Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2011 13:27

JeeWee schreef:
schaapje schreef:Je blijft jezelf wat wijs maken, de bijbel veroordeeld deze vorm van sexualiteit
maar als je jezelf in allerlei bochten gaat wringen om iets anders in deze teksten
te zien heeft dat voor jou misschien resultaat, voor anderen niet.

/
Ik blijf proberen om het duidelijk te maken. Geloof me: ik wil mezelf niets duidelijk maken en heb het ook al niet nodig om me in allerlei bochten wringen.
Ik ben er wel uit: het is van den beginne niet zo dat er niets zo is bedoeld als dat bij d e schepping moet zijn bedoeld. Maar dat geldt voor meer dingen.

schelpje schreef:Het woord zegt duidelijk dat mannen de natuurlijke omgang hebben vervangen
voor de onnatuurlijke omgang

Homo's hebben hun natuurlijke omgang niet vervangen omdat die niet natuurlijk is voor hun is. De omgang met een vrouw is pas tegennatuurlijk. Hoeveel homo.'s zijn er al niet in een huwelijk gestapt met een leugen en alle gevolgen van dien,,,

Ik baal er van dat ik steeds geciteerd word, maar dat het NIET door mij geschreven is !!!
Lees alsjeblieft of het SCHAAPJE of SCHELPJE of evt SCHIPJE is. Ik zou bijna mn naam veranderen :(

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 25 feb 2011 13:30

:lol:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 feb 2011 13:32

jeewee schreef:
iemand schreef:Je blijft jezelf wat wijs maken, de bijbel veroordeeld deze vorm van sexualiteit
maar als je jezelf in allerlei bochten gaat wringen om iets anders in deze teksten
te zien heeft dat voor jou misschien resultaat, voor anderen niet.

Ik blijf proberen om het duidelijk te maken. Geloof me: ik wil mezelf niets duidelijk maken en heb het ook al niet nodig om me in allerlei bochten wringen.
Ik ben er wel uit: het is van den beginne niet zo dat er niets zo is bedoeld als dat bij d e schepping moet zijn bedoeld. Maar dat geldt voor meer dingen.

iemand schreef:Het woord zegt duidelijk dat mannen de natuurlijke omgang hebben vervangen
voor de onnatuurlijke omgang

Homo's hebben hun natuurlijke omgang niet vervangen omdat die niet natuurlijk is voor hun is. De omgang met een vrouw is pas tegennatuurlijk. Hoeveel homo.'s zijn er al niet in een huwelijk gestapt met een leugen en alle gevolgen van dien,,,

Zo beter???
Maakt toch ook niet uit of je nu schaapje, schopje, scheepje, schipje, schelpje, schatje of scheetje heet... 't Zijn allemaal een beetje onzinnige namen toch?

En nu weer terug naar de inhoud?! Want dáár gaat het over.
Weet je, ik vind het best wel eens jammer dat er steeds van dit soort 'antwoorden' komen.
Keer op keer probeer ik discussieargumenten aan te dragen.
Maar juist daar wordt niet op gereageerd...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2011 13:46

Ik denk dat jij knap kwaad zou worden als je steeds ten onrechte geciteerd zou worden.
En een beetje meer respect voor nicknames, daar je niet weet wat de betekenis ervan is.
Wij zaniken ook niet over dat plaatje in je avatar :-oo
Wat wil je nu nog van ons horen precies ? Iedereen gaat er toch wel op in ?
Ik dacht dat ieder's standpunt nu wel duidelijk is en er reageren steeds minder mensen omdat er niks nieuws meer wordt aangedragen kennelijk.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 feb 2011 13:51

Reageer dan hier eens op!

JeeWee schreef:
iemand schreef:Je blijft jezelf wat wijs maken, de bijbel veroordeeld deze vorm van sexualiteit
te zien heeft dat voor jou misschien resultaat, voor anderen niet .

