schelpje3 schreef:Het is sowieso minder geworden. Een paar jaar geleden had ik maandelijks wel een stel op de stoep staan.
Toen wij pas getrouwd waren woonden we in een appartement met een galerij en wij sliepen aan de galerijkant. Hoorden we bellen bij de buum, zondagsmorgens half 9, wij waren zelf net wakker.
Hoorden we buum bulderen: Mijn einde is nabij??? Jullie einde is nabij als je me dat nog ene keer flikt. Ik kieper je zo over de reling.
Voortaan bleef onze gehele galerij gevrijwaard van dergelijke bezoekjes.
Het zijn wat sneue types.
Ze hebben vaak een lange regenjas aan. Zo'n vormloze.
En een afschuwelijke zwarte ouderwetsche aktentas.
Paar opmerkingen. Zondagsmorgens om half 9 bellen ze niet aan. Ze zitten tot 12 uur smiddags in de koninkrijkszaal. En hun velddienstakties zijn op geen enkele dag voor tienen smorgens.
Ook schrikt een boze bewoner hen niet af en zal hen er niet van weerhouden de rest van de galerij gewoon te blijven bewerken.
Verder had je het over regenjassen .... ouwe tassen en sneue types. Je zal het dan niet getroffen hebben want over het algemeen zien bv de dames daar er best aantrekkelijk uit.
Zie hier bv een korte video van BNN van een 3 daags congres wat ze in 2012 in de Jaarbeurs te Utrecht hadden.
http://youtu.be/w19fAA00mVU