waarom zou je het niet in de centale vragenronde zeggen. Je kan aangeven dat je wel eens gezien hebt dat de kinderen niet allemaal op een leuke manier met elkaar, dus het wordt niet zo gezellig op deze manier. Misschien met een retorische vraag: Misschien moeten we allemaal daar gewoon op toezien! en aan de bel trekken.
Anders vragen of de leerkracht dat toch ook naar de ouders toe wil aangeven, zij kan ook gewoon als afsluiter zeggen dat het fijn zou zijn dat alle kinderen op een fijne manier met elkaar om zouden kunnen gaan, en dat de ouders, samen met leerkracht daar op moeten toezien! om pesterijen te voorkomen.
Ik vind het verschrikkelijk, afgelopen werk, langdurig ziekte inval ook het een en ander aan gedragsmatige dingen ervaren. Maar niet alle ouders vinden dat ook een probleem.
Zo had ik het er gister nog over met me buurvrouw. Gaf min of meer aan dat ik het heel rot en verdrietig zou vinden als julia in een klas zou komen wat niet botert, of waar telkens gezeur en geklier is. Ze is best gevoelig, dus denk ik dat haar veiligheid en zeflvertrouwen dan behoorlijk ind e knoei zou komen.
Maar de buurvrouw gaf gewoon aan, zonder blikken of blozen, dan ik niet over zulke dingen moet piekeren, het gebeurt toch wel, en het kind moet maar opkomen voor zichzelf. Ze gaf aan dat de meeste ouders er zo over dachten. Hmmm.. hoop toch dat haar toekomstige leerkrachten er anders over denken.