Kun je je voorstellen dat ik dat dezelfde denk over mensen die in de bijbel willen lezen dat een homorelatie in liefde en trouw wordt verboden?
Kun je je voorstellen dat ik vind dat mensen zich vastklampen aan teksten die stuk voor stuk in de context van losbandigheid staan om daarmee te veroordelen dat er ook mensen zijn die in afhankelijkheid van de Heere hun geaardheid vorm geven in een relatie?
Soms vraag ik me dan af: wie wringt zich nou in bochten?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2011 14:58

JeeWee schreef:Reageer dan hier eens op!

JeeWee schreef:

Kun je je voorstellen dat ik dat dezelfde denk over mensen die in de bijbel willen lezen dat een homorelatie in liefde en trouw wordt verboden?
Kun je je voorstellen dat ik vind dat mensen zich vastklampen aan teksten die stuk voor stuk in de context van losbandigheid staan om daarmee te veroordelen dat er ook mensen zijn die in afhankelijkheid van de Heere hun geaardheid vorm geven in een relatie?

Ik denk dat iemand die het "goed" wil praten zich meer in bochten wringt dan iemand die de uitleving ! van homoseksualiteit op grond van de Bijbel afkeurt. In feite is er voor veel zonden een tekst te bedenken waardoor het misschien wel mag.
Ik ben eerder geneigd om te zeggen: weet je het niet zeker of iets geoorloofd is of niet ? Doe het dan maar niet. Ik kan nergens in de Bijbel lezen dat een homofiele relatie goedgekeurd zou kunnen worden. Ik lees van echtparen, man EN vrouw, of mensen die ongetrouwd zijn gebleven en dat zelfs aanbevelen ! (Paulus)
Al eerder gezegd, maar nog maar eens, God schiep Adam en als hulpe tegenover hem Eva. Het is niet goed dat de mens alleen zij. Is dat dan geen overtuigend argument ? Er zijn ongetwijfeld ook mensen die een trio verhouding of LAT goedkeuren, en daar een tekst bij zoeken.
Dit "probleem" speelt pas een aantal jaren, hoe komt dat ? Het was er vroeger ook wel, maar veel minder en in het geheim. Pas toen de "sterren" er openlijk voor uit kwamen, werd het gemeengoed.
JeeWee: je wilt je toch niet gelijk stemmen met hen ?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 feb 2011 16:01

schelpje3 schreef:Ik kan nergens in de Bijbel lezen dat een homofiele relatie goedgekeurd zou kunnen worden.

Dat is nou juist de crux: kun je überhaupt ergens in de Bijbel iets over een homofiele relatie lezen?

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 25 feb 2011 16:20

JeeWee schreef:
schelpje3 schreef:Ik kan nergens in de Bijbel lezen dat een homofiele relatie goedgekeurd zou kunnen worden.

Dat is nou juist de crux: kun je überhaupt ergens in de Bijbel iets over een homofiele relatie lezen?

Ja, dat zodra dit sprake komt de HEERE het afwijst. (Alleen jij accepteert deze uitleg niet en hanteert andere hermeneutische regels en kaders)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2011 16:35

JeeWee schreef:

Dat heb ik toch net gezegd ! God schiep man en VROUW !
Geen 2 mannen en 1 vrouw, geen 2 mannen, geen 2 vrouwen, geen man en 1 kind. :D
Er staat ook niet in de Bijbel dat het nuttig is om 2 maal per zondag naar de kerk te gaan, dat doe jij toch ook (verwacht ik eigenlijk wel) :wink:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 feb 2011 16:44

JeeWee schreef:Reageer dan hier eens op!

JeeWee schreef:

Wat ik mij afvraag waarom je in dit topic zo aktief bezig bent, het lijkt of je
de goedkeuring van anderen gelovig nodig hebt voor jou visie om homosexualiteit.

Er zijn nou eenmaal Christenen die niet het woord in de Bijbel willen aanpassen
aan de tijdgeest.

2 Tim.4:3
Want er komt een tijd dat de mensen de gezonde leer niet meer zullen VERDRAGEN
maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich tal van lelaars
zullen bijeen halen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 feb 2011 17:41

schaapje schreef: Wat ik mij afvraag waarom je in dit topic zo aktief bezig bent, het lijkt of je de goedkeuring van anderen gelovig nodig hebt voor jou visie om homosexualiteit.
Daar heb ik al vaker antwoord op gegeven. Goedkeuring van anderen is voor mij zelf niet zo belangrijk. Ook acceptatie niet. Ik weet van Wie ik goedkeuring nodig heb en krijg. Daarbij ben ik zelf keurig single. Maar ik heb in mijn directe omgeving al zoveel ellende gezien van jongens en meiden die stuk zijn gelopen op de kerk en op kerkmensen, dat ik me daar graag voor inzet.
Voor alle duidelijkheid: dit is niet het enige topic waarin ik actief ben. Ik heb al menig topic opgestart en reageer ook in zinnige topics die iets bij kunnen dragen tot geloofsgroei.

schaapje schreef: Er zijn nou eenmaal Christenen die niet het woord in de Bijbel willen aanpassen aan de tijdgeest.
Deze zelfde reactie zou ik ook hebben kunnen geven. Ik heb niet het idee dat ik de Bijbel wil aanpassen. Ik zou jou het verwijt kunnen maken dat jij iets in de Bijbel wilt lezen wat er niet staat.
En die tijdgeest? Wat zijn wij refo's daar toch selectief in. Ga je eigen leven maar na.

schaapje schreef: 2 Tim.4:3
Want er zal een tijd komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar dat zij zullen zoeken wat het gehoor streelt, en voor zichzelf leraars zullen verzamelen overeenkomstig hun eigen begeerten.
Daar ben ik het alweer helemaal mee eens uiteraard.
Maar ja, verzamelen we niet allen ter linker én ter rechter zijde onze eigen leraars?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 feb 2011 17:44

schelpje3 schreef:
JeeWee schreef:

Er staat ook niet in de Bijbel dat het nuttig is om 2 maal per zondag naar de kerk te gaan, dat doe jij toch ook (verwacht ik eigenlijk wel) :wink:

Vind je dat niet een beetje erg simpel geredeneerd? Natuurlijk scheip God man en vrouw. Want anders was het snel gedaan geweest met de wereld... Overigens staat er niet dat God man en vrouw schiep, maar 'mannelijk en vrouwelijk'. Mijn wedervraag zou kunnen zijn of homo's dan niet mannelijk en vrouwelijk zijn...

En met jouw redenering wordt het ook wel moeilijk voor mensen om alleen te blijven...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2011 18:03

JeeWee schreef:

Er staat ook niet in de Bijbel dat het nuttig is om 2 maal per zondag naar de kerk te gaan, dat doe jij toch ook (verwacht ik eigenlijk wel) :wink: [/quote]
Vind je dat niet een beetje erg simpel geredeneerd? Natuurlijk scheip God man en vrouw. Want anders was het snel gedaan geweest met de wereld... Overigens staat er niet dat God man en vrouw schiep, maar 'mannelijk en vrouwelijk'. Mijn wedervraag zou kunnen zijn of homo's dan niet mannelijk en vrouwelijk zijn...

En met jouw redenering wordt het ook wel moeilijk voor mensen om alleen te blijven...[/quote]

Nou zeg, als je zo gaat redeneren !!! :shock: Wat is dat voor inlegkunde wat jij nu doet. Dat kan echt niet. Verwacht ik ook niet van jou. God schiep man en vrouw en zag dat het GOED was. Na de zondeval is alles op zn kop gegaan, dus kennelijk ook dit.
Je zegt het zelf: ANDERS WAS HET SNEL GEDAAN MET DE WERELD. Of wil je nu ook goed gaan praten dat homostellen kindjes kunnen "bestellen" bij draagmoeders ? Ik hoop het toch niet :?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 feb 2011 18:29

Eerlijk gezegd vind ik je reactie eigenlijk wel heel simpel.
Natuurlijk schiep God mannelijk en vrouwelijk. En niet alleen mannelijk of alleen vrouwelijk.
Het is juist inlegkunde om daarmee te 'bewijzen dat alleen 1 op 1 relaties tussen man en vrouw mogen. Ik lees in de bijbel over heel wat polygamie. Er blijven ook mensen alleen.
Inderdaad is na de zondeval de hele wereld op z'n kop gegaan. Er zijn dus ook homo's gekomen, zelfs in de dierenwereld...

Maar nogmaals: zodra iemand mij kan vertellen waar in de Bijbel wordt gesproken over relaties tussen twee mensen van het zelfde geslacht zoals wij dat tegenwoordig kennen, geef ikke direct gewonnen.
Maar iedere keer wordt deze vraag helaas uit de weg gegaan...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 feb 2011 18:40

JeeWee schreef:
schaapje schreef: Wat ik mij afvraag waarom je in dit topic zo aktief bezig bent, het lijkt of je de goedkeuring van anderen gelovig nodig hebt voor jou visie om homosexualiteit.
Daar heb ik al vaker antwoord op gegeven. Goedkeuring van anderen is voor mij zelf niet zo belangrijk. Ook acceptatie niet. Ik weet van Wie ik goedkeuring nodig heb en krijg. Daarbij ben ik zelf keurig single. Maar ik heb in mijn directe omgeving al zoveel ellende gezien van jongens en meiden die stuk zijn gelopen op de kerk en op kerkmensen, dat ik me daar graag voor inzet.
Voor alle duidelijkheid: dit is niet het enige topic waarin ik actief ben. Ik heb al menig topic opgestart en reageer ook in zinnige topics die iets bij kunnen dragen tot geloofsgroei.

schaapje schreef: Er zijn nou eenmaal Christenen die niet het woord in de Bijbel willen aanpassen aan de tijdgeest.
Deze zelfde reactie zou ik ook hebben kunnen geven. Ik heb niet het idee dat ik de Bijbel wil aanpassen. Ik zou jou het verwijt kunnen maken dat jij iets in de Bijbel wilt lezen wat er niet staat.
En die tijdgeest? Wat zijn wij refo's daar toch selectief in. Ga je eigen leven maar na.

schaapje schreef: 2 Tim.4:3
Want er zal een tijd komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar dat zij zullen zoeken wat het gehoor streelt, en voor zichzelf leraars zullen verzamelen overeenkomstig hun eigen begeerten.
Daar ben ik het alweer helemaal mee eens uiteraard.
Maar ja, verzamelen we niet allen ter linker én ter rechter zijde onze eigen leraars?

Waarom geef je de reactie dan niet als je dat had kunnen doen; de bijbel aanpasen aan
de tijdgeest.
Hoe vaak moet het nog geciteerd worden homosexualiteit wordt veroordeeld in de Bijbel.
Hoe vaak hebben anderen jou dat al verteld. Jij wilt het gewoon niet horen.
En als je had opgelet had je kunnen zien dat ik ook op opbouwende topics reageer.
IK verzamel niet aan de linker/rechter zijde leraars de Bijbel is de leiddraad in mijn leven
en de Heilige Geest in mijn hart.
Ik vind jouw praten steeds krommer worden, maar goed JeeWee leef je maar uit.
Alsof er alleen homo jongens het naar hebben in het leven, er is heel veel ellende
onder jonge mensen en dat zijn jongens en meisjes... er zijn er teveel die zich van
het leven beroven en dat is niet omdat ze homosexueel zijn, maar gewoon het
leven niet meer zien zitten. Maar kennelijk is het voor jou makkelijker om je te
verdiepen in deze groep, omdat je zelf niet weet hiermee om te gaan.
Dat kan ik heel goed begrijpen, maar je moet niet gaan vertellen dat God het
misschien toch wel goed zou keuren, omdat 2 mannen misschien zoveel van elkaar
houden. Op een andere topic schreef je met koeienletters "het stikt hier van de dwaal
leer" ......... tja...
Op de topic boer zoekt vrouw, verbaas je je dat er gelovigen zijn die op zondag
na de kerkdienst daarna kijken , zoiets kleins daar kan je je druk om maken,
het staat toch helemaal niet in verhouding wat je hier wil verkondigen.
Ben benieuwd hoe giftig je gaat reageren,....we zullen zien....het is toch de bedoeling
dat dit topic aktief blijft. ... Tja als we jou naar de mond gaan praten is hij
zo gesloten.
En ik denk dat dit mijn laatste reactie is want ik wordt hier doodmoe van,
Je brengt je vrienden op een dwaalspoor en die verantwoording rust wel op jou
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Terug naar “Archief”