Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2008 10:04

Dat een grens niet zo onverstandig is, blijkt wel uit het feit dat er heel veel mensen afhaken als de eerste 900 euro (voor de voorlichtingsbijeenkomsten) betaald moet worden. Zo filter je in elk geval de mensen die serieus zijn.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 apr 2008 15:13

Beetje vreemde vraag, maar waar haal je dan al dat geld vandaan? Als ik het goed begrijp ben je ongeveer 20.000 euro kwijt vanaf begin tot het kindje er is. Ik zou het nooit bij elkaar gespaard krijgen, of ligt dit echt aan mij??

Als het te persoonlijk is dan hoeft er niet op gereageerd te worden hoor!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 15:14

Dat bedrag zal wel ongeveer kloppen ja. En tja, dat bedrag spaar je bij elkaar. Hoe zou je er anders aan moeten komen?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2008 15:15

kwestie van sparen denk ik en sommige dingen laten voor je kindje

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 15:25

Ja, het is natuurlijk wel een enorm bedrag, maar je hebt dan ook wel een aantal jaar om dat bij elkaar te sparen. Het duurt immers jaren voordat je het kindje daadwerkelijk hebt.

Wij hebben al sinds we dat plan hadden geld gespaard. Ondertussen wel gewoon huis gekocht, verbouwd, verre reizen gemaakt. Maar wel altijd iets gespaard. En keihard gewerkt. Ik heb al die jaren van mijn studie een baan van 50-70% erbij gehad om en onze levensstijl te bekostigen (verre reizen zijn natuurlijk niet noodzakelijk, een huis kopen en verbouwen natuurlijk ook niet altijd) en om flink te sparen. Zo hebben we ondanks alles wat we gedaan hebben toch al iets van 17.000 euro kunnen sparen in een paar jaar tijd.

Na de zomervakantie ga ik fulltime werken. Nou, dan werken we allebei fulltime, zonder dat we ons leven echt veranderen (in plaats van studeren, werk ik dan) en dan willen we 1000 euro per maand sparen. Als je dan bedenkt dat het nog wel een paar jaar kan duren, dan leven we zo dus nog een paar jaar kinderloos verder.

En dan hebben we - hopelijk, want je weet nooit of er een raam uit je huis valt, of je dak gaat lekken, of welk ander groot onderhoud je moet doen - dus geld om na de eerste adoptieprocedure er nog eentje te doen. Want ik zou namelijk niet weten hoe we, wanneer er eenmaal kinderen zijn, dat geld zouden moeten sparen. Want dan wordt er alleen gewerkt om rond te komen, sparen zal er dan wel niet meer in zitten.

Maar ja, je weet nooit wat er gebeurt, maar ik heb er best wel vertrouwen in (zou ik dat niet hebben dan werd ik knettergek!).

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 apr 2008 15:26

Oke, duidelijk dat je er voor spaart. Maar als ik naar onze situatie kijk (geen adoptieplannen hoor) dan zou het echt lang duren voordat we dat bij elkaar hebben! Maar het gaat natuurlijk niet snel, dus wat dat betreft zit er ook nog ruimte in. Toch lastig, zo kan lang niet iedereen een kindje adopteren dus?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2008 15:29

Wat al gezegd is: kwestie van sparen. Heel hard sparen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 15:30

Nee, lang niet iedereen kan een kindje adopteren. Want om al dat geld te sparen, moet je toch allebei flink gaan werken. En als er al kinderen zijn en 1 van beiden werkt niet, of je werkt beiden parttime, ja dan zou ik het ook niet weten.

Vandaar dat we dus NU al sparen voor een eventuele tweede procedure. Want stel nou dat we nog een kind/kindjes willen na de eerste, dan weet ik dus echt niet hoe we dat moeten sparen. Dus werken we daar nu alvast voor en de komende jaren :mrgreen:

Klinkt allemaal als veel geld, maar het doet me niks en daar ben ik dankbaar voor (sommige mensen beginnen meteen te zeggen wat je met al dat geld zou kunnen doen/kopen/etc... en daar ben ik volledig gevoelloos voor, joepie) :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2008 15:31

ik denk als je daar echt voor kiest dan neem je wel 3 banen om het geld bij elkaar te krijgen daar doe je volgens mij gewoon ALLES voor.
Al verdient de een meer dan de ander

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 15:35

Ja, dat klopt, liefie, dat doe je dan! En ik denk ook niet dat wij komende jaren van die verre reizen gaan maken die we de laatste tijd hebben gemaakt.

Los van de nodige verbouwingen en onderhoud aan ons huis geven we ook niet echt om spullen ofzo. Dus hier geen dure auto, geen dure platte tv, geluidsinstallatie, dure kleding, etc. We leven en sparen er gewoon heel bewust.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 apr 2008 15:41

Ik begrijp dat je er dan helemaal voor gaat!! Ik geef zelf ook niet zoveel om geld. Hebben net alles uitgegeven voor ons huis en huwelijk en kunnen dus weer opnieuw beginnen. Door prive-omstