Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor vpk » 05 sep 2011 13:05

ajl schreef:@vpk balen dat het zo rustig is. Kan je niet vragen of de vlk je stript?

ik denk niet dat ze daar al aan beginnen, aangezien vrijdag pas de uitgerekende datum is. en er hangt in de wachtkamer bij de vk een briefje dat ze, om verwarring te voorkomen, de afspraak hebben gemaakt niet te strippen voor 41wk2dg.. en ik geloof dat het ook pas kan als je baarmoedermond al aan het verweken is en als je verder nog niets voelt vraag ik me af of dat al wel het geval is...
nou ja, we wachten het maar rustig af. ik moet er woensdag weer heen, kan dan altijd eens vragen of er nog opties zijn..

ajl schreef:Waar is de tijd gebleven dat mannen zich niet zo met de namen bemoeiden, want dan was het gewoon Floris geworden

een buurvrouw vertelde laatst van haar oom die naar het gemeentehuis ging om zijn dochter aan te geven, en dat de ambtenaar het 'geen naam' vond wat ze hadden bedacht. die man had ter plekke een andere naam bedacht voor zijn dochter... (is al heel wat jaren geleden). ik ben toch blij dat dat tegenwoordig niet echt meer voorkomt, zie het al voor me dat mijn man in z'n eentje de naam ging veranderen :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 05 sep 2011 13:19

Ajl, ik kan je niet helpen. Wij vinden jongensnamen ook heel moeilijk. Hoewel het me bij de eerste makkelijker lijkt omdat je dan nog niks hebt (uitgezonderd achternaam) waar het bij moet passen.
VPK, bij ons strippen ze ook niet voor 41 weken. (Uitgezonderd mij met 40wk+6dgn 8) ) Vooral omdat je lichaam er dan nog niet klaar voor is en je dus alleen last van harde buiken krijgt, die je weer de nodige energie kosten. En achteraf een baal-gevoel dat het niet doorgezet heeft. Het schijnt dat bij 1/3 de bevalling op gang komt na het strippen??? Dat vind ik nog weinig.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 05 sep 2011 13:34

@ Ajl, ik vind Tygo ook een leuke naam, maar wellicht vind je dat teveel weghebben van Hugo? Zal verder nog es nadenken..
Thijs vind ik ook errug leuk! (maar niet zo passend bij H en C)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 sep 2011 13:37

De optie Tycho hebben wij vaker gehoord, maar wij willen nu geen naam die eindigt op een O, omdat iedereen de vorige keer al vroeg of wij dat met opzet hadden gedaan. En wij hadden er gewoon nog helemaal niet over nagedacht. Daarom viel voor ons de optie Friso ook al wel af.
En Thijs is inderdaad leuk, maar zo heet het zoontje van mn beste vriendin.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 sep 2011 13:56

Over dat strippen, mijn vriendin had al 3 weken lang achter elkaar weeën. Ze kwam toen met 39 weken weer bij de vk en ze vroeg of ze haar wilden strippen de vk zei eigenlijk doen we het liever niet maar ik wil wel even voelen/kijken. De vk ging haar strippen en toen kwam er een enorme golf aan weeën en de volgende dag is de kleine geboren. Als het niet week genoeg was dan hadden ze het niet gedaan maar het was al zo week dat ze toen toch gedaan hebben. Zij was wel enorm blij.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 sep 2011 17:11

@AJL:
Lars, Hielke, T(h)om, Jurre, Jens, Arne, Bas, Max

Ff verder d enken hoor!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 05 sep 2011 19:12

@ajl: als je in het rijtje wilt blijven met Hugo de Grote en Catharina (Cato) de Grote, dan past Alexander of Karel het beste :lol:

Verder maar wat namen: Anton, Stefan (evt met ph), Otto, Richard, Robert enz. enz.

Victor misschien? uhm, nou er zullen me nog wel wat namen te binnen schieten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 sep 2011 19:23

Bumba schreef:@ajl: als je in het rijtje wilt blijven met Hugo de Grote en Catharina (Cato) de Grote, dan past Alexander of Karel het beste :lol:

:mrgreen: Of Peter. Daar hebben wij het inderdaad wel over gehad, maar ook die namen vallen niet zo in onze smaak. Het wordt nog moeilijk.

Iedereen bedankt voor het meedenken, maar de klik heb ik nog niet met de genoemde namen. Misschien hebben wij wel te veel eisen, niet te vaak voorkomend, maar ook niet zo weinig dat bijna niemand de naam kent ( hoorde pas de naam Faas, vond het wel leuk, maar denk dat je het altijd moet uitleggen), een beetje retrohip, maar ook weer niet te. Geen bijbelse naam, geen Scandinavische en of Friese naam naam en ook geen top 20 naam. #-o Ik begin de draad al kwijt te raken.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 05 sep 2011 19:37

Ik ben bij de tweede ruim drie weken voor de uitgerekende datum al gestript door een gynaecoloog...ik wist alleen niet dat het strippen was :oops: Ze deed een inwendig onderzoek en dat deed opeens effe zó'n pijn, dat ik vroeg: 'Wat doe je??!' 'Ik help je even van twee naar drie centimeter,' zei ze toen :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 sep 2011 19:42

Moeilijk hoor, namen verzinnen! Henri/Henry, Constantijn, Vincent. Maar dat lijkt allemaal zo lang vergelijken bij H. en C. :) Veel succes ajl!!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 sep 2011 19:47

Ik heb al een poos niet meer gepost, maar wel meegelezen. Nu een paar ideetjes voor ajl:
Arnoud, Olivier, Christiaan, Julius, Joris, Vincent, Arthur, Eduard, Lennart, Maurits, Maxim, Roelof, Rudolf, Oscar, Bastiaan, Valentijn, Luuk(die vind ik zelf heel leuk ;) ), Dominic, Allard, Nout (ook leuk!)

Succes! :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 sep 2011 19:49

AJL: Florens/Florent, Olivier, Gunt(h)er, Ferdinand, Renze, Oscar, Noud, Victor.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 sep 2011 19:50

He saskia, had jouw post nog niet gelezen, er zitten dus dubbele tussen zie ik ;)
Leuk je hier weer eens te zien, hoe is het ermee?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 sep 2011 21:00

Haha, dat van die eisen herken ik ajl ;) Ik ben ook zo moeilijk, het moet niet teveel voorkomen, helemaal Hollands geschreven zijn, niet buitenlands klinken, geen Bijbelse naam, pff...Ik vind Friese namen dan wel weer erg leuk, maar mijn man idd meestal ook niet. Wat was ik blij dat Frederiek een meisje was/is en we daar bijna meteen uit waren. Want al die hoofdbrekens over een jongensnaam....
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 05 sep 2011 21:06

'k lees net bij de fam. berichten in de krant: Toon, Gijs, Chico ( :? ), Jorick, Jelle, Michiel, Duuk, Frank, Renzo, Roy, Jens, Finn, Mees

Nou we denken wel met je mee he :wink: Faas vind ik trouwens ook leuk hoor, en heb ik toch wel vaker gehoord!

Terug naar “Archief”