Ik stel inderdaad eisen aan werk :
voltijdcontract, minimumloon.
(en optioneel, doorgroeimogelijkheid)
dat zijn hele redelijke eisen.
Zeker als je beseft dat ik WEL een VWO-diploma heb, WEL een toelatingsbewijs HBO, en WEL 5 jaar ervaring in een assistent-manager functie in de detailhandel.
En daarnaast nog it-vaardigheden die te vergelijken zijn met een goede mbo-4 kracht.
voor een baas kan ik dus een hele waardevolle kracht zijn, want hij kan iemand inhuren die werk doet waar hij normaal 12 euro per uur voor moet betalen (als hij een gediplimeerd iemand moet inhuren) voor 9 euro per uur. Die dan OOK nog de hersens heeft om verder te groeien, zonder extra looneis.
En nee ik ga geen vrijwilligerswerk doen.
Als ze me ervoor betalen, prima, maar voor niets gaat de zon op.
Vrijwilligerswerk doe je NAAST je werk, niet inplaats van.
Verder was mijn kritiek over professionele zorg niet gericht naar jou, maar meer de zorg als systeem en om aan te geven dat IK het niks vind.
Anderen mogen daarover van mening verschillen, maar ik voel me daar gewoon zo bij.
Komt ook door mijn verleden, als je vele jaren van je jeugd door zogenaamde experts begeleid werd, die eerder je leven verziekten en waarvan je je letterlijk vrij hebt moeten vechten... dan kunnen ze sph hebben, of zelfs psychologie, als ik zulk gepruts zie, en als je merkt hoe een willekeurig persoon met gezond boerenverstand in een middag je verder helpt dan 20 van die duurbetaalde krachten in een jaar, sja dan ga je je vragen erover stellen.
Zorg is erg goed in pappen en zoethouden, wat in de medische zorg zeker gewaardeerd word, maar in de psychologische/pastorale zorg, zie ik zo vaak zoveel blunders gemaakt worden, dat ik indedaad meen dat een groot deel (nee niet alles, er zijn een paar goede tussen alle slechten) van deze psychologische zorg beter ontmanteld kan worden.
Waarbij ik niet uitsluit dat sommigen er baat bij hebben, maar ik zie ook zovelen die erdoor gesloopt worden (waarbij die goedbedoelde zorg dus een negatief effect heeft)
en leren luisteren is inderdaad iets om aan te werken.