Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor rotterdam » 23 apr 2014 14:21

rotterdam schreef: Ineke Kitty zegt ;DAT was natuurlijk een Oudtestamentisch gegeven, en dat zou niet meer gelden voor DEZE tijd, omdat de Heer ons opdraagt "onze vijanden lief te hebben" ???

En dat zouden wij dan maar "met de mantel der liefde" moeten bedekken?
Kom op zeg.

Het is weer een hele lap tekst.

Interessant maar het geeft geen antwoord op de vraag wat de Heer dan wel bedoeld met ;

Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen,

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 apr 2014 14:36

Je vervalt in herhaling rotterdam.

Mijn "vijand" is de valse godsdienst van de Islam, en daar wil ik het graag bij laten.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 23 apr 2014 15:17

Marnix schreef:Liefde wil niet altijd zeggen dat je alleen maar lieve dingen moet zeggen. Scherpe woorden kunnen ook het gevolg zijn van liefde.
O, ja juist… ik begrijp het…..en dat geld niet voor benefietdiner.
Marnix past dat selectief toe net zo het Marnix uitkomt.

Marnix schreef:Probleem is dat jij je haat selectief gebruikt.... wel richting Marokkanen maar over Nederlanders (die voor het grootste deel niet geloven) niet. Die willen net zo goed niets van Jezus Christus weten. En die selectieve haat is onchristelijk.

Het is maar net welke bril jij op heb Marnix. Ik heb helemaal geen haat naar Marokkanen. Wel heb ik een aversie naar Marokkanen die crimineel en de Islam belijden . De islam maakt vele moslims crimineler en gewelddadiger. Opgroeien in een islamitische cultuur is geestelijk ongezond.

In de westerse cultuur worden boosheid en agressie als een teken van zwakte gezien. Je moet er je gevoelens beheersen. Maar in de islamiet accepteerden agressie echter als gewoon, ze vinden het gerechtvaardigd bij conflicten. Niet-agressieve personen worden gezien als zwak, als te laf om hun eer te verdedigen. Die klemtoon op het verdedigen van de eer is zeer belangrijk in de islam.

En zelfverantwoordelijkheid. Een westerling vraagt: ‘Wat deed ik verkeerd?’. En dan kan je beginnen met hem te veranderen. Een moslim heeft de neiging om te zeggen: ‘Wie heeft mij dit aangedaan?’ (eer). Als je de oorzaak van je problemen vooral ziet in factoren buiten je zelf, ben je niet gemotiveerd om aan jezelf te werken. Daarom zijn er in islamitische landen dan ook zo weinig psychologen en therapeuten.

Daarom heb ik een aversie tegen islamieten met nadruk op Marokkanen die dus ook nooit zullen integreren in Nederland.

Lees dit even met de goede bril van je Marnix. Dankje.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 apr 2014 15:26

In dit verband, ik zag gisteravond een kort fragment van de Marokkaanse vechtmachine, veroordeeld wegens diverse geweldsmisdrijven.
Hij zei dat hij het meneer E. wel vergeeft. De wereld op zn kop zou ik denken.
Deze man is zo verstoken van elke vorm van zelfreflectie, hij wil zelfs minister worden in Marokko. :roll:

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 23 apr 2014 15:46

schelpje3 schreef:In dit verband, ik zag gisteravond een kort fragment van de Marokkaanse vechtmachine, veroordeeld wegens diverse geweldsmisdrijven.
Hij zei dat hij het meneer E. wel vergeeft. De wereld op zn kop zou ik denken.
Deze man is zo verstoken van elke vorm van zelfreflectie, hij wil zelfs minister worden in Marokko. :roll:
Je doelt op de strafzaak Badr Hari waarschijnlijk.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2253 ... aan__.html

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 apr 2014 15:50

Ja, de advocaat van de heer Everink was gisteravond bij P&W en ze lieten wat fragmenten zien uit een interview. Meneer heeft een boek laten schrijven nl.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 apr 2014 16:13

ineke-kitty schreef:Je vervalt in herhaling rotterdam.

Mijn "vijand" is de valse godsdienst van de Islam, en daar wil ik het graag bij laten.

Ja en u vervalt in herhaling door het niet geven van antwoorden.

Ik hou het toch liever bij het evangelie van Christus.

Jakobus 4,1 ; Waar komt al die strijd, waar komen al die conflicten bij u toch uit voort? Is het niet uit de hartstochten die strijd leveren in uw binnenste?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 apr 2014 16:48

rotterdam

Een volstrekt misplaatste tekst in dit verband.
Maar goed, dat gebeurt hier wel vaker.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 23 apr 2014 18:02

rotterdam schreef:Jakobus 4,1 ; Waar komt al die strijd, waar komen al die conflicten bij u toch uit voort? Is het niet uit de hartstochten die strijd leveren in uw binnenste?
Beste Rotterdam.
Je citeerde aan ineke-kitty boven staande tekst en de volgende tekst:
rotterdam schreef:Matteüs 5 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen,
Het lijk er op dat je zegt met de Bijbel in de hand, verwijzend o.a. naar de Bergrede, alles met de mantel der liefde bedekt moet worden en dat christenen de boze lief moeten hebben.

Zowel Jezus als Petrus spraken over naaste christen broeders, niet over niet-christenen. Het woord “broeder” wordt in het Nieuwe Testament bijna 100 keer gebruikt. En behalve in dat geval waarin over fysieke broeders wordt gesproken (als zonen van dezelfde moeder), betekent het altijd gelovigen in Christus Jezus.

Als jij verkondigd en claimt dat Jezus leerde dat christenen niet gelovigen hun overtredingen moeten vergeven, dan leer je een dwaalleer.

