caprice schreef:Race406 schreef:Beste Caprice (je naam gekozen n.a.v. de Chevrolet met de gelijke type-aanduiding..?

),
Ja.
![cherokee [:]8](./images/smilies/cherokee.gif)
Mooie kar, alleen erg duur in de belasting...
caprice schreef:Een probleem. Voor mij niet zozeer, maar er zijn mensen aan beide zijden voor wie het een drempel is. De ene groep zegt bijv.: 'wat een uiterlijke vroomheid' (terwijl ze niet weten hoe het in het hart gesteld is).
De andere groep zegt: 'wat een goddeloos handelend en lichtvaardig volk' (niet wetende hoe het bij hen in het hart gesteld is).
Er wordt tussen kerken en kerkmensen onderling inderdaad teveel geoordeeld. Ook wij mogen onszelf wel in de gaten houden hoe wij hier mee omgaan. En bidden of God ons daarvoor bewaren wil!
caprice schreef:Een ingetogen(er) levenswandel. Zo mochten wij ons wel eens afvragen of we ons niet teveel en/of te vaak verzekeren gezien vanuit de H.C. zon. 10. Ook het opgaan naar Gods huis. Ik word er soms wel droevig onder als ik zie hoe men gekleed ter kerke gaat. Daar kan geen zegen op rusten. En als je hen er op aan zou spreken zeggen ze 'het gaat God niet om de buitenkant, maar om de binnenkant, het hart.'
Dan vergeten ze echter dat ze kinderen van God verdriet doen als die hen er zo (werelds) bij zien lopen, en wie Gods volk aanraakt, raakt Zijn oogappel aan. Dit geldt natuurlijk voor geheel de week, want een zondagschristen is geen Christen.
(ik noem de 'Ger.gem. in Ned' niet voor niets wel eens 'Ger.gem in't net')
Je zegt net dat er te veel geoordeeld wordt. En nu oordeel je zelf ook over mensen die er niet zo netjes bijlopen (volgens jou). Ik kan me wel wat voorstellen bij jouw mening hierover, want naar de kerk (dus naar God toe) trek je geen ouwe kleren aan. Je mag je best netjes kleden, maar om te zeggen dat een ander die er anders bij loopt dan jij prettig vindt, dat daar geen zegen op kan rusten, dat gaat mijns inziens wel te ver. God kent de harten, en dat is inderdaad belangrijker dan het uiterlijk! Maar een mens mag wel nadenken wat hij/zij aantrekt wanneer je op audiëntie gaat bij de Koning der koningen!
caprice schreef:'Leringe' kan volgens mij best, en het is flauw om (als het niet goed zou zijn) over dit ene foutje te vallen, aangezien er vele medeforummers zijn die er zulk een taal op nahouden, dat ik mij afvraag of dat nog wel enige verwantschap heeft aan onze Nederlandse taal.
Dat was ook bedoeld met een vette knipoog....
caprice schreef:Ik schrijf het op zoals het in mij opkomt. En iedereen heeft toch zijn eigen schrijfstijl?
Dat mag, je weet nu alleen hoe ik er tegenaan kijk. En dat kun je waarderen, toch?
caprice schreef:Vrijheid van meningsuiting.
Zo is dat!

Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!