Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 31 okt 2008 14:46

@alries: erg lastig, ik snap heel goed wat je bedoelt! (had zelf voor mijn verhuizing naar het buitenland een vriendin, die ik vanaf het begin van mijn studie kende, maar waar ik me steeds meer aan ging ergeren, omdat ze over ALLES en IEDEREEN alleen nog maar kon klagen. Heb geprobeerd haar daarop te wijzen en haar te hinten dat ze hiermee ook geen vrienden maakt, maar nee: de hele wereld was schuld eraan, dat zij ... (vul maar in) iets niet kon/mocht/etc. Toen ik op onze verhuismail geen antwoord meer kreeg, heb ik het zo gelaten... ook al voel ik me daar nog steeds een beetje schuldig over)

Ik denk dat eerlijkheid het beste is: spreek met haar af en vraag dan concreet naar haar ideeen over jullie vriendschap... zeg ook duidelijk dat je het absoluut niet op prijs stelt dat ze over je andere vriendinnen zit te sneren. Gewoon aanspreken dat je haar en haar vriend voor de receptie graag wilt uitnodigen. (Niet daarover beginnen of ze wel of geen daggast kan zijn, gewoon positief verwoorden: "we gaan dus dan en dan trouwen, en ik wilde je vragen of jullie gezellig ook op de receptie komen!") Als ze erover gaat klagen, kun je het gevoel dat je afgeschreven was, ook proberen te verwoorden, misschien iets in de trant van: "ik had de laatste tijd niet de indruk dat jou veel aan onze vriendschap gelegen was"/ "onze vriendschap is een beetje verwaterd, geloof ik"

Als je het te moeilijk vindt aan te kaarten, kun je ook alleen de uitnodiging versturen, waarin ze wordt uitgenodigd voor de receptie. (andere mensen geef je toch ook geen tekst en uitleg waarom ze wel/niet bij de daggasten horen?)

Succes ermee!
elvira

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 okt 2008 16:42

Het is idd toch jullie dag!
Wij hadden ook wel wat mensen ertussen zitten die niemand echt goed kende van de daggasten. Dat maakte echt niet uit.
En mijn zus bijvoorbeeld had haar vriendinnen wel, maar de aanhang niet. Dat kan ook gewoon nog :)
Wij hebben er bewust voor gekozen om de aanhang van mijn vriendinnen wel uit te nodigen, en daarom deden mijn andere 2 vriendinnen die ook rond die tijd trouwden dat ook. maar al hadden ze het niet gedaan, was ook best. Misschien dat mijn man dat nog prettiger had gevonden, die kende al die familie ook niet eens. Daggast zijn vind ik trouwens helemaal niet zo spectaculair, ik snap niet waarom mensen iemand dwingen om ook mee te mogen. Je doet het volgens mij meer voor het bruidspaar.
Wij hebben volgend jaar 3 bruiloften waarbij we daggast zijn. Twee daarvan zijn we allebei ceremoniemeester. Dat maakt het dan nog een beetje leuk. Maar die derde, dat is een vriend van mijn man, ik ken amper iemand. Voor mij hoeft dat niet eens zo. Maarja, als zij het wel leuk vinden als we allebei komen, dan doe ik dat met liefde ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 okt 2008 17:11

MissF schreef:Het is idd toch jullie dag!
Wij hadden ook wel wat mensen ertussen zitten die niemand echt goed kende van de daggasten. Dat maakte echt niet uit.
En mijn zus bijvoorbeeld had haar vriendinnen wel, maar de aanhang niet. Dat kan ook gewoon nog :)

Dat vind ik echt afschuwelijk.
hebben het zelf een keer gehad en nog niet eens voor de hele dag, maar baalde er beide toch wel van. Bij ons is het: of het hele stel wel of het hele stel niet.

Ik zit met 1 vriendin ook een beetje. Ik had niet veel contact met haar maar toch mocht ik op haar huwelijk de hele dag mee, omdat we het elkaar ooit beloofd hadden. NU spreek ik haar nog steeds weinig en twijfel ik of ik haar wel de hele dag mee ga vragen. Als we bij elkaar zijn is het wel altijd erg goed. Daarbij heeft zij door medische zaken tijd lang weinig gekunt.

Het is erg lastig. Helemaal als de groep wel erg groot begint te worden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 okt 2008 22:09

*Annet* schreef:Wanneer ga je trouwen, LeChat? (heb geen zin om dit topic helemaal door te lezen)
Haha, geeft niks :wink: 26 juni a.s., dus dat duurt nog wel ff, maar goed, we moeten dan ook nog 'n huis vinden, dus die tijd hebben we wel nodig...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 okt 2008 22:10

kwebbel schreef:
LeChat schreef:
Gerdien B. schreef:
LeChat schreef:Nou Gerdien, dan zijn jullie in elk geval op tijd :wink:.

We hebben heel veel al duidelijk, alleen de datum nog ;)
Leuk hoor, en die datum komt vanzelf :).
stond de datum niet al vast Evelien? of heb ik dat niet goed begrepen vanuit je andere topic ?
Kwebbel, je moet wel goed kijken tegen wie je het hebt hè :wink:. Dit is een quote van Gerdien en niet van Evelien :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 31 okt 2008 23:30

En schiet het al een beetje op met huis LaChat, of valt het zoeken tegen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 nov 2008 08:34

Vandaag ga ik maar eens ff flink aan de slag met de bruiloft.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 01 nov 2008 08:39

@Evelien: dat klinkt als een enorme klus... is jullie bruiloft zoveel werk? (bij ons ging het echt errrug soepel: telefoontje hier, telefoontje daar, emailtje sturen, locatie kijken... klaar!)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 nov 2008 08:48

wat dacht je van: adressen zoeken, liturgie afmaken, catering zoeken, staan tafels huren, enz.... Met de locatie moeten we nog wel wat regelen want het stond niet goed vast allemaal (de overeenkomst was niet goed).

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 nov 2008 09:44

Ik vond het ook best veel werk om onze bruiloft te regelen, gelukkig had ik zes weken lang vrij omdat ik net was afgestudeerd en pas na de bruiloft begon met werken.

Over die vriendinnen uitnodigen zonder partner: dat is eigenlijk niet zo netjes he... je zou het wel kunnen overleggen, maar officieel hoort dat niet. Aan de andere kant horen wel meer dingen niet, wij zijn bijvoorbeeld vergeten om bedankjes te maken. Stiekem vond ik dat ook een beetje onzin, omdat je bij het feliciteren toch ook bedankt en omdat het voor je gasten toch ook leuk is om op je feest te komen.... hoop je. Bij een verjaardag ga je toch ook niet iedereen achteraf bedanken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 nov 2008 10:03

Dat snap ik niet, waarom het afschuwelijk zou zijn.
Ik heb er weinig behoefte aan, om een hele dag op een bruiloft te zijn van vrienden van mijn man.
Wij hebben erg weinig ‚cht gezamelijke vrienden. Hij heeft de zijne, ik de mijne, en dat vinden we allebei erg prettig. Het zou veel logischer zijn als hij naar bruiloften van zijn vrienden gaat en ik naar die van de mijne. Zo hebben die vrienden ook geen mensen die ze amper kennen op een bruiloft.
Overal wordt gezegd: je meot alleen mensen uitnodigen met wie je echt iets hebt.
Nouja, ik heb erg weinig met bepaalde vrienden van mijn man. En hij met bepaalde vriendinnen van mij ook niet.
Ik vind het dan veel logischer om alleen de ‚‚n uit te nodigen. Wij hebben ervoor gekozen om wel alle aanhang ook te laten komen, maar als je het goedkoper wilt houden, vind ik juist die scheiding heel normaal.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 01 nov 2008 10:42

elvira (gast) schreef:@Evelien: dat klinkt als een enorme klus... is jullie bruiloft zoveel werk? (bij ons ging het echt errrug soepel: telefoontje hier, telefoontje daar, emailtje sturen, locatie kijken... klaar!)

Kan je mij dat eens even leren? Ik weet echt niet hoe wij het voor elkaar moeten gaan krijgen. Ik heb mijn studie, hij moet zijn scriptie schrijven en daarnaast werkt hij fulltime, we moeten een flat verbouwen en een bruiloft regelen. Rara hoe moet ik dat doen?

(het klinkt net of het een straf is zo :mrgreen: )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 nov 2008 10:45

Als je de hoofdzaken al heb gedaan (locatie's, dominee, trouwvervoer etc. vroeg regelt) dan zijn het kleine dingetjes die je ff tussen door kan doen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 01 nov 2008 10:48

Dat is waar. Ik kwam vannacht (toch handig als je niet kan slapen) met het geniale idee (vond ik zelf dan) dat ik voordat wij de sleutel van het huisje krijg dat soort dingen al geregeld wil hebben. Dus ik heb nog 2 maanden.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 nov 2008 11:11

MissF schreef:Dat snap ik niet, waarom het afschuwelijk zou zijn.
Ik heb er weinig behoefte aan, om een hele dag op een bruiloft te zijn van vrienden van mijn man.
Wij hebben erg weinig ‚cht gezamelijke vrienden. Hij heeft de zijne, ik de mijne, en dat vinden we allebei erg prettig. Het zou veel logischer zijn als hij naar bruiloften van zijn vrienden gaat en ik naar die van de mijne. Zo hebben die vrienden ook geen mensen die ze amper kennen op een bruiloft.
Overal wordt gezegd: je meot alleen mensen uitnodigen met wie je echt iets hebt.
Nouja, ik heb erg weinig met bepaalde vrienden van mijn man. En hij met bepaalde vriendinnen van mij ook niet.
Ik vind het dan veel logischer om alleen de ‚‚n uit te nodigen. Wij hebben ervoor gekozen om wel alle aanhang ook te laten komen, maar als je het goedkoper wilt houden, vind ik juist die scheiding heel normaal.
Dat laat ik dan eerder aan die stellen zelf over. Ik zou het echt niet waarderen als mensen mij wel uitnodigen maar mijn vriend niet. Wij hebben voor elkaar gekozen en horen bij elkaar. Als mensen dat niet kunnen accepteren kunnen ze beter mij ook niet uitnodigen.

Daarbij neem ik toch aan dat jij je ook verdiept hebt in zijn leefwereld: uds ook zijn vrienden. Ik ken de vrienden wel van mijn vriend en hij mijn vriendinnen ook. (al gaat dat wat lastiger emt de vrienden in het buitenland)
Alleen al omdat die dag belangrijk voor mij vriend is, zou ik ook al meegaan en zou ik hem graag met hem mee willen beleven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”