Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor T.A.F. » 24 aug 2011 19:49

Ik stel inderdaad eisen aan werk :

voltijdcontract, minimumloon.
(en optioneel, doorgroeimogelijkheid)

dat zijn hele redelijke eisen.

Zeker als je beseft dat ik WEL een VWO-diploma heb, WEL een toelatingsbewijs HBO, en WEL 5 jaar ervaring in een assistent-manager functie in de detailhandel.
En daarnaast nog it-vaardigheden die te vergelijken zijn met een goede mbo-4 kracht.

voor een baas kan ik dus een hele waardevolle kracht zijn, want hij kan iemand inhuren die werk doet waar hij normaal 12 euro per uur voor moet betalen (als hij een gediplimeerd iemand moet inhuren) voor 9 euro per uur. Die dan OOK nog de hersens heeft om verder te groeien, zonder extra looneis.

En nee ik ga geen vrijwilligerswerk doen.
Als ze me ervoor betalen, prima, maar voor niets gaat de zon op.
Vrijwilligerswerk doe je NAAST je werk, niet inplaats van.

Verder was mijn kritiek over professionele zorg niet gericht naar jou, maar meer de zorg als systeem en om aan te geven dat IK het niks vind.
Anderen mogen daarover van mening verschillen, maar ik voel me daar gewoon zo bij.

Komt ook door mijn verleden, als je vele jaren van je jeugd door zogenaamde experts begeleid werd, die eerder je leven verziekten en waarvan je je letterlijk vrij hebt moeten vechten... dan kunnen ze sph hebben, of zelfs psychologie, als ik zulk gepruts zie, en als je merkt hoe een willekeurig persoon met gezond boerenverstand in een middag je verder helpt dan 20 van die duurbetaalde krachten in een jaar, sja dan ga je je vragen erover stellen.

Zorg is erg goed in pappen en zoethouden, wat in de medische zorg zeker gewaardeerd word, maar in de psychologische/pastorale zorg, zie ik zo vaak zoveel blunders gemaakt worden, dat ik indedaad meen dat een groot deel (nee niet alles, er zijn een paar goede tussen alle slechten) van deze psychologische zorg beter ontmanteld kan worden.

Waarbij ik niet uitsluit dat sommigen er baat bij hebben, maar ik zie ook zovelen die erdoor gesloopt worden (waarbij die goedbedoelde zorg dus een negatief effect heeft)

en leren luisteren is inderdaad iets om aan te werken.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 aug 2011 19:54

@ T.A.F. als je nou zeker wist dat je nooit iemand zou vinden, kon je dan nog gelukkig worden?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 aug 2011 20:04

T.A.F., om eerlijk te zijn heb ik niet álle lappen tekst helemaal gelezen, maar wat mij opvalt is dat je in alle opzichten veeleisend overkomt in wat je schrijft: over een relatie en zelfs over wat een meisje voor jou zou moeten voelen, over werk (waarom niet beginnen met een parttime baan, wees blij dat je wát hebt, zo'n luxe uitgangspositie heb je niet) en over vrijwilligerswerk (niet echt een christelijke houding om te zeggen dat je zonder betaald werk ook geen vrijwilligerswerk gaat/hoeft doen) én tegenover God.
Het komt allemaal niet aanwaaien hoor, je komt erg passief over - vrijwilligerswerk zou je CV verbeteren bijv., een sollicitatietraining of cursus zou kunnen helpen - via bijv. uitzendbureaus kun je proberen een leer/werkbaan te vinden, verenigingen en andere activiteiten zijn er zeker in het winterseizoen heus wel, zeker ook in de omgeving Rotterdam, ga naar een concert in de Laurenskerk, jongerenavonden, etc...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 24 aug 2011 20:25

@T.A.F.... Dit is mijn laatste reactie op al jou posten. Ik vindt je enorm arrogant je geeft aan dat je enorm veel kwaliteiten hebt, opleiding cursussen e.d. dan moet het toch niet moeilijk zijn om een baan te vinden?

Meer ga ik niet meer zeggen, omdat ik anders uitspraken ga doen waar ik later spijt van ga krijgen.
Ga ergens anders je nood klagen, want alle tips en ideen die mensen hier op het forum je aandragen daar reageer je heel verontwaardigd op, misschien leven wij op een andere planeet, of jij bent enorm eenzaam met al je zieligheid op die verre planeet die geen aarde heet!!! :-k

Misschien is het een idee om je eigen topic te openen, zodat wij hier weer lekker met alle andere gezellige vrijgezellen verder kunnen kletsen over het leven als single :mrgreen:

Daaag!

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 24 aug 2011 20:32

christien schreef:@T.A.F.... Dit is mijn laatste reactie op al jou posten. Ik vindt je enorm arrogant je geeft aan dat je enorm veel kwaliteiten hebt, opleiding cursussen e.d. dan moet het toch niet moeilijk zijn om een baan te vinden?

Meer ga ik niet meer zeggen, omdat ik anders uitspraken ga doen waar ik later spijt van ga krijgen.
Ga ergens anders je nood klagen, want alle tips en ideen die mensen hier op het forum je aandragen daar reageer je heel verontwaardigd op, misschien leven wij op een andere planeet, of jij bent enorm eenzaam met al je zieligheid op die verre planeet die geen aarde heet!!! :-k

Misschien is het een idee om je eigen topic te openen, zodat wij hier weer lekker met alle andere gezellige vrijgezellen verder kunnen kletsen over het leven als single :mrgreen:

Daaag!

