games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 17 nov 2010 12:38

Marnix schreef:Is dat omdat het grafisch zo zwaar is dat men problemen verwacht om het op een computer te draaien, en ze zich dus tot een "game-dedicated" console beperken?

Nee, PC's zijn altijd krachtiger te maken dan consoles. De PS3 is immers ook alweer een paar jaar oud. Kijk ook eens naar de PC-versie van Crysis 2. Het is echter wel zo dat de chips van consoles heel eigen programmeerwerk vergen, en je dus andere dingen kunt/moet doen met een PS3 dan met een PC. Waarom een titel console-exclusief is zal daar wel mee te maken hebben, en met de rechten en dergelijke. Ik kan me voorstellen dat Sony meer geld neertelt voor een titel die exclusief voor haar systeem is, dan voor een titel die overal op verschijnt, van DS tot PC,
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 nov 2010 18:16

Hm ja oke... wel jammer. Ben nooit zo'n consolefan geweest... maar misschien dat echte gamers hierom wel meer consoles komen, als ze anders bepaalde spellen niet kunnen spelen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 17 nov 2010 22:43

GT5 komt van Sony zelf. Die maken het juist om de verkopen van de PS3 te boosten.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 nov 2010 22:45

Marnix schreef:Hm ja oke... wel jammer. Ben nooit zo'n consolefan geweest... maar misschien dat echte gamers hierom wel meer consoles komen, als ze anders bepaalde spellen niet kunnen spelen.

Ik vind consoles heerlijk, al begrijp ik dat dat persoonlijk is. Bij gamen op de PC moet ik toch teveel aan oncomfortabele bureaustoelen denken, en oranje-zwarte Hercules schermen. (ja, dat is 20 jaar geleden, maar toch). Consoles is voor mij onderuitgezakt op de bank op een groot tv-scherm.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 nov 2010 09:35

Hehe ja... ik vind er goed voor zitten niet erg.... en ja, of je controllers fijn vindt is denk ik ook wel persoonlijk... maar ik had altijd dat als ik mensen een FPS zag spelen, in een filmpje, je heel duidelijk kon zien dat ze met console spelen. Het is toch minder snel en vloeiend.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 nov 2010 10:54

Marnix schreef:Hehe ja... ik vind er goed voor zitten niet erg.... en ja, of je controllers fijn vindt is denk ik ook wel persoonlijk... maar ik had altijd dat als ik mensen een FPS zag spelen, in een filmpje, je heel duidelijk kon zien dat ze met console spelen. Het is toch minder snel en vloeiend.

Uiteraard, als je voor hardcore kills wilt gaan, neem je PC/Muis, als je relaxed onderuitgezakt wilt spelen en de score je wat minder kan schelen, pak je een console.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 nov 2010 22:57

Ik speel nu al een tijdje Metal Gear Solid Subsistence en moet zeggen dat ik het een geweldige game vind.

Afbeelding
Grafisch valt het ook zeker niet tegen voor een Ps2 titel.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 nov 2010 01:42

Even over analoog gamen: Bordspellen...

Vanavond heb ik een half potje Arkham Horror gespeeld. Best een aardig spel, geheel geïnsprireerd door mijn favoriete horrorschrijver, H.P Lovecraft. Het was een half potje omdat vrij snel duidelijk werd dat wij als spelers geen schijn van kans maakten om van het spel te winnen (altijd leuk als je met elkaar ipv tegen elkaar speelt), en de gastheer en -vrouw vielen om van de slaap omdat het brandalarm hen al een paar nachten wakker houdt.

Maar een ding is wel het vermelden waard. Op een gegeven moment mocht ik 2 x 7 dobbelstenen gooien, en ik eindigde met 10! enen. 10! Ik heb de kans daarop even uitgerekend, en die is 1 op 60,4 miljoen!

Morgen is Roborally aan de beurt en ik moet snel mijn BloodBowlspel en miniatuurtjes uit Nederland hierheen zien te krijgen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 nov 2010 18:16

Yes, mijn Bloodbowlspel en miniatuurtjes komen binnenkort deze kant op. Heerlijk weer Orcs tegen Dwergen laten rugby-en.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 25 nov 2010 18:56

@Marnix; Ik heb precies dezelfde moeilijkheden met een controller van een console. Zolang het om auto-racen oid gaat dan lukt het nog wel, maar zodra je er een crosshair mee op de vijand moet zien te krijgen..... :shock:
Geef mij dan inderdaad ook maar gewoon mijn PC, dat gaat me een stuk beter af!

Wel jammer dat er tegenwoordig veel games enkel nog maar voor consoles worden uitgebracht, wellicht heeft dat ook met het makkelijke kopiëren van PC-games te maken. Nooit echt verdiept in hoe moeilijk dat is voor een console, maar vroeger moest je sommige consoles laten 'chippen' om gekopieerde games te kunnen spelen.
Als een game goed is en hij is te koop dan betaal ik er graag voor, geen enkel probleem. De enige games die ik heb gedownload waren niet meer te verkrijgen in de winkel noch op marktplaats, dus dan zit er weinig anders op.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 nov 2010 14:50

Vrijdag de HD-Remake van de Prince of Persia Trilogie gekocht. Zeker deel 1 staat hoog op de lijst beste spellen ooit.

En ook Splatterhouse, als je van een onchristelijke hoeveelheid bloed en geweld in je spellen houdt, mwahahaha!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 nov 2010 15:02

Van het weekend maar eens weer Lord of the Rings Online opgestart. Het liep niet meer soepel op XP via Bootcamp dus heb gelijk maar een clean Windows 7 installatie gedaan. Gisteravond werkte het gelukkig allemaal weer. Blijkt er een nieuw gebied te zijn bijgekomen. Tevens zijn er nu veel en veel meer spelers in de lagere gebieden aan gezien het nu deels free tot play is. Wel een meesterzet van Turbine.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 nov 2010 10:52

mijn Bloodbowl-spulletjes zijn vandaag aangekomen! Super!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 nov 2010 17:22

Mortlach schreef:Vrijdag de HD-Remake van de Prince of Persia Trilogie gekocht. Zeker deel 1 staat hoog op de lijst beste spellen ooit.

En ook Splatterhouse, als je van een onchristelijke hoeveelheid bloed en geweld in je spellen houdt, mwahahaha!

Smaken verschillen, want waarom ze zo hoog staan is mij een groot raadsel, toen ik the sands of time speelde kwam ik letterlijk vast te zitten en omdat ik gesaved had was ik genoodzaakt helemaal overnieuw te beginnen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 dec 2010 00:01

mohamed schreef:Smaken verschillen, want waarom ze zo hoog staan is mij een groot raadsel, toen ik the sands of time speelde kwam ik letterlijk vast te zitten en omdat ik gesaved had was ik genoodzaakt helemaal overnieuw te beginnen.

Ach, een save bug, ja, dat is erg vervelend maar kan gebeuren. Het was wel een spel dat de vader was van een hele generatie 3d-platformers. Al die wall-runs en tijdmanipulatie waar we nu niet eens meer over nadenken, komen allemaal van de Sands of Time.

Terug naar “Archief”