Het water dat (geen) scheiding brengt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Het water dat (geen) scheiding brengt

Berichtdoor naamloos » 16 apr 2015 11:42

rotterdam schreef:Als het allemaal niet zo belangrijk is blijft uiteraard de vraag "waarom dan afscheiden van de kerk"?
En waarom weer een nieuw filiaal openen i.p.v. samen te gaan met de doopsgezinden ?
Tjah, het kan niet anders want jij wilt ons er niet bij hebben!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 16 apr 2015 11:42

Katlheen : Alsof de traditie gelijk staat aan God. Wat versta jij eigenlijk onder traditie? En welke traditie gaat volgens jou in tegen "gezonde Bijbelse leer"? En wat is dan gezonde Bijbelse leer? Laat me raden, de Bijbel zoals jij hem interpreteert?

Een traditie is een door mensen zelf bedacht ritueel of handelen of gewoonte wat voortgang heeft gevonden door de generaties heen dus een traditie is niet vanuit God maar vanuit de mens.
Dus ja , inderdaad traditie staat niet gelijk aan God , en een traditie die tegen het geschreven woord ingaat of verheven worden tot behoudende voorwaarden zijn tradities die niet deugen in overeenstemming met de bijbel en gezonde bijbels leer is in overeenstemming met de bijbel.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 16 apr 2015 12:16

Rotterdam : Hoewel onze kleine kinderen deze dingen nog niet begrijpen, mogen zij niet van de Doop worden uitgesloten, omdat zij ook zonder het zelf te weten in Adam veroordeeld zijn en in Christus tot genade aangenomen worden.

Kortom elk jong kind van gelovige ouders dat niet gedoopt is en vroeg sterft gaat naar de hel ? en elke kind van ongelovige ouders gaat zo ie zo naar de hel bij vroegtijdig overlijden ? Dat klinkt niet als een goede God en staat in mijn overtuiging ook haaks op de bijbel en op God zoals God zichzelf laat kennen in de bijbel en waarom schrijf je doop met een hoofdletter ?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 16 apr 2015 12:42

Een traditie is een door mensen zelf bedacht ritueel of handelen of gewoonte wat voortgang heeft gevonden door de generaties heen dus een traditie is niet vanuit God maar vanuit de mens.

En waarom heeft de mens een ritueel bedacht? Wat is de achterliggende gedachte? Wat is het doel van dat ritueel?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 16 apr 2015 12:56

oekaboeka schreef:In je fantasie zeker , want het staat nergens in de bijbel. De vergelijking slaat ook kant noch wal.

Lees Paulus dan nog maar eens dunnetjes over.

En omdat jij een heel vervelende onvolwassen manier van discussiëren hebt (het is helemaal geen discussiëren), een overdaad van kinderachtige smileys gebruikt, en tegen iedereen: "wie denk je wel dat je bent", roept, laat ik jouw reacties verder voor wat die waard zijn.
Doei Oekaboeka.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Rijnlander
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rijnlander » 16 apr 2015 13:04

Kortom elk jong kind van gelovige ouders dat niet gedoopt is en vroeg sterft gaat naar de hel ? en elke kind van ongelovige ouders gaat zo ie zo naar de hel bij vroegtijdig overlijden ? Dat klinkt niet als een goede God en staat in mijn overtuiging ook haaks op de bijbel en op God zoals God zichzelf laat kennen in de bijbel
Onzinnige vragen waaruit ongeloof spreekt. Je laat de Bijbel alleen maar buikspreken voor je eigen overtuiging.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 apr 2015 14:37

oekaboeka schreef:Rotterdam : Hoewel onze kleine kinderen deze dingen nog niet begrijpen, mogen zij niet van de Doop worden uitgesloten, omdat zij ook zonder het zelf te weten in Adam veroordeeld zijn en in Christus tot genade aangenomen worden.

Kortom elk jong kind van gelovige ouders dat niet gedoopt is en vroeg sterft gaat naar de hel ? en elke kind van ongelovige ouders gaat zo ie zo naar de hel bij vroegtijdig overlijden ? Dat klinkt niet als een goede God en staat in mijn overtuiging ook haaks op de bijbel en op God zoals God zichzelf laat kennen in de bijbel en waarom schrijf je doop met een hoofdletter ?
Laat ik maar enig geduld betrachten...
Eerste vraag: "Kortom elk jong kind van gelovige ouders dat niet gedoopt is en vroeg sterft gaat naar de hel?".
Antwoord: dat is een onjuiste conclusie. Elk jong kind van gelovige ouders mag niet van de doop worden uitgesloten omdat ze ook zonder het zelf te weten in Adam veroordeeld zijn en in Christus tot genade aangenomen worden. Het gaat hier juist om het positieve: ook hen komt de doop toe. Het gaat niet om de hel of wie daar komt, het gaat om wie het doopwater mag ontvangen.
Tweede vraag: "en elk kind van ongelovige ouders gaat zo ie zo naar de hel bij vroegtijdig overlijden ?"
Antwoord: daar spreekt het doopformulier totaal niet over, dus is die vraag niet aan de orde. Voor de doop in de gemeente is alleen de vraag van belang of iemand de doop toekomt. Verder niet.
De derde vraag: "waarom schrijf je doop met een hoofdletter ?"
Antwoord: sommigen doen dat uit hoogachting voor het door God ingestelde sacrament. Uiteraard is dit niet verplicht.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 16 apr 2015 18:01

