Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 okt 2008 15:45

LauraC schreef:@Sterretje: wij hebben voor Michael destijds ook een draagzak gekocht en om heel eerlijk te zijn had ik liever een draagdoek gehad. Zo'n zak (en ik heb een goede hoor ;) ) snijdt in je schouders en geeft niet voldoende ondersteuning aan mijn rug. Bovendien heb ik het idee dat hij er nu, met 9 kilo al eigenlijk te zwaar voor is (voor mij dan) terwijl er wordt aangegeven dat je ze er tot 12 kilo in kan hebben.

Ik heb wel eens met zo'n zak gelopen (met kind van ander;-) en heb er verder geen last van gehad. Ook niet na hele dag in de bergen te sjouwen. Maar misschien ligt het aan de kwaliteit of soort van de draagzak? Hij hoort op je heupen te rusten en als het goed is trekt hij dus niet aan je schouders (net als bij een goede rugzak) Ik kijk een beetje naar het gewicht dat je mag hebben als je met een gewone rugzak loopt. Is wel een officiele som voor qua gewicht en lengte van jezelf maar tot 12 kilo kun je zeker gaan. Een week van hut naar hut trekken zorgt ook voor echt wel 12 kilo aan bagage. Maar het is wel verschillend per persoon wat je kunt. De een heeft een 'sterkere' rug dan de ander. En jezelf overbelasten is geen optie.
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 okt 2008 17:41

pol schreef:Persen zonder persweeën is wat, maar bij Annemiek had ik met 7 cm persdrang en dat moet je tegenhouden en dat is heel erg! En tegen die tijd dat je mag persen, weet je niet meer hoe het moet.

Ik moest van de huisarts ook de persweeen tegen houden bij matteo.. die waren echt enorm en overweldigend... heb em door de telefoon ook voor gek verklaard :oops: :oops: Ik kon het gewoon niet tegen houden... Heb het dus ook niet gedaan... Matteo wilde er blijkbaar erg graag snel uit :lol:

Ben wel bang voor een evt volgende bevalling eigenlijk... Bij de eerste wee mag Tobias meteen thuis komen.. en licht ik de huisarts alvast in :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 okt 2008 20:16

trijntjejohanna schreef:
pol schreef:Persen zonder persweeën is wat, maar bij Annemiek had ik met 7 cm persdrang en dat moet je tegenhouden en dat is heel erg! En tegen die tijd dat je mag persen, weet je niet meer hoe het moet.

Ik moest van de huisarts ook de persweeen tegen houden bij matteo.. die waren echt enorm en overweldigend... heb em door de telefoon ook voor gek verklaard :oops: :oops: Ik kon het gewoon niet tegen houden... Heb het dus ook niet gedaan... Matteo wilde er blijkbaar erg graag snel uit :lol:

Ben wel bang voor een evt volgende bevalling eigenlijk... Bij de eerste wee mag Tobias meteen thuis komen.. en licht ik de huisarts alvast in :mrgreen:

Nou dat was dus mijn grootste angst bij de bevalling van Rianne. Verschrikkelijk was het, ik stond van pure ellende met mijn hoofd tegen de kast te bonken. De verloskundige was er gelukkig en van haar moest ik gaan douchen en toen ging het heel rap. Bij Rianne heb ik ook heel veel onder de douche gezeten, weeën opvangen door te sproeien en het end van het liedje was dat het maar goed was dat mijn vliezen niet gebroken waren anders was de vk te laat geweest.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 okt 2008 05:54

hier zijn de vliezen ook niet gebroken.. Matteo kwam er in het vlies uit! :mrgreen:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 okt 2008 07:43

Sterretje schreef:
LauraC schreef:@Sterretje: wij hebben voor Michael destijds ook een draagzak gekocht en om heel eerlijk te zijn had ik liever een draagdoek gehad. Zo'n zak (en ik heb een goede hoor ;) ) snijdt in je schouders en geeft niet voldoende ondersteuning aan mijn rug. Bovendien heb ik het idee dat hij er nu, met 9 kilo al eigenlijk te zwaar voor is (voor mij dan) terwijl er wordt aangegeven dat je ze er tot 12 kilo in kan hebben.

Ik heb wel eens met zo'n zak gelopen (met kind van ander;-) en heb er verder geen last van gehad. Ook niet na hele dag in de bergen te sjouwen. Maar misschien ligt het aan de kwaliteit of soort van de draagzak? Hij hoort op je heupen te rusten en als het goed is trekt hij dus niet aan je schouders (net als bij een goede rugzak) Ik kijk een beetje naar het gewicht dat je mag hebben als je met een gewone rugzak loopt. Is wel een officiele som voor qua gewicht en lengte van jezelf maar tot 12 kilo kun je zeker gaan. Een week van hut naar hut trekken zorgt ook voor echt wel 12 kilo aan bagage. Maar het is wel verschillend per persoon wat je kunt. De een heeft een 'sterkere' rug dan de ander. En jezelf overbelasten is geen optie.

wij hebben idd een hele dure rugdrager, mijn man kan er ook zonder problemen uren mee sjouwen, maar ik niet krijg gelijk last van nek en schouders, maar ik denk dat laura een op de buikdrager bedoeld, en dat is wel anders

