :D Ik ben nog zo'n ouderwets iemand die denkt: het komt spontaan of het komt niet. ;)

als je dat ouderwets noemt, dan ben ik het ook
als weet ik niet of dat dan nog ben na me 25e, als ik dan nog vrijgezel ben

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 mar 2011 14:50

Elke kerk heeft wel zn gelegenheden waar veel stelletjes ontstaan.
Maar hoe ouderwets het ook moge zijn, ook ik geloof nog 'heilig' in het spontaan ontstaan van relaties.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 mar 2011 22:34

mw schreef:Elke kerk heeft wel zn gelegenheden waar veel stelletjes ontstaan.
Maar hoe ouderwets het ook moge zijn, ook ik geloof nog 'heilig' in het spontaan ontstaan van relaties.

Liefde laat zich niet dwingen en je kan er alleen op hopen indien je gelooft dat het bestaat. :)

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 28 mar 2011 00:24

mohamed schreef:

Liefde laat zich niet dwingen en je kan er alleen op hopen indien je gelooft dat het bestaat. :)

Moooooi, mohamed, heel mooi! ;) Dat eerste vergeet men nogal eens... 8)
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 mar 2011 09:44

filia schreef:
mohamed schreef:

Moooooi, mohamed, heel mooi! ;) Dat eerste vergeet men nogal eens... 8)

Dank je! :)

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 28 mar 2011 13:35

Hoe moet ik dat spontaan opvatten? Jongen loopt in haast meisje bijna omver en *boempats* verliefd?
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 28 mar 2011 15:39

Africa schreef:

Hoe moet ik dat spontaan opvatten? Jongen loopt in haast meisje bijna omver en *boempats* verliefd?

gwoon je leert een jongen/meisje kennen
en vind hem/haar wel erg leuk, en dan word je verliefd, dat gaat eigenlijk vanzelf

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 28 mar 2011 20:06

nette schreef:
Africa schreef:

gwoon je leert een jongen/meisje kennen
en vind hem/haar wel erg leuk, en dan word je verliefd, dat gaat eigenlijk vanzelf

hmmm t is me nou nog nooit zo overkomen

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 28 mar 2011 20:32

mij ook niet, althans niet wederzijds, maar ik heb het wel veel zien gebeuren, dus
het is wel een haalbaar ideaal.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2011 20:48

Rienuku schreef:hmmm t is me nou nog nooit zo overkomen

Het wordt ook allemaal wel wat ingewikkelder als je 30+ bent, voltijdsbanen hebt, een kind of 2 uit een eerdere relatie (probeer dan maar eens spontaan een date te plannen, plus de vrijblijvendheid is allemaal wat minder).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 mar 2011 20:55

Mortlach schreef:

Het wordt ook allemaal wel wat ingewikkelder als je 30+ bent, voltijdsbanen hebt, een kind of 2 uit een eerdere relatie (probeer dan maar eens spontaan een date te plannen, plus de vrijblijvendheid is allemaal wat minder).

tsja in het begin zou het ingewikkelder worden, als je net (weer) alleen bent (met kinderen).

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 28 mar 2011 21:12

Evelien schreef:
Mortlach schreef:

tsja in het begin zou het ingewikkelder worden, als je net (weer) alleen bent (met kinderen).

Ik denk sowieso als je wat ouder bent, zeg maar rond de dertig, dat het allemaal gewoon een stuk minder vanzelfsprekend is. Op mijn achttiende kon ik makkelijk verliefd worden, inderdaad "boempats - verliefd". En op mijn 25 zou ik getrouwd zijn. Nu ga je toch meer dingen met elkaar afwegen. Zeker als je al een eigen leven gevormd heb (baan, huis, vriendenkring, etc..) en de nodige ervaringen achter de rug hebt met relaties. Ik vind het best een opgave en vind het ergens wel jammer dat het je zo vormt. Ik best jaloers zijn op stelletjes die elkaar jong gevonden hebben. Zij zijn nog niet 'verpest' door al die blokkades.
Maar aan de andere kant moet je je eigen ontwikkeling niet tegenhouden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2011 21:52

Wiepie schreef:Ik denk sowieso als je wat ouder bent, zeg maar rond de dertig, dat het allemaal gewoon een stuk minder vanzelfsprekend is. Op mijn achttiende kon ik makkelijk verliefd worden, inderdaad "boempats - verliefd". En op mijn 25 zou ik getrouwd zijn. Nu ga je toch meer dingen met elkaar afwegen. Zeker als je al een eigen leven gevormd heb (baan, huis, vriendenkring, etc..) en de nodige ervaringen achter de rug hebt met relaties. Ik vind het best een opgave en vind het ergens wel jammer dat het je zo vormt. Ik best jaloers zijn op stelletjes die elkaar jong gevonden hebben. Zij zijn nog niet 'verpest' door al die blokkades.

Ik heb gewoon de tijd en de zin niet om (weer) 6 jaar in een relatie te steken om hem dan te laten mislukken. Je wilt meer zekerheid, maar ja, die krijg je natuurlijk niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 29 mar 2011 03:48

Wiepie schreef:Ik denk sowieso als je wat ouder bent, zeg maar rond de dertig, dat het allemaal gewoon een stuk minder vanzelfsprekend is. Op mijn achttiende kon ik makkelijk verliefd worden, inderdaad "boempats - verliefd". En op mijn 25 zou ik getrouwd zijn. Nu ga je toch meer dingen met elkaar afwegen. Zeker als je al een eigen leven gevormd heb (baan, huis, vriendenkring, etc..) en de nodige ervaringen achter de rug hebt met relaties. Ik vind het best een opgave en vind het ergens wel jammer dat het je zo vormt. Ik best jaloers zijn op stelletjes die elkaar jong gevonden hebben. Zij zijn nog niet 'verpest' door al die blokkades.

Grappig, ik bekijk het juist andersom. Ik heb er juist bewust voor gekozen om eerst een eigen leven op te bouwen. Om eerst 'ik' te worden, voordat ik een onderdeel van 'wij' word. En ik zou het erg prettig vinden als mijn toekomstige echtgenoot ook al een eigen leven heeft. Behalve dat ik vind dat in een relatie ieder ook zijn eigen ding moet hebben, lijkt het mij ook een machtig mooi, boeiend (en ingewikkeld) proces om dan straks van 2 levens 1 leven te maken waarin ieder toch ook een bepaalde vrijheid heeft.

Daarnaast merk ik dat ik nu juist makkelijker verliefd wordt dan toen ik 16 was (alhoewel, makkelijk verliefd word ik nog steeds niet). Toen had ik nog echt mijn droomprins en was ik echt niet bereid om consessies op dat gebied te doen. Nu weet ik veel beter op welke gebieden ik gerust consessies zou kunnen doen, en welke absoluut niet. Dat weet ik alleen maar omdat ik mijzelf nu beter ken.

En over het spontaan ontstaan van relaties: hier werd bedoeld dat ik/wij niet naar een conferentie/kamp/weekend/activiteit/enz gaan met als doel onze ogen daar goed de kost te geven voor een mogelijke toekomstige partner. Wij denken/hopen gewoon de ware tegen te komen tijdens al die leuke dingen die wij in ons leven te hebben. Niks niet bewust op zoek naar hem. En het vervolg gebeurt gewoon spontaan omdat we elkaar leuk vinden.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”