Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor schelpje3 » 17 dec 2011 14:40

Ik zei al, dit zal niet begrepen worden. Maar Galateia riep me terug. Deze discussies hebben weinig zin. Maar kijk eens naar je kind(eren) denk aan hun toekomst, die van NA dit leven.
Moet hij je straks aanklagen ?
Weet dat God je JA gehoord hebt en Hij zal erop terugkomen !
Kinderen zijn "geleend goed" ze zijn niet van ons, we hebben hen slechts te leen gekregen. Aan ons toevertrouwd. Wat een verantwoordelijkheid !

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2011 15:08

@schelpje3: ik snap niet waarom je een soort van 'slachtofferrol' aanneemt, door te zeggen dat je 'al zei dat je niet begrepen zou worden'. Ik vind het juist waardevol om over dit soort dingen te discussieren, en ik ben het overigens op de meeste punten met je eens.
Maar ik heb wel geleerd door mijn achtergrond en waar ik nu woon, dat je moet accepteren dat sommige mensen zaken uit de Bijbel anders interpreteren. En dat ze daardoor niet bij voorbaat 'fout' zijn of hun kinderen naar de hel wijzen...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 dec 2011 15:11

LauraC schreef:Dit is niet zozeer een opmerking over christen en muziek, maar meer een algemene over levensstijl enzo. In refo-NL zal er bijvoorbeeld nooit een kerstboom in huis komen. Terwijl ik tig Engelse en Amerikaanse refo gezinnen ken die er wel gewoon een hebben staan. Nu is het niet mijn bedoeling om een discussie op te starten over kerstbomen maar ik denk wel dat sommige zaken ook bepaald worden door de mores van het land/kerk.

kerstbomen zat hier, bij refo's!
ja, dat is mijn mening dan he.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2011 15:13

*Annet* schreef:kerstbomen zat hier, bij refo's!

:shock: Waar gaat het naartoe met de wereld :lol:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 dec 2011 15:19

LauraC schreef:@schelpje3: ik snap niet waarom je een soort van 'slachtofferrol' aanneemt, door te zeggen dat je 'al zei dat je niet begrepen zou worden'. Ik vind het juist waardevol om over dit soort dingen te discussieren, en ik ben het overigens op de meeste punten met je eens.
Maar ik heb wel geleerd door mijn achtergrond en waar ik nu woon, dat je moet accepteren dat sommige mensen zaken uit de Bijbel anders interpreteren. En dat ze daardoor niet bij voorbaat 'fout' zijn of hun kinderen naar de hel wijzen...

Kom ik over als een slachtoffer ? :-k
Ik weet, door ervaring, dat deze discussies weinig zin hebben. Ofwel men vindt het zwaar overdreven, of men, dat is nog erger, gaat de spot ermee drijven.
Zie de opmerking over de kerstbomen ! Zal wel grappig bedoeld zijn, maar ik hoef niet te lachen. Ik heb ander gevoel voor humor.
Doe met mijn woorden wat je wil. Ik dring niemand iets op. Maar af en toe denk ik, er zal toch iemand eens een ander geluid moeten laten horen hier.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2011 15:26

Met die opmerking van mij hierboven over kerstbomen bedoel ik alleen maar te zeggen dat toen ik NL verliet 8 jaar geleden, er helemaal geen kerstbomen stonden bij refo's. En nu dus wel. Dus ja, dan is er daar ook een zekere verschuiving waar ik mij niet van bewust was en daar stond ik echt van te kijken. En daar heeft gevoel voor humor niets mee te maken :-k
Ik dacht persoonlijk altijd dat een forum juist iets is om op te delen en te discussieren 8-[ Maar wel met het nadeel dat niet iedereen het met je eens is.
Edit: waarbij ik overigens niet stel dat ik het niet met je eens ben, dat heb ik volgens mij nergens gezegd...
Laatst gewijzigd door LauraC op 17 dec 2011 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 17 dec 2011 15:29

quote="LauraC"@schelpje3: ik snap niet waarom je een soort van 'slachtofferrol' aanneemt, door te zeggen dat je 'al zei dat je niet begrepen zou worden'. Ik vind het juist waardevol om over dit soort dingen te discussieren, en ik ben het overigens op de meeste punten met je eens.