Christien toch :lol:
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 aug 2011 20:38

Zo! zijn er nog meer mensen die ook zo heerlijk kunnen genieten van het vrijgezelle leven? :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 24 aug 2011 20:45

mw schreef:Zo! zijn er nog meer mensen die ook zo heerlijk kunnen genieten van het vrijgezelle leven? :lol:

Ja heerlijk he! Het is elke dag weer genieten, en het blijft altijd een uitdaging want ja wanneer zal die leuke vent in je leven komen kijken :mrgreen: Je weet het maar nooit! :-oo

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 aug 2011 20:52

Nee, stel je voor dat er iemand in het topic verschijnt (en je ook nog aan zijn eisen voldoet :mrgreen: )

Nee maar serieus: ik kan er nu dus echt van genieten. Ik kan vakantie kiezen wanneer ik wil, kan daarin doen waar ik zin in heb, kan zelfs mee naar Rome enz enz. De tijd van samen vakantieplannen enzo komt nog wel!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 24 aug 2011 20:53

Ik kan er absoluut wel van genieten, maar moet deze week weer op kraamvisite bij vrienden... dan ben ik toch wel (niet op hun, nee op de situatie waarin ze zich bevinden) een tikkeltje jaloers van binnen!

Maar ja, ik ren natuurlijk ook met rasse schreden na de 30 :oops:
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 24 aug 2011 20:57

Ik vindt het heerlijk om zo'n maf idee te posten om met een groepje singles op reis te gaan, vervolgens dat met elkaar uit te werken en straks gewoon richting Rome te gaan :mrgreen: Alhoewel ik nu al niet begrijp waarom ik ook al weer zo vroeg daar wil zijn, dat wordt echt vroeg m'n bed uit :-$

Heerlijk om in Rome straks op een terrasje te zitten, jaja mohammed dat gaan we vast doen.
Wie weet komt er nog wel een knappe Italiaan langs :-({|=

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 aug 2011 21:06

Jaloers op hun situatie zijn mag toch? Verlangen om je te settelen met een levenspartner, gezin te stichten, enz enz! Ik vermoed dat alle vrijgezellen hier daar wel naar verlangen. Alleen ligt het eraan wat je er mee gaat doen. Ik zou zeggen: blijf biddend verlangen! maar blijf ook genieten van de vrijheid die je nu hebt! En hopelijk komt jou, mijn en alle anderen z'n tijd nog wel! (je weet wel: die tijd waarin je 's nachts met een huilend kind zit, je overdag slaapdronken rond loopt als kip zonder kop, als je denkt even 10 min voor jezelf te hebben er iemand de pamper voldrukt, je wacht op een roze wolk die nooit komt enz enz. :-k )

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 24 aug 2011 21:19

mw schreef:Jaloers op hun situatie zijn mag toch? Verlangen om je te settelen met een levenspartner, gezin te stichten, enz enz! Ik vermoed dat alle vrijgezellen hier daar wel naar verlangen. Alleen ligt het eraan wat je er mee gaat doen. Ik zou zeggen: blijf biddend verlangen! maar blijf ook genieten van de vrijheid die je nu hebt! En hopelijk komt jou, mijn en alle anderen z'n tijd nog wel! (je weet wel: die tijd waarin je 's nachts met een huilend kind zit, je overdag slaapdronken rond loopt als kip zonder kop, als je denkt even 10 min voor jezelf te hebben er iemand de pamper voldrukt, je wacht op een roze wolk die nooit komt enz enz. :-k )

twee zijden van een medaille, meesterlijk!
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 24 aug 2011 21:30

Bertiel schreef:Ik kan er absoluut wel van genieten, maar moet deze week weer op kraamvisite bij vrienden... dan ben ik toch wel (niet op hun, nee op de situatie waarin ze zich bevinden) een tikkeltje jaloers van binnen!

Maar ja, ik ren natuurlijk ook met rasse schreden na de 30 :oops:

Best wel herkenbaar hoor, zeker toen mijn beste vriendin een geweldig zoontje kreeg. Heerlijk dat geknuffel maar pfff al die gebroken nachten dan ben ik toch blij met mijn vrijgezelle leven. Alhoewel het me ook heerlijk lijkt om met een lieve man lekker gesetteld te zijn. Dat is denk ik altijd een beetje een twee strijd.
Het is heerlijk om lekker luchtig over het vrijgezelle bestaan te kunnen doen, maar er is ook zeker een keerzijde.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 aug 2011 21:42

Keerzijde is er en mag er ook zijn! Maar m.i. verknal je een deel van je leven door die keerzijde de boventoon te laten voeren. Want hopelijk is het vrijgezelle leven een leven wat nooit meer terugkomt!

Maar misschien kan ik wel extra genieten omdat ik om mij heen veel zie dat een relatie hebben ook niet alles is. Of teveel relaties zie zoals ik niet zou willen hebben.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 24 aug 2011 22:19

[quote="mw"]Keerzijde is er en mag er ook zijn! Maar m.i. verknal je een deel van je leven door die keerzijde de boventoon te laten voeren. Want hopelijk is het vrijgezelle leven een leven wat nooit meer terugkomt!
[quote]

Eens, alles in het leven moet in balans zijn ook dit! Je moet gelukkig zijn met je leven wat je hebt en dat ben ik zekers :wink: En daarin is er soms wel even 'het gemis' van een maatje maar zoals ik zeg dat is even.
Toch denk ik dat die kant wel eens onderbelicht blijft, en iedereen ook ikzelf de vrolijke vrijgezel uithangt.
Terwijl ik ook best naar mezelf toe mag erkennen op die momenten dat dat gemis er ook even mag zijn, en ik dan niet ook 'verplicht' vrolijk hoef te zijn.

Is dit herkenbaar?

Terug naar “Archief”