Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Riska » 29 mar 2011 16:56

Dat zal ook heus wel gebeuren!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 mar 2011 17:04

Is er dan al gerede twijfel of is dit een normale gang van zaken :-k ?
Als mijn dochter dit zou overkomen, zou ik toch graag zien dat ze thuis zou blijven.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mar 2011 17:11

Ja, dit is echt bizar nieuws. Ik moest echt even met mijn ogen knipperen. En dan niet eens zozeer, omdat het om een meisje van 12 gaat (dat is natuurlijk verschrikkelijk, maar ja, biologisch gezien wel mogelijk en je weet nooit wat jonge meisjes doen - of wat er met hen wordt gedaan), maar wel omdat niemand wist, dat ze zwanger was. Sjonge. Waar zat die baby dan? Zelf heeft ze dus ook niks in de gaten gehad. :shock:

Ik hoop heel erg voor zowel dit meisje als de baby, dat de baby ontstaan is doordat het meisje vrijwillige seks had met een jongen. En dat ze uit een gezin komt, waar ze beiden veilig kunnen opgroeien.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 30 mar 2011 07:25

schelpje3 schreef:Is er dan al gerede twijfel of is dit een normale gang van zaken :-k ?
Als mijn dochter dit zou overkomen, zou ik toch graag zien dat ze thuis zou blijven.

Gisteren op de radio werd uitgelegd dat, gezien het feit dat niemand "wist" dat ze zwanger was, er eerst onderzocht moet worden of ze wel een stabiele thuissituatie heeft, en gedurende dat onderzoek is ze dus niet thuis.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 mar 2011 14:48

Ik begreep dat het een Antiliaans meisje betrof die nog maar een paar maanden in Nederland bij haar vader woont. Dat maakt het verhaal toch wel weer wat anders. Niet dat ik het daarmee goed praat, voordat mensen dat denken :wink:

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 30 mar 2011 15:37

TheKeimpe schreef:Biologie als wetenschap, of biologie als leer van het leven? :wink:

Wat is het verschil??
*onderschrift verwijderd door moderator*

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 30 mar 2011 15:41

haring schreef:
TheKeimpe schreef:Biologie als wetenschap, of biologie als leer van het leven? :wink:

Wat is het verschil??

Wel, biologie als wetenschap wil niet weten van een schepping...
Als biologie de leer van het leven is, is de schepping helemaal niet uitgesloten...

Maar ik moet je eerlijk zeggen dat mijn associaties die ik bij de posting had mij nu niet meer helder voor de geest staan, het was al een poosje geleden. (Om precies te zijn bijna 4 weken, en daartussen heb ik een nogal turbulente tijd (maar wel geweldig!) gehad)

Riska

Berichtdoor Riska » 30 mar 2011 15:42

ajl schreef:Ik begreep dat het een Antiliaans meisje betrof die nog maar een paar maanden in Nederland bij haar vader woont. Dat maakt het verhaal toch wel weer wat anders. Niet dat ik het daarmee goed praat, voordat mensen dat denken :wink:

Waarom noem je het dan? Er gaan inmiddels de wildste verhalen rond.
Maar feit is, dat het een traumatische ervaring is voor een kind van 12. En waar ze vandaan komt doet er niet toe.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 30 mar 2011 15:48

TheKeimpe schreef:
haring schreef:

Wat is het verschil??

Wel, biologie als wetenschap wil niet weten van een schepping...

Dat er een schepping heeft plaatsgevonden gaat in tegen de observaties die men in de biologie doet. Een schepper is uiteraard niet te bevestigen of te ontkrachten, hoogstens kan je zeggen, achter de evolutie zit een sturende kracht.

Als biologie de leer van het leven is, is de schepping helemaal niet uitgesloten...

Maar ik moet je eerlijk zeggen dat mijn associaties die ik bij de posting had mij nu niet meer helder voor de geest staan, het was al een poosje geleden. (Om precies te zijn bijna 4 weken, en daartussen heb ik een nogal turbulente tijd (maar wel geweldig!) gehad)

Het is ook niet helemaal uitgesloten dat eenhoorntjes niet bestaan of kabouters. Maar dat maakt het nog niet aannemelijk. In de wetenschap is geen plaats voor een schepper omdat deze niet te bevestigen of te ontkrachten valt. Wel is een plotselinge schepping uitgesloten (beyond reasonable doubt) omdat alle feiten op een langzame ontwikkeling duiden (evolutie).

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 30 mar 2011 15:53

Galateia schreef:Ja, dit is echt bizar nieuws. Ik moest echt even met mijn ogen knipperen. En dan niet eens zozeer, omdat het om een meisje van 12 gaat (dat is natuurlijk verschrikkelijk, maar ja, biologisch gezien wel mogelijk en je weet nooit wat jonge meisjes doen - of wat er met hen wordt gedaan), maar wel omdat niemand wist, dat ze zwanger was. Sjonge. Waar zat die baby dan? Zelf heeft ze dus ook niks in de gaten gehad. :shock:

Dat kan, alleen komt dit heel weinig voor.

http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... t-zwanger/

Ik hoop heel erg voor zowel dit meisje als de baby, dat de baby ontstaan is doordat het meisje vrijwillige seks had met een jongen. En dat ze uit een gezin komt, waar ze beiden veilig kunnen opgroeien.

Dat hoop ik ook, alleen ik vrees het ergste :?

Riska

Berichtdoor Riska » 30 mar 2011 16:14

Haring schreef:Dat hoop ik ook, alleen ik vrees het ergste :?

Inderdaad... ik ook

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 mar 2011 16:22

Of jeugdzorg haar nu wel of niet terecht uit huis haalt, haar THUIS is ze kwijt ! Hebben jullie nog iets van een moeder gehoord in dit verhaal ? Ik hoorde alleen over vader en broers..... ja dan word ik bang, ik hoop dat het niet waar is.
In 1933 is er trouwens een nog jonger meisje bevallen, hoorde ik in het nieuws. Zij had een bepaalde ziekte, waardoor ze ouder was dan ze eigenlijk moest zijn. :?

Riska

Berichtdoor Riska » 30 mar 2011 16:48

Ik vrees dat er geen sprake was van een thuis.

Overigens is er nu weer een bericht dat een driejarige zondag door ouders is doodgeslagen.
Je wordt er compleet zie van, dat kinderen niet veilig zijn, dat er mensen zijn die met hun poten aan kinderen komen...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 mar 2011 16:52

Riska schreef:Ik vrees dat er geen sprake was van een thuis.

Overigens is er nu weer een bericht dat een driejarige zondag door ouders is doodgeslagen.
Je wordt er compleet zie van, dat kinderen niet veilig zijn, dat er mensen zijn die met hun poten aan kinderen komen...

Wat er voor thuis zou moeten doorgaan dan.
Een ieder die met zn "poten" aan kinderen zit, hoe dan ook, moet wat mij betreft streng gestraft worden. Soms lees je dingen dat je denkt: dit kan niet waar zijn :shock: Een vader die zijn peutertje in en uit een toiletpot jonast, omdat ze niet luistert.
Of keer op keer achter hetzelfde bordje warm eten zet, omdat het leeg MOET.
Als ik met zo'n vent getrouwd zou zijn, ik weet niet wat ik zou doen. Van mn kinderen blijf je af, of je de vader nu bent of niet.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 mar 2011 17:00

Er worden nu allerlei aannames gedaan en schuldigen aangewezen. Wellicht is het verstandiger om eens af te wachten wat er uit de onderzoeken komt voordat er mensen gelyncht worden.
Je hoeft niet overal gelijk een mening over te hebben.

Terug naar “Archief”