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 okt 2008 07:46

Max schreef:
gempa schreef:leuk ik hoop dat het bevalt :D , ikvond persoonlijk echt heerlijk, en mijn kinderen ook

Sja, dat moet eerst he... :?

nou he, dat is wel jammer ja, baby luikje zou handig zijn :wink:
wat voor doek heb je gekocht?? nieuwsgierig :D

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 okt 2008 07:49

trijntjejohanna schreef:hier zijn de vliezen ook niet gebroken.. Matteo kwam er in het vlies uit! :mrgreen:

wouw dat hoor je niet vaak, maar maken we nu niet alle zwangeren bang :shock:

overgins had ik een echte eerste superlangebevaling van +/- 36 uur die eindigte in het ziekenhuis met een ruggeprik,
de rest ook niet leuk maar wel en een uur of 8

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 okt 2008 08:35

Mij krijg je niet zomaar bang hoor ;) Ik ben wel blij dat er 9 maanden zwangerschap bestaan, omdat ik nu nog niet echt moet denken aan bevallen, maar een meisje dat ik ken dat ook zwanger is, zei met 32 weken: met 25 weken vond ik het doodseng, maar nu kan ik amper meer wachten.
Dus het komt wel goed :D

Alleen wel last van harde buiken, dus ik moet rustiger aan doen. Wel lastig hoor, ik moet er echt op letten. Ik wilde zo met een zware weekendtas naar de trein lopen, maar ga toch maar met de auto. Dat vind ik echt stom, het is nog geen half uurtje lopen, maar met de auto is toch verstandiger. Ach, over maximaal 17 weekjes is het allemaal over :D (hoop ik)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 okt 2008 08:58

Wat ik het ergste vond van alles, was stuwing!
Stuk erger dan de hele bevalling bij elkaar.. :redface:
Scheelt natuurlijk ook dat je er bij een bevalling wat moois voor terugkrijgt,
en dat is niet het geval bij stuwing. :|

Ik heb toen ik zwanger was zóveel bevallingsverhalen gelezen,
wilde gewoon weten wat er allemaal zou kunnen gebeuren.

Heb je pijnlijke harde buiken? Of alleen dat je buik hard wordt?

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 03 okt 2008 09:42

@ gempa: een geweven knoopdoek, pikzwart! De vorige eigenares had em bij draagdoek.nl gekocht.
Wat ik me wel afvroeg: als zo'n draagdoek goed bevalt gebruik je waarschijnlijk de kinderwagenbak stukken minder?! Dat vind ik wel beetje jammer, vind em juist zo stoer!
Aan de andere kant hoef je niet met wagens te zeulen naar visite, da's wel weer makkelijk.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 okt 2008 11:11

Max schreef:@ gempa: een geweven knoopdoek, pikzwart! De vorige eigenares had em bij draagdoek.nl gekocht.
Wat ik me wel afvroeg: als zo'n draagdoek goed bevalt gebruik je waarschijnlijk de kinderwagenbak stukken minder?! Dat vind ik wel beetje jammer, vind em juist zo stoer!
Aan de andere kant hoef je niet met wagens te zeulen naar visite, da's wel weer makkelijk.

Ik heb zelf een draagzak gebruikt bij Thomas. Thomas huilde vaak in de kinderwagen en daarom hebben we er één aangeschaft. Hij vond het heerlijk om tegen me aan te liggen en viel altijd in slaap. Maar bij een volgende zou ik voor een draagdoek kiezen, omdat Thomas lekker met zijn beentjes omhoog wilde liggen (een beetje in de foetushouding), maar dat gaat niet in een draagzak. Dat vond ik wel zielig. Meestal hield ik dan zijn beentjes vast, zodat hij ze wat omhoog kon houden, maar dat was voor mij niet zo praktisch.
Maar goed, dit wou ik eerst even zeggen. :wink: Nu antwoord op je vraag. De kinderwagen gebruik je natuurlijk wel iets minder, maar naar visite is het juist heel handig om de kinderwagen mee te nemen, want dan kan je kindje rustig ergens slapen. Je kunt je kind natuurlijk ook in de draagdoek laten slapen en dus de draagdoek omhouden, maar dat lijkt mij niet zo praktisch als je op visite gaat...
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 okt 2008 12:19

Ja, sorry, ik heb er zo een die je in drie standen kunt gebruiken: naar voren kijkend op de buik (die doe ik nu), naar jou kijkend op de buik en op je rug.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 okt 2008 12:26

beetje dom misschien maar wat is stuwing eigenlijk? :oops:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 okt 2008 12:37

Dat krijg je een dag of 3-4 na de bevalling, ook al geef je geen borstvoeding je lichaam maakt het toch aan. Je krijgt mega grote bloemkolen, ze zijn knal hard en doen enorm zeer! Als je bv geeft is het een opluchting om ze leeg te laten drinken door je kindje. Of je kolft het af. Geef je geen bv dan moet je lijdzaam afwachten tot het over is. Mijn schoonzus gaf geen bv, wilde ze niet. Maar toen haar baby begon te huilen voelde ze het meteen toeschieten. Zo natuurlijk is bv dus. :wink:

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 okt 2008 12:38

ik weet 't al :D

nee, bevallen lijkt me niks.
Heb respect voor jullie :wink:

Terug naar “Archief”