Moderator: Moderafo's
Wat is er voor jou zo romantisch aan het eten met een vrouw...Zareb schreef:Ik kan heerlijk romantisch met een goede vriendin uit eten gaan, maar dat voeld toch net even iets anders dan wanneer ik romantisch met m’n partner uit eten ga.
Maskers laten vallen vind ik niet verkeerd uitgedrukt, voorwaarde is wel dat er volledig vertrouwen is zodat je weet dat je niet wordt afgewezen!Zareb schreef:aardmannetje schreef:Voor mij geld dat ik die maskers al bij een hartsvriend laat vallen
Ja, misschien was maskers niet de juiste uitdrukking.
Waarom raak je de draad hier kwijt?Ik schreef:(ps. voor mij staat 'geen gemeenschap hebben zoals je dat met een vrouw hebt' toch als leidraad voor mijn seksuele beleving met een man, niet als grens maar als respect voor de maker).
froske schreef:Dr. Loonstra neemt boek homofilie terug.
Wat is jullie mening hierover? Had hij dit wel/niet moeten doen?
froske schreef:Dr. Loonstra neemt boek homofilie terug.
Aragorn schreef:froske schreef:Dr. Loonstra neemt boek homofilie terug.
Ik weet niet wat z'n overwegingen waren, dus ik kan het niet echt beoordelen. Wel vind ik dat je als schrijver eigenlijk wel achter datgene dat je geschreven hebt moet blijven staan, in ieder geval op zo korte termijn.
Cisca schreef:Of het voor de rust binnen en buiten de cgk goed is, is van minder belang lijkt mij, de mensen waar het om gaat, daar is het belangrijk voor, maar, die krijgen hierdoor weer eens een trap na.
Zareb schreef:Waardoor de vrijheid van meningsuiting op een subtiele manier de nek is omgedraaid.
Cisca schreef:Waarschijnlijk zul je nooit achter de precieze gang van zaken komen, dat is altijd zo, wel weet ik dat Dr. Loonstra, een integer, en eerlijk mens is, daarbij uiteraard iemand die de bijbel echt bestudeert heeft, en dus echt niet zomaar iets zegt.
Het lijkt mij duidelijk, dat dit toch door druk van de regerende hotepetoten binnen de cgk komt.
Cisca schreef:Zareb schreef:Waardoor de vrijheid van meningsuiting op een subtiele manier de nek is omgedraaid.
Precies, ik was niet anders gewend, dit verbaasd me op zich dan ook niet, maar vind het wel heel triest.
Op deze manier is het wel heel duidelijk, dat een aantal mensen als paria's worden gezien, 'k heb er eigenlijk geen woorden voor, hoe hovaardig en arrogant ik dat vind.
*schaamt zich, ooit van deze kerk lid te zijn geweest*
Speedy schreef:Dus van de week op de classisvergadering is het duidelijk geworden dat dr. Loonstra zelf ook beseft heeft dat hij te ver is gegaan, want voordat de bezwaarschriften in behandeling zijn genomen heeft dr. Loonstra bekend gemaakt zijn boek terug te trekken en verdere verspreiding er van te verbieden. Hierna zijn de bezwaarschriften ingetrokken omdat er geen reden meer was om een bezwaarschrift te bespreken. Het enige hoop ik dat dr. Loonstra schuldbelijdenis gedaan heeft voor hetgeen hij veroorzaakt heeft. Terecht dat verschillende predikanten hebben opgemerkt dat de zaak die dr. Loonstra heeft opgestart veel kapot heeft gemaakt bij degenen die er al een grote strijd mee hebben. (Zie hiervoor ook de reacties die zijn beschreven in het blad "de Oogst" van het Heil des Volks).
Aragorn schreef:Speedy schreef:Dus van de week op de classisvergadering is het duidelijk geworden dat dr. Loonstra zelf ook beseft heeft dat hij te ver is gegaan, want voordat de bezwaarschriften in behandeling zijn genomen heeft dr. Loonstra bekend gemaakt zijn boek terug te trekken en verdere verspreiding er van te verbieden. Hierna zijn de bezwaarschriften ingetrokken omdat er geen reden meer was om een bezwaarschrift te bespreken. Het enige hoop ik dat dr. Loonstra schuldbelijdenis gedaan heeft voor hetgeen hij veroorzaakt heeft. Terecht dat verschillende predikanten hebben opgemerkt dat de zaak die dr. Loonstra heeft opgestart veel kapot heeft gemaakt bij degenen die er al een grote strijd mee hebben. (Zie hiervoor ook de reacties die zijn beschreven in het blad "de Oogst" van het Heil des Volks).
