Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

blompje
Sergeant
Sergeant

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor blompje » 18 apr 2013 10:31

Misschien op een potje voor de douche die je dan aanzet zetten? Hier gaan ze standaard plassen bij het zien stromen van het water.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 apr 2013 10:49

Je hebt speciale zakjes inderdaad, maar die raden ze af, omdat daar altijd bacteriën bij zitten. In het ziekenhuis wilden ze per se urine hebben dat direct opgevangen is, omdat dat beter te onderzoeken was. Je zou inderdaad een potje kunnen proberen, maar F (toen nog geen jaar) vond dat heel eng..

Succes!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 apr 2013 11:23

Jannoek schreef:Je hebt speciale zakjes inderdaad, maar die raden ze af, omdat daar altijd bacteriën bij zitten. In het ziekenhuis wilden ze per se urine hebben dat direct opgevangen is, omdat dat beter te onderzoeken was. Je zou inderdaad een potje kunnen proberen, maar F (toen nog geen jaar) vond dat heel eng..

Succes!

Ja de mijne ook. Ik dacht dat hij zo hard huilde vanwege de pijn, maar hij vond zo'n potje heel eng.
Die zakjes zijn dacht ik alleen voor kleinere kindjes (baby's en dreumes) die nog geen opdracht snappen of het niet "op commando" kunnen doen, voorzover dat mogelijk is. :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 apr 2013 11:56

Ik heb bij onze dochter als baby ook die zakjes gebruikt. Het waren echt verschrikkelijke ondingen. Uiteindelijk heeft de ka haar gekatheteriseerd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 apr 2013 12:52

@Vpk, nee hij kan daar nog niet op fietsen...het zadel moet nog lager gezet worden (vergeten we elke keer).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 apr 2013 13:21

ajl schreef:Ik heb bij onze dochter als baby ook die zakjes gebruikt. Het waren echt verschrikkelijke ondingen. Uiteindelijk heeft de ka haar gekatheteriseerd.

Maar dat katheteriseren is ook geen feestje :-&
Zakjes ook niet, daar heb je gelijk in. Maar je moet soms wat, al zou het fijn zijn als er iets anders op gevonden zou worden.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 apr 2013 13:22

Ik weet niet of ze hier ook van die zakjes hebben. Ik ga van 't weekend maar eens proberen of ze op het potje wil zitten en dan in de loop van volgende week hoop ik maar dat ik een keer geluk heb...
Katheteriseren is ook niks, denk ik, dan moet ik daarvoor speciaal naar 't ziekenhuis, want de onderzoeken zijn weer op een apart laboratorium. Nou ja, we zullen zien.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 apr 2013 14:37

Nee, katheteriseren is inderdaad geen feest, maar de zakjes lietenvaak half los, dus te veel andere bacterien, waardoor de kweek niet lukte. Helemaal bij een meisje zijn die plakdingen ondingen en het plaksel veroorzaakte ook behoorlijke schade dmv huidirritatie. Katheter inbrengen was geen feest, maar hoefde gelukkig maar 1 keer en het was snel afgelopen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 apr 2013 19:17

Jannoek schreef:Je hebt speciale zakjes inderdaad, maar die raden ze af, omdat daar altijd bacteriën bij zitten. In het ziekenhuis wilden ze per se urine hebben dat direct opgevangen is, omdat dat beter te onderzoeken was. Je zou inderdaad een potje kunnen proberen, maar F (toen nog geen jaar) vond dat heel eng..

Succes!

Hier geven ze altijd van die zakjes mee hoor, om urine op te vangen en te onderzoeken. Hij is 1 keer gekatheteriseerd maar verder altijd met zakjes opgevangen.

vind het overigens met meisjes niet werken hoor, die zakjes, heb het een paar keer geprobeerd voor de oudste toen ivm een onderzoek bij de natuur geneeskundige, maar dat is er nooit van gekomen want voor ze goed geplast had was het al losgelaten ](*,)
Zal zelf een potje proberen, al zal onze kleine man daar nu echt niet op blijven zitten :lol:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 23 apr 2013 19:03

Zooooooo Evelien wat is je mannetje al weer groot!
Had ineens weer even zin om hier "bij" te lezen! :-)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 apr 2013 20:40

Ik miste je al! Alles goed met je? En met je meiden?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 apr 2013 07:33

Yeeeeah! De volgende griep! Zucht....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 apr 2013 08:19

Ik hoor het als maar om me heen, maar wij hebben tot nu toe nog niks van mee gekregen.
Op het kdv zijn er kinderen met waterpokken dus ik ben benieuwd.
Hier alleen zo nu en dan een snotneus maar verder niks geen griep of iets.

@liefje, ja hij word/is groot he. Hij is ook groter dan z'n leeftijdsgenootjes. Deze leeftijd is zoooo leuk. Alleen vanochtend was het iets minder leuk, half 5 was het en hij wilde niet meer slapen. Hij was om 7 uur niet meer te genieten, dus hij slaapt nu al sinds 7 uur.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 apr 2013 08:35

We zijn een week in gezonde modus en dan weer een week in zieke modus, hopelijk zet deze trend niet voor komende weken.

Het leek goed te gaan, M had vannacht overgegeven, en verder niet. 1 keer, maar ik gaf em net een droge ckracker en die kwam er weer uit. Hij had nog neit twee hapjes gedaan.

En nu de ellende, ik moet echt boodschappen doen!! :( dus maar ff kijken of hij mee wil, of dat ik em eerst nog op de bank neermik....

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 24 apr 2013 14:42

Beterschap met de kleine!

Oei, dat is wel heel vroeg Evelien, dan zou hij eigenlijk met dit mooie weer een middagdutje moeten doen, dat zou zonde zijn! ;)

Bumba, hier alles goed hoor dankje, en met jou en je kindertjes?

Terug naar “Archief”