Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 02 feb 2012 20:25

hmmm... hoop maar dat het hier dan ook met 10 maanden overgaat ;-)
Hier lijkt het ook wel alsof het door mij komt ofzo. 8-[
Bij de oppas bijvoorbeeld slaapt hij overdag wel 1,5 uur. Bij mij nóóit.
En 's nachts hier ook bv, en dat werkt bij mijn man ook niet, lol. :mrgreen:

Ach ja, 't zal vanzelf wel ooit goedkomen :)

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 feb 2012 21:08

ajl schreef:Ergeren doe ik mij er niet aan, maar ik merk wel aan mijzelf dat ik door slaaptekort een korter lontje heb en dat vind ik niet eerlijk tav de andere kids. Ik kan nu eenmaal heel slecht tegen weinig slaap. Al moet ik zeggen dat ik 1 voeding op een nacht nog wel trek, maar meerdere houd ik echt niet vol.
Hoe doen jullie dat, helemaal in combi met werk?

- Even helemaal voor je gezin kiezen, voor je eigen rust en accepteren dat je er even niets bij kan doen. Ga er van uit dat het een fase is!
- Hier regelmatig gelijk met de kids naar bed. (Ook al geef je BV, zogauw ze 's avonds liggen ook naar bed en je ziet vanzelf wanneer ze weer komen).
- Papa heeft 2 vrije dagen van de 7dagen. Op 1 vrije dag slaap ik uit (echt tot 11/12uur) en de andere vrije dag gaat manlief een middag bijtanken.
- 1 middag in de week gaat de oudste bij iemand spelen en dan ga ik met de jongste slapen. Ook al slaapt deze niet lang, dan neem ik hem bij mij en rust toch nog wat uit.
- Het is ook wel eens gebeurd na een nacht wakker zijn dat manlief de kids meenam voordat hij naar zijn werk ging en bij mijn moeder dropte... Dan sliep ik nog een poos door.

Ik heb dat echt nodig om een gezellige, blije en geduldige moeder te zijn...! Baal er ook wel van ja, 's avonds een keer weg ofzo trek ik amper. Maar op deze manier kan ik op de andere dagen toch genieten van mijn kinderen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 feb 2012 22:32

Jannoek schreef:Bij de oppas bijvoorbeeld slaapt hij overdag wel 1,5 uur. Bij mij nóóit.

Irritant is dat he?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 feb 2012 21:56

ja, vreselijk irritant! Herkenbaar schipje?
Vandaag slaapt hij heel veel, zul je net zien ;-) Vanimddag heb ik lekker met m meegeslapen. Was niet de bedoeling, maar stiekem best lekker, haha!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 feb 2012 23:27

Jannoek schreef:ja, vreselijk irritant! Herkenbaar schipje?
Vandaag slaapt hij heel veel, zul je net zien ;-) Vanimddag heb ik lekker met m meegeslapen. Was niet de bedoeling, maar stiekem best lekker, haha!

Ja, dat herken ik helaas wel af en toe ](*,)

Vanmiddag heb ik in de hangmat (wij hebben er een aan het plafond hangen) boekjes voor zitten lezen om daarna dochterlief op bed te gaan leggen. Het zonnetje scheen naar binnen en het was lekker warm binnen en ik werd een beetje soezerig. Even later werd ik wakker getetterd door Elly en Rikkert :wink:
Ik was dus in slaap gevallen en dochterlief had dankbaar van de situatie gebruik gemaakt om nog heerlijk even te spelen en de muziek aan te zetten, maar helaas, daar werd mama wakker van, haha!
Oh beetje offtopic maar toch is dat lekker om zo onverwacht heel even te slapen. Het was maar 20 min denk.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 feb 2012 11:13

ik wil stoppen maar hoe pak ik het aan?

ik heb er gewoon geen zin meer in :oops:

bijna anderhalf jaar drinkt hij nu bij mij en ik voed hem nog gemiddeld 7 keer per 24 uur :-oo :-oo en ik ben het nu gewoon zat.. :oops:

maar ja hoe kan ik nu stoppen zonder dat het al teveel drama wordt?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 feb 2012 11:46

trijntjejohanna schreef:ik wil stoppen maar hoe pak ik het aan?

ik heb er gewoon geen zin meer in :oops:

bijna anderhalf jaar drinkt hij nu bij mij en ik voed hem nog gemiddeld 7 keer per 24 uur :-oo :-oo en ik ben het nu gewoon zat.. :oops:

maar ja hoe kan ik nu stoppen zonder dat het al teveel drama wordt?

Wil je in 1x stoppen of eerst afbouwen? Afbouwen lijkt me makkelijker voor jullie beiden. Je zou kunnen zeggen: vanaf morgen mag je alleen als je gaat slapen bij mama drinken. Dat is dan zo'n 2x per dag? Ik zou dat dan heel veel keer zeggen zodat hij goed is voorbereid. En als je helemaal wil stoppen kan je misschien een moment nemen wat hij goed weet, bijv. zondags als papa of mama naar de kerk gaat, dan mag je niet meer bij mama drinken. Heb je nog een halve week om hem een paar keer per dag voor te bereiden, en zondagochtend de laatste voeding.

Ik merk dat goede voorbereiding hier vaak essentieel is. Zo voorkom ik op alle gebied een hoop drama's. Winkelkarretje in de supermarkt terugzetten, een kledingwinkel binnengaan waarbij ik wil dat ze bij me blijft, een kinderverjaardag waarbij ik niet wil dat ze alle bakjes leegeet etc. etc.
Toen ze zo jong was als jouw zoon had ik altijd het idee dat ze het toch niet snapte of niet kon onthouden maar het heeft me vaak verbaast hoeveel ze toen al begreep.

Zo zou ik het doen denk.
Succes ermee!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 feb 2012 13:00

@ schipje Jij doet het volgens mij op dezelfde manier als wij het doen. Voordat wij ergens heen gaan, maken wij ook altijd afspraken met de kids wat ze wel/niet mogen en de eventuele consequenties. Heel soms vergeet ik het en ter plaatse is er dan geen land met ze te bezeilen....vreselijk zijn ze dan.

Nog even on topic Ik zou het waarschijnlijk hetzelfde doen als schipje aangeeft. Gewoon afspraken maken hoe vaak en wanneer.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 feb 2012 15:05

ajl schreef:@ schipje Jij doet het volgens mij op dezelfde manier als wij het doen. Voordat wij ergens heen gaan, maken wij ook altijd afspraken met de kids wat ze wel/niet mogen en de eventuele consequenties. Heel soms vergeet ik het en ter plaatse is er dan geen land met ze te bezeilen....vreselijk zijn ze dan.

Ja! Dit herken ik helemaal! Afspraken maken/voorbereiden vind ik denk het belangrijkste in de opvoeding. Tenminste, de oudste heeft het gewoon nodig anders is ze onhandelbaar.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 feb 2012 16:25

Dat ken ik helaas ook. Ik was pas te laat met het wijzen op de regels. Wij gingen boodschappen doen en ik heb alleen in de auto gezegd dat ze moesten luisteren, maar het was tegen dovenmansoren. Het waren net 2 ongeleide projectielen en in de auto op de terugwegweg zeiden ze al grijzend 'wij hebben niet zo goed geluisterd he mama?' En er achteraan wij zullen het nooit meer doen :lol:

Maarre weer ontopic
@ TJ Als jij nog 7 voedingen op een dag hebt. Wanneer doe jij dan nog de rest van je dingen? Je hebt toch ook nog 3 gewone maaltijden waar hij neem ik aan ook meeeet. Wanneer vraagt en krijgt hij dan de voedingen?

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 08 feb 2012 16:30

Ik zit er aan te denken om weer te gaan kolven. Alles is zo'n beetje weer geheeld, en het leed weer een beetje vergeten.
Alleen zou dat nog lukken? Ik heb sinds vorige week zondag niet meer gekolfd. Wel heb ik nog steeds een toeschietreflex. Als ik E maar even hoor, dan voel ik het al.
En wat zou dan een handig kolf apparaat zijn? Die van difrax lijkt mij ideaal, je zit niet zo te koop zeg maar. Maar geen idee of de opbrengst dan ook goed is, omdat het toch wel een beetje op een andere manier gaat.
Iemand tips?
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2012 16:34

Je kunt er misschien ook eentje huren, kijken hoe het gaat. Als je er een koopt, zit je er meteen mee als het toch tegenvalt.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 08 feb 2012 16:36

schelpje3 schreef:Je kunt er misschien ook eentje huren, kijken hoe het gaat. Als je er een koopt, zit je er meteen mee als het toch tegenvalt.

Ja ik heb er nu een huur staan, maar dat kost 20 euro per week!!!!
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 feb 2012 16:37

JPC, ik denk dat het de moeite van het proberen waard is. De tip van schelpje, eerst wat huren lijkt me een goede! Een dubbele kolf is in principe effectiever dan een enkele, zegt men (geen ervaring, ik kolf met een enkele).
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/relactatie/relactatie.html
edit: staat niet heel superveel info in, naar mijn idee, maar er staan nog wel meer verhalen over relacteren op die site.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2012 16:43

jeepeecee schreef:
Ja ik heb er nu een huur staan, maar dat kost 20 euro per week!!!!

Meen je dat nou? :shock: Ik kreeg hem destijds gratis, van een lieve mevrouw van de vereniging borstvoeding natuurlijk. Bij zo'n huurprijs kun je hem idd beter kopen.

Terug naar “Archief”