Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Kinderwens

Berichtdoor Daphne » 25 jan 2010 19:14

Wat mooi, Tuinfluiter!
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 jan 2010 14:34

http://www.youtube.com/watch?v=I-G8IfjPAII (Josh Groban)
http://www.youtube.com/watch?v=pR6-wLBT_Yo (Michael W. Smith)
deze vind ik persoonlijk ook wel heel bijzonder...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 26 jan 2010 15:15

Heftig Tuinfluiter! Heel veel sterkte!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 26 jan 2010 19:30

pfft tuinfluiter, wat heftig allemaal voor jullie zeg! Ik wil je/jullie heel veel sterkte en moed wensen! Ik vind het wel fijn om te 'zien' dat jullie er SAMEN voor gaan! Al ken ik je persoonlijk niet, ikmoet toch aan je/jullie denken!
Psalm 25:2 (ber.)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 jan 2010 11:39

Namens ons allebei, Erg fijn dat jullie allemaal zo meeleven!!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 27 jan 2010 12:02

Heel veel sterkte Tuinfluiter & man! Ik vind het echt knap en dapper hoe je/jullie er mee omgaan. Daar heb ik echt respect voor!
We leven met jullie mee!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 27 jan 2010 13:05

[quote="Lenny"]Heel veel sterkte Tuinfluiter & man! Ik vind het echt knap en dapper hoe je/jullie er mee omgaan. Daar heb ik echt respect voor!
We leven met jullie mee![/quote]
Mooi gezegd, Lenny, daar sluit ik me helemaal bij aan! 8>)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 jan 2010 21:54

In de bijbel lees je vaak dat God de moederschoot gesloten hield, bijv. bij Hanna en Rachel.
En ook Hij was het, die de moederschoot opende, bij Hannah, Lea, Rachel..

Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Houdt God niet ook bij jou of bij mij de moederschoot (tijdelijk) gesloten?
En wie ben ik dan om allerlei ziekenhuisonderzoeken te doen of zelfs vruchtbaarheidsbehandelingen?

Zomaar wat (moeilijke) vragen..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2010 22:30

Ik kan me voorstellen dat zulke teksten je bezig houdt. Heb daar voor mezelf ook niet echt een duidelijk antwoord op.

Wat ik wel heb meegemaakt (in de evangelische kringen) dat er gebeden werd in vorm van een zalving. En na die zalving werden de vrouwen ook zwanger (niet allemaal tegelijk, het kon ook wel een half jaar of een jaartje verder zijn). Heel mooi vindt ik dat. Maar persoonlijk vindt ik het nog best wel moeilijk om daar helemaal in mee te gaan. Vooral ook omdat er vroeger ook vaak voor mij gebeden is (met of zonder handoplegging). Je moet er volgens mij zelf ook wel achter staan.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 jan 2010 23:21

Ik ben daar toch redelijk nuchter in. God kan werken door de handen van de medici. Ik zie het nu zelf bij mijn zus: zwanger na de 2e icsi-poging. Daarvoor hield het me soms ook wel eens bezig: hoe ver kun je, mag je gaan? Maar als het dan zo dichtbij komt, tja, dan zie ik toch ook wel Gods hand die door de dokters heen het onmogelijke mogelijk maakt.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jan 2010 09:04

Absoluut.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 jan 2010 13:05

Galateia schreef:Ik ben daar toch redelijk nuchter in. God kan werken door de handen van de medici. Ik zie het nu zelf bij mijn zus: zwanger na de 2e icsi-poging. Daarvoor hield het me soms ook wel eens bezig: hoe ver kun je, mag je gaan? Maar als het dan zo dichtbij komt, tja, dan zie ik toch ook wel Gods hand die door de dokters heen het onmogelijke mogelijk maakt.

Zo zie ik het ook.
Afbeelding

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 30 jan 2010 13:39

Galateia schreef:Ik ben daar toch redelijk nuchter in. God kan werken door de handen van de medici. Ik zie het nu zelf bij mijn zus: zwanger na de 2e icsi-poging. Daarvoor hield het me soms ook wel eens bezig: hoe ver kun je, mag je gaan? Maar als het dan zo dichtbij komt, tja, dan zie ik toch ook wel Gods hand die door de dokters heen het onmogelijke mogelijk maakt.

Ja, bij mij is het ook dicht bij. Ik ben de enige thuis vd 4 die kinderen kan krijgen, dus 3 onbewust kinderloos. Is best wel eens moeilijk.

Ook bij ons in de gemeente waren en 2 stellen die volgens de artsen geen kinderen konden krijgen. En wonder boven wonder heeft het ene stel inmiddels 2 of 3 kinderen, en de andere (wat zich 7 of 8 jr later afspeelde) is nu zwanger.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 30 jan 2010 16:17

Dat is echt zo persoonlijk hoe ver je wilt gaan...
Weet gewoon dat wij nooit verder zouden gaan als IVF.
En misschien dat het ook geen IVF word, ligt er dan aan hoe het zh mee wil werken in het niet weggooien van embryo's.
Verder zien wij het dat als een zwangerschap nog steeds (via behandeling) ontstaat in de baarmoeder en niet via kunstmatig iets dat het geoorloofd is dat te mogen doen.
Je weet nooit of het Gods bedoeling is dat je een behandeling gaat doen maar wij geloven wel dat God het kan zegenen en lukt het niet om zwanger te worden via behandeling is het niet Gods bedoeling dat je zwanger word.

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 30 jan 2010 19:15

Toen ik mij nog helemaal niet bewust was van het feit dat wij misschien sterk verminderd vruchtbaar zouden zijn, riep ik ook dat ik nooit IVF of ICSI zou doen. Inmiddels weet ik beter. Als ICSI of IVF je enige hoop is, zet je daar al je zinnen op. Dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden, maar voor ons is het stukje bij beetje steeds een stap verder gegaan. Omdat je het zo ontzettend graag wilt.

Drie ICSI's en nog steeds geen kind verder geloof ik ook echt dat God nog steeds een mooi plan met ons heeft en dat het goed gaat komen. Blijkbaar was het toch niet Zijn plan om ons via ICSI een kindje te geven. Nu wachten we Hem af. Hij gaat vast en zeker grote dingen doen! Dat hoop ik voor iedereen die in hetzelfde schuitje zit!!

Terug naar “Archief”