Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 23 mar 2015 11:32

ik ga de nl uitzendingen een keertje kijken, zijn vast wel terug te zien ergens?

moet wel lachen dat Duschka zegt; idee dat jo frost een hondenschool leidt..
want ik heb thuis ook wel vaak het gevoel dat ik met een boel puppy's te maken heb,
alleen al de overeenkomst dat ze zeker elke dag uitgelaten moeten worden :mrgreen:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 mar 2015 11:41

Hier ook geen tegenstander van Jo. Ze is misschien wat direct en apart in haar aanpak, maar het is wel degelijk nodig bij die gezinnen.
Helaas wordt de hulp vaak al veel te laat ingeschakeld, waardoor het kind niet zomaar 'veranderd' Ik vind het dan ook wel jammer dat ze niet na enkele maanden nog eens terug gaat om te kijken hoe het nu werkelijk gaat. Maar misschien zien we dat terug in de laatste aflevering?
Afbeelding

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 mar 2015 13:01

Dippie schreef:Hier ook geen tegenstander van Jo. Ze is misschien wat direct en apart in haar aanpak, maar het is wel degelijk nodig bij die gezinnen.
Helaas wordt de hulp vaak al veel te laat ingeschakeld, waardoor het kind niet zomaar 'veranderd' Ik vind het dan ook wel jammer dat ze niet na enkele maanden nog eens terug gaat om te kijken hoe het nu werkelijk gaat. Maar misschien zien we dat terug in de laatste aflevering?

dat zal vast wel..
ik herinner me dus van die amerikaanse uitzendingen van jaren terug dat ze altijd een half jaar later nog eens terug ging,
wat ik me vooral herinner was een weduwnaar die totaal vluchtte voor zijn gezin en het verdriet van verlies van zijn vrouw en vier kinderen die daarna elkaar maar een beetje opvoedden en één van die oudste kinderen had jo frost gemaild ofzoiets, dat had wel impact op mij.
ik vond haar het toen ook onwijs goed aanpakken en er is veel meer hulp en begeleiding dan wat je op de camera's ziet.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 23 mar 2015 14:27

Fijn die kledingtips, wij hebben in sept een bruiloft, maar een beetje orienteren kan geen kwaad :D, al zoek ik vooral jurkjes :lol:
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 mar 2015 16:21

Krijgen jullie nu ook een meisje stip? Jurkjes zijn zo leuk om te kopen! Alleen jongenskleding vind ik makkelijker; broek, vest/trui/blouse klaar en bj meisjes is het altijd denken qua legging/vestjes/jurken/ rokken/ shirts. En het leuke is dat ik een meisje heb dat categorisch elke broek weigert. Erg komisch.

Dat van uitlaten ken ik ook wel. Hier ook altijd heel veel buiten.
@ meribel ik dacht dat dat voor meisjes minder gold om uitgelaten te worden?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 mar 2015 20:40

Grappig ajl, dat scheelt weer een keuze mogelijkheid qua kleding voor C ;-)

Hier een jochie wat enorm goed weet welke kleren hij leuk vind en welke niet. Ik heb een super gave blouse voor m'n gekocht voor de bruiloft, vind ik dan... maar meneer vind 't 'niet cool'. Dat wordt nog wat, met z'n 3 jaar.
Ik ben nu nog even aan het twijfelen of ik nog iets anders moet gaan kopen of het er toch maar bij laat. :-oo
Hij had dat overigens al toen hij nog maar net twee was. Toen had ik een broek die hij echt niet aan wilde...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mar 2015 22:04

Grappig die verschillen. Hier heeft S. pas een paar keer de kleding die ik had uitgezocht om aan te trekken weg gelegd en zelf kleding gepakt.
Viel nog best wel mee. :wink: En ook echt alles, sokken, broek, trui, hemd en onderbroek.
S. is qua nieuwe kleding niet zo moeilijk, net z'n vader. :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 mar 2015 23:22

jo frost fanclub :) hier zie ik met grote verbazing hoe schrijnend de situatie is in de gezinnen. En.. wat een taboe er rust op het aan de bel trekken... angst voor pleegzorg? die je kids echt niet uit huis komt trekken als je aan de bel trekt...

hier sta ik er dubbel in. Ik denk dat een goed gesprek of zelf keuzes laten maken meer uitwijst dan maar op de gang gooien. Las een artikel die aangaf dat een kind met ruzie op de gang alleen maar gaat mokken hoe oneerlijk mama wel niet is die hem net op de gang had geknikkerd ipv braaf nadenken wie nu niet had geluisterd.
Hier wel gang maar dat is een afkoelplek ter bescherming voor de middelste :) hij knalt soms zo door het lint dat wij even ook een hap lucht nodig zijn en is hij weer uit de driftui dan is het ook goed en is hij gewoon welkom. Dus niet ee nadenkplek maar als ik weer rustig ben dan kom ik terug. Vaak gaat manlief of ik mee... ligt eraan hoeveel handen ik vrij heb. Wekrt hier goed. Verder lossen we alles op met praten en praten... heb anders het gevoel in het leger te werken... en ik ben moeder en geen commmendant... oid.... overigens luisteren ze dan nog niet! Moet er wel bij vermelden dat onze kids behoren tot de groep 'bijzondere' kinderen :) ben er trots op!! dus alles loopt ook iets wat anders dan wanneer ze wel een opdract als jas pakken of schoenen aandoen direct kunnen uitvoeren.

