Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

emeth

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor emeth » 11 mar 2014 00:19

schelpje3 schreef:Het is sowieso minder geworden. Een paar jaar geleden had ik maandelijks wel een stel op de stoep staan.
Toen wij pas getrouwd waren woonden we in een appartement met een galerij en wij sliepen aan de galerijkant. Hoorden we bellen bij de buum, zondagsmorgens half 9, wij waren zelf net wakker.
Hoorden we buum bulderen: Mijn einde is nabij??? Jullie einde is nabij als je me dat nog ene keer flikt. Ik kieper je zo over de reling.
Voortaan bleef onze gehele galerij gevrijwaard van dergelijke bezoekjes. :mrgreen:

Het zijn wat sneue types.

Ze hebben vaak een lange regenjas aan. Zo'n vormloze. :lol:
En een afschuwelijke zwarte ouderwetsche aktentas.

Paar opmerkingen. Zondagsmorgens om half 9 bellen ze niet aan. Ze zitten tot 12 uur smiddags in de koninkrijkszaal. En hun velddienstakties zijn op geen enkele dag voor tienen smorgens.

Ook schrikt een boze bewoner hen niet af en zal hen er niet van weerhouden de rest van de galerij gewoon te blijven bewerken.

Verder had je het over regenjassen .... ouwe tassen en sneue types. Je zal het dan niet getroffen hebben want over het algemeen zien bv de dames daar er best aantrekkelijk uit.

Zie hier bv een korte video van BNN van een 3 daags congres wat ze in 2012 in de Jaarbeurs te Utrecht hadden.

http://youtu.be/w19fAA00mVU

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 mar 2014 00:27

StillAwake schreef:Wie weet kiezen ze voor vertegenwoordigers wel graag JG-ers, omdat die ervaring hebben met het verkopen van iets wat slechts weinigen interesseert..

Nou, ik denk niet dat je ze de kost wil geven die het wel interesseerde en lid zijn geworden. Dan spreek je toch over miljoenen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 09:05

Teus schreef:Ik wil even zeggen dat ik dit treurige berichten vind. Ik heb het in het verleden ook gedaan maar er ligt een taak voor ons. Het is een uitgesproken gelegenheid om deze mensen ten dienste te zijn zoals God het van Zijn kinderen verlangd. We maken ze belachelijk terwijl we zouden moeten uitnodigen.

Ik HEB ze uitgenodigd, maar ze zijn nooit komen opdagen.
Ik had afgesproken dat ze langs zouden komen op een moment dat ik wél kon (ze stonden op een slecht moment voor de deur), en dat ik me ingelezen zou hebben op het onderwerp.
Kennis schrikt hen blijkbaar af...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 11 mar 2014 09:18

mohamed schreef:Nou, ik denk niet dat je ze de kost wil geven die het wel interesseerde en lid zijn geworden. Dan spreek je toch over miljoenen.

Ik kende iemand via via die niet geloofde en zei: Als God bestaat kom ik morgen iemand tegen die me over Hem vertelt. De volgende dag stond er een Jehovah getuige op de stoep en hij is er toen ook bijgegaan, hij zit er nog steeds. Effectieve methode toch inderdaad.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 11 mar 2014 09:24

Schelpje3 schreef:
Het zijn wat sneue types.

Ze hebben vaak een lange regenjas aan. Zo'n vormloze. :lol:
En een afschuwelijke zwarte ouderwetsche aktetas.

Het is niet vriendelijk van me, maar ik wil je er toch op wijzen:
In een ander topic stijger je als er iets wordt gezegd over Christenen die in het zwart lopen EN anderen hun kledingstijl ook nog eens opleggen, hier laat jij je zelf laatdunkend uit over de kledingstijl van Jehova getuigen.

Als het commentaar zich richt op de eigen groep, mag het niet, maar als het over anderen gaat wel??
Laatst gewijzigd door Boaz op 11 mar 2014 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 09:28

Boaz schreef:Het is niet vriendelijk van me, maar ik wil je er toch op wijzen:
In een ander topic stijger je als er iets wordt gezegd over Christenen die in het zwart lopen EN dat anderen hun kledingstijl ook nog eens opleggen, hier laat jij je zelf laatdunkend uit over de kledingstijl van Jehova getuigen.

Als het commentaar zich richt op de eigen groep, mag het niet, maar als het over anderen gaat wel??

Boaz, je zal me niet geloven, maar ik was van plan iets dergelijks ook te gaan typen, maar zat nog na te denken hoe je dit tactvol doet.
Geheel mee eens!

Enige verschil is dat de kledingstijl zoals Schelpje deze schetst vrij ver van de werkelijkheid vandaan ligt, terwijl de kledingstijl die ze verdedigd wél in de praktijk gezien wordt...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 mar 2014 10:14

Boaz schreef:
Het is niet vriendelijk van me, maar ik wil je er toch op wijzen:
In een ander topic stijger je als er iets wordt gezegd over Christenen die in het zwart lopen EN dat anderen hun kledingstijl ook nog eens opleggen, hier laat jij je zelf laatdunkend uit over de kledingstijl van Jehova getuigen.

Met dien verstande dat dit een constatering is, de mensen in de straat herkennen de J.G. van verre! En doen dan daarna de deur niet open als er gebeld wordt.
Daarom noemde ik hen sneue types. Het is kennelijk van verre van hen af te lezen dat ze de blijde boodschap komen brengen die niemand wil aanhoren.

Het is van een heel andere orde als er over zwartekousen wordt gesproken hier, daar zit een haat jegens tegen alles wat rechts achter! Kijk maar in welke context dergelijke postings geschreven worden. Dus deze verontwaardiging van jullie, is wel heel selectief.
In de trant van: ns kijken waar we haar op kunnen pakken.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 10:20

schelpje3 schreef:Met dien verstande dat dit een constatering is, de mensen in de straat herkennen de J.G. van verre! En doen dan daarna de deur niet open als er gebeld wordt.
Daarom noemde ik hen sneue types. Het is kennelijk van verre van hen af te lezen dat ze de blijde boodschap komen brengen die niemand wil aanhoren.

Het is van een heel andere orde als er over zwartekousen wordt gesproken hier, daar zit een haat jegens tegen alles wat rechts achter! Kijk maar in welke context dergelijke postings geschreven worden. Dus deze verontwaardiging van jullie, is wel heel selectief.
In de trant van: ns kijken waar we haar op kunnen pakken.

Ik zie echt het verschil niet tussen Jehova's getuigen en de gemiddelde verkoper, behalve in het feit dat ze vaak met zijn tweeën zijn.
De opmerking sneue type's zoals jij hem nu net omschrijft is geldig voor vrijwel alle geloven en gelovigen. Het merendeel van de mensheid zit (althans in West-Europa) neit te wachten op de blijde boodschap.
Bovendien heb ik nog nooit van een Jehova's getuige gehoord dat hij het zou waarderen als ik me aan zijn kledingstijl aanpaste. Wél hoef ik met een spijkerbroek bij bepaalde aangetrouwde familieleden niet aan te komen...
Wel krijg ik het verzoek mijn tatoeages te bedekken als ik naar een doopdienst kom, en ik heb niet eens tatoeages.
De context waarin de door jou bedoelde posts zijn geschreven wijken echt niet af van wat jijzelf over Jehova's getuigen beweert, met dit verschil dat jouw verhalen over de JG nogal ver van de werkelijkheid afstaan...

Ik moet op de één of andere manier aan balken en splinters denken als ik je post lees.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 mar 2014 10:24

StillAwake schreef:Ik zie echt het verschil niet tussen Jehova's getuigen en de gemiddelde verkoper, behalve in het feit dat ze vaak met zijn tweeën zijn.
De opmerking sneue type's zoals jij hem nu net omschrijft is geldig voor vrijwel alle geloven en gelovigen. Het merendeel van de mensheid zit (althans in West-Europa) neit te wachten op de blijde boodschap.
Bovendien heb ik nog nooit van een Jehova's getuige gehoord dat hij het zou waarderen als ik me aan zijn kledingstijl aanpaste. Wél hoef ik met een spijkerbroek bij bepaalde aangetrouwde familieleden niet aan te komen...
Wel krijg ik het verzoek mijn tatoeages te bedekken als ik naar een doopdienst kom, en ik heb niet eens tatoeages.
De context waarin de door jou bedoelde posts zijn geschreven wijken echt niet af van wat jijzelf over Jehova's getuigen beweert, met dit verschil dat jouw verhalen over de JG nogal ver van de werkelijkheid afstaan...

Ik moet op de één of andere manier aan balken en splinters denken als ik je post lees.

Dat bedoel ik dus.
En nee hoor, ze oefenen geen pressie uit wat betreft de kleding, maar wel wat betreft andere zaken!
Wel eens iemand gesproken die zich ontworsteld heeft uit deze groepering?
En ik weet niet in welk oord jij woont, maar hier lopen geen verkopers in regenjassen met zwarte tassen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 10:28

schelpje3 schreef:En ik weet niet in welk oord jij woont, maar hier lopen geen verkopers in regenjassen met zwarte tassen.

Ik weet niet in welk oord jij woont, maar hier lopen geen Jehova's Getuigen in regenjassen met zwarte tassen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 mar 2014 10:29

Nee joh, dat verzin ik.
Net als jij zaken overdrijft. :roll:

emeth

Berichtdoor emeth » 11 mar 2014 10:30

schelpje3 schreef:En nee hoor, ze oefenen geen pressie uit wat betreft de kleding, maar wel wat betreft andere zaken!
En ik weet niet in welk oord jij woont, maar hier lopen geen verkopers in regenjassen met zwarte tassen.

Mensen die zijn uitgetreden zijn doorgaans niet de meest objectieve types omdat ze zitten met een bepaalde wrok en emoties en vaak hun eigen rol in het verhaal onbelicht laten.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 10:31

StillAwake schreef:Ik zie echt het verschil niet tussen Jehova's getuigen en de gemiddelde verkoper, behalve in het feit dat ze vaak met zijn tweeën zijn.

schelpje3 schreef:Dat bedoel ik dus.
En nee hoor, ze oefenen geen pressie uit wat betreft de kleding, maar wel wat betreft andere zaken!

Wat bedoel jij dus, de blauw gekleurde zin?
Dat ik niet bij Gereformeerde Gemeente mensen hoef aan te komen in een spijkerbroek?
Dat is blijkbaar verdedigbaar, maar het feit dat mensen in regenjassen lopen (gesteld dat het waar is) mag ineens niet?
Blijkbaar zijn vormen voor jou belangrijker dan inhoud, want tegen de inhoud van de leer van de JG heb ik je nog niks in horen brengen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 10:32

schelpje3 schreef:Nee joh, dat verzin ik.
Net als jij zaken overdrijft. :roll:

En welke zaken overdrijf ik dan?
Graag voorbeelden, want ik zie ze zelf niet.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 10:37

emeth schreef:Mensen die zijn uitgetreden zijn doorgaans niet de meest objectieve types omdat ze zitten met een bepaalde wrok en emoties en vaak hun eigen rol in het verhaal onbelicht laten.

Wél ben ik met Schelpje eens dat de organisatie van de JG behoorlijk indoctrinerend is van aard, en dat "ontsnappen" erg moeilijk is.
Maar dat geldt voor veel meer genootschappen.

Terug naar “Archief”