Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Re: Huis kopen!

Berichtdoor pol » 22 jul 2010 15:17

Maneah schreef:@ Pol.. Dank je! Ja, er moet nog wel het één en ander aan gedaan worden.
Maar we vinden 't beiden leuk om te klussen, dus dat scheelt :)
We krijgen 20 december de sleutel, dus we moeten nog 'even' geduld hebben.
Moeten jullie veel doen in/aan 't nieuwe huis?

@ LeChat.. 'k wil het je wel laten zien!
Maar, ik vraag me af of 't verstandig is om hier een foto te plaatsen..

Gipswand op zolder, knieschotten daar. Overal plafonds witten, muren sauzen, behangen, en nog een houtkachel plaatsen met rookkanaal en houthok, dus we hoeven ons voorlopig niet te vervelen!

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 22 jul 2010 15:23

Oké, jullie hebben dus ook wel genoeg te doen. Succes!
Heb je d'r zin in? Of ben je niet zo'n klus-type?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 jul 2010 22:00

Oh, maar dat hoeft ook niet hoor, Maneah. Misschien kun je gewoon wat meer vertellen? Of 't een nieuw huis is, of ouder, rijtje of ... of jullie veel moeten klussen, etc. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 23 jul 2010 14:51

Ik dacht dat je een foto wilde zien :)
In de brochure staat: gunstig gelegen, 2-onder-1-kapwoning met uitgebouwde bijkeuken op een perceel van 213 m².
Vrij uitzicht aan de voorzijde, zonnige achtertuin (10m diep en 8m breed) met tuinhuis. En die omschrijving is helemaal goed!

De badkamer is best klein, dus die gaan we wat groter maken. We moeten 't dakleer op de uitbouw vervangen, en alle kozijnen, deuren, etc moeten nodig een likje verf. We willen een vaste trap naar de zolder maken, want daar is zoveel ruimte dat we er evt. nog kamer(s) van kunnen maken. En verder.. uhm, er echt ons huis van maken! :D
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jul 2010 23:19

Klinkt goed!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 jul 2010 13:39

Klinkt echt leuk.

Klustypes zijn we niet, dus het worden zware weken, maar we hebben 30 dagen de tijd.....

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 25 jul 2010 19:59

Jo'tje schreef:Als je de hypotheek regelt voor hij van baan verandert wel.

Wij hebben pas allerlei papieren in gevuld, of in laten vullen, en daar word o.a. meerdere keren gevraagd of er sprake was van een situatie waarbij je wist dat je binnenkort geen vast contract had, of dat het slecht liep met het bedrijf, i.i.g. kwam het er op neer dat je in moest vullen of je zeker wist dat er niet 'zomaar' opeens geen vast contract meer in zat!

Dus ik weet niet of dat dan nog wel lukt, tenzij je je baas natuurlijk eest de papieren in laat vullen en dan pas gaat vertellen dat je wilt verhuizen...

Bij ons is nu alles in principe rond, alleen nog de goedkeuring van de bank, en dan kan de sleuteloverdracht plaats vinden! Ben er helemaal happy mee!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 jul 2010 08:06

@Jo'tje: stel wij willen 30km van huis een nieuw bestaan opbouwen. Dan kunnen we dus het beste NIET van baan veranderen, de hypotheek aanvragen en dan tzt wel een andere baan zoeken. Anders heb je een hypotheek op jaarcontract en een werkgeversverklaring. Dat is minder zeker dan een vast contract (hoewel tegenwoordig....)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2010 08:29

Hm ja, hangt ook een beetje af van hoe zeker je bent van je huidige baan ondanks dat je geen vast contract hebt, hoe zeker een eventuele nieuwe baan zou zijn, of je geld achter de hand hebt mocht er iets mis gaan etc. En dan een afweging maken. Ik weet overigens niet hoe ver die oude baan uit de buurt is, 30 km van je werk af wonen is volgens mij nog wel goed te doen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 jul 2010 08:36

Ligt eraan waar je woont. Soms kan 30 km, als je elke dag in de file staat, erg ver zijn :wink: .

