gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 mar 2008 21:26

Hmmz dat het jochie ook heel veel meisjesspeelgoed en dingen krijgt vind ik wel een beetje te ver gaan.

Dat hij sommige dingen leuk vind, en ook wel een pop wil oke. Maar een rugzak van Barbie :|

Ik heb ook jongens in m'n klas die liever in de poppenhoek spelen, en meisjes die in de bouwhoek willen.
Ze mogen nog lekker alles onderzoeken en bekijken...

Maar ik vind sommige dingen te ver gaan. Maar ja dat ben ik he :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 mar 2008 21:29

Net wat je zegt Funlover, het kan ook te ver gaan. maar hoe ver moet ik er mee gaan? als de ouders het juist soort "stimuleren"?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mar 2008 21:45

waarom mogen jongens niet met poppen, terwil meisjes wel met lego ed mogen spelen! ik snap dat neit....

ik speelde alleen maar met jongensspeelgoed.. terwijl ik genoeg keus in meidenspeelgoed had! maar jongsspeelgoed is gewoon leuker!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mar 2008 21:45

Misschien hebben de ouders wel geprobeerd om het anders te doen, maar wilde het kind dat echt niet. Heb je weleens van genderdysforie gehoord? Ik zeg niet dat dat hier aan de hand is, maar het bestaat wel.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 11 mar 2008 21:51

Laat die jongen lekker met een rugzak van Barbie lopen als hij dat fijn vindt :)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 mar 2008 21:54

Probeer te stimuleren om 'm met jongensspeelgoed te laten spelen, maar als hij echt een voorkeur heeft om met meidenspeelgoed te spelen, laat 'm dan. Is het wel een echte jongen qua gedrag? Mijn neefje loopt ook meer rond in de roze prinsessenjurk dan z'n zus, inclusief clipoorbellen en hoge hakschoenen, maar hij is wel duidelijk een jongen (stoer doen, schreeuwen, stampen, vechten).

Kinderen zijn makkelijk te beïnvloeden. Je hoeft zo'n jongen niet te dwingen om met jongensspeelgoed te spelen en zich als een jongen te gedragen, maar als hij gestimuleerd wordt en hij pakt het op, kan het hem later veel ellende schelen. Volgens mij is het in de huidige maatschappij namelijk niet echt geaccepteerd wanneer je als jongen je meisjesachtig gedraagt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 mar 2008 21:58

Hm, ik heb een tijd op maandagochtend schoongemaakt bij een gezien die ook een zoon hadden die inderdaad heltzelfde gedrag vertoonde. Op meisjesschoenen lopen, paardrijden, jurken aan. Zijn moeder dacht dat hij wel eens homo zou kunnen zijn. Ik zei toen dat je dat inderdaad niet kunt uitsluiten, maar dat kun je nooit :) Het is misschien maar een periode, best kans dat het over een paar jaar over is. Hoe het bij het bovengenoemde mannetje is afgelopen weet ik ook niet.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 mar 2008 21:58

Nou ik kom al 5 jaar bij die mensen over de vloer, dus zolang als het mannetje er is, ik heb het idee dat zij het wel best vinden zo.
Ik heb er verder ook niet echt moeite mee, hij mag best met een pop spelen, deed ik vroeger met auto's.
Maar het is ook best lastig naar de andere kinderen toe, die zijn een paar jaar ouder en hebben het echt in de gaten en vinden het maar vreemd.
maar ik vind het wel ver gaan om hem echt meidendingen voor zijn verjaardag te geven, maar misschien zie ik het verkeerd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 mar 2008 22:00

Volgens mij is het in de huidige maatschappij namelijk niet echt geaccepteerd wanneer je als jongen je meisjesachtig gedraagt.

Daar wordt aan gewerkt :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 mar 2008 22:00

Lalage schreef:Misschien hebben de ouders wel geprobeerd om het anders te doen, maar wilde het kind dat echt niet. Heb je weleens van genderdysforie gehoord? Ik zeg niet dat dat hier aan de hand is, maar het bestaat wel.

Dat is toch een meisje in een jongenslichaam of andersom? Is wel eens bij het programma Jong geweest.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mar 2008 22:02

Rolf schreef:Bovendien vind het ook niet getuigen van fatsoen, om zomaar tegen
een auto aan te gaan staan. En als je met iemand praat, ga je niet in
een "luie houding" staan.

?

dan maar onfatsoelnlijk.. ik sta vrijwel altijd in de luie houding.. omdat ik anders last krijg van rug, knieen of benen!! :lol:

t kan me niet schelen dat iemand et lui vind... zo ben ik gewoon! :lol:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 mar 2008 22:02

En wat we morgen gaan doen:

Op naar de smurfenruilbeurs!!!!!!!!!!!!!!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 mar 2008 22:03

Tuinfluiter schreef:Nou ik kom al 5 jaar bij die mensen over de vloer, dus zolang als het mannetje er is, ik heb het idee dat zij het wel best vinden zo.
Ik heb er verder ook niet echt moeite mee, hij mag best met een pop spelen, deed ik vroeger met auto's.
Maar het is ook best lastig naar de andere kinderen toe, die zijn een paar jaar ouder en hebben het echt in de gaten en vinden het maar vreemd.
maar ik vind het wel ver gaan om hem echt meidendingen voor zijn verjaardag te geven, maar misschien zie ik het verkeerd.

Het is inderdaad lastig om iemand iets voor zijn of haar verjaardag te geven waarvan je zeker weet dat diegene het niet leuk vindt.
Wij speelden vroeger met lego, elke zondagmiddag. En we klommen in bomen, bouwden hutten. Tja..

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 mar 2008 22:05

Tuinfluiter schreef:Nou ik kom al 5 jaar bij die mensen over de vloer, dus zolang als het mannetje er is, ik heb het idee dat zij het wel best vinden zo.

Ja, maar wat nou als dat jochie met glinsterende ogen in de winkel naar die barbie-tas heeft zitten staren? Er niet over ophoudt te praten? Het bovenaan z'n verlanglijstje heeft staan?

Ik weet het niet hoor, het is wel heel makkelijk om te zeggen dat je het te ver vindt gaan maar in zo'n geval zou ik het niet zo zeker weten.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 11 mar 2008 22:34

En je van te voren het beteuterde gezicht al voor je ziet als je hem een Actionman, lego of een speelgoedzwaard geeft voor zijn verjaardag, de grote dag van het jaar voor een kind. . .

Daarna ligt het speelgoed vergeten in een hoek.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Terug naar “Archief”