Hier kan ik me helemaal in vinden, maar als ik schelpje zo lees, dan probeert ze te waarschuwen.
En een waarschuwing is zeker op zijn plaats, als je kijkt op internet waar dat streetdance vandaan komt, dan is dat niet bepaald een cultuur die een goedkeuring kan weg dragen in tegendeel zelfs,
de grootste criminelen vind je daar.

Galateia ziet het op dit moment als iets onschuldigs omdat haar jochie nog zo klein is, maar wat als hij tiener is en helemaal opgaat in de groep van streetdancers, wat leeft er onder streetdancers?
Waarom dat kind, wat zo graag beweegt en waarschijnlijk ook lenig is, niet op gym doen?
Ik persoonlijk zie dansen niet als een zonde, of iets dat in de Bijbel verboden wordt, maar ik zou
mijn kleine niet op streetdance doen.

@Galateia denk er nog eens over na, of vraag anderen in jou gemeente wat die er over denken.
Als je mijn vraag te vrijpostig vind beschouw hem dan maar als niet geschreven.
Laatst gewijzigd door schaapje op 17 dec 2011 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 dec 2011 15:34

LauraC schreef:Met die opmerking van mij hierboven over kerstbomen bedoel ik alleen maar te zeggen dat toen ik NL verliet 8 jaar geleden, er helemaal geen kerstbomen stonden bij refo's. En nu dus wel. Dus ja, dan is er daar ook een zekere verschuiving waar ik mij niet van bewust was en daar stond ik echt van te kijken. En daar heeft gevoel voor humor niets mee te maken :-k
Ik dacht persoonlijk altijd dat een forum juist iets is om op te delen en te discussieren 8-[ Maar wel met het nadeel dat niet iedereen het met je eens is.
Edit: waarbij ik overigens niet stel dat ik het niet met je eens ben, dat heb ik volgens mij nergens gezegd...

Waar het naar toe gaat met deze wereld, jij lacht erbij, ik moet bijna om huilen.
Maar we gaan inmiddels off topic, we keren terug naar de kinderen en laten de kerstbomen opgetuigd staan :wink:

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 17 dec 2011 15:34

*Annet* schreef:
kerstbomen zat hier, bij refo's!

Er schijnt een uitleg te zijn waarbij refo's ook kerstbomen mogen; De piek is de ster in de kerstnacht, de boom wijst naar de boom in het paradijs, de lichtjes naar de andere sterren, de ballen weet ik even niet meer, zal 't mn man straks even vragen :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2011 15:37

schelpje3 schreef:

Waar het naar toe gaat met deze wereld, jij lacht erbij, ik moet bijna om huilen.
Maar we gaan inmiddels off topic, we keren terug naar de kinderen en laten de kerstbomen opgetuigd staan :wink:[/quote]
Ik weet heel goed waar het naartoe gaat met deze wereld....en that's no laughing matter. Ik zal vanaf nu geen smileys meer gebruiken...
Overigens is er ook een opvoedingstopic.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 dec 2011 18:34

LauraC schreef:kerstbomen :lol:

Idd, hier ook een kleine mini boom. Julia leek het zo emorm gezellig. Snap het zelf.niet zo goed, de wreld aan kerststukken, kerstballen in huis, maar de boom.... Oooh die is niet goed....

Van de muziek na de boom... Pfff....

Cornelia, hier ook ziek... Marijn heeft al vanaf vorige wek vrijdag buiogriep en nu lig ikzelf. Gelukkig is papathuis.... Die schat, lig L vanaf drie uur op bed

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 dec 2011 20:13

Jpc: nog gefeliciteerd!! leuke fotos!! wat is ze verwend!!

Manoël zn bed heb ik vandaag verplaatst naar Matteo zn kamer! hij lag nog steeds bij ons op de kamer!! dus ben erg benieuwd hoe het gaat! Milan slaapt vannacht in Matteo zn bed, want Matteo is er niet :lol: :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2011 21:13

O bah, ook al ziek bij jou ppm! Beterschap!
Hier ook een boom hoor ;)

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 17 dec 2011 21:38

Inmiddels is er een aardige boom opgezet over het opzetten van een boom en is dit ontstaan door een dansje van Galateia's S.... Leuk die golvende bewegingen...
Psalm 25:2 (ber.)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 dec 2011 22:43

Leuke woordspeling saartje

Zo, na marijn en mezelf, nu ook julia die er les.heeft uitgegooid..

Terug naar “Archief”