Behalve in deze passages, waarin nabije bloedverwanten worden bedoeld, betekenen de woorden "broeder" en "broeders" in het Nieuwe Testament altijd, volgelingen van Jezus Christus. Ze zijn niet van toepassing op niet-christenen.

Wat denk je dat een werkelijke manifestatie van broederliefde is? Om moordenaars, verkrachters, en kinderlokkers het leven te sparen, zodat ze verwoesting teweeg kunnen brengen onder onze naasten en hun kinderen, of zouden we meer werkelijke christelijke liefde tonen tegenover onze buren als wij moordenaars, verkrachters en kindermisbruikers ter dood brengen en onze naasten van hen redden? Te zeggen dat we onze naasten liefhebben, en dan deze liefde over te brengen op degenen die onze naasten vernietigen is geen christelijke liefde. Het is krankzinnigheid.
God veroordeelt zulke dwaasheid in Ezechiël 13:19

God zegt dat als Israël diegenen in leven houdt, die zouden moeten sterven, en daardoor de dood veroorzaakt van mensen die zouden moeten blijven leven, die ontheiligen God onder Zijn mensen. Wat een aanklacht jegens ongehoorzaamheid!
Juist deze ongehoorzaamheid spreiden we tentoon onder de valse vlag van: ‘We moeten iedereen liefhebben’.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 apr 2014 18:08

ineke-kitty schreef:rotterdam

Een volstrekt misplaatste tekst in dit verband.
Maar goed, dat gebeurt hier wel vaker.

O ja, is dat zo ? Dan heb ik er nog een ;

Christus zegt "heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen"

En u zegt : En dat zouden wij dan maar "met de mantel der liefde" moeten bedekken? Kom op zeg.

Wat een verschil he ?

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 23 apr 2014 18:23

rotterdam schreef:O ja, is dat zo ? Dan heb ik er nog een ;

Christus zegt "heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen"

En u zegt : En dat zouden wij dan maar "met de mantel der liefde" moeten bedekken? Kom op zeg.

Wat een verschil he ?
Je misleiden ertoe te geloven dat Jezus ons verteld heeft dat we niet alleen de boze moeten liefhebben, maar dat we zijn boosaardig handelen niet moeten weerstaan. Jezus heeft niets van dien aard gedaan. Jezus heeft christenen niet bevolen de boze lief te hebben Zeker toen de christenen werd verteld in 2. Korinthe 6: “geen ander juk aan te trekken met ongelovigen, geen mededeel te hebben met de ongerechtigheid, en uit hun midden weg te gaan en niet vast te houden aan het onreine.
Je had beter moeten weten dan het accepteren van de foute filosofie dat Jezus Zelf ons bevolen heeft om de boze lief te hebben, te vergeven, te beschermen en te verdedigen. Nee!
Christus beveelt christenen hun zusters, broeders, hun naasten en mede christenen lief te hebben, te vergeven, te beschermen en te verdedigen. Onze Bijbelse voorouders gehoorzaamden Christus hierin.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 apr 2014 18:36

benefietdiner schreef:Zowel Jezus als Petrus spraken over naaste christen broeders, niet over niet-christenen. Het woord “broeder” wordt in het Nieuwe Testament bijna 100 keer gebruikt. En behalve in dat geval waarin over fysieke broeders wordt gesproken (als zonen van dezelfde moeder), betekent het altijd gelovigen in Christus Jezus.

Als jij verkondigd en claimt dat Jezus leerde dat christenen niet gelovigen hun overtredingen moeten vergeven, dan leer je een dwaalleer.

Behalve in deze passages, waarin nabije bloedverwanten worden bedoeld, betekenen de woorden "broeder" en "broeders" in het Nieuwe Testament altijd, volgelingen van Jezus Christus. Ze zijn niet van toepassing op niet-christenen.

Dwaalleer ?

De Schrift zegt :

Weest blijde in de hoop, geduldig in de verdrukking, volhardend in het gebed,

Zegent wie u vervolgen, zegent en vervloekt niet.

Vergeldt niemand kwaad met kwaad; hebt het goede voor met alle mensen.

Wreekt uzelf niet, geliefden, maar laat plaats voor de toorn, want er staat geschreven: Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Here.

Maar, indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten; indien hij dorst heeft, geef hem te drinken, want zo zult gij vurige kolen op zijn hoofd hopen.

Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Want indien gij goed doet aan wie u goed doen, wat hebt gij vóór? Ook de zondaars doen dat.

Hebt uw vijanden lief, en doet hun goed en uw loon zal groot zijn en gij zult kinderen van de Allerhoogste zijn, want Hij is goed jegens de ondankbaren en bozen.

En oordeelt niet en gij zult niet geoordeeld worden. En veroordeelt niet en gij zult niet veroordeeld worden; laat los en gij zult losgelaten worden.

Want met de maat, waarmede gij meet, zal u wedergemeten worden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 apr 2014 18:37

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 apr 2014 18:40

benefietdiner schreef:Je had beter moeten weten dan het accepteren van de foute filosofie dat Jezus Zelf ons bevolen heeft om de boze lief te hebben, te vergeven, te beschermen en te verdedigen. Nee!
Christus beveelt christenen hun zusters, broeders, hun naasten en mede christenen lief te hebben, te vergeven, te beschermen en te verdedigen. Onze Bijbelse voorouders gehoorzaamden Christus hierin.

Heel naar iemand fout citeren. De boze lief te hebben ? wie zegt dat ?

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 23 apr 2014 18:43

rotterdam schreef:Dwaalleer ?

De Schrift zegt :

Fijn dat je op de inhoud van mijn betoog ingaat.
Nee dus ](*,)

Terug naar “Archief”