Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

blijblij
Kapitein
Kapitein

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor blijblij » 24 feb 2011 17:37

Schaapje en schelpje kan 1 van jullie een andere naam nemen? :) ik kan jullie niet uit elkaar halen! :-oo

We zullen het denk ik niet eens worden, maar ik vind het niet gepast om termen als hersenspoelen en indoctrinatie te gebruiken.
Bij pubers not done: dat is toch erg!? een deel van de pubers die hier mee worstelen komen zo alleen te staan, in de kou.
Dat lijkt mij niet de bedoeling.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 feb 2011 17:48

blijblij schreef:Schaapje en schelpje kan 1 van jullie een andere naam nemen? :) ik kan jullie niet uit elkaar halen! :-oo

We zullen het denk ik niet eens worden, maar ik vind het niet gepast om termen als hersenspoelen en indoctrinatie te gebruiken.
Bij pubers not done: dat is toch erg!? een deel van de pubers die hier mee worstelen komen zo alleen te staan, in de kou.

Ik had hem eerst... :mrgreen:
Maarre..... er is ook nog schipje :-oo

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 feb 2011 17:51

blijblij schreef:Schaapje en schelpje kan 1 van jullie een andere naam nemen? :) ik kan jullie niet uit elkaar halen! :-oo

Ik heb een stelletje pubers hier in huis + regelmatig bevriend gespuis :wink: Het gaat soms over een leraar die misschien wel homo is (als ik hem zie denk ik dat eerlijk gezegd ook) alle docenten gaven een open interview in de schookrant, hij niet.
Ook een jongen, die een beetje "modisch" is, wordt verdacht, en dus valt hij er buiten. Ik kan als moeder preken als een dominee, maar ik heb daar geen invloed op. Wel op mijn eigen kinderen, dat ze om die reden nooit iemand mogen uitsluiten !! Hoofddoek, vermoedelijke homo, gehandicapte, iedereen moet zich veilig en geaccepteerd weten op school. Maar ja, hoe waren we zelf ? Alles wat niet in de normale middenmoot viel, moest ook [-(

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 24 feb 2011 19:34

TheKeimpe schreef:
coupe soleil schreef:Overigens, ik ben van mening dat seks helemaal niet zo belangrijk is. Daarom snap ik de commotie daarover ook niet. En er zijn zeker wel mensen die een relatie zonder seks hebben. Maar dan mag het opeens wel? Dat vnd ik ook wel een beetje dubbel.

Terwijl nu juist in de zeven bekende Bijbelteksten het telkens gaat over sexueel contact (al dan niet in extreme vorm, net welke uitlegger je volgt.)

Los van het definitieve oordeel over of homoseksualiteit nu wel of niet gerespecteerd cq geaccepteerd moet worden:
Wat bij mij het meeste doet als ik over een homoseksuele relatie nadenk, is het lichamelijke aspect. Dat twee vrienden samen in een huis wonen, samen een huishouden draaien, samen leuke dingen doen, samen de moeilijke zaken in het leven bespreken en doorworstelen, daar kan ik werkelijk geen probleem in zien. (Hoeveel studenten doen dit niet in hun studententijd?)
Maar als ik mij voorstel dat zij kroelen, zoenen, etc. en verder... dan begint er van binnen een vreemd, niet-positief gevoel te ontstaan.

Aanvullende opmerking: ik hoop dat helder is dat ik met bovenstaande woorden mensen niet wil kwetsen, als zij wel genieten van kroelen, zoenen etc. en verder... Ook is deze posting niet bedoeld om een mening over de toelaatbaarheid van dergelijke levensvormen te onderbouwen, het is puur mijn gevoel bij deze zaken. Lees er aub niet meer in dan dat.

In de eerste plaats: waarom moet je over het lichamelijke aspect van een homorelatie nadenken?
Ten tweede: ik denk ook liever niet aan seksueel contact met een vrouw. Tja, smaken verschillen nu eenmaal.