Jo frost vind ik zeker goed richting ouders... ze pakt ze aan..... en houd ze de spiegel voor.. Kijk.... een peuter op een flat gaat ook zich uiteven op de bank.. logisch... dus andere opties zoeken... springen op kussens... rennen op je plaats etc...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 24 mar 2015 00:52

ajl schreef:Krijgen jullie nu ook een meisje stip? Jurkjes zijn zo leuk om te kopen! Alleen jongenskleding vind ik makkelijker; broek, vest/trui/blouse klaar en bj meisjes is het altijd denken qua legging/vestjes/jurken/ rokken/ shirts. En het leuke is dat ik een meisje heb dat categorisch elke broek weigert. Erg komisch.

Dat van uitlaten ken ik ook wel. Hier ook altijd heel veel buiten.
@ meribel ik dacht dat dat voor meisjes minder gold om uitgelaten te worden?

nee meisjes moeten ook uitgelaten worden hoor, althans die van mij wel, maar ze breken de tent niet af maar worden gewoon heel vervelend..maar zelf heb ik ook dagelijks een frisse neus nodig, zal uiteindelijk wel voor alle mensen gelden.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 24 mar 2015 07:53

paprikameisje2 schreef:jo frost fanclub :) hier zie ik met grote verbazing hoe schrijnend de situatie is in de gezinnen. En.. wat een taboe er rust op het aan de bel trekken... angst voor pleegzorg? die je kids echt niet uit huis komt trekken als je aan de bel trekt...

hier sta ik er dubbel in. Ik denk dat een goed gesprek of zelf keuzes laten maken meer uitwijst dan maar op de gang gooien. Las een artikel die aangaf dat een kind met ruzie op de gang alleen maar gaat mokken hoe oneerlijk mama wel niet is die hem net op de gang had geknikkerd ipv braaf nadenken wie nu niet had geluisterd.
Hier wel gang maar dat is een afkoelplek ter bescherming voor de middelste :) hij knalt soms zo door het lint dat wij even ook een hap lucht nodig zijn en is hij weer uit de driftui dan is het ook goed en is hij gewoon welkom. Dus niet ee nadenkplek maar als ik weer rustig ben dan kom ik terug. Vaak gaat manlief of ik mee... ligt eraan hoeveel handen ik vrij heb. Wekrt hier goed. Verder lossen we alles op met praten en praten... heb anders het gevoel in het leger te werken... en ik ben moeder en geen commmendant... oid.... overigens luisteren ze dan nog niet! Moet er wel bij vermelden dat onze kids behoren tot de groep 'bijzondere' kinderen :) ben er trots op!! dus alles loopt ook iets wat anders dan wanneer ze wel een opdract als jas pakken of schoenen aandoen direct kunnen uitvoeren.

Jo frost vind ik zeker goed richting ouders... ze pakt ze aan..... en houd ze de spiegel voor.. Kijk.... een peuter op een flat gaat ook zich uiteven op de bank.. logisch... dus andere opties zoeken... springen op kussens... rennen op je plaats etc...

Ik doe het ook alleen om af te koelen en je mag terugkomen als je weer normaal de discussie aan kunt gaan dat het niet eerlijk was, lol. Hier wil de kleinste de oudste nog weleens pesten of ja pesten, hij kliert en vraagt aandacht en dan werd de oudste of middelste te kwaad en moest die op de gang, maar ben het gelazer nu zat dus zodra ie maar een beetje begint kap ik het gelijk af. Ik tolereer het geklier niet meer.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2015 14:42

Hoe oud zijn jouw jongens Boerin?

Wat voor straffen geven jullie als de trap niet meer werkt? Ik vind dat voor H en C nog wel lastig worden. Op de trap zitten zij braaf hun tijd uit, maar leren er niets van. En echte privileges hebben zij nog niet, dus daarmee kan ik ze ook niet straffen.

