Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 jun 2004 12:57

Dat laat God aan hem zien.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 jun 2004 12:59

Wat zie je dan precies?
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 02 jun 2004 13:01

kootje schreef:Wat zie je dan precies?

HALLO! Effe terug naar het topic. Zulke uitstapjes maak je maar op het offtopic topic.!!!!

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 02 jun 2004 13:09

WM schreef:
Dat is wat anders A. En bookman, volgens mij waarschuwt Comrie hier tegen mensen die teveel op de voorwaarden wijzen enzo.

Zucht................hoe zeg ik dat zonder te prikken.
Luister, wie geven er ook al weer hoog op over het voorwaardelijk preken van het aanbod van genade?????? :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 jun 2004 13:10

GGN niet. :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 13:12

japijo schreef:
Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:Dat is wat anders A.

Leg uit.. I mean: het is natuurlijk wel iets anders, maar het is wel noodzakelijk anders 'werkt' de hele leer niet meer.

Beetje ontopic heren, zo is het niet meer te volgen voor de anderen.

Dit gaat toch over aanbod van genade?

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 02 jun 2004 13:15

Aragorn schreef:
japijo schreef:
Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:Dat is wat anders A.

Leg uit.. I mean: het is natuurlijk wel iets anders, maar het is wel noodzakelijk anders 'werkt' de hele leer niet meer.

Beetje ontopic heren, zo is het niet meer te volgen voor de anderen.

Dit gaat toch over aanbod van genade?

Ja sinds Bookman weer, maar dat ervoor, daar kan ik geen aanbod van genade in vinden en ik kon het al helemaal niet meer volgen. Laat staan dat de mensen die vanavond op het forum komen het kunnen begrijpen.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 jun 2004 13:15

japijo schreef:
kootje schreef:Wat zie je dan precies?

HALLO! Effe terug naar het topic. Zulke uitstapjes maak je maar op het offtopic topic.!!!!

Ook hallo! Het is heel erg ON-topic! Weerman beweert dat je eerst iets moet zien voordat het je aangeboden wordt. Ik vraag alleen wat.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 02 jun 2004 13:21

WM schreef:

GGN niet :wink:

Waar hebben we het dan nog over?? Hup bel de ds. en zeg dat het via refoweb beklonken is. Het leergeschil is na 51 jaar opgelost, dankzij Weermannetje. Wat zullen ze blij zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Psalm 106:47

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 jun 2004 13:24

Nee, niet in de zin van voorwaarde in de mens, maar als volgorde van bekering. En japijo je lijkt henkie wel.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 02 jun 2004 13:32

Het Weermannetje schreef:Nee, niet in de zin van voorwaarde in de mens, maar als volgorde van bekering. En japijo je lijkt henkie wel.

Helaas, ik bem japijo en geen henkie.
Ga maar weer verder met het aanbod van genade, want volgens mij loop je een beetje vast.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 jun 2004 13:35

Weerman, wat zie je precies? Aan welke criteria moet dat zondebesef voldoen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 13:40

Bookman schreef:WM schreef:

Waar hebben we het dan nog over?? Hup bel de ds. en zeg dat het via refoweb beklonken is. Het leergeschil is na 51 jaar opgelost, dankzij Weermannetje. Wat zullen ze blij zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

:lol:

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 02 jun 2004 14:53

Aragorn schreef:
Bookman schreef:WM schreef:

:lol:

Grijns, hij moet het wel voorzichtig meedelen anders zijn ze blij om het ene en verdrietig omdat WM op internet zit (want dat mag toch niet bij de GGN) :wink:

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 02 jun 2004 20:01

[quote="Yael"] (...) Misschien de moordenaar aan het kruis, die vluchte naar Jezus. (...)

Yael, was het echt de moordenaar die naar Jezus vluchtte en was het daarna goed met hem? Volgens mij vroeg hij Jezus om hem genadig te zijn als Hij in Zijn Koninkrijk zou zijn. Hierop zei Jezus 'Voorwaar zeg Ik u, heden zult gij met Mijn in het paradijs zijn'. De moordenaar had voor zichzelf geen hoop meer. Toen was het Jezus die hem Thuishaalde omdat het in de eeuwigheid zo besloten was; zonder medeweten van de moordenaar zelf (nog op het moment dat hij het aan Jezus vroeg).
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Terug naar “Archief”