Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 25 apr 2008 20:22

Daatje123 schreef:Oke, duidelijk dat je er voor spaart. Maar als ik naar onze situatie kijk (geen adoptieplannen hoor) dan zou het echt lang duren voordat we dat bij elkaar hebben! Maar het gaat natuurlijk niet snel, dus wat dat betreft zit er ook nog ruimte in. Toch lastig, zo kan lang niet iedereen een kindje adopteren dus?

Wij willen ook heel graag een kindje adopteren; we hebben er al twee 'van ons zelf'. Ik ben alleen echt heel bang dat het hier wel op stuk kan lopen. Goed, je hebt wel jaren de tijd om te sparen, maar wij moeten toch een ander huis, anders passen er geen kindjes meer bij. Ikzelf werk parttime...k ben bang dat we die 20000 nooit bij elkaar krijgen...of we moeten gesponsord worden :wink:

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 25 apr 2008 22:13

Weer wat dingetjes opgestoken hier na alles gelezen te hebben!

Nou 20.000 euro ik weet ook niet of wij dat ooit bij elkaar zouden kunnen sparen hoor :shock:
Je MOET idd allebei al wel flink werken om dat voor elkaar te krijgen (ikzelf heb bijv al sinds mijn 19e een uitkering vanwege een zwar ongeval maar goed wij denken ook niet aan adoptie of zo en ik heb ook geen idee of dat wel zou kunnen als je zelf al gehandicapt bent?).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 apr 2008 14:06

mamavansophie schreef:(ikzelf heb bijv al sinds mijn 19e een uitkering vanwege een zwar ongeval maar goed wij denken ook niet aan adoptie of zo en ik heb ook geen idee of dat wel zou kunnen als je zelf al gehandicapt bent?).

Dat is afhankelijk van wat voor handicap/ziekte het is. Als je iets levensbedreigends of besmettelijks hebt, dan krijg je geen beginseltoestemming. Ook niet wanneer ze denken dat je niet voor het kind/de kinderen kunt zorgen. Als je je kind niet kunt optillen bijvoorbeeld of zelf niet kunt lopen, dan zijn ze ook erg kritisch.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 26 apr 2008 20:26

Ja op zich kan ik me daar wel iets bij indenken, Rosalie.
Ik was ook bang dat ze me zouden afwijzen bij de aanvraag voor een vakantiekindje. Ik kreeg daar dan ook wel een paar hele pittige/kritische vragen over, maar vooralsnog hebben ze mij (ons) wel goedgekeurd.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 apr 2008 07:34

Bovenstaande zijn de medische eisen die Nederland stelt aan de aspirant-adoptieouders. Die zijn vrij ruim. De landen waaruit geadopteeerd kan worden stellen weer hele andere, vaak veel strengere, eisen. Dat verschilt dan weer per land. Er zijn zelfs landen die eisen stellen aan inkomen of opleiding. Zo zijn er ook in sommige landen hele strenge medische eisen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 apr 2008 12:12

Sommige medische eisen zijn in onze ogen heel vreemd. Bijvoorbeeld dat je geen diabetes mag hebben. Dat geldt voor India bijvoorbeeld. Maar vanuit hun visie; daar sterven mensen aan deze ziekte! Hier is het goed behandelbaar en zegt het niets over de kwaliteiten van jou als ouder of zo. En zo zijn er meerdere voorbeelden te noemen. Maar het moet wel heel gek lopen als er helemaal geen match te maken valt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 mei 2008 10:59

Naast gezondheidseisen zijn er in sommige landen ook eisen aan je gewicht (BMI), inkomen en opleiding. Maar ja, uiteindelijk is er inderdaad altijd wel ergens een match.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 mei 2008 08:54

Het wordt hier steeds erger: gisteravond waren we op de kermis en daar waren zoveel mooie kinderen... allemaal mengelmoesjes van allerlei kleurtjes... zo oogverblindend mooi. We werden helemaal gek, keken elkaar steeds aan met een blik van 'zouden die van ons ook zo mooi zijn?' :mrgreen:

Laatst gingen we een pizza halen. Stapten we uit de auto, liep er een gezin met twee geadopteerde Chinese meisjes. 1 van de meisjes stak haar vinger uit richting mijn man en riep heel hard 'Kijk, dan mama! Kijk dan!'
Waarom ze wees?! We weten het nog steeds niet. Manlief wilde de meisjes meteen wel mee naar huis nemen :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 05 mei 2008 09:47

:D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 mei 2008 19:17

We hebben trouwens besloten welke foto van ons we aan ons adoptiekindje willen laten zien (tenminste, een losse foto van ieder en dan 1 van ons samen, maar die hebben we nog niet gemaakt). Gisteren wezen wandelen en deze vonden we allebei leuk.
Afbeelding

Afbeelding

We hebben overigens vorige week goed nieuws mogen ontvangen van mijn mans werk. Ze zenden hem nu pas 10 maanden na de plaatsing van een kind uit! Hij heeft ook recht op 6 maanden volledig betaald adoptieverlof, wat wij dus ook niet verwacht hadden. (Heb wel meteen gezegd dat ik 6 maanden fulltime met hem niet uithoud :mrgreen: ) We hebben de adoptiemensen meteen gemaild en ze zijn nu actief bezig met matchen. Het begint nu allemaal een stuk echter te worden, zeker nu dat werk-obstakel uit de weg is geruimd.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 mei 2008 19:22

Wauw Laura, dat is goed nieuws! Nu komt het echt dichterbij!

Trouwens, houd je man het wel 6 maanden fulltime met jou uit? 8) :)

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 06 mei 2008 19:32

Mooie foto´s LauraC, het landschap erachter ziet er lekker ruig uit!
Fijn ook dat het nu allemaal een stuk concreter gaat worden. Als ik het goed begrijp is het einde van de adoptieprocedure dus in zich?
Kan je nu een schatting geven van hoelang het nog duurt voordat jullie je kindje krijgen?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mei 2008 19:41

Spannend Laura! En leuke foto's. Nu gaat het dus echt beginnen: het matchen!

Hebben jullie nog voorkeuren voor leeftijd, 1 of meer kindjes tegelijk, etc. opgegeven? Ik ben benieuwd!
En hoe werkt dat dan bij jullie: is de adoptie meteen definitief? Hier in NL geldt bij Nederlandse adoptie de regeling, dat de bio-moeder in het eerste jaar de adoptie nog ongedaan kan maken...

Nou... spannend allemaal!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 mei 2008 20:05

Oke, even vragen beantwoorden. Er is ons een schatting gegeven dat er DV deze september een kindje kan zijn! Dat is tenminste hun streven.
Wij zijn heel flexibel in onze eisen. Maakt ons niet uit jongen of meisje, we hoeven niet perse een baby (ze willen, juist omdat wij nog jong zijn, een kind tussen 0-3 geven), special need ligt eraan wat voor soort het is. Hier is hazenlipje bijvoorbeeld special need...en daar kunnen wij best mee leven. Wij wilden graag een sibling groep, maar daar vind men ons te jong voor (wat nergens op slaat eigenlijk), maar goed, zij zijn de deskundigen. Als dit kindje bij ons komt wonen begint het legale adoptiegedoe pas. De bio-ouders/familie kan dan nog terugeisen, maar dat gebeurt weinig. Dit komt omdat adoptie vaak de enige weg is na tig keer proberen.....en dan willen ze vaak voor een goede reden niet dat dat kind ooit nog teruggaat naar bio-ouders. Maar goed, het kan dus lang duren en het kan kort duren. 6 maanden tot 18 maanden, daar kun je geen peil op trekken.
En nee, mijn man zou het ook geen 6 maanden met mij uithouden! Ik denk dat we in onderling overleg hebben besloten dat het een maand wordt...ook zat zo ik zo zeggen (vind een weekend soms al veel als ik een slechte bui heb). Ik vind ook dat het goed is na een maandje intensief hechten, toch weer naar een normale routine te gaan. Daar is zo'n kindje toch het meest bij gebaat.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mei 2008 20:17

Laura: Als je behoefte hebt om even alleen te zijn, dan kan je je toch even terugtrekken in een andere kamer of buiten ofzo? Ik begrijp het wel hoor, wij kunnen ook niet zo goed de hele tijd op elkaars lip zitten...

Terug naar “Archief”