@ jannoek Bij ons zijn ze ook allemaal wel kritisch. De oudste is heel degelijk qua kleuren. Voor aankomende zomer heb ik een appelgroene korte broek gekocht en hij vindt het afgrijselijk. Vorige week waren wij bij de Zara en ook daarvandan wil hij niets hebben ( op een stoere spijkerjack met capuchon na). De rest vindt hij te meisjesachtig...haha Dochterlief weigert alle broeken. Ik schaf ze ook niet meer aan. Alle jongsens weigeren rose kleding. J propt zijn rose polo's bij zijn zusje in de kast en H schiet in de lach en deelt mede dat hij dat echt niet aandoet. Zelfs O begint zich al met zijn kleding te bemoeien. Als ik iets uit de la van zijn commode trek, kijkt hij mee en wijst een shirt aan. Te komisch voor woorden.
Binnenkort weer op schoenenjacht. Ben benieuwd. Voor de zomer krijgen ze allemaal een paar gympen en een paar sandalen van Kipling. C krijgt witte sneakers/allstars ( past namelijk overal bij, erg handig) en wil het liefste de schoenen van Lelli Kelly en die krijgt zij dus niet :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ajl op 24 mar 2015 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mar 2015 14:50

Haha geweldig die modebewuste kinderen :D

Nina wil ook eigenlijk geen broeken aan want die zijn voor jongens en Nina wil een echte prinses zijn (liefst een stippeltjes prinses :lol: )
Ik heb nu 1 broek voor der een licht roze die doet ze heel af en toe een keer aan maar liever niet... En ze draagt het liefst jurken.
DIe koop ik dan ook maar meestal Binnen kort gaan we shoppen in Bataviastad ben benieuwd of we iets kunnen vinden.

Grappig AJL hier ook kipling sandalen voor Nina en ze heeft nog zilveren Allstars die passen bij al haar kleren.

Voor Jet moet ik ook flink inslaan die gaat bijna over naar maat 74

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 24 mar 2015 14:54

ajl schreef:Hoe oud zijn jouw jongens Boerin?

8, 7 en 5 zijn ze al, maar de oudste moet je eigenlijk jonger zien, die snapt niet alles. Soms kan ik 'm wel uitleggen: ach joh hij wil gewoon dat je met 'm speelt en dan gaat het goed, maar als ie steeds kwaad wordt, heb geen zin in dat geëmmer, dan houdt de kleinste maar rekening met hem, zo klein is ie nou ook niet meer. Ik zeg dan: Hij vindt het niet leuk, dan is het niet grappig, nu kappen dus. Ga je moeder maar pesten, zeg ik dan. Hahaha nog opvoedtips nodig? Vraag ze maar niet aan mij.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 24 mar 2015 15:42

ajl schreef:Wat voor straffen geven jullie als de trap niet meer werkt? Ik vind dat voor H en C nog wel lastig worden. Op de trap zitten zij braaf hun tijd uit, maar leren er niets van. En echte privileges hebben zij nog niet, dus daarmee kan ik ze ook niet straffen.

Ik kon niet echt straffen. Ik vind dat zo zielig.
Hoe ondeugend ze ook waren, hoe boos ik soms kon zijn, ik nam dan zelf een time out.
Toen apart zetten opeens in zwang kwam, heb ik dat een keer toegepast en stond zelf aan de andere kant van de deur net zo hard te janken als het kind.
Ik ben net zo'n slap ei als boerin geloof ik. :mrgreen:
Ik denk dan altijd: hoe vreselijk vond ik het vroeger om op de gang te staan ( op school ) en dan door het raampje naar binnen te gluren en zien hoe leuk de anderen kleuren en lachen met de juf. En jij hoort er niet bij. :cry:

Ik probeerde dan wel iets te bedenken wat op het vergrijp leek.
Dus rommel gemaakt, mee helpen opruimen.
Grote mond of brutaal, daarna sorry zeggen.

@ajl, kun jij een voorbeeld geven van een vergrijp wat volgens jou gestraft moet worden?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2015 16:00

Niet luisteren vind ik wel een vergrijp dat 'gestraft' moet worden. Ik zit bv 's avonds meestal alleen met 4 kinderen te eten ( oudste is 6 en jongste 1). Dan wil ik het liefste dat het eten enigszins in rust verloopt, geen weglopende kinderen van tafel, geen gepluk en getrek aan elkaar etc. Ik heb mijn handen vol aan de jongste twee om die aan tafel te laten zitten, dat ik enigszins verwacht dat de oudste twee van elkaar afblijven en geen rare dingen gaan doen. Alszij gaan staan op de stoel is dat een startsein voor de jongste twee om dat ook te gaan doen.
Of met dl is het ochtendritueel een drama. Zij kan gewoon haar bed niet goed uitkomen en weigert zich aan te kleden of om op te schieten. IN het weekend is er niets aan de hand, dan kan het op haar tempo, alleen door de week gaat dat natuurlijk niet op. Zij moet nl 3 keer in de week om half 8 op de fiets zitten. Dan brengt manlief eerst de jongste twee naar het kdv en fietst daarna door naar school. Wij hebben van alles geprobeerd om het in goede banen te laten gaan, positieve aandacht, sticker systeem, boos worden, niet meer voorlezen etc etc. Alles werkt een week en daarna trekt zij haar eigen plan weer door enorm te traineren, niet aankleden, brood niet eten/melk niet opdrinken etc etc.

Terug naar “Archief”