Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2007 19:25

Eh, autochtonen doen het beter dan autochtonen? Ook maar een opfriscursusje volgen misschien? :P

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 apr 2007 19:28

Aragorn schreef:Eh, autochtonen doen het beter dan autochtonen? Ook maar een opfriscursusje volgen misschien? :P
:oops: Je weet wat ik bedoel. :wink:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 apr 2007 19:29

Machiavelli schreef:
Smurffie schreef:Ah, sommige Nederlanders zouden ook wel eens een opfriscursusje kunnen gebruiken anders.. 8)
Klopt, maar over het algemeen beheersen autochtone Nederlanders het Nederlanders beter dan allochtonen.

Edit: Foutje.

Nou.... als dat zo zou zijn...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 21 apr 2007 19:31

Machiavelli schreef:
Aragorn schreef:Eh, autochtonen doen het beter dan autochtonen? Ook maar een opfriscursusje volgen misschien? :P
:oops: Je weet wat ik bedoel. :wink:

Ja logisch toch dat autochtonen het Nederlands beter beheersen dat een allochtoon

Een allochtoon zal altijd een beetje een accent overhouden ookal spreekt hij nog zo goed Nederlands..Surinamers blijven hun accent houden, bij Marokkanen is dit ook vaak zo,maar niet altijd

En verder zijn er zat hoog opgeleide Marokkanen/allochtonen die beter de Nederlandse taal beheersen dan mij, ik maak nog wel eens taalfoutjes :oops:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2007 19:53

Tsja, als we taalbeheersing als demarcatiecriterium gaan invoeren houden we weinig mensen meer over - of dat nu autochtonen of allochtonen zijn.

Wat overigens niet wegneemt dat ik me kan ergeren aan dikke taarten in gewaden die hier 20 jaar wonen, geen woord Nederlands kunnen en te stom zijn om te begrijpen dat ze ergens een handtekening moeten zetten als ze een aangetekende brief krijgen.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 22 apr 2007 10:34

Optimatus schreef:
Dat is de kracht van Refoweb. Hier kan iedereen zijn mening kwijt. Zelfs jij, die beweert dat uitbuiting nou eenmaal bij mensen hoort.

Wat de relevantie van deze opmerking is, ontgaat mij. Daarnaast heb ik slechts geconstateerd dat waar mensen zijn, anderen worden uitgebuit. Ik pleit nergens voor uitbuiting.
Dulce et decorum est pro patria mori

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 apr 2007 10:37

En verder zijn er zat hoog opgeleide Marokkanen/allochtonen die beter de Nederlandse taal beheersen dan ik, ik maak nog wel eens taalfoutjes

Idd. 8)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 apr 2007 11:17

zahra schreef:En verder zijn er zat hoog opgeleide Marokkanen/allochtonen die beter de Nederlandse taal beheersen dan mij, ik maak nog wel eens taalfoutjes :oops:

Waarvan akte :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 apr 2007 11:43

Muha, Mr.Sokkie, gmta. :P

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 apr 2007 19:09

AMSTERDAM - Een deel van de moslimjongeren in Nederland blijft radicaliseren. De salafistische stroming, die een anti-integratieve en onverdraagzame boodschap predikt, is hierbij een belangrijke aanjager.

Dat stelt de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) vrijdag in zijn jaarverslag over 2006.

Sybrand van Hulst, hoofd van de AIVD, benadrukte dat radicalisering niet per definitie tot geweld hoeft te leiden, maar het kan een bedreiging op zich zijn, omdat het zorgt voor spanningen tussen groepen in de samenleving en tot polarisatie leidt.

Tegengeluid

Een tegengeluid moet volgens de veiligheidsdienst onderdeel van de aanpak van radicalisering zijn. Dat zou de wind uit de zeilen van radicale stromingen kunnen nemen.

Internet

Op internet gaat het er wat betreft het jihadisme professioneler aan toe. "Behalve min of meer open en toegankelijke websites bestaan er inmiddels ook professioneel afgeschermde jihadistische websites", schrijft de AIVD.

De functie van internet is ook iets verschoven. Eerder gebruikten radicale moslims het vooral om hun boodschap te verspreiden, in 2006 zag de dienst dat zij internet meer en meer inzetten om te netwerken.

Aanslag

De AIVD heeft vorig jaar geen concrete aanwijzingen gehad dat moslimterroristen een aanslag in Nederland wilden plegen. In het jaarverslag staat verder dat het nog wel voorstelbaar is dat een dergelijke aanslag in Nederland, bijvoorbeeld op een politicus, wordt gepleegd.

In het algemeen stelt de AIVD dat de dreiging van het zogenoemde jihadistische terrorisme van eigen bodem vorig jaar minder groot was dan in 2005.

Vervolging

Onder meer de strafrechtelijke vervolging van terreurverdachten en het uitzetten van leden van extremistische moslimnetwerken, die mede door AIVD-informatie tot ongewenst vreemdeling waren verklaard, heeft daarbij geholpen.

