kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor LeChat » 20 feb 2009 23:14

Lalage schreef:Maar ik vind dat je mensen niet moet opleggen wat ze dragen naar een feest, laat ieder dat toch lekker voor zichzelf bepalen.
Dus een dresscode is voor jou uit den boze? Ik vind het wel iets hebben, zo'n kledingvoorschrift... dan krijg je wel een mooi plaatje en zelf zou ik het wel leuk vinden om me 'uit te sloven'/uit te leven om iets in de gewenste stijl te zoeken.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 feb 2009 08:24

LeChat schreef:
Lalage schreef:Maar ik vind dat je mensen niet moet opleggen wat ze dragen naar een feest, laat ieder dat toch lekker voor zichzelf bepalen.
Dus een dresscode is voor jou uit den boze? Ik vind het wel iets hebben, zo'n kledingvoorschrift... dan krijg je wel een mooi plaatje en zelf zou ik het wel leuk vinden om me 'uit te sloven'/uit te leven om iets in de gewenste stijl te zoeken.

Ik vind dat je mensen niet moet dwingen om iets nieuws te kopen. Als je bijvoorbeeld wilt dat iedereen in het wit komt, dan zijn er altijd wel mensen die niets wits in de kast hebben hangen en die dan de stad in moeten om iets te kopen, terwijl ze misschien wel krap bij kas zitten. Dat vind ik dus minder gastvrij dan zeggen: kom zoals je bent, trek aan wat bij jou past en ik ben blij dat je bij m'n feest wilt zijn. Stel je voor dat iemand niet komt, omdat hij/zij niet aan de dresscode kan voldoen en bang is uit de toon te vallen... dat is toch niet de bedoeling?

Misschien komt het doordat ik vroeger gepest werd, onder andere omdat ik een bril en een beugel had. Mijn ouders hebben me altijd meegegeven dat je mensen nooit mag beoordelen op hun uiterlijk. Natuurlijk is het wel belangrijk om te zorgen dat je geen vlekken en gaten in je kleding hebt en het kan hartstikke leuk zijn om je netjes te kleden voor een speciale gelegenheid. Maar het is niet het belangrijkste.

Overigens zou ik zelf wel mijn best doen om aan de dresscode mee te doen als dat van me gevraagd wordt, daar ben ik ook weer niet te beroerd voor ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2009 08:51

LeChat schreef:

Als ik naar een bruiloft zou gaan waar ze verwachten dat ik in gala kom, dan vergeet het maar. Mij zul je niet zien in een gala jurk. Daar voel ik me absoluut niet fijn en prettig in. Ik had al moeite met een trouwjurk.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 feb 2009 13:35

Gelukkig is gala niet perse een jurk :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2009 14:27

jamillah schreef:Gelukkig is gala niet perse een jurk :)

klopt. Maar ik bedoel met gala wel super nette kleren.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 feb 2009 16:42

De laatste keer dat ik naar een gala ging had ik legerkisten aan onder m'n jurk :-D en Borkdude had ook kisten aan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 feb 2009 12:27

dat had ik willen zien :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 feb 2009 16:15

We hebben wel ergens een foto, maar niet digitaal.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 feb 2009 11:15

Lalage schreef:Ik vind dat je mensen niet moet dwingen om iets nieuws te kopen. Als je bijvoorbeeld wilt dat iedereen in het wit komt, dan zijn er altijd wel mensen die niets wits in de kast hebben hangen en die dan de stad in moeten om iets te kopen, terwijl ze misschien wel krap bij kas zitten. Dat vind ik dus minder gastvrij dan zeggen: kom zoals je bent, trek aan wat bij jou past en ik ben blij dat je bij m'n feest wilt zijn. Stel je voor dat iemand niet komt, omdat hij/zij niet aan de dresscode kan voldoen en bang is uit de toon te vallen... dat is toch niet de bedoeling?

Misschien komt het doordat ik vroeger gepest werd, onder andere omdat ik een bril en een beugel had. Mijn ouders hebben me altijd meegegeven dat je mensen nooit mag beoordelen op hun uiterlijk. Natuurlijk is het wel belangrijk om te zorgen dat je geen vlekken en gaten in je kleding hebt en het kan hartstikke leuk zijn om je netjes te kleden voor een speciale gelegenheid. Maar het is niet het belangrijkste.

Overigens zou ik zelf wel mijn best doen om aan de dresscode mee te doen als dat van me gevraagd wordt, daar ben ik ook weer niet te beroerd voor ;)

Ik neem aan dat je van daggasten wel zo'n beetje weet of ze krap bij kas zitten, dan zou je daar rekening mee kunnen houden (dus geen 'dure' dresscode in zo'n geval). Hoe dan ook hoeft een dresscode de gasten niet persé veel (extra) geld te kosten: vrijwel iedereen koopt toch wel iets nieuws voor een bruiloft, je moet dan bijv. alleen op de kleur letten... en je zou toch ook dingen kunnen lenen? Of een eenvoudige jurk opleuken met een fleurige omslagdoek, bijv - dan heeft het al iets chiquers (stel dat dat de dresscode is) en het hoeft toch niet veel te kosten...
Kortom: ik denk dat er meestal wel een mouw aan te passen is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 feb 2009 11:21

je mag van mij weten als ik uitgenodigd wordt voor een hele dag dat ik geen nieuwe kleren voor ga kopen. Misschien wel iets nieuws, maar niet een heel setje nieuw.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 feb 2009 11:59

Ik doe het meestal wel. Maar dit keer maar niet. Wel het rokje, maar ik denk dat ik er gewoon een pas gekocht jasje op doe, en een gewoon zwart shirt. Dan nog even een nieuwe witte riem, want mijn oude is niet heel mooi meer. En dan nog even kijken of er zwarte schoenen of laarzen of misschien witte laarzen onder moeten. Alleen witte laarzen heb ik niet, dus die zou ik dan nieuw moeten kopen
Mijn man doet ook gewoon een van zijn grijze broeken aan en een shirt dat hij al heeft. Alleen een nieuw jasje.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 feb 2009 12:36

Evelien schreef:je mag van mij weten als ik uitgenodigd wordt voor een hele dag dat ik geen nieuwe kleren voor ga kopen. Misschien wel iets nieuws, maar niet een heel setje nieuw.
Oké, maar stel dat de dresscode 'wit' is, dan heb je vast wel een witte rok of broek of een witte blouse o.i.d. in de kast hangen en zou je daar 1 nieuw (wit) kledingstuk bij kunnen kopen, toch?

(Even afgezien van het feit dat ik dit persoonlijk niet zo'n fijne dresscode zou vinden, met mijn lichte huid enzo :) )

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 23 feb 2009 13:28

Heb vanmorgen mn hele kledingkast leeg gehaald, en alles wer netjes opgevouwen, soort bij soort gelegd, rokken opgehangen etc.
Kwam er achter dat ik bijna 25 hemdjes heb :| stuk of 6 witte, rest allemaal verschillende kleuren, 'k denk dat ik voorlopig maar ff geen hemdjes meer haal :lol: Heb altijd een gekleurd hemdje aan onder m'n uniform, vrolijkt het nog een beetje op tenminste.... :) Maar schrok er wel ff van!
Verder heeel veel in de zak voor 3e wereld-landen gedaan, kleding die ik langer dan 'n jaar niet gedragen heb, en niet had 'gemist' zijn allemaal in de zak gegaan! Geloof een vuilniszak vol :oops: Maar 'k heb nu dan ook alleen nog maar kleren die ik nog regelmatig draag, of deze zomer zeker nog ga dragen...Is wel zo handig, en weet nu ook precies wat ik nog evt moet halen voor de zomer :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 feb 2009 13:56

LeChat schreef:
Evelien schreef:je mag van mij weten als ik uitgenodigd wordt voor een hele dag dat ik geen nieuwe kleren voor ga kopen. Misschien wel iets nieuws, maar niet een heel setje nieuw.
Oké, maar stel dat de dresscode 'wit' is, dan heb je vast wel een witte rok of broek of een witte blouse o.i.d. in de kast hangen en zou je daar 1 nieuw (wit) kledingstuk bij kunnen kopen, toch?

(Even afgezien van het feit dat ik dit persoonlijk niet zo'n fijne dresscode zou vinden, met mijn lichte huid enzo :) )

Mja meestal lukt een kleur wel, al merk ik bij mijn band al dat dat toch lastig kan zijn. We willen dan met z'n achten in dezelfde kleuren, maar er is altijd wel iemand die roept: maar ik heb helemaal niets in *de genoemde kleur*!
Maar als je dan gaat zeggen dat iedereen een hoed op moet, dan betekent dat voor de meeste mensen dat ze een hoed moeten gaan kopen die ze waarschijnlijk nooit meer op doen.

Misschien is het wel meer dat ik me erger aan bepaalde voorwaardes die gesteld worden om op een 'feest' te mogen komen, alsof het zo'n grote eer is als je uitgenodigd bent. Ik vind het meer een eer als er veel mensen op je feest komen en zou daarom dus proberen om het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om te komen.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 feb 2009 14:02

Lalage schreef:Misschien is het wel meer dat ik me erger aan bepaalde voorwaardes die gesteld worden om op een 'feest' te mogen komen, alsof het zo'n grote eer is als je uitgenodigd bent. Ik vind het meer een eer als er veel mensen op je feest komen en zou daarom dus proberen om het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om te komen.

Helemaal mee eens.
Afbeelding

Terug naar “Archief”