Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Memmem » 05 sep 2011 21:11

Moeilijk al die namen ajl, ik weet zo niet een naam die erbij past en nog niet genoemd is.
Jpc, heftig zeg zo'n aanval. Gelukkig heeft de baby er niets aan overgehouden. Sterkte ermee.
Juffiejuf, gaat het nu weer wat beter met je?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 sep 2011 21:59

Ik zou zeggen Floris ajl. :mrgreen: (denk dat we dezelfde namen smaak hebben, vind de namen van jouw kids heel leuk! ;-) en mijn eisenpakket lijkt ook op die van jou :lol: )

Olivier, Maurits, Thomas, Luc, Pepijn of Friso (zag al dat die af viel, maar toch ;-))?

En dat het een jochie is: leuk! (en dat dacht ik vanaf het begin al, heb het ook wel 's gepost volgens mij ;-)).

Succes met puzzelen in elk geval!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 sep 2011 22:54

@AJL: houd ze toch maar voor mijzelf. Ik vind jongensnamen ook een ramp. Meiden kan ik er wel 20 voor bedenken;-)
Hier verder alles goed. Voel het bewegen. Ben bijna 18 weken. Vorige keer was het pas bij 24. (het zijn nu echt van die 'vlinderplopjes'. Wordt nu ook wel dikker. Kan nog wel al mijn kleding aan. Ook weer begonnen met werken na 7 weken vakantie. :-oo Horen collegea's dat ik zwanger ben hebben ze zoiets van..oh, zie je niet. En 1 collega: 'dacht al, die heeft lekker gegeten in de vakantie'. [-X
Time flies when you have none!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 sep 2011 06:25

Haai schreef:He saskia, had jouw post nog niet gelezen, er zitten dus dubbele tussen zie ik ;)
Leuk je hier weer eens te zien, hoe is het ermee?

Ja, we proberen allemaal in de stijl van ajl te denken, dat blijkt ;)
Heb een druk jaar achter de rug, maar nu weer een beetje tijd voor Refoweb, hoop ik!

M'n zusje is vannacht bevallen van een meisje, Judith. Nog wel in 't ziekenhuis, wat problemen met de longen, maar hopelijk gaat het snel beter. Nu nog 2 nichtjes/neefjes op komst, spannend :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 sep 2011 08:11

zoveel namen zoveel smaken. Faas of duuk, verschrikkelijk ](*,) net alsof het al een afkorting is van een naam. Ik ben meer van het hollandse, julia :) of marijn :) sven, maik, noah, nanne, jorik, oid...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 sep 2011 08:43

Faas en Duuk, Loek, Fien, Pien zijn volgens mij juist hele Hollandse namen. Sven, maik, Noah, Jorik juist helemaal niet en ik houd ook helemaal niet van die fonetisch geschreven namen, dus eerder Mike dan Maik.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 sep 2011 08:58

Wij hebben ook gekeken naar of wij het zelf gewoon/goed uit kunnen spreken en of de naam n beetje klinkt met onze achternaam.

Wij hebben wel twee wat ouderwetse namen, een meisjesnaam die wel vaak voorkomt en jongens naam wat minder. Het zijn wel bijbelse namen maar daar hebben we niet specifiek naar gekeken.

Hier begin ik toch wel wat meer last te krijgen van m'n rug enzo. Wel vervelend. Maar ja.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 sep 2011 09:06

Jannoek schreef:Ik zou zeggen Floris ajl. :mrgreen: (denk dat we dezelfde namen smaak hebben, vind de namen van jouw kids heel leuk! ;-) en mijn eisenpakket lijkt ook op die van jou :lol: )

Olivier, Maurits, Thomas, Luc, Pepijn of Friso (zag al dat die af viel, maar toch ;-))?

En dat het een jochie is: leuk! (en dat dacht ik vanaf het begin al, heb het ook wel 's gepost volgens mij ;-)).

Succes met puzzelen in elk geval!

Ik denk ook wel dat wij dezelfde namen smaak hadden en volgens mij ook een beetje dezelfde kledingsmaak voor baby jongens, als ik tenminste zo de kleding van Floris bekijk op de foto's. Volgens mij was jij ook van het blauw witte in het begin of niet?

En een jochie vinden wij inderdaad leuk. Voor zoonlief zou het wel wat zielig zijn als hij weer zo'n bijdehand zusje had gekregen :lol: Ik denk dat zij 2 lawaaierige broertjes beter kan bolwerken.

@ sterretje wel grappig dat jij nog gewoon je kleding aankan met 18 weken. Ik kan mij daar echt niets bij voorstellen. Ik pas het met 5 weken al niet meer en krijg dan al vragen. En na de bevalling pas ik ook tijden niets, dus draag altijd heeeeel lang positiekleding.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 sep 2011 09:07

@ evelien, balen van je rugklachten. Hier merk ik steeds meer pijnscheuten in mijn lies, vermoed dat het toch met mijn bekkenklachten samenhangt. Ach het aftellen is ook wel een beetje begonnen, nog 10 weken.

Hoe zou het trouwens met ndw en vpk zijn?

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 06 sep 2011 09:19

Het wordt nog moeilijk voor je, Ajl! Ik kan ook over namen na blijven denken. Zelfs als ik heb afgesproken dat niet meer te doen... :roll:
Wat vervelend Evelien, van je rugklachten. Onder in je rug of helemaal? Probeer niet te tillen.

Hier vannacht 4 uurtjes geslapen, dus redelijk. Hoewel ik vandaag nog een uurtje of twee hoop bij te slapen... want ik voel me nog best 'brak' en het zou zomaar vannacht kunnen beginnen he? :wink:
Gister in het zwembad en daarna weer heerlijk een 'zachte' buik kunnen voelen. Dat is dus echt ontspannend. Kijken of ik donderdag nog kan zwemmen of dan inmiddels in m'n kraambed lig. Ik hoop dat het nu toch een keertje gaat beginnen. M'n geduld wordt wel geoefend...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 sep 2011 12:14

Sterretje schreef: En 1 collega: 'dacht al, die heeft lekker gegeten in de vakantie'. [-X

:lol:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 sep 2011 15:24

Wij waren eigenlijk al snel uit de jongensnaam, maar oei.....wat kan je toch gaan twijfelen :P Ik had die naam al als favoriet voordat ik zwanger was :) Maar als het dan echt zo definitief gaat worden, ga je echt twijfelen joh! Meisjesnaam was ietsje moeilijker, maar zijn we nu ook wel uit...
Vind het best lastig dat ik in de kinderopvang werk, want je hebt zoveel namen die leuk zijn, maar gelijk ook zoveel beelden erbij :P
Daar moet je je op een gegeven moment echt overheen zetten!

Ajl: succes nog met verder verzinnen en ik ben nu echt heeeeel benieuwd wat het gaat worden bij jullie :mrgreen:
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 sep 2011 15:32

Hier nog wat beloofde foto's van de babykamer:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 sep 2011 15:41

@Dippie leuk en mooi kamertje! Hadden wij eerst ook nog naar gekeken maar vonden de kast zo klein :oops:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 sep 2011 15:45

@liefie: Dank je! Ja, het kopt dat de kast zo klein is, maar dat was voor ons de enige optie :wink: Het kamertje is al niet groot én we hebben daarnaast nog een inbouwkast zitten (staat net niet op de foto), dus een grote kast was ook overbodig geweest, mooie oplossing dus zo :)
Afbeelding

Terug naar “Archief”