Wat er mis is met kroelen en zoenen begrijp ik niet :) . Maar ik voel me niet gekwetst, hoor.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 feb 2011 19:43

coupe soleil schreef:
TheKeimpe schreef:
coupe soleil schreef:Overigens, ik ben van mening dat seks helemaal niet zo belangrijk is. Daarom snap ik de commotie daarover ook niet. En er zijn zeker wel mensen die een relatie zonder seks hebben. Maar dan mag het opeens wel? Dat vnd ik ook wel een beetje dubbel.

Terwijl nu juist in de zeven bekende Bijbelteksten het telkens gaat over sexueel contact (al dan niet in extreme vorm, net welke uitlegger je volgt.)

Los van het definitieve oordeel over of homoseksualiteit nu wel of niet gerespecteerd cq geaccepteerd moet worden:
Wat bij mij het meeste doet als ik over een homoseksuele relatie nadenk, is het lichamelijke aspect. Dat twee vrienden samen in een huis wonen, samen een huishouden draaien, samen leuke dingen doen, samen de moeilijke zaken in het leven bespreken en doorworstelen, daar kan ik werkelijk geen probleem in zien. (Hoeveel studenten doen dit niet in hun studententijd?)
Maar als ik mij voorstel dat zij kroelen, zoenen, etc. en verder... dan begint er van binnen een vreemd, niet-positief gevoel te ontstaan.

Aanvullende opmerking: ik hoop dat helder is dat ik met bovenstaande woorden mensen niet wil kwetsen, als zij wel genieten van kroelen, zoenen etc. en verder... Ook is deze posting niet bedoeld om een mening over de toelaatbaarheid van dergelijke levensvormen te onderbouwen, het is puur mijn gevoel bij deze zaken. Lees er aub niet meer in dan dat.

In de eerste plaats: waarom moet je over het lichamelijke aspect van een homorelatie nadenken?
Ten tweede: ik denk ook liever niet aan seksueel contact met een vrouw. Tja, smaken verschillen nu eenmaal.

Wat er mis is met kroelen en zoenen begrijp ik niet :) . Maar ik voel me niet gekwetst, hoor.

1. Omdat dat nu net het punt is waar het grootste probleem zit.
2. Tja, dat is waar.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 feb 2011 20:28

TheKeimpe schreef:Maar als ik mij voorstel dat zij kroelen, zoenen, etc. en verder... dan begint er van binnen een vreemd, niet-positief gevoel te ontstaan.

Dan heb ik toch een vraag die je je eens oprecht moet afvragen: in hoeverre wordt hier afkeuring met afkeer vermengd?
Ik bedoel dit serieus en zeker niet vervelend. Want ik kan me zo voorstellen dat het toch afkeer oproept, als je twee mannen ziet die affectie voor elkaar tonen.
Ik denk echter dat het belangrijk is om gefundeerde afkeuring te scheiden van een cultuurgebonden afkeer.

Overigens waardeer ik de wijze waarop je aan de discussie meedoet.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 feb 2011 20:38

schaapje schreef:Wat me ook opvalt als ik kijk wie er online is op dit topic is een stuk of zeven
meelezers heel gewoon.
Ik vraag me af wie deze mensen zijn.

zeven of acht of meer meelezers...geen enkel ander topic haalt dat. :?:

Dat lijkt me heel erg logisch.
Het geeft sowieso het belang van het onderwerp een beetje aan.
Verder zijn er heel veel homo's die onzeker zijn over zichzelf, verward zijn of gewoon (nog) niet zover zijn dat ze er over durven en kunnen praten.

Het laat ook zien dat we, als we hier wel mee praten, heel voorzichtig moeten zijn.
Hoe je het ook wendt of keert: een homoseksuele geaardheid is voor degene die het treft, levensbepalend.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 feb 2011 21:05

JeeWee schreef:
schaapje schreef:Wat me ook opvalt als ik kijk wie er online is op dit topic is een stuk of zeven
meelezers heel gewoon.
Ik vraag me af wie deze mensen zijn.

zeven of acht of meer meelezers...geen enkel ander topic haalt dat. :?:

Dat lijkt me heel erg logisch.
Het geeft sowieso het belang van het onderwerp een beetje aan.
Verder zijn er heel veel homo's die onzeker zijn over zichzelf, verward zijn of gewoon (nog) niet zover zijn dat ze er over durven en kunnen praten.

