Eigen creatieve producten - topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 09 mei 2007 08:38

Smurffie schreef:Haha, het is wel grappig..al die kunstenaartjes pik je er zo uit tussen de studenten, als ik in Rotterdam ben 8) Maargoed, dat terzijde.

:lol:

Ja precies, het is altijd wel een grappig gezicht als het grafisch lyceum uitloopt. 8)
Auf Wiedersehen!

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 09 mei 2007 11:03

sela schreef:
Ness schreef:heel mooi! En gezien je opmerking over vrijheid, gecombineerd met het feit dat de kunstacademie opleidt in schilder-/teken-/kunsttechniek.. misschien had ik tóch kunstacademie moeten kiezen ipv CT. :?

aaj..
is het al te laat daarvoor?
de meeste mensen op een academie zijn wat ouder dan een gemiddelde hbo studie..

Tja, te laat is een groot woord :wink: Maar ja, 1 jaar stufi minder, en dan moet ik mijn propedeuse wél in 1 jaar halen, wil ik nu nog switchen..
Ben nu 20, dus aan de leeftijd ligt het niet.. :wink:
RPG!
music is the art of living

sela

Berichtdoor sela » 09 mei 2007 11:05

als je volgend jaar wil switchen moet je je snel aanmelden.
misschien moet je nog een opdracht maken ofzo om te worden toegelaten.. [want dat is een 2e..]

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mei 2007 11:07

Ach, stufi stelt toch weinig voor, daar zou ik het niet voor laten. Bovendien kun je altijd nog lenen.

sela

Berichtdoor sela » 09 mei 2007 11:08

idd, beter dan dat je op je 40e je haren uit je hoofd trekt omdat je toch spijt hebt je hart niet gevolgd te hebben ofzo..

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 09 mei 2007 16:37

Maar ik leen niet, heb een huisje en doe alles van mijn stufi.. dat stelt dus wél wat voor.. :mrgreen:

Maar ja.. wat ben ik na een kunstopleiding..? Dan moet je al érg goed zijn om verder te komen, of er uberhaupt wat mee te verdienen.. toch?
RPG!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mei 2007 16:43

Tsja, wat ben je na een CT-opleiding nu eigenlijk helemaal?

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 09 mei 2007 17:11

Nou aragorn, in ieder geval zo goed als verzekerd van een baan, en een vast, regelmatig inkomen.... :P
We can love completely, without complete understanding.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mei 2007 21:06

Die baan zul je dan toch eerst maar moeten zien te vinden. En wat heb je aan die zekerheid als je diep van binnen liever iets anders had gedaan?

Volgens mij kan het nooit kwaad om gewoon datgene te doen dat het dichtst bij je ligt en vind je dan altijd wel iets.

sela

Berichtdoor sela » 10 mei 2007 00:00

Ness schreef:Maar ik leen niet, heb een huisje en doe alles van mijn stufi.. dat stelt dus wél wat voor.. :mrgreen:

Maar ja.. wat ben ik na een kunstopleiding..? Dan moet je al érg goed zijn om verder te komen, of er uberhaupt wat mee te verdienen.. toch?

o, nee joh.. als dat je tegenhoudt dan kan je vertellen dat dat ook een beetje komt door onze volksaard..
maar je leert op zo'n opleiding ook wel hoe je in de toekomst je eigen boontjes kan doppen. al is dat niet waar het om draait.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 10 mei 2007 00:59

sela schreef:
Ness schreef:Maar ik leen niet, heb een huisje en doe alles van mijn stufi.. dat stelt dus wél wat voor.. :mrgreen:

o, nee joh.. als dat je tegenhoudt dan kan je vertellen dat dat ook een beetje komt door onze volksaard..
maar je leert op zo'n opleiding ook wel hoe je in de toekomst je eigen boontjes kan doppen. al is dat niet waar het om draait.

Het is natuurlijk de volksaard, maar je moet er wel tegen kunnen om het niet breed te hebben. Als je dat vreselijk lijkt, moet je geen kunstacademie doen.. of je moet een richting doen als grafisch ontwerp, daar kun je wel een gewone baan in vinden. Maar als je de richting autonome kunst doet, is het best moeilijk om er een redelijk salaris mee te verdienen, al zal dat met de jaren wel makkelijker worden.

sela

Berichtdoor sela » 10 mei 2007 07:19

als je ct, grafische vormgeving en autonome kunst naast elkaar zet, kun je daar eigenlijk uit aflezen waar je eigen voorkeur ligt..

* ct: anderen helpen door middel van creativiteit. dat wil zeggen dat je de creativiteit van anderen begeleid. niet die van jezelf.
* grafische vormgeving: in opdracht en binnen een budget creatief zijn. je eigen ideeen doen er wel toe, maar alleen binnen de vraag van de klant.
* autonome kunst: je mag zoveel verbeelden als je maar wilt. zonder opdracht of beperking.

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 10 mei 2007 09:15

Wat prettig helder verwoord, hoewel wat zwart-wit. Want bij CT bijvoorbeeld kan het helpen van anderen in hun creativiteit jou zelf weer inspireren in je eigen creativiteit. Lijkt me?

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 10 mei 2007 14:17

Sofieke schreef:Nou aragorn, in ieder geval zo goed als verzekerd van een baan, en een vast, regelmatig inkomen.... :P

eeh.. met gemiddeld 4 jaar voor je aan de bak bent, dat wel.. :roll:

En Sela, het probleem is: ik wéét niet waar mijn voorkeur ligt. Ik denk bij mijn eigen creativiteit, maar ik houd er ook wel van om anderen te helpen... in feite wil ik nuttig zijn :mrgreen:

bovendien: mijn vriend is pianist... 8)
RPG!

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 10 mei 2007 15:14

Aragorn schreef:Die baan zul je dan toch eerst maar moeten zien te vinden. En wat heb je aan die zekerheid als je diep van binnen liever iets anders had gedaan?

Volgens mij kan het nooit kwaad om gewoon datgene te doen dat het dichtst bij je ligt en vind je dan altijd wel iets.

Mee eens, mee eens.....!!

(Het was ook meer een voetnood dan een waardevolle toevoeging.)
We can love completely, without complete understanding.....

Terug naar “Archief”