ajl schreef:Riska schreef:ajl schreef:Ik begreep dat het een Antiliaans meisje betrof die nog maar een paar maanden in Nederland bij haar vader woont. Dat maakt het verhaal toch wel weer wat anders. Niet dat ik het daarmee goed praat, voordat mensen dat denken

Waarom noem je het dan? Er gaan inmiddels de wildste verhalen rond.
.
Riska schreef:Ik vrees dat er geen sprake was van een thuis.
...
Nu doe je er zelf ook aan mee
Ik noemde het, omdat de afkomst van een meisje vaak wel een verklaring is c.q kan zijn van bepaald gedrag en bepaalde omstandigheden.
Hm. Het is wel een beetje in hokjes denken, maar ik begrijp je wel. Alleen kan ik er ook niet zo goed tegen, als iemand meteen zo denkt over een bepaalde bevolkingsgroep. Het hoeft niet bij allemaal zo te zijn. En er zijn genoeg hele 'fijne' blanke Nederlandse gezinnen, waar de kinderen al op jonge leeftijd de meest bizarre dingen doen.
Wat het wel een beetje kan verklaren voor mij, is waarom de school het niet gezien heeft. Dat vind ik toch zo bizar. Maar nu iets minder. Meisjes van die afkomst - en dat bedoel ik dus niet negatief - zijn wat sneller 'rijp' in hun uiterlijk. Hebben al sneller wat grotere borsten, billen, buik, etc. Niet allemaal natuurlijk, maar dat past wel een beetje bij die genen
Een wat dikker/steviger voorkomen zal dus niet echt alarmerend geweest zijn voor de school.