De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 jun 2008 09:03

Tuinfluiter schreef:Wij lazen vroeger ook wel sprookjes.
Nu zou ik ze niet zomaar meer lezen, vind het vaak toch onzin en het voegt eigenlijk ook niks toe.
Vind dan bijvoorbeeld de boekjes van bakkertje deeg enz veel leuker om voor te lezen.

daar ben ik het toch niet echt mee eens, het is in ieder geval goed voor je fantasie, en mijn kinderen vinden het ook echt leuker dan van die gewone verhaaltjes,
niet alles hoor jipen janneke is ook favoriet, pluk van de petteflet.
elke dag kinderdag.
maar de kleine kapitein,van paul biegel hebben ze echt van genoten.
dat is toch een sprookje.

maar ik heb zelf ook een gruwelijke hekel aan die boekjes van hanneke en jannke enzo, van al die refomoeders die zich verevelen als de kinderen groot zijn( nu ben ik wel wat sarcatisch hoor)
maar de meeste is kraak nog smaak aan, we krijgen ze met kerst in de kerk maar de meeste gaan ongelezen de kast in en komen er niet meer uit

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 16 jun 2008 09:06

:mrgreen: dat is van alle tijden, mijn boekjes die ik kreeg met kerst liggen ook te verstoffen op zolder.
kinderen mogen ook best een beetje fantasie hebben, is ook goed voor hun beeld van wat is wel waar en wat niet. ander geloven ze straks alles en dat lijkt me ook niet wenselijk.
Afbeelding Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 jun 2008 09:08

mischien is het al eens gevraagd, maar welke kinderbijbel gebruiken jullie? wij hebben de Kijkbijbel, voor de kleintjes en de Kleuterbijbel van anne de vries en nu lezen we de Bijbel voor jullie, van jh mulder,
maar die lezen ze op school ook, dus vroeg ik me af wat voor goede bijbels er nog meer zijn.

en lezen jullie nog iets anders, een dagboekje ofzo, of doen jullie nog wat anders dan bijbellezen?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 jun 2008 09:12

Wij hebben de kinderbijbel van Van Dam.

http://nbb-kv.boekbalie.nl/images/B/85612/85612.jpg

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 jun 2008 09:20

Het sprookje van Roodkapje en nog een paar van zulk soort, vind ik nog wel leuk voor de kinderen, maar gewoon die nieuwere met bijv heksen vind ik grote onzin :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jun 2008 09:22

tussen sprookjes en sprookjes zit toch wel dergelijk een groot verschil.....

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 16 jun 2008 09:25

oh ja er zit wel verschil in, ik bedoel echt die sprookjes van moeder de gans, en de gebroeder grimm en andersen. die nieuwe ken ik niet zo.

wij hebben de kleuterbijbel van envert kuijt en de kinderbijbel ook van hem.
wanneer beginnen jullie met uit de kinderbijbel te lezen voor je kind?
Afbeelding Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 jun 2008 09:26

Tuinfluiter schreef:Het sprookje van Roodkapje en nog een paar van zulk soort, vind ik nog wel leuk voor de kinderen, maar gewoon die nieuwere met bijv heksen vind ik grote onzin :oops:

mag hoor, ik vind ook niet alles goed, maar dat is ook met niet sprookjes zo

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jun 2008 09:35

Wij lezen veel verschillende kinderbijbels: van Dam, Kuijt, Anne de Vries en Kijk en Luister( voor peuters). En ook elk jaar een kinderdagboekje met vragen erbij.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 16 jun 2008 10:24

Wij lezen s avonds bij het eten altijd uit Van Dam en als ze naar bed gaat de Kijkbijbel. Maar ik vind haar voor die Kijkbijbel nu eigenlijk wel wat te groot worden. Zo'n dagboekje, is dat wat voor kinderen van net vier? En wat voor soort dagboekjes zijn dat dan?

Ik weet niet goed meer wanneer we met de eerste begonnen met uit de Bijbel lezen; volgens mij was ze toch al wel een jaar geweest. Met de tweede zal dat wel wat sneller gaan, die zit er nu al telkens bij enzo dus 'die krijgt het met de paplepel ingegoten' zal ik maar zeggen.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jun 2008 10:48

@Merisja: Die zijn van uitgeverij Groen en is er al vanaf 4 jaar.Die heb ik 1 jaar gelezen en nu ben ik in 6+ aan het lezen. Echt een aanrader!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jun 2008 10:51

wj gebruiken deze:

Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jun 2008 11:08

Wij hebben al een hele verzameling aan kinderbijbels. We begonnen met een serie van Ark Boeken, dat zijn 20 verhalen OT en 20 verhalen NT, veel tekeningen, gaat dus al goed vanaf een jaar of 2. Daarna heb ik "op weg naar het Woord" gekocht. Staan ook heel veel tekeningen en verhalen in. In de loop der jaren hebben we ook al heel wat boekjes van ds. Meeuwse verzameld, kregen ze bij de geboorte van de kerkenraad en ik gaf er ook nog al eens een voor de verjaardag. Inmiddels heb ik ook de bijbels van Snoek: Uw koninkrijk kome, die is voor wat oudere kinderen.

We lezen 's morgens meestal uit een dagboekje, die we nu hebben staat ook een psalm om te zingen bij.

Zit nog te denken om een boek van de kerkgeschiedenis te kopen, maar welke, er zijn er zoveel van? Die dan te gaan lezen ipv kinderbijbels. Dat woord mag btw volgens sommigen niet. Bijbelse verhalen aan kinderen verteld hoort het te zijn.

Lezen jullie uit de Statenvertaling? Ik snap het zelf vaak niet, wij lezen uit Het Boek 's avonds.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 16 jun 2008 12:24

Wij lezen uit de kinderbijbel van H.van Dam en voor Joshua pak ik ook nog wel de bijbel van Johannes Vreugdenhil ( hij is natuurlijk al 8 )
Zelf leest hij daar ook graag uit.
s'morgens en s'middags lezen we de kinderbijbel en s'avonds uit de 'gewone' bijbel met een dagboek erbij ( Wees Gij mijn Gids)
Wij lezen trouwens de Statenvertaling, en hoewel hij soms best moeilijk is vind ik het toch de mooiste bijbel om uit te lezen.
En als ik het toch niet snap pak ik mijn eigen bijbeltje ( waar de nieuwe vertaling instaat) bij.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 16 jun 2008 12:25

Evelien schreef:
vlinder schreef:He ik ben gisteren ook wezen shoppen in Zwolle :)
Het was wel druk en al die fanfares die voorbij kwamen :?
Uiteindelijk niks gevonden maar ben ook in Kampen nog geweest en daar ben ik wel geslaagd :D

Heerlijk trouwens TJ even een dagje weg zonder de kids!
Ik heb die van mij ook thuis gelaten bij papa :mrgreen:

Was trouwens alweer 9 maanden geleden dat ik geshopt heb met mijn vriendin dus mocht wel weer een keer :mrgreen:

@ Annet Leuke foto's!!

wat leuk dat je in Kampen ben geweest. Als ikdaar nog had gewoond hadden jullie gerust een bakkie kunnen doen. :mrgreen:

Ik ga ook weleens in Amersfoort shoppen :mrgreen: :wink:

Terug naar “Archief”