Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 dec 2007 18:20

:mrgreen:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 dec 2007 21:45

MissF, voor leuke recepten zou je eens kunnen kijken in het blad 'Boodschappen'. (ja dat gratis ding van de supermarkt)
Staan echt altijd hele leuke dingen in, dit keer natuurlijk lekker kerstgericht. Moeilijke en makkelijke gerechten.. snel klaar, langer werk, vlees, vis, vega, vetrijk en vetarm, etc. Heel handig :)
pobody's nerfect

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 dec 2007 21:29

Wij loeren voor de kerst altijd heel internet af, alle receptenkaartjes van de supermarkt en de gratis bladen worden doorgesnuffellen
Iedereen doet wat, alleen het nadeel is dat als wij in de supermarkt lopen denk: Ah das leuk...! En iedereen dat heeft, dus hebben we enorm veel lekkere dingen.
1e kerstdag eten we thuis met het gezin
2e kerstdag eten we met de familie.

Ons menuutje voor de liefhebber":

1e kerstdag:
- Voorgerecht: Wildbouillon met Tauge
- Hoofdgerecht: Varkenshaas in filodeeg. 1 zending met pesto, de andere met parmaham.
Met daarbij broccoli en spitskool.
En aardappelpartjes (inclusief schil) uit de oven met knoflook en rozemarijn
- Dessert: IJstoren met bolletjes van sorbetijs bosvruchten en vanillieijs overgoten met bramensap en chocolade snippers.

2e kerstdag (ons aandeel, de rest van de fam doet ook heel veel)
Voorgerecht:
- Bosuisoep met sesamzaadjes
Hoofdgerecht:
- Gevulde kipfilet met tapenade omhuld met ham
- Gekruide vis
Nagerecht:
- IJsbonbons
- Fruittaart a la minute
- Gelatine Dessert met fruit en yoghurt
Bijgerechten:
- Broccolicakjes
- Gevulde champignons (met tonijn en pesto)
- Stokbrood

En wat gaan jullie eten? :wink:

Koken is zo leuk trouwens!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 dec 2007 15:07

Wij hebben zo e high tea met de hele familie van mn man zn kant. Broers, zussen, neefjes, nichtjes. Net met zn allen geschaatst en zo een high tea. Wij hebben gekozen voor de brownies. Hmmmm....dat kan ik blijven eten geloof ik ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 dec 2007 19:55

Mmmm High Tea-en is zo vreselijk lekker.
Scones zijn ook van die niet af kunnen blijf koeken...!!!

Hier komt net versgebakken HavermoutAbrikozenkoek uit de oven. Wat ruikt dat lekker.... :puh:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 dec 2007 09:30

Scones jah... met jam en room *smul* :yum:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 dec 2007 21:15

ff vragie: jaar na jaar vragen wij ons af waarom er met de kerstdagen zo overdreven geschranst moet worden?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 dec 2007 21:30

Volgens mij vragen wel meer mensen zich dat af.

Blijkbaar hebben de mensen bij gezelligheid al snel het idee: uitgebreid eten in hun hoofd. Voor mij hoeft het ook allemaal niet zo.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 dec 2007 21:59

Tja, omdat dat familiedagen zijn denk ik.
Met mijn mans kant hebben we dus een high tea gehouden, omdat een diner niet kan met al die kleine kinderen.
En alleen een beetje zitten met zn allen is ook niet zoveel aan, Toevallig konden we ook schaatsen en hebben we dat eerst gedaan met zn allen. Maar dat is niet te plannen van tevoren.

En met kerst komt mijn familie en wat doe je dan...natuurlijk uitgebreid eten.
Maar dat hoeft geen schransen te zijn. Het is gewoon wat luxer, net als je doet als je een jaar of 2 jaar of 3 getrouwd bent, in een restaurant, alleen wat goedkoper, dus thuis :)

Het gaat een kalkoenrollade, tomatensoep, doperwtjes en worteltjes, witlof met ham en kaas, sausjes, jus en ijs toe worden.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 dec 2007 22:20

misschien ben ik er ook wel te lui voor, maar ik heb er helemaal nix mee. Mijn man is de dag na kerst jarig. Erg leuk, iedereen zit vol van de kerst vreterij en hoeft nix. Plus dat ik ook in de winkel loop om boodschappen te doen als iedereen zijn kerst inkopen doet. Laatste jaren doen we het beter en hebben gezegd dat ze pas 's middags na 14 uur mogen komen voor zijn verjaardag, zodat wij kunnen boodschappen. Of we gaan met vakantie en nu gaan we verhuizen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 dec 2007 08:24

*Annet* schreef:ff vragie: jaar na jaar vragen wij ons af waarom er met de kerstdagen zo overdreven geschranst moet worden?

Dat hoeft helemaal niet. Ik vind lekker en uitgebreid eten overigens niet per definitie schransen. Wij maken regelmatig een uitgebreide(re) maaltijd, op zaterdagavond, op zondag, voor ons samen of voor vrienden of familie. Dat is ook gewoon heel gezellig, lekker samen aan tafel, eten heeft toch iets gezelligs vind ik. Of we koken met meerdere mensen samen, ook superleuk. Laatst nog met een vriendin: samen koken, allemaal soort van tapas-hapjes, en dan daarna met z'n allen proeven, super toch? Het heeft voor mij dus niet persé met kerst te maken, dat uitgebreid eten. Maar met kerst zijn we vaak toch met familie of vrienden bij elkaar en dan maak je er toch ook iets lekkers van. Net zoals op andere momenten van het jaar. En het leuke dan van de kersttijd vind ik wel dat je net wat specialere dingen kunt kopen, ik hou er wel van. Soms gaat het wel een beetje over de top, zo zag ik vorige week kerst-hagelslag in de supermarkt 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 dec 2007 12:07

Jippie, de kerstdagen zullen voor mij geen schransfestijn worden. Ik lig met buikgriep op de bank. Zelfs 1 slokje thee blijft er niet in helaas.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 dec 2007 12:22

vervelend MissF.
Beterschap!

Bij ons in de familie is er altijd wel 1tje ziek. Afgelopen 2 jaar was ik de pineut. Ben benieuwd wie dit jaar de pineut is bij ons :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 dec 2007 12:26

MissF schreef:Jippie, de kerstdagen zullen voor mij geen schransfestijn worden. Ik lig met buikgriep op de bank. Zelfs 1 slokje thee blijft er niet in helaas.

Aahhh... sneu voor je :( Vraag of iedereen van alles een minibeetje invriest, heb je nog wat als je weer beter beter ;)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 dec 2007 12:46

Vervelend zeg, beterschap!

Over 'schransfestijnen' gesproken, er is niks mis mee om af en toe eens wat uitgebreider te eten toch?
Zeker met familie en vrienden mag je best van zulke gelegenheden gebruik maken. In de tijd van de bijbel werden ook heerlijke maaltijden geserveerd bij feesten of als er gasten kwamen.
Ik snap het probleem niet zo.
Wij eten met de hele familie, dus ja, er komt veel eten op tafel.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”