Berichtdoor LauraC » 06 mei 2008 20:05
Oke, even vragen beantwoorden. Er is ons een schatting gegeven dat er DV deze september een kindje kan zijn! Dat is tenminste hun streven.
Wij zijn heel flexibel in onze eisen. Maakt ons niet uit jongen of meisje, we hoeven niet perse een baby (ze willen, juist omdat wij nog jong zijn, een kind tussen 0-3 geven), special need ligt eraan wat voor soort het is. Hier is hazenlipje bijvoorbeeld special need...en daar kunnen wij best mee leven. Wij wilden graag een sibling groep, maar daar vind men ons te jong voor (wat nergens op slaat eigenlijk), maar goed, zij zijn de deskundigen. Als dit kindje bij ons komt wonen begint het legale adoptiegedoe pas. De bio-ouders/familie kan dan nog terugeisen, maar dat gebeurt weinig. Dit komt omdat adoptie vaak de enige weg is na tig keer proberen.....en dan willen ze vaak voor een goede reden niet dat dat kind ooit nog teruggaat naar bio-ouders. Maar goed, het kan dus lang duren en het kan kort duren. 6 maanden tot 18 maanden, daar kun je geen peil op trekken.
En nee, mijn man zou het ook geen 6 maanden met mij uithouden! Ik denk dat we in onderling overleg hebben besloten dat het een maand wordt...ook zat zo ik zo zeggen (vind een weekend soms al veel als ik een slechte bui heb). Ik vind ook dat het goed is na een maandje intensief hechten, toch weer naar een normale routine te gaan. Daar is zo'n kindje toch het meest bij gebaat.