Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor kirsten » 03 mar 2009 15:10

Ik krijg ook een vaatwasser in onze nieuwe keuken. Ben er echt heel blij mee. We hebben er ruimte zat voor, dus waarom niet?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 mar 2009 16:27

kwebbel schreef:dat kan natuurlijk ook :wink: maar ik kan geen minder kastruimte permiteren want ik zit nu al propvol. Ach tsja.. het is wel gezellig als we samen afwassen en we kletsen ondertussen de dag bij :)

hier ook!
Ik heb trouwens een hekel aan afwasmachines in- en uitruimen. Ik weet niet waarom precies, beetje hetzelfde als dat ik een hekel heb aan stofzuigen (dat doe ik dus ook niet). Afwassen met teiltje en afwasborstel vind ik helemaal niet erg. Tja elke gek z'n gebrek he!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 mar 2009 16:35

Wij hebben vanmiddag een hoge smalle (60 cm breed) kast gekocht voor naast de koelkast. Eindelijk wat meer plek! :D
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mar 2009 15:38

daar had je dus een afwasmachine neer kunnen zetten!! :lol: :lol: nee hoor ik geef je groot gelijk dat je kastruimte wil! Zal ns ff kieke of ik een foto van de keuken kan maken, is nl echt bijna af :D

@lalage: ik moet op m'n werk ook de vaatwasser inruimen als we gegeten hebben met de bewoners, maar ik ruzie altijd met kopjes, schoteltjes, netjes indelen etc. Ik kan prima uitruimen maar het indelen vind ik een gedoe ](*,)
En ik vind het ook een heel leuke bezigheid om met de bewoners af te wassen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mar 2009 15:45

kwebbel schreef:daar had je dus een afwasmachine neer kunnen zetten!! :lol: :lol: nee hoor ik geef je groot gelijk dat je kastruimte wil! Zal ns ff kieke of ik een foto van de keuken kan maken, is nl echt bijna af :D

@lalage: ik moet op m'n werk ook de vaatwasser inruimen als we gegeten hebben met de bewoners, maar ik ruzie altijd met kopjes, schoteltjes, netjes indelen etc. Ik kan prima uitruimen maar het indelen vind ik een gedoe ](*,)
En ik vind het ook een heel leuke bezigheid om met de bewoners af te wassen!

Aan die kant van de keuken zit geen waterafvoer, dus wordt lastig. 8)
Vaatwasser inruimen op mijn werk vind ik niet erg, dat indelen gaat me prima af.
Afbeelding

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 05 mar 2009 19:30

Bij ons op 't werk is 't altijd een strijd om na de broodmaaltijd alles in één vaatwasser te krijgen (12 borden, soepkommen, bekers, glazen, bestek, schotels voor soepkommen e.d.) We hebben, volgesn mij, vrij kleine vaatwassers, maar ik krijg het tot nu toe altijd voor elkaar om alles er in 1x in te krijgen, 't is soms wle ff 'creatief zijn', maar lang niet iedereen lukt het :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 mar 2009 21:28

zo ben vandaag de nacht uitgekomen :) om 14.00 was ik wakker en ben meteen maar aan de slag gegaan:
- bed verschoond
- gestofd in de slaapkamer
- overal gestofzuigd
- badkamer gesopt, toilet schoongemaakt
- 2 wasjes gedaan, een opgehangen en eentje zit er nu nog in de droger
- salontafel schoongemaakt
- opgeruimd
morgen nog ff dweilen en dan vind ik het weer best!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 mar 2009 10:45

Ik had een soort van schoonmaakbui, maar we zitten zonder water, dus wordt het alleen stofzuigen en klaar :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mar 2009 16:14

Ik heb 1 was opgevouwen, 1 in de machine gestopt. Verder de studeerkamer, slaapkamers en trappen helemaal van onder tot boven gedaan. Inclusief ramen zemen. Zo nog even de was ophangen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 mar 2009 09:23

Vandaag de kamer maar eens doen. Afgelopen weekend veel visite gehad, dus het is wel weer nodig dat er iets gebeurt. Dan nog even strijken en een paar wassen draaien en ik ben weer klaar voor vandaag. De bedden heb ik namelijk al verschoond.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 mar 2009 09:39

Vandaag eindelijk een dagje vrij na negen diensten achter elkaar. Dus even tijd om eindelijk wat in huis te doen. Inmiddels zit het beddengoed in de wasmachine, de kussens liggen in de droger te luchten. Ik wil proberen de dekbedden ook nog even te wassen. Het zomerdekbed past wel in de machine, het winter- denk ik niet, dus die lucht ik maar in de droger.
Ook al gestoft, de vuilnis aan straat gezet, de slaapkamer gedaan, de keuken onder handen genomen. Straks nog overal stofzuigen en dweilen, de kattenbakken legen en boodschappen doen. Dan ben ik wel weer klaar voor vandaag. Misschien dat ik vanmiddag het dressoir nog ff uitmest.
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 mar 2009 11:03

Pff, ik zit nog steeds/alweer zonder water en heb nog maar zo'n 8 liter staan, dus daar moet ik echt wel zuinig mee doen. Niet afwassen enzo, de gootsteen staat al lekker vol :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mar 2009 11:13

vervelend he, Saskia, als je niks aan het huishouden kunt doen ;)
Maar lijkt me wel naar, geen water!

Ik ben begonnen met de ramen zemen beneden. Heel binnenkort moeten we namelijk foto's maken van ons huis voor de verkoop, dus ik begin maar vast met dat soort dingen. Dan maak ik straks, als ik de kamer ook gedaan heb, meteen een foto. Dan kan het weer vies worden ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 mar 2009 11:34

Ja, heel vervelend :jaknikken:

Haha, dat huishouden maakt me niet zoveel uit, maar het is wel lastig ja! Ik had net een cursus hier op 't centrum en dan kan niemand het toilet doortrekken, fatsoenlijk je handen wassen, overal zuinig mee doen want er moet ook drinkwater enzo over blijven. Maar goed, het scheelt dat de hele stad zonder water zit, dus we raken er aan gewend. Vanmiddag maar even een waterput op 't platteland opzoeken en de watervoorraad daaruit bijvullen :) Da's trouwens nog lekker water ook :)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 mar 2009 13:19

Saskia schreef:

Ja, heel vervelend :jaknikken:

Haha, dat huishouden maakt me niet zoveel uit, maar het is wel lastig ja! Ik had net een cursus hier op 't centrum en dan kan niemand het toilet doortrekken, fatsoenlijk je handen wassen, overal zuinig mee doen want er moet ook drinkwater enzo over blijven. Maar goed, het scheelt dat de hele stad zonder water zit, dus we raken er aan gewend. Vanmiddag maar even een waterput op 't platteland opzoeken en de watervoorraad daaruit bijvullen :) Da's trouwens nog lekker water ook :)

En kan je dat water uit die put gewoon drinken?? Daar zou ik het nu niet op hebben hoor.

Terug naar “Archief”