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 jul 2010 09:33

Tsja, ik had een werkgeversverklaring en werd vervolgens alsnog ontslagen.
Dat is heus wel even slikken, maar 100% zekerheid heb je nooit.
Voor jezelf moet je gewoon een afweging maken: kom ik daar weer aan het werk?
Je kunt zelfs eerst solliciteren ergens anders en dan pas definitief beslissen om te verhuizen als je een baan hebt.
Zo lang je er nog niet werkt, kun je heus wel in goed overleg met je baas regelen dat hij het tekent, omdat je toch ook al een baan in het vooruitzicht hebt dan zeg maar.

Ach ja, er zitten honderden kanten, voordelen, nadelen, afwegingen, keuzes en risico's aan het kopen van een huis.
Zit er niet iemand in je familie- of kennissenkring met wat meer knowhow op dat gebied?
Wij hebben daar erg veel aan gehad in onze zoektocht / beslissingen. Als je altijd uit moet gaan van zogenaamde onafhankelijke adviseurs... :roll:
pobody's nerfect

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 26 jul 2010 15:47

Mijn vriend en ik hebben van de hypotheekadviseur gehoord dat we een hypotheek kunnen krijgen! Ik ben er echt super blij mee, want omdat we allebei maar een tijdelijk contract hebben had ik gedacht dat het nog weleens moeilijk zou kunnen worden. We kunnen ook nog best een redelijk bedrag krijgen (iig meer dan we nodig hebben!). Volgende week komen we een paar dagen naar Nederland om naar huizen te kijken - ik heb er echt heel veel zin in, hoop dat we snel iets kunnen vinden! :D
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 jul 2010 16:13

Da's mooi, Nina87! Succes met de zoektocht!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 jul 2010 18:51

Marnix schreef:Hm ja, hangt ook een beetje af van hoe zeker je bent van je huidige baan ondanks dat je geen vast contract hebt, hoe zeker een eventuele nieuwe baan zou zijn, of je geld achter de hand hebt mocht er iets mis gaan etc. En dan een afweging maken. Ik weet overigens niet hoe ver die oude baan uit de buurt is, 30 km van je werk af wonen is volgens mij nog wel goed te doen?
ik heb geen vast contract maar ik kan wel blijven. Aangezien ik (nog) geen rijbewijs heb en m'n man de auto dus nodig heeft voor die 30km zal het voor mij geen optie zijn om te reizen. Ik kan denk ik wel een andere baan vinden in de gezondheidszorg, dat moet geen probleem zijn. Ik heb met een makelaar gesproken, we kunnen ook eventueel gaan huren op 1 salaris en dat is dan wel weer lekker. Dan kan m'n man voorlopig zijn baan behouden, ondertussen solliciteren en ik in een nieuwe woonplaats een nieuwe baan gaan zoeken. Het is nog een beetje zoeken maar wel n uitdaging :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2010 19:20

Tja... electrische fiets? Scooter? :)

Of misschien idd een andere baan gaan zoeken dan. Huren is natuurlijk uiteindelijk wel duurder. Bij hypotheek koop je iets wat je later weer kan verkopen, bij huren gaat het geld wel echt weg. Als jullie kunnen kopen zou ik dat wel doen.. en daarna naar wat anders zoeken. Als het goed te doen is om een andere baan te zoeken kan je dus nadat je hebt gekocht gaan rondkijken... en tot die tijd iets bedenken voor het vervoer. Is denk ik beter dan honderden euro's per maand aan huur "weggooien".

Maar goed, allemaal lastige keuzes, afwegingen... succes ermee. Mag ik trouwens weten waarom jullie 30 km verderop willen wonen? Heb je dan een specifieke plaats in je hoofd en waarom wil je daar wonen? Ik wilde eerst ook niet uit Arnhem weg omdat ik daar een heleboel vrienden had enzo... maar daardoor moest ik wel veel reizen naar mijn werk. Achteraf gezien kan je beter dicht bij je werk wonen dan heel dicht bij je vrienden / familie, naar het een ga ik 5 dagen per week en naar het ander veel minder vaak :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”