Dus in feite trekt hij het niet terug omdat hij niet meer achter de inhoud staat maar omdat het procedureel onjuist was? (Nuja, onjuist.. in principe heeft natuurlijk iedereen het recht om boeken te schrijven)
Speedy schreef:Cisca schreef:Waarschijnlijk zul je nooit achter de precieze gang van zaken komen, dat is altijd zo, wel weet ik dat Dr. Loonstra, een integer, en eerlijk mens is, daarbij uiteraard iemand die de bijbel echt bestudeert heeft, en dus echt niet zomaar iets zegt.
Het lijkt mij duidelijk, dat dit toch door druk van de regerende hotepetoten binnen de cgk komt.
Walgelijk dat je dit zo durft neer te zetten, wie niet op de hoogte is van de gang van zaken kan dit niet hard maken. Het grote vraagteken over de integriteit van dr. Loonstra is niet beantwoord. Wat is er gebeurd een half jaar terug: de classis Zwolle van de CGK heeft de CGK van Zwolle de opdracht gegeven om het besluit inzake practiserende homofielen toe te laten aan het Heilig Avondmaal in te trekken. Op 3 stemmen na (blanco stemmen) heeft de hele classis zo geoordeeld en geoordeeld dat het niet kan op grond van de bijbel. De kerkenraad van Emmeloord heeft ook voor dit voorstel gestemd, inclusief dr. Loonstra omdat ze niet anders konden. Hoe kon Loonstra dat doen, terwijl hij zelf wist er niet mee eens te zijn en dat zijn boek binnenkort zou worden uitgebracht? De classis was duidelijk. De kerkelijke weg zou zijn geweest een bezwaar in te dienen en op grond daarvan een instructie in te dienen en die te bespreken. En dat heeft Loonstra NIET gedaan, maar brengt een boek uit. Bewust heeft hij de kerkelijke weg verlaten en zich niet gehouden aan wat hij zelf ondertekend heeft.
Hierna is een bezwaarschrift gekomen van de CGK van Elburg en die is ingediend. De CGK van Urk (Pnielgemeente) heeft ook een bezwaarschrift ingediend adhv een brochure. De CGK van Urk Maranatha heeft bij de kerkenraad van Emmeloord om een gesprek gevraagd (dit is trouwens geweigerd). Daarnaast zijn in de lande verschillende kerkenraden geweest die een bezwaarschrift hebben ingediend tegen de handelswijze van dr. Loonstra.
Dus van de week op de classisvergadering is het duidelijk geworden dat dr. Loonstra zelf ook beseft heeft dat hij te ver is gegaan, want voordat de bezwaarschriften in behandeling zijn genomen heeft dr. Loonstra bekend gemaakt zijn boek terug te trekken en verdere verspreiding er van te verbieden. Hierna zijn de bezwaarschriften ingetrokken omdat er geen reden meer was om een bezwaarschrift te bespreken. Het enige hoop ik dat dr. Loonstra schuldbelijdenis gedaan heeft voor hetgeen hij veroorzaakt heeft. Terecht dat verschillende predikanten hebben opgemerkt dat de zaak die dr. Loonstra heeft opgestart veel kapot heeft gemaakt bij degenen die er al een grote strijd mee hebben. (Zie hiervoor ook de reacties die zijn beschreven in het blad "de Oogst" van het Heil des Volks).
Speedy schreef:Cisca schreef:Zareb schreef:Waardoor de vrijheid van meningsuiting op een subtiele manier de nek is omgedraaid.
Precies, ik was niet anders gewend, dit verbaasd me op zich dan ook niet, maar vind het wel heel triest.
Op deze manier is het wel heel duidelijk, dat een aantal mensen als paria's worden gezien, 'k heb er eigenlijk geen woorden voor, hoe hovaardig en arrogant ik dat vind.
*schaamt zich, ooit van deze kerk lid te zijn geweest*
Triest om zo te reageren, er zijn juist in het licht van de schrift duidelijke besluiten genomen en als je het er niet mee eens bent zijn er veel mogelijkheden om deze aan de kaak te stellen en niet zonder argumentatie dit zo maar neer te zetten. Dr. Loonstra had kunnen weten n.a.v. de commotie rond zijn eerder verschenen publicaties dat dit te ver zou gaan. Hij moet op de hoogte zijn geweest van de discussie in de classis Zwolle en dan bewust zo iets te doen ...... hoe kan je dan woorden als paria, als hovaardig en arrogant gebruiken. Weet je wel hoeveel pijn dit alles extra heeft meegebracht voor degenen die het betreft? Hoe gaat het nu met de geestelijke zorg? Fijn hoor meningsuiting, maar wie er verkeert mee omgaat maakt wel geestelijk veel kapot en dat een ieder van welke kant dan ook eens goed beseffen!
Speedy schreef:Ik hoop dat de studiecommissie de zaak duidelijk op papier weet te krijgen en de pastorale nood weet te verklaren voor degenen die het befteft!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten