het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

J.A.
Sergeant
Sergeant

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor J.A. » 27 dec 2010 10:44

paprikameisje2 schreef:annette: ben inmiddels bij de ka geweest, heb ook al de eerste helft van de test erop zitten we moeten twee dagen komen, hijis al een dag geweest, krijgt om de 20 min bepaalde hoeveelheid melk, de ene met placebo de andere dag met koemelk. Hij gaat dan, als hij koemelkintollerantie of allergie heeft, een van de beide dagen krijsen, zo niet, is het geen intollerantie! dus... de volgende keer moet hij gaanhuilen want afgelopen donderdag was er niks met hem aan de hand.. alleen zijn jengeligheid, meer niet.

Volgens mij is het juist dat kindjes bij allergie GELIJK reactie krijgen,
en bij intollerantie niet! Want bij intollerantie bouw je de reactie op,
mijn oudste kan 3 a 4 dagen sojamelk drinken, daarna krijgt ze pijn in hun buik...
dan is de grens wat ze kan verdragen bereikt.

Allergie: geef ik de jongste zalm, krijgt ze gelijk vlekken rond haar mondje, dus gelijk reactie...

Spannend wat er volgende keer gebeurd!
En die jengeligheid kan dus duidelijk wijzen op intollerantie!
Sterkte met de oortjes, balen dat je niet weet wat er op zo'n moment aan de hand is,
het blijft raden bij zo'n kleintje :(

Wij hadden het ook met onze jongste: en maar huilen en huilen....keken we in haar mondje: tand doorgekomen :oops:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 dec 2010 21:19

Sterkte Ppm, gelukkig weet je nu wat er is met hem. Beterschap voor je jongentje.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 dec 2010 13:00

ben benieuwd hoor.. morgen! k heb me een apezuur gekolft.. productie is weer wat op gnag, gelukkig!! ondanks als er morgen wta uitkomt wilde ik och nog doorgaan met bv, omdat hij er zo lekker opgroeit!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 03 jan 2011 09:50

Succes meid! Knap dat je doorzet hoor =D> ! Er zijn er genoeg die het al zouden hebben opgegeven!
Time flies when you have none!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 03 jan 2011 14:59

paprikameisje2 schreef:ben benieuwd hoor.. morgen! k heb me een apezuur gekolft.. productie is weer wat op gnag, gelukkig!! ondanks als er morgen wta uitkomt wilde ik och nog doorgaan met bv, omdat hij er zo lekker opgroeit!

kwark eten wil bij mij nog weleens goed helpen. mijn zoon heeft dan wel geen allergie, maar als ik mijn maandelijkse periode weer heb gehad, is mijn productie weer flink verminderd. dan eet ik paar dagen kwark en de productie is weer op peil

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 jan 2011 17:33

anijs, bruin bier en cashewnoten werken ook heel goed!
Anijs zit in muisjes. cashewnoten werken bij mij heel erg goed, merk ik altijd gelijk,dan eet ik wel een lekker schaaltje hoor!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2011 20:16

heb het besluit genomen! ik stop ermee.. met de borstvoeding. Na de zoveelste griep zwaar vermoeid vind ik het na vijf maand mooi geweest. Ik ben nu zoekende wat voor melk hij wil, hij vertikt van alles om te drinken. Heb de nutrilon en die wil hij ook niet ](*,)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 jan 2011 20:23

Sterkte meid! Ik heb gelezen over geitenmelk...zou je dat eens proberen?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 03 jan 2011 20:26

paprikameisje2 schreef:heb het besluit genomen! ik stop ermee.. met de borstvoeding. Na de zoveelste griep zwaar vermoeid vind ik het na vijf maand mooi geweest. Ik ben nu zoekende wat voor melk hij wil, hij vertikt van alles om te drinken. Heb de nutrilon en die wil hij ook niet ](*,)

Ik vind het fantastisch dat je nog zo lang hebt geprobeerd. Ik was waarschijnlijk allang gestopt! Lastig dat hij de Nutrilon ook niet wil. Voor zover ik weet, verkopen ze van andere merken geen portie-verpakkingen, dus zit je meteen met zo'n grote verpakking. Misschien morgen een belrondje naar Friso enz. of ze een probeerverpakking willen sturen?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 jan 2011 20:27

Bumba schreef:
paprikameisje2 schreef:heb het besluit genomen! ik stop ermee.. met de borstvoeding. Na de zoveelste griep zwaar vermoeid vind ik het na vijf maand mooi geweest. Ik ben nu zoekende wat voor melk hij wil, hij vertikt van alles om te drinken. Heb de nutrilon en die wil hij ook niet ](*,)

Ik vind het fantastisch dat je nog zo lang hebt geprobeerd. Ik was waarschijnlijk allang gestopt! Lastig dat hij de Nutrilon ook niet wil. Voor zover ik weet, verkopen ze van andere merken geen portie-verpakkingen, dus zit je meteen met zo'n grote verpakking. Misschien morgen een belrondje naar Friso enz. of ze een probeerverpakking willen sturen?