naamloos schreef:Nee, ik vergelijk jouw houding met die van de farizeeërs. Zoals zo vaak mis je weer volledig mn punt.
Jij bent het die hamert op tradities en gezaghebbende kerkvaders met hun leringen, precies zoals de farizeeën ook deden met hun leer en overleveringen.

Oh ik ben de farizeeër nu begrijp ik het.
Trouwens ik hamer er niet op.
Wel ben gelukkig te staan in de lange lijn van de belijdenis van de kerk. Ik zal je niet provoceren door aantallen te noemen, maar ik sta niet alleen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 16 apr 2015 18:03

naamloos schreef:Tjah, het kan niet anders want jij wilt ons er niet bij hebben!

Weet je geen antwoord meer ?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 16 apr 2015 18:17

rotterdam schreef:Oh ik ben de farizeeër nu begrijp ik het.
Trouwens ik hamer er niet op.
Wel ben gelukkig te staan in de lange lijn van de belijdenis van de kerk. Ik zal je niet provoceren door aantallen te noemen, maar ik sta niet alleen.
Aantallen boeien me niet, ik vind het alleen nogal dom om het als argument te gebruiken.
Verder fijn dat je je er gelukkig bij voelt, ik ben ook helemaal happy.
(stiekempjes moet ik denken aan de eersten die de laatsten zullen zijn, en de meesten die de minste zullen dienen)
rotterdam schreef:Weet je geen antwoord meer ?
Dat was een antwoord. :D
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 16 apr 2015 18:23

oekaboeka schreef:Rotterdam : Hoewel onze kleine kinderen deze dingen nog niet begrijpen, mogen zij niet van de Doop worden uitgesloten, omdat zij ook zonder het zelf te weten in Adam veroordeeld zijn en in Christus tot genade aangenomen worden.

Verwerp de vragen, die dwaas en zonder lering zijn, wetende, dat zij twistingen voortbrengen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 16 apr 2015 18:26

naamloos schreef:(stiekempjes moet ik denken aan de eersten die de laatsten zullen zijn, en de meesten die de minste zullen dienen)

kolderiek #-o

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 16 apr 2015 18:38

rotterdam schreef:kolderiek
Ja hé! Maar evengoed wel geinig, toch? (gewone antwoorden snap je doorgaans niet, dus probeer ik het zo eens)
Schreeuw-lelijkers die denken dat hun leer de waarheid is omdat ze met zn velen zijn, en omdat ze bang zijn voor iets 'nieuws' zouden er desondanks hun voordeel mee kunnen doen en een toontje lager gaan zingen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 16 apr 2015 22:11

Katlheen : En waarom heeft de mens een ritueel bedacht? Wat is de achterliggende gedachte? Wat is het doel van dat ritueel?

Je geeft nu dus toe dat de mens dat ritueel bedacht heeft ?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 16 apr 2015 22:23

Chaya : Lees Paulus dan nog maar eens dunnetjes over.

En omdat jij een heel vervelende onvolwassen manier van discussiëren hebt (het is helemaal geen discussiëren), een overdaad van kinderachtige smileys gebruikt, en tegen iedereen: "wie denk je wel dat je bent", roept, laat ik jouw reacties verder voor wat die waard zijn.
Doei Oekaboeka.

Lees zelf Paulus nog maar eens , maar dan niet door een gekleurde bril.
Zo kinderachtig zijn die smileys niet hoor , die laten uitdrukkingen en emoties zien wat jou waarschijnlijk niet aanstaat , en ik roep alleen terecht wie denk je wel dat je bent dus het lijkt er meer op dat je je gepasseerd voelt als iemand je terecht wijst, maar dat kan natuurlijk niet he :wink: :wink: :wink: , wie denk ik wel dat ik ben :-k :-k :-k dat ik jou durf te vermanen :D :D :D :D :D :D :D :D :D , hier nog een paar leuke smileys \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ :mrgreen: :mrgreen: auf wiederschnitzel Chaya 8) :mrgreen:
Laatst gewijzigd door oekaboeka op 16 apr 2015 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”