Het laat ook zien dat we, als we hier wel mee praten, heel voorzichtig moeten zijn.
Hoe je het ook wendt of keert: een homoseksuele geaardheid is voor degene die het treft, levensbepalend.

Ik wil jou beslist niet in een verkeerd daglicht zetten JeeWee, maar in hoeverre
heb jij daar een aandeel aan, dat het bezoek zo groot is in dit topic, want je
gaat er direct van uit dat het homosexuelen zijn die meekijken.
Deze vraag komt regelmatig in mij op, en jij pretendeert dat je op wil komen voor
deze mensen, heb je voor jezelf een beetje de rol als held aan gemeten?
Ik schrijf dit met respect, want ondanks dat ik homosexualiteit nooit zal accepteren,
zal ik de mens als zodanig niet afwijzen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 feb 2011 21:39

Op het moment dat ik dit schrijf, zitten er dus alweer 14 mensen mee te lezen...
En dan over je vragen:
Misschien heb ik daar een klein aandeel in. Ik vind het belangrijk dat een dergelijk gevoelig onderwerp bespreekbaar blijft. Omdat het direct minimaal 5% van ons betreft en daarnaast nog velen extra aan familie en vrienden.

Verder prentendeer ik niet zo veel. Ik heb me echter in de loop der jaren wel in het onderwerp verdiept en wat me het meeste raakt, is dat mensen niet door het oordeel van God, maar door het oordeel van een groep kerkmensen de kerk verlaten. En erger.

Het is voor buitenstaanders nauwelijks te bevatten hoe homoseksualiteit iemands leven in al z'n facetten volledig op z'n kop zet.

Nee Schelpje, ik meet me geen 'rol van held' aan. Ik zou niet weten hoe dat zou moeten. Maar ik ben wel strijdbaar omdat ik wil opkomen voor deze groep...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 feb 2011 22:06

Je blijft jezelf wat wijs maken, de bijbel veroordeeld deze vorm van sexualiteit
maar als je jezelf in allerlei bochten gaat wringen om iets anders in deze teksten
te zien heeft dat voor jou misschien resultaat, voor anderen niet.

Dan zeg je dat we gefundeerde afwijzing moeten scheiden van persoonlijke
afkeer die cultuur gebonden zou zijn.

Het woord zegt duidelijk dat mannen de natuurlijke omgang hebben vervangen
voor de onnatuurlijke omgang, en dat is voor God een gruwel dat staat duidelijk
in het OT.

Ik kan me helemaal vinden in wat The Keimpe zei, dat als je aan de sexuele
daad denkt, er afkeer in je opkomt OMDAT het zo onnatuurlijk is.
Er is niet eens sprake van een "daad" want die is onmogelijk en onnatuurlijk.

Ook wil is zeggen dat ik mee kan leven met de verwardheid en als deze jongens
niet aanvaard worden in omgeving of door familie is dat heel triest.
M.i. is er een uitweg....daar is al over geschreven, maar in deze tijd niet zo
populair, zoals ik al eerder schreef gaan mensen hun eigen weg liever, dan Gods
weg.
Ik zal denk ik niet meer reageren op dit topic, meestal lees ik het al niet meer,
want ik ben er zo zat van. Er zijn ook nog andere dingen in het leven die wel
een beetje erger zijn dacht.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 feb 2011 22:10

JeeWee schreef:Op het moment dat ik dit schrijf, zitten er dus alweer 14 mensen mee te lezen...
En dan over je vragen:
Misschien heb ik daar een klein aandeel in. Ik vind het belangrijk dat een dergelijk gevoelig onderwerp bespreekbaar blijft. Omdat het direct minimaal 5% van ons betreft en daarnaast nog velen extra aan familie en vrienden.