Hier kun je ook kant en klaar pakjes van 250 ml kopen, is dat bij jullie ook?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 03 jan 2011 20:28

LauraC schreef:
Bumba schreef:

Hier kun je ook kant en klaar pakjes van 250 ml kopen, is dat bij jullie ook?

Van Nutrilon wel, weet ik. Van andere merken heb ik het nooit gezien, maar wellicht zijn die er wel?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 jan 2011 20:31

Bumba schreef:Van Nutrilon wel, weet ik. Van andere merken heb ik het nooit gezien, maar wellicht zijn die er wel?

Zomaar een ideetje :-k

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 jan 2011 20:41

Bumba schreef:Ik vind het fantastisch dat je nog zo lang hebt geprobeerd. Ik was waarschijnlijk allang gestopt!

Hij krijgt zeker nog voeding voor kids tot 6 maanden? Want volgens mij heb ik hier nog wel een of twee proefzakjes liggen van Frisolac, maar dat is vanaf 6 maanden volgens mij.

Hier zou ik het fijn vinden als dochterlief na 1 jaar bv daarnaast nog wat anders wilde drinken, maar ze weigert alles, behalve een paar slokjes water per dag :mrgreen: . 'k Heb ook van alles geprobeerd: Diksap, Roosvicee, Frutapura, gewone halfvolle melk, maar ja, dat kun je jouw uk nog niet geven, er zit ook hoegenaamd geen voeding in natuurlijk.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 03 jan 2011 20:53

PPM: 5 maanden is toch gewoon SUPERGOED van je!!!
Je moet maar zo denken: het is een klein halfjaar geweest,
klinkt weer wat langer dan 5 mnd :mrgreen:

heb je geen afgekolfde melk meer, zodat je de andere voeding aan kan mengen?
dus eerst 1/3 - 2/3 en dan steeds meer gewone voeding?

(hou je wel in gedachten dat je eigelijk hypo-allergene voeding moet hebben,
omdat hij zo reageerde op melkprodukten?)

Sterkte hoor met opknappen en het overstappen op de fles!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2011 22:02

ik kan het gewoon niet meer aanklolven zoveel als hij wil. ZO vanmiddag: om 13.00 uur, een fles van 170 om 14.00 uur een fles van 120 en dan om zes uur wil hij wel weer een fles van 170, schoon leeg! K ga er zelf aan onderdoor, heb koortslip aan koortslip, al wel drie soorten griep gehad, veel moe! het is gewoon klaar. Ik wil gewoon weer ritme want zo ga ik erzlf aan onderdoor.

IK heb hypoallergene melk. Ze hebben me aangeraden om veel aan te bieden, hij moet wennen aan die smaak en vanavond heeft hij al een halve fles op, en hij slaaaaapt! ipv fles na fles leeg te zuipen en dan nog te gaan hiulen omdat hij nog meer wil!

Mijn lichaam trekt het gewoon niet meer! en dan houdt het gewoon op. Ik kon mij vaak nog oppeppen maar nu het lijkt dat hij geen krampen krijgt van hypoallergene melk ben ik gauw overstag. Nu hopen dat de borstvoeding terug loopt, bij julia wilde ik vaak stoppen en juist als ik het besluit had genomen dan kwam er weer veel.
Ik blijf gewoon wel kolven, alles wat ik nog heb, krijgt hij nog, aangevuld met flessenvoeding. EN dan stopt het vanzelf wel een keer omdat ik niet zo trouw om de twee/drie uur ga kolven.

Misschien is hij ook wel toe aan fruit en groente ed, maar het cb is zo druk, die reageert niet op mijn mail.

WE wachten wel af! wel lief zo trouwe suportgroep hier! jullie zijn geweldig! Ik had gehoopt dat borstvoeding geven weer net zo zou zijn als bij julia, maar k heb nu ook een andere kant meegekregen. Tja.. Zo krijg je dus ervaring!

Ik vind vijf maand erg lang! na ongeveer een maand live voeden en vier maand fulltime kolven, vind ik het niet slecht gedaan van mijzelf :oops: Ben ook erg trots hoor hij is zo wel gegroeit door mij! Maar toch ahd ik met julia een ander gevoel bij borstvoeding dan nu. TOen kon ik er ook rustig voor gaan zitten, maar nu heb ik altidj julia ook hier en daar rondlopen. Heel anders.

Terug naar “Archief”