Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 apr 2014 13:35

hij heeft ook een kuur gekregen, al konden ze geen oorzaak vinden van de koorts enzo.. Morgen ga ik bij de eigen huisarts nog even langs

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 apr 2014 18:46

@ tj hoe gaat het met jouw jongens?

Wij zitten momenteel te dubben over het zindelijk maken van nr 3. Hij is nu 2,5 jaar. Zijn broer en zus werden rond die periode ook zindelijk en eigenlijk koste dat geen enkele moeite. De oudste heeft zelfs nooit een ongelukje gehad en C alleen de eerste week een paar keer.
J daarentegen plast voor het douchen een plas op de wc, maar zijn grote boodschap nog nooit ( en dat deden de anderen al wel). Hoe weet ik of hij eraan toe is? Gewoon proberen of nog even wachten? Ik heb nl ook geen zin in vele onderbroeken vol met grote boodschappen 8-[

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 apr 2014 18:58

Door de kuur zijn ze weer aan het opknappen!! Alleen blijven ze nog flink hoesten (ikzelf ook) .. Maandag heeft Manoël nog overgegeven door het hoesten...

Ben vandaag met Milan bij de huisarts geweest voor zijn andere klachten.. Hij kan maar weinig eten, dan zit zijn buik vol.. en hij geeft soms zomaar ineens over en hij groeit slecht... Dokter heeft hem gewogen en gemeten.. 1,31 m en 24 kilo ... Hij heeft zijn buik ook beluisterd en hem bekeken.. en dokter vindt hem nu ook veel te mager worden ( ik krijg nu ook opmerkingen van mensen van: wow, wat is hij mager!! ) .. Dus moet hij toch weer naar de kinderarts om het eens goed te laten onderzoeken!!

Wat betreft zindelijk worden.. hier merkte ik het op een gegeven moment als ze er aan toe waren.. Milan was 3 jaar en 9 maand en van de een op de andere dag, dag en nacht zindelijk! Matteo met 3,5 (overdags dan, hij draagt nu snachts nog een luier) .. En Manoël heeft er nog geen zin in.. Hij moet in augustus naar school, dus in de zomer gaan we er toch maar mee bezig, ook als hij het nog niet aangeeft

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 23 apr 2014 19:09

Zindelijk worden gaat hier aardig goed, eerste week nog wel regelmatig ongelukjes, daarna had hij het door. Nu eigenlijk geen luier meer om overdag.

Snachts nog niet zindelijk, al worden de luiers wel minder vol en zwaar....dus hopelijk gaat dat ook de goede kant op.

Wat betreft de grote boodschap. Hij voelt het prima aan, maar vindt het doodeng om het los te laten, waardoor hij het ophoudt....met het gevolg dat hij het 1x/ 3 dagen doet en de derde dag ook steeds allemaal vegen in zijn onderbroek heeft (bleeehh), dus dat is nog wel een ding hier.
Voorlopig besloten dat even te laten rusten, tenzij hij het aangeeft. Hij poept nu snachts in de luier...dan genoeg ontspanning blijkbaar :-). Ik schijn dat vroeger ook gehad te hebben....dus hopelijk komt dat ook wel vanzelf goed....

@ Ajl: hier ook wel eerder een paar dagen geprobeerd, maar toen landde het gewoon niet, toen paar maanden laten rusten en nu is hij ruim 3 en het werd mooi weer....dus weer gestart en nu ging het prima.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2014 19:16

Hier maar gestopt. Dagenlang grote boodschap keurig in het potje (eigenlijk wilde ik dat ding nooit gebruiken, brr, zo vies ;) maar op het toilet kan ze voorlopig met haar lengte nog niet, en steeds tillen heb ik geen zin in ;) )
Maar plassen vond ze zo eng. Het ging soms goed, maar ook veel natte onderbroeken. Of dan zat ze 5 keer op het potje, niks, ging ze rondlopen met een onderbroek aan, binnen een minuut nat. En toen vond ze het zo eng dat ze niet meer wilde.
Dus maar zo gelaten, ze gaat in januari naar school, dan zal ze vast wel zindelijk zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 23 apr 2014 19:22

Ja, dat zindelijk worden vind ik ook lastig, volgens mij is R er ook nog helemaal niet aan toe. Op de creche zetten ze haar al bijna een jaar op het potje, maar ik geloof niet dat het al echt werkt... Hier thuis zit ze er namelijk ook wel regelmatig op, maar ze voelt gewoon niet dat ze plast.
Ik laat het dus ook nog maar een beetje gaan, van de zomer maar eens goed mee aan de slag.

Sterkte met je jongens, TJ!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 apr 2014 19:34

Ah, ik ben dus niet de enige die ermee aan het dubben is :D De vorige keer deden wij het tijdens een vakantie en straks zijn wij ook twee weken thuis om te proberen. Dus ik wil wel een poging wagen. Ik vind nl die poepluiers zo vies worden als ze groter zijn...brrr

@ missf is F nog zo klein dan dat ze ook niet met een opstapje op de wc kan komen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2014 20:02

ajl, ik weet het eigenlijk niet, niet geprobeerd nog, maar ze is echt een ukkie, en dun, ik denk dat ze zo die wc in zakt :mrgreen: Al denk ik dat van Jurian ook nog steeds wel eens, die is ook zo smal, en duikt er ook bijna in :oops:

Hebben jullie kinderen al vakantie? Sommige scholen in de buurt hebben nu al vrij. Hier hebben ze alleen volgende week.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 apr 2014 20:45

missf en een wcbril verkleiner? Die hebben wij met de oudste gebruikt. C wilde er niet op, want zij was groot :mrgreen: . Ik vind ook altijd dat ze er bijna in verdwijnen hoor. J zit nu ook zonder verkleiner op de wc en moet zich ook stevig vasthouden. Potjes vind ik nl ook heel vies...brrr

Hier ook nog geen vakantie, morgen gewoon naar school en vrijdag de koningsspelen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 apr 2014 21:03

hier ook gewoon naar school en vrijdag koningsspelen. Dan volgende week vrij.. 5 mei moeten ze gewoon naar school .. terwijl de rijksoverheid de vakantie verplicht heeft gezet op 26 april TOT EN MET 5 mei.. (er mag in overleg een week aangeplakt worden) ..

geen idee waarom ze dit nu gedaan hebben, heb gemaild maar geen reactie nog gekregen..

Onze school heeft met hemelvaart een hele week vrij.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 apr 2014 21:46

Hier hebben ze nu 3 feestdagen ivm 150 jarig bestaan van de scholenvereniging, en dan volgende week lekker vakantie, 2 weken lang. Morgen gaan ze op schoolreis naar de dierentuin. De reis met de bus ernaartoe vinden ze eigenlijk nog het leukst ;)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 apr 2014 06:35

Laatig he met zindelijk worden? Wij hebben ook heel erg fedubd. Vanaf 1,5 zetten we hem regelmatig op het potje en wat later op de wc. Ik vind het potje ook erg vies ;-). Afgelopen zomer geprobeerd maar toen liet hij zn plas steeds lopen, terwijl hij eerder wel aangaf dat hij moest plassen. Poepen vanaf die tijd op de wc, lucky me :-)
Verder op plassen geen druk gezeg omdat nr 2 op komst was. Nu was het zo gepiept. Eerste twee dagen wat ongelukjes, daarna niet meer.
Hij kan alleen soms bizar lang zn plas ophouden, dan ben ik bang dat hij het niet meer op houdt, maar hij haalt dan altijd wel de wc. ;-)
Alleen s nachts no f wel nat, zal vanzelf wel goed komen..

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 24 apr 2014 08:50

WC bril verkleiner werkt hier erg goed, al gaat hij ook wel eens zonder....maar dan is hij veel te bang dat hij erin zakt ;-).

Potje is erg vies idd, maar was hier wel een goede tussenstap, meneer vond de wc eerst veel te eng, maar dat is gelukkig over ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 apr 2014 09:12

Hier ook maar eens gaan proberen. Hij zit zo nu en dan op toilet, pakt zelf de verkleiner.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 apr 2014 10:01

Tj Gelukkig dat ze opknappen! Beterschap verder in elk geval.

MissF Wat mag jullie dochter al vroeg naar school waarom is dat?

Wat zindelijkheid betreft Nina is met 2 even zindelijk geweest (paar weken) sinds dien poepte ze wel bijna altijd op de wc ideaal :lol:
En begin december had mijn man besloten de luier uit te laten op een zondag en die is niet meer aangegaan (ik had eigenlijk geen zin om te beginnen veel te bang dat Nina de bank of zo onder plaste)

Ging super makkelijk eerst met een wc verkleiner en een krukje nu springt ze gewoon zelf op de wc en zit dan heel stoer zonder vast te houden op de wc haha.

Jannoek Nina houd ook zo lang haar plas op vind het ideaal met weggaan :wink:

Hier weer eens een foto van onze boef

Afbeelding

Terug naar “Archief”