quote="LauraC"@schelpje3: ik snap niet waarom je een soort van 'slachtofferrol' aanneemt, door te zeggen dat je 'al zei dat je niet begrepen zou worden'. Ik vind het juist waardevol om over dit soort dingen te discussieren, en ik ben het overigens op de meeste punten met je eens.
Maar ik heb wel geleerd door mijn achtergrond en waar ik nu woon, dat je moet accepteren dat sommige mensen zaken uit de Bijbel anders interpreteren. En dat ze daardoor niet bij voorbaat 'fout' zijn of hun kinderen naar de hel wijzen...
Hier kan ik me helemaal in vinden, maar als ik schelpje zo lees, dan probeert ze te waarschuwen.
En een waarschuwing is zeker op zijn plaats, als je kijkt op internet waar dat streetdance vandaan komt, dan is dat niet bepaald een cultuur die een goedkeuring kan weg dragen in tegendeel zelfs,
de grootste criminelen vind je daar.
Galateia ziet het op dit moment als iets onschuldigs omdat haar jochie nog zo klein is, maar wat als hij tiener is en helemaal opgaat in de groep van streetdancers, wat leeft er onder streetdancers?
Waarom dat kind, wat zo graag beweegt en waarschijnlijk ook lenig is, niet op gym doen?
Ik persoonlijk zie dansen niet als een zonde, of iets dat in de Bijbel verboden wordt, maar ik zou
mijn kleine niet op streetdance doen.
@Galateia denk er nog eens over na, of vraag anderen in jou gemeente wat die er over denken.
Als je mijn vraag te vrijpostig vind beschouw hem dan maar als niet geschreven.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.