Ook is de dreiging minder acuut door interne verdeeldheid en het (tijdelijk) ontbreken van "echte leidersfiguren".
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 30 apr 2007 14:32

MrSokkie schreef:
zahra schreef:En verder zijn er zat hoog opgeleide Marokkanen/allochtonen die beter de Nederlandse taal beheersen dan mij, ik maak nog wel eens taalfoutjes :oops:

tja waar je mee omgaat word je mee besmet :mrgreen:

ik zeg af en toe ook die meisje in plaats van dat meisje..gaat vanzelf :oops:

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 30 apr 2007 14:34

johannes1 schreef:AMSTERDAM - Een deel van de moslimjongeren in Nederland blijft radicaliseren. De salafistische stroming, die een anti-integratieve en onverdraagzame boodschap predikt, is hierbij een belangrijke aanjager.

Dat stelt de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) vrijdag in zijn jaarverslag over 2006.

Sybrand van Hulst, hoofd van de AIVD, benadrukte dat radicalisering niet per definitie tot geweld hoeft te leiden, maar het kan een bedreiging op zich zijn, omdat het zorgt voor spanningen tussen groepen in de samenleving en tot polarisatie leidt.

Tegengeluid

Een tegengeluid moet volgens de veiligheidsdienst onderdeel van de aanpak van radicalisering zijn. Dat zou de wind uit de zeilen van radicale stromingen kunnen nemen.

Internet

Op internet gaat het er wat betreft het jihadisme professioneler aan toe. "Behalve min of meer open en toegankelijke websites bestaan er inmiddels ook professioneel afgeschermde jihadistische websites", schrijft de AIVD.

De functie van internet is ook iets verschoven. Eerder gebruikten radicale moslims het vooral om hun boodschap te verspreiden, in 2006 zag de dienst dat zij internet meer en meer inzetten om te netwerken.

Aanslag

De AIVD heeft vorig jaar geen concrete aanwijzingen gehad dat moslimterroristen een aanslag in Nederland wilden plegen. In het jaarverslag staat verder dat het nog wel voorstelbaar is dat een dergelijke aanslag in Nederland, bijvoorbeeld op een politicus, wordt gepleegd.

In het algemeen stelt de AIVD dat de dreiging van het zogenoemde jihadistische terrorisme van eigen bodem vorig jaar minder groot was dan in 2005.

Vervolging

Onder meer de strafrechtelijke vervolging van terreurverdachten en het uitzetten van leden van extremistische moslimnetwerken, die mede door AIVD-informatie tot ongewenst vreemdeling waren verklaard, heeft daarbij geholpen.

Ook is de dreiging minder acuut door interne verdeeldheid en het (tijdelijk) ontbreken van "echte leidersfiguren".

aan salafisten is niks engs aan..die kun je vergelijken met strenge Christenen of refo's

Salafisten willen gewoon de Islaam zuiver nastreven, en proberen zich aan alles te houden..en dat kan verder helemaal geen kwaad

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 apr 2007 14:47

zahra schreef:
MrSokkie schreef:

tja waar je mee omgaat word je mee besmet :mrgreen:

ik zeg af en toe ook die meisje in plaats van dat meisje..gaat vanzelf :oops:

Een vriend van mij, volledig autochtoon en niet veel allochtone vrienden voor zover ik weet doet dat ook. Die tafeltje enzo. :mrgreen:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 apr 2007 14:48

zahra schreef:Salafisten willen gewoon de Islaam zuiver nastreven, en proberen zich aan alles te houden..en dat kan verder helemaal geen kwaad

Behalve als die salafisten ineens ergens op internet lezen dat ze bommen moeten gaan gooien in naam van Allah natuurlijk. Wat dat betreft is Islam wel iets vatbaarder voor verkeerde interpretatie dan het Christendom, alhoewel ik denk dat dat meer met de westerse manier van denken te maken heeft dan met het Christendom an sich.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 30 apr 2007 15:08

MrSokkie schreef:
zahra schreef:Salafisten willen gewoon de Islaam zuiver nastreven, en proberen zich aan alles te houden..en dat kan verder helemaal geen kwaad

Behalve als die salafisten ineens ergens op internet lezen dat ze bommen moeten gaan gooien in naam van Allah natuurlijk. Wat dat betreft is Islam wel iets vatbaarder voor verkeerde interpretatie dan het Christendom, alhoewel ik denk dat dat meer met de westerse manier van denken te maken heeft dan met het Christendom an sich.

takfieri's zijn een beetje raar, die noemen iedere moslim die niet net zoals hun is ook ongelovig..terwijl dat verboden is in de Islam om andere moslims uit te maken voor kafier/ongelovige........maar de takfiri's zijn een hele kleine groep

Met Salafisten is helemaal niks mis mee...Selefie betekend gewoon gelovige, en ze proberen zo juist mogelijkt te leven...en nergens word gezegd op internet dat je zomaar bommen mag gooien..zomaar mag natuurlijk nooit
Eigenlijk is elke moslim een Salafist/Selefie, want het betekend gewoon volgeling van de Islaam ofzoiets..de Selefie's zijn geen aparte sekte ofzo..het zijn gewoon normale Soennieten

Ik denk dat de Islaam/Koran veel makkelijker te intepreteren is dan de Bijbel met al die moeilijke dogma's enzo...van het Christendom heb je zoveel verschillende stromingen en kerkgenootschappen..en dat is allemaal verschil in intepretatie

Terug naar “Archief”