Verder prentendeer ik niet zo veel. Ik heb me echter in de loop der jaren wel in het onderwerp verdiept en wat me het meeste raakt, is dat mensen niet door het oordeel van God, maar door het oordeel van een groep kerkmensen de kerk verlaten. En erger.

Het is voor buitenstaanders nauwelijks te bevatten hoe homoseksualiteit iemands leven in al z'n facetten volledig op z'n kop zet.

Nee Schelpje, ik meet me geen 'rol van held' aan. Ik zou niet weten hoe dat zou moeten. Maar ik ben wel strijdbaar omdat ik wil opkomen voor deze groep...

Schelpje zegt dit niet, maar SCHAAPJE. :-k

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 feb 2011 22:48

schaapje schreef:Je blijft jezelf wat wijs maken, de bijbel veroordeeld deze vorm van sexualiteit
maar als je jezelf in allerlei bochten gaat wringen om iets anders in deze teksten
te zien heeft dat voor jou misschien resultaat, voor anderen niet.

/
Ik blijf proberen om het duidelijk te maken. Geloof me: ik wil mezelf niets duidelijk maken en heb het ook al niet nodig om me in allerlei bochten wringen.
Ik ben er wel uit: het is van den beginne niet zo dat er niets zo is bedoeld als dat bij d e schepping moet zijn bedoeld. Maar dat geldt voor meer dingen.

schelpje schreef:Het woord zegt duidelijk dat mannen de natuurlijke omgang hebben vervangen
voor de onnatuurlijke omgang

Homo's hebben hun natuurlijke omgang niet vervangen omdat die niet natuurlijk is voor hun is. De omgang met een vrouw is pas tegennatuurlijk. Hoeveel homo.'s zijn er al niet in een huwelijk gestapt met een leugen en alle gevolgen van dien,,,
Laatst gewijzigd door JeeWee op 25 feb 2011 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 feb 2011 00:43

Ik zal denk ik niet meer reageren op dit topic, meestal lees ik het al niet meer,
want ik ben er zo zat van. Er zijn ook nog andere dingen in het leven die wel
een beetje erger zijn dacht.

@schaapje:
allereerst wens ik dat er voor iedereen andere dingen zijn die erger zijn en dat als een zoon of dochter zegt, mam, ik ben homo, dat er dan wordt gezegd tegen hem/haar, "jongen er zijn veel ergere dingen in het leven dan dat."
Realiteit: Verdrietig genoeg zijn voor heel veel mensen er geen ergere dingen te bedenken dan het feit dat hun zoon of dochter homo is. En voor heel veel homo's zelf blijkbaar ook niet kijkende naar het feit dat er veel in een ernstige depressie verzinken met alle gevolgen van dien.
Laatst gewijzigd door meribel op 25 feb 2011 03:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2011 01:07

schaapje schreef:Het woord zegt duidelijk dat mannen de natuurlijke omgang hebben vervangen
voor de onnatuurlijke omgang, en dat is voor God een gruwel dat staat duidelijk
in het OT.

Er staat echt heel erg veel in het OT waar we ons niets meer van aantrekken, zelfs de die-hard christenen niet. Natuurlijk mag je selectief zijn, maar anderen dan verwijten dat ze een andere selectie maken is dan wel wat raar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 feb 2011 08:18

schaapje schreef:Je blijft jezelf wat wijs maken, de bijbel veroordeeld deze vorm van sexualiteit
te zien heeft dat voor jou misschien resultaat, voor anderen niet .

Kun je je voorstellen dat ik dat dezelfde denk over mensen die in de bijbel willen lezen dat een homorelatie in liefde en trouw wordt verboden?
Kun je je voorstellen dat ik vind dat mensen zich vastklampen aan teksten die stuk voor stuk in de context van losbandigheid staan om daarmee te veroordelen dat er ook mensen zijn die in afhankelijkheid van de Heere hun geaardheid vorm geven in een relatie?
Soms vraag ik me dan af: wie wringt zich nou in bochten?

Terug naar “Archief”