JeeWee schreef:schaapje schreef: Wat ik mij afvraag waarom je in dit topic zo aktief bezig bent, het lijkt of je de goedkeuring van anderen gelovig nodig hebt voor jou visie om homosexualiteit.
Daar heb ik al vaker antwoord op gegeven. Goedkeuring van anderen is voor mij zelf niet zo belangrijk. Ook acceptatie niet. Ik weet van Wie ik goedkeuring nodig heb en krijg. Daarbij ben ik zelf keurig single. Maar ik heb in mijn directe omgeving al zoveel ellende gezien van jongens en meiden die stuk zijn gelopen op de kerk en op kerkmensen, dat ik me daar graag voor inzet.
Voor alle duidelijkheid: dit is niet het enige topic waarin ik actief ben. Ik heb al menig topic opgestart en reageer ook in zinnige topics die iets bij kunnen dragen tot geloofsgroei.
schaapje schreef: Er zijn nou eenmaal Christenen die niet het woord in de Bijbel willen aanpassen aan de tijdgeest.
Deze zelfde reactie zou ik ook hebben kunnen geven. Ik heb niet het idee dat ik de Bijbel wil aanpassen. Ik zou jou het verwijt kunnen maken dat jij iets in de Bijbel wilt lezen wat er niet staat.
En die tijdgeest? Wat zijn wij refo's daar toch selectief in. Ga je eigen leven maar na.
schaapje schreef: 2 Tim.4:3
Want er zal een tijd komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar dat zij zullen zoeken wat het gehoor streelt, en voor zichzelf leraars zullen verzamelen overeenkomstig hun eigen begeerten.
Daar ben ik het alweer helemaal mee eens uiteraard.
Maar ja, verzamelen we niet allen ter linker én ter rechter zijde onze eigen leraars?
Waarom geef je de reactie dan niet als je dat had kunnen doen; de bijbel aanpasen aan
de tijdgeest.
Hoe vaak moet het nog geciteerd worden homosexualiteit wordt veroordeeld in de Bijbel.
Hoe vaak hebben anderen jou dat al verteld. Jij wilt het gewoon niet horen.
En als je had opgelet had je kunnen zien dat ik ook op opbouwende topics reageer.
IK verzamel niet aan de linker/rechter zijde leraars de Bijbel is de leiddraad in mijn leven
en de Heilige Geest in mijn hart.
Ik vind jouw praten steeds krommer worden, maar goed JeeWee leef je maar uit.
Alsof er alleen homo jongens het naar hebben in het leven, er is heel veel ellende
onder jonge mensen en dat zijn jongens en meisjes... er zijn er teveel die zich van
het leven beroven en dat is niet omdat ze homosexueel zijn, maar gewoon het
leven niet meer zien zitten. Maar kennelijk is het voor jou makkelijker om je te
verdiepen in deze groep, omdat je zelf niet weet hiermee om te gaan.
Dat kan ik heel goed begrijpen, maar je moet niet gaan vertellen dat God het
misschien toch wel goed zou keuren, omdat 2 mannen misschien zoveel van elkaar
houden. Op een andere topic schreef je met koeienletters "het stikt hier van de dwaal
leer" ......... tja...
Op de topic boer zoekt vrouw, verbaas je je dat er gelovigen zijn die op zondag
na de kerkdienst daarna kijken , zoiets kleins daar kan je je druk om maken,
het staat toch helemaal niet in verhouding wat je hier wil verkondigen.
Ben benieuwd hoe giftig je gaat reageren,....we zullen zien....het is toch de bedoeling
dat dit topic aktief blijft. ... Tja als we jou naar de mond gaan praten is hij
zo gesloten.
En ik denk dat dit mijn laatste reactie is want ik wordt hier doodmoe van,
Je brengt je vrienden op een dwaalspoor en die verantwoording rust wel op jou
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.