gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 mar 2008 22:55

Galateia schreef:Als er visite komt, dan maak ik mijn bed wel eens op :mrgreen:

Mijn visite komt doorgaans mn slaapkamer niet in 8)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 11 mar 2008 23:22

weet je wat handig is ??

alle kinderen de straat op schoppen , zodat mams lekker het huis kan schoonmaken , en geloof me als postbode zie ik dat heeeeel vaak gebeuren :mrgreen:

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 11 mar 2008 23:31

Ha, ik moet bij dat verhaal over dat jongetje denken aan een college dat ik laatst had. Het ging over de cultuurtheorie van Judith Butler, en de docente noemde als voorbeeld dat haar zoontje van drie graag in een roze balletjurk rondloopt. Zij vindt dat helemaal prima, maar haar vriend (dus de vader van het jochie) vond het niet mannelijk. :)
Nuja, niet dat je daar wat aan hebt, maar er zijn in elk geval hele theorieën, waaronder dus van Butler, die stellen dat mannelijk of vrouwelijk gedrag volkomen aangeleerd is. Ik zou me er niet al te druk over maken; als al iemand er wat aan moet doen dan zijn het de ouders.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 mar 2008 06:49

Mijn neefje heeft ook heel lang met barbies enzo gespeeld, die wilde hij ook echt graag voor z'n verjaardag hebben enzo. Met verkleden deed hij ook altijd meisjeskleren aan, hoge hakken enzo (wat hij trouwens danshakken noemde en dat kregen we maar niet afgeleerd :) )
Zijn ouders zijn toen heel langzaamaan andere dingen gaan geven, samen met hem met andere dingen gaan spelen enz. Dit hebben ze vooral gedaan omdat de omgeving hem er op aan ging kijken, hem uit gingen schelden voor meisje enzo, en dat was ook niet prettig, zowel voor de ouders als voor het kind zelf. Nu is hij nog steeds geen stoere knul, maar heeft hij veel meer met dieren, atlassen, encyclopedieen enz. Sommige kinderen passen gewoon niet zo goed in het standaardbeeld van jongetje / meisje, en als er verder niets mis is, maar het kind / de ouders willen dat wel veranderen, dan zou dat kunnen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 mar 2008 10:45

Ik denk dat ik het maar verder zo moet laten, zal het zeker niet stimuleren, wat de ouders wel doen.
Het is hun zoon en als hij hier is houd ik het gewoon een beetje in de gaten ook vanwege de andere kinderen en hij vind het ook best leuk om bijv met de auto's te spelen.
Al doet hij dat eigenlijk wel alleen maar omdat hij zich schaamt voor de andere kinderen als hij met de barbies ofzo gaat spelen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 mar 2008 11:45

Tuinfluiter schreef:Ik denk dat ik het maar verder zo moet laten, zal het zeker niet stimuleren, wat de ouders wel doen.
Het is hun zoon en als hij hier is houd ik het gewoon een beetje in de gaten ook vanwege de andere kinderen en hij vind het ook best leuk om bijv met de auto's te spelen.
Al doet hij dat eigenlijk wel alleen maar omdat hij zich schaamt voor de andere kinderen als hij met de barbies ofzo gaat spelen.

Dat geeft wel aan dat hij zelf doorheeft dat hij ten opzichte van andere kinderen 'vreemd' gedrag vertoont. Als hij dat al doorheeft, kun je hem misschien langzaam aan met jongensspeelgoed laten spelen en vooral uitleggen waarom? :) Ik zou er niet al te krampachtig mee omgaan, dat niet. Waarschijnlijk is er niets aan de hand :wink:

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 12 mar 2008 12:55

jamillah schreef:
Galateia schreef:Als er visite komt, dan maak ik mijn bed wel eens op :mrgreen:

Mijn visite komt doorgaans mn slaapkamer niet in 8)

:P

Nee, over het algemeen is het niet gebruikelijk dat na het koffie en taartmoment een oom en een tante besluiten om de slaapkamer eens op te zoeken.
Auf Wiedersehen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 mar 2008 13:07

SHIT! nu moet ik alles gaan schoonmaken..... bleghhh... heb net magnetron brand gehad.... :cry: :cry: :cry:

Nu net dat m'n vriend heel de dag weg is... nu kan ik alles alleen doen. :cry:

het stinkt hier enorm.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 mar 2008 13:25

Evelien schreef:SHIT! nu moet ik alles gaan schoonmaken..... bleghhh... heb net magnetron brand gehad.... :cry: :cry: :cry:

het stinkt hier enorm.

magnetron brand... hoe krijg je dat voor elkaar!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 mar 2008 13:28

pol schreef:
Evelien schreef:SHIT! nu moet ik alles gaan schoonmaken..... bleghhh... heb net magnetron brand gehad.... :cry: :cry: :cry:

het stinkt hier enorm.

magnetron brand... hoe krijg je dat voor elkaar!

het is een gril magnetron!

en ik had iets in de magnetron gedaan, wat te heet werd.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 mar 2008 13:44

Vreselijk Evelien :(
Moeten wij soms met z'n allen komen helpen bij je :mrgreen:
Succes met schoonmaken :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 mar 2008 13:56

dank je wel....

heb ff alle tegels van de keuken afgenomen plus de vloer en de omgeving waar de magnetron stond!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 mar 2008 15:27

Heftige brand dan als zelfs de tegels + vloer vies is!! Ik heb gelukkig nog geen brand gehad hier, scheelde niet veel. Toen ik stoofperen opzette fikte het wel enorm onder de pan.. zat er een bindertje van het brood onder geplakt :lol: Dat was het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt :wink:

ik ga hierzo nog even dweilen en strijken en dan vind ik het wel weer best voorlopig. Vanavond makkelijk eten i.v.m biddag, nog eventjes uitrusten voor mijn laatste nachtdienst en dan ben ik 3 dagen vrij! Heerlijk! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 mar 2008 17:26

Wat me gisteren toch is overkomen. Ik ging koken met de kinderen en we maakten 'flapjacks'. Ik nam een gewoon ovenblik om de mix in te doen en zette het in de oven op 180 graden. Kom ik 20 minuten later terug, is het blik helemaal gesmolten!!! Heeft iemand dat ook weleens gehad?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 mar 2008 17:43

Ghe, dan sta je ook wel even raar te kijken denk ik... :mrgreen: Maar nee, ik heb het dus nooit meegemaakt.

Terug naar “Archief”