afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 apr 2006 08:10

Aragorn schreef:
TheKeimpe schreef:
MissF schreef:Sinds een paar dagen hebben wij een trampoline met een doorsnee van 3,5 meter doorsnee in de tuin staan. De tuin is meteen niet mooi meer, maar het is wel heerlijk!
En nu lees ik net op internet dat je bij 5 minuten trampoline springen evenveel calorien verbrand als in 20 min hardlopen :)

Dus...allemaal een trampoline aanschaffen ;)

Na 5 minuten trampoline springen zijn mijn knieën net zo kapot als na 20 minuten hardlopen... Maakt dus inderdaad geen verschil.

Dan doe je toch iets verkeerd aangezien je bij hardlopen steeds met een schok op de grond terechtkomt, hetgeen bij trampolinespringen juist niet het geval is.

Ach, als ik het woord trampoline tegen kom dan spelen allerlei oude gymfrustraties een rol. En bij een trampoline is het toch echt de bedoeling dat je door het doek geremd wordt en daarna gelanceerd, wat betekent dat je meer dan 1G op je knieën te verdragen hebt. Als je doorveert werkt de trampoline niet...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2006 12:00

Een trampoline in de tuin is weer heel anders dan zo´n atletiekding en daar zak je toch een behoorlijk eind door alvorens weer omhooggeveerd te worden. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat slechter voor je knieen is dan hardlopen.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 10 apr 2006 12:14

Ik denk dat TheKeimpe in de war is met een springplank? Want ook een "atletiekding" (je blijft me verbazen over hetgeen waar jij allemaal verstand van hebt aragorn.. :mrgreen: ) zou goed genoeg door moeten veren om geen last te krijgen met je knieen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 apr 2006 12:18

Niet dus.

Ergens moet er een kracht op je werken als je door een tuintrampoline omhooggeveerd wordt. En aangezien het grootste gedeelte van mijn gewicht zich boven mijn knieën bevindt, komt er dus een bovengemiddelde kracht daarop te staan. Misschien is dit nog wel sterker bij een atletiekdinges, maar dit geldt zeker ook bij een tuintrampoline.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 10 apr 2006 12:22

Trampolines zijn cool! 8) *wil er ook een, wil er ook een*

En ik werd verblijd door de weegschaal die me vanmorgen vertelde dat er weer 2 kg af is (eindelijk na een tijd stilstaan), dat brengt alles op een totaal van -19 kg!
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 apr 2006 12:23

Johanne, je gaat waaaanzinnig lekker!!!

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 10 apr 2006 12:26

goed joh johanna kben jalours :)
bij mij is het na het weekend altijd weer wat meer maar morgen is dat er wel weer af!!
als je me zoekt, ik ben in de wolken!!

loesje

- 33,3 kg

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2006 12:37

Corine schreef:Ik denk dat TheKeimpe in de war is met een springplank? Want ook een "atletiekding" (je blijft me verbazen over hetgeen waar jij allemaal verstand van hebt aragorn.. :mrgreen: ) zou goed genoeg door moeten veren om geen last te krijgen met je knieen.

Mjah, maar die zijn toch altijd wel een stuk stijver dan die grote tuintrampolines?

Overigens heb ik nergens verstand van, ik doe alleen maar net alsof.. :P

Ergens moet er een kracht op je werken als je door een tuintrampoline omhooggeveerd wordt. En aangezien het grootste gedeelte van mijn gewicht zich boven mijn knieën bevindt, komt er dus een bovengemiddelde kracht daarop te staan. Misschien is dit nog wel sterker bij een atletiekdinges, maar dit geldt zeker ook bij een tuintrampoline.

Ja, maar het scheelt natuurlijk wel of je met gestrekte benen neerkomt of dat je gewoon een beetje meeveert.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 10 apr 2006 13:05

Natuurlijk wel iets stijver... Maar je moet op de goede plaats springen en natuurlijk goed meeveren.. :mrgreen:

Dan moet je als het goed is géén last krijgen van je knieen, mijn idee hoor.. 8)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 10 apr 2006 13:28

Volgens mij gaat het niet meer over afslanken...dus... on-topic!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 10 apr 2006 14:32

Johanne schreef:Trampolines zijn cool! 8) *wil er ook een, wil er ook een*

En ik werd verblijd door de weegschaal die me vanmorgen vertelde dat er weer 2 kg af is (eindelijk na een tijd stilstaan), dat brengt alles op een totaal van -19 kg!

Nogmaals: Ik ben rétetrots op je :mrgreen: Komende tijd nog maar meer van die fietstochtjes doen toch? 8)
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 10 apr 2006 14:45

Ik zit op -17,3

Nog 3,3 te gaan.

En Johanne! Top gedaan...goed bezig!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 12 apr 2006 09:11

Hoe gaan de lijners hier verder als ze hun streefgewicht gehaald hebben? Volgens mij kun je dan gewoon niet meer stoppen ofzo.
Of je moet normaal gaan eten, maar dan kom je misschien weer aan...
20 kg is hier niet vreemd, dan ben je flink lang aan het lijnen geweest, dat je het gewoon gewend bent geraakt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 apr 2006 10:07

Dan moet je gaan zoeken naar een eetpatroon waarbij je gewicht stabiel blijft. Eigenlijk doe je daar al een aanzet voor tijdens het lijnen
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 12 apr 2006 16:52

Grrr..het wil me deze week niet lukken! Vorige week m'n verjaardag, en toen wilde het me wel lukken qua gebak en chips enzo! Maar m'n zussen waren zo aardig om me o.a chocola te geven! Leuk bedoeld hoor, daar niet van..maar ik baal er van! Ik geef het weg aan de kids, maar eet zelf ook mee! *baal, baal, baaal..* En ik eet het niet met smaak op, en toch 'vreet' ik het op! Grrrrrr.. :x
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Terug naar “Archief”