Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 04 jul 2008 15:25

De nieuwe BMW 7-serie. Op zich niets voor mij want ik ben niet zo'n extravert type dat graag de buren de ogen uitsteekt maar wel een bijzonder mooie wagen natuurlijk. Al was het alleen maar om een keertje in te zitten op je trouwdag of een andere feestelijke gelegenheid. In ieder geval een superauto die ik als eerzame Priusrijder niet graag in de achteruitkijkspiegel zie als ik op de snelweg eens een zandwagen inhaal. (Al zijn de momenten waarop ik in de achteruitkijkspiegel kijk natuurlijk zeldzaam :mrgreen: ).
Afbeelding
Of het waar is of niet weet ik niet, maar iemand wist te melden dat je via de iDrive een optie kunt instellen waardoor je grootlicht automatisch knippert als je op de snelweg te dicht op je voorligger rijdt :mrgreen:
Nog een ander meldde dat het model niet is ontworpen voor de europese of amerikaanse markt maar voor de oosterse en russische markt. BMW verwacht daar de komende jaren de meeste grote auto's af te kunnen zetten :shock:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 04 jul 2008 16:02

"Waarschuwing bij te dicht op voorganger ... ". Lijkt mij heel goed mogelijk, meerdere
merken zijn met zulk soort beveiligingen bezig.

Autoverkopen
"Ford (25.886) wist in de eerste zes maanden van het jaar nipt meer
auto’s te verkopen dan Volkswagen (25.705), op de voet gevolgd door
Opel (25.523), Peugeot (24.867) en Toyota (22.927). Qua modellen
scoorde de Peugeot 207 met 9.839 verkochte auto’s het best, gevolgd
door de Volkswagen Golf (9.043) en Opel Corsa (8.742)."

Duidelijk is dat de trend naar kleinere auto's doorzet. 20 jaar geleden was
een Corsa of Polo een 'kleintje', nu niet meer. In werkelijk zijn ze
trouwens ook groter geworden. De Polo van nu is groter dan de Golf (1) van 1974.

Pas las ik dat velen blijken ander werk te zoeken, i.v.m. reisafstand
en files.

Oldtimers
Afbeelding
Volvo Amazone (120/130 serie), opvolger van de 'Katterug'.
Dit type is geproduceerd van 1960 tot 1970. Gewicht vanaf ~1060 kg.
Er waren verschillende uitvoeringen, 2- en 4-deurs en een estate. Ook
verschillende motoren, 1.6 (60 pk) 1.8 (75 - 115 pk) en 2.0 (90 - 118 pk).
115 pk uit 1780 cc, bij 6000 rpm is behoorlijk veel. Nu, veertig jaar later,
wordt uit een 1,8 ltr. (zonder turbo) 140 pk gehaald (Opel, 1.8 16V met
VVT), maar de emissie-eisen zijn nu veel hoger. In 1968 kreeg de 123 GT
een 4-versn. bak met el. overdrive. Uniek in die tijd.
Volvo is (nog) een onderdeel van Ford.

Gegevens waren niet exact te achterhalen, doordat dit kenteken niet geregistreerd staat.
Voor de uitzoekers: Volvo club, Volvo productielijst.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 08 jul 2008 17:37

Zonnepanelen voor Toyota Prius

"Den Haag - De Toyota Prius krijgt zonnepanelen op het dak. Daarmee
wordt zonlicht omgezet in electriciteit voor aandrijving van de
airconditioning. De panelen worden vanaf volgend jaar geleverd op de
duurdere modellen. Dat bericht de Japanse zakenkrant Nikkei. Het zou
voor het eerst zijn dat een grote autofabrikant op grote schaal zonne-
energie toepast. De nieuwe Prius staat gepland voor volgend jaar."

Uit de Stentor, di 8 juli 2008.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3902
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 08 jul 2008 18:50

Hoe milieuvriendelijk is het om zonnepanelen te produceren?

Rolf

Berichtdoor Rolf » 08 jul 2008 19:46

[url=http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3340]Bij de productie van zonnepanelen komt zoveel CO2 vrij, dat het lang duurt
voor dat er winst voor het milieu behaald is.[/url]

"Fotovoltaïsche cellen van cadmium-telluride (in zonnepanelen) behoeven vanwege de
giftigheid van cadmium en telluur aan het eind van de levensduur
speciale verwerking." Volledig artikel.

Van mij mogen airco's in auto's achterwege blijven. Nadelen:
- ook 's winters zo af en toe aanzetten (anders kan de de airco stuk gaan)
- meer onderhoud
- minder zuivere lucht

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4857
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 jul 2008 08:25

Rolf schreef:Van mij mogen airco's in auto's achterwege blijven. Nadelen:
- ook 's winters zo af en toe aanzetten (anders kan de de airco stuk gaan)
- meer onderhoud
- minder zuivere lucht


Mijn airco staat 's winters gewoon altíjd aan, al blaast er dan wel warme lucht. Nooit problemen mee gehad.
Dat onderhoud valt ook wel mee, gewoon tegelijk met de apk, oké die kost dan ook íets meer maar zo duur is die vloeistof niet...
Hoezo minder zuivere lucht?

Hoe dan ook: het voordeel van niet helemaal plakkerig aankomen bij een afspraak of zitting weegt voor mij op tegen alle eventuele nadelen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Berichtdoor DonWoozy » 09 jul 2008 09:18

Overtreffende trap: Ford Focus RS

We hebben er lang op moeten wachten, maar Ford heeft eindelijk weer een Focus RS in het gamma.
De Hot-Hatch mag gelijk de borst nat maken in de strijd tegen de sterke concurrentie. Maar daar zal
de nieuwe Ford Focus RS met zijn 300 pk en agressieve uiterlijk geen problemen mee hebben.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Berichtdoor DonWoozy » 09 jul 2008 09:20

Facelift voor de Citroën C4

Na ruim 900.000 geproduceerde exemplaren krijgt de Citroën C4 een facelift.
De Franse middenklasser onderging tal van wijzigingen aan het in- en exterieur
alsmede in de techniek. De vernieuwde Citroën C4 past hierdoor weer beter binnen
het vernieuwde Citroën-gamma.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 jul 2008 15:07

Wát een lelijk ding die Ford RS! :shock: Die spoiler, dat ziet er niet uit!

De Citroën C4 vind ik ook niet echt denderend, moet ik zeggen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 jul 2008 15:08

*dubbelpost*
Afbeelding

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 09 jul 2008 16:02

Daphne schreef:Wát een lelijk ding die Ford RS! :shock: Die spoiler, dat ziet er niet uit!

De Citroën C4 vind ik ook niet echt denderend, moet ik zeggen.


Ik vind m leuk, toppunt van mannelijkheid! 8)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 09 jul 2008 17:05

LeChat schreef:
Rolf schreef:Van mij mogen airco's in auto's achterwege blijven. Nadelen:
- ook 's winters zo af en toe aanzetten (anders kan de de airco stuk gaan)
- meer onderhoud
- minder zuivere lucht


Mijn airco staat 's winters gewoon altíjd aan, al blaast er dan wel warme lucht. Nooit problemen mee gehad.
Dat onderhoud valt ook wel mee, gewoon tegelijk met de apk, oké die kost dan ook íets meer maar zo duur is die vloeistof niet...
Hoezo minder zuivere lucht?

Hoe dan ook: het voordeel van niet helemaal plakkerig aankomen bij een afspraak of zitting weegt voor mij op tegen alle eventuele nadelen.
De kosten van een airco zijn €50 - €200 / jaar. Onderhoud kan
niet gemist worden, omdat daar gevaren in zitten (bacteriën). En ook als
het helemaal goed is, is de lucht volgens mij nog niet zo fris als gewone
lucht. Ik zet de airco alleen maar aan omdat het zo af en toe moet. Maar
in dit geval moet mijn mening maar als een uitzondering beschouwd
worden. Bijna iedere autobezitter is blij met een airco, en het verhoogd
de verkoopprijs. Nu heb ik geen cruise control, wel airco. Als ik kon
kiezen was het andersom.

Ford Focus RS
Volvo 5-cilinder, met 300 pk. (Zou Ford dan toch Volvo niet verkopen?)
Zo'n snelle auto lijkt aardig. Maar in de praktijk geef je niet zomaar €5000
- €10.000 (of €20.000 in dit geval?) extra uit voor alleen maar meer
vermogen. Waarbij meestal ook het comfort een stuk minder is. Een
bekende heeft een Ford Focus met common-rail diesel en
sportpakket. Die diesel is prachtig, veel kracht, en loopt mooi stil. Maar
het sportpakket heeft hij spijt van. Hobbels en bobbels worden veel
sterker doorgegeven.

Citroen C4
Apart model vind ik. 'k Zou niet snel een Citroen kopen, vanwege de
matige kwaliteit.

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 09 jul 2008 20:15

LeChat schreef:
Rolf schreef:Van mij mogen airco's in auto's achterwege blijven. Nadelen:
- ook 's winters zo af en toe aanzetten (anders kan de de airco stuk gaan)
- meer onderhoud
- minder zuivere lucht


Mijn airco staat 's winters gewoon altíjd aan, al blaast er dan wel warme lucht. Nooit problemen mee gehad.
Dat onderhoud valt ook wel mee, gewoon tegelijk met de apk, oké die kost dan ook íets meer maar zo duur is die vloeistof niet...
Hoezo minder zuivere lucht?

Hoe dan ook: het voordeel van niet helemaal plakkerig aankomen bij een afspraak of zitting weegt voor mij op tegen alle eventuele nadelen.


Airco systemen zijn om de 5 jaar leeg. Dan moet deze opnieuw onder druk vervangen worden, hetgeen dure grappen kunnen zijn met prijzen oplopend tot 1500 eu.

Daarbij de verloren gassen zijn extreem schadelijk, tot 8000 keer zo schadelijk als CO2.

Dus er zijn meer nadelen aan airco's
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4857
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 jul 2008 22:13

Die 5 jaar, is dat standaard of ligt het er ook aan hoeveel je ze gebruikt?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

sela

Berichtdoor sela » 09 jul 2008 22:16

The Engineer schreef:
LeChat schreef:
Rolf schreef:Van mij mogen airco's in auto's achterwege blijven. Nadelen:
- ook 's winters zo af en toe aanzetten (anders kan de de airco stuk gaan)
- meer onderhoud
- minder zuivere lucht


Mijn airco staat 's winters gewoon altíjd aan, al blaast er dan wel warme lucht. Nooit problemen mee gehad.
Dat onderhoud valt ook wel mee, gewoon tegelijk met de apk, oké die kost dan ook íets meer maar zo duur is die vloeistof niet...
Hoezo minder zuivere lucht?

Hoe dan ook: het voordeel van niet helemaal plakkerig aankomen bij een afspraak of zitting weegt voor mij op tegen alle eventuele nadelen.


Airco systemen zijn om de 5 jaar leeg. Dan moet deze opnieuw onder druk vervangen worden, hetgeen dure grappen kunnen zijn met prijzen oplopend tot 1500 eu.

Daarbij de verloren gassen zijn extreem schadelijk, tot 8000 keer zo schadelijk als CO2.

Dus er zijn meer nadelen aan airco's


klopt! ik heb in mijn volvo ook al tijden geen arco meer.. te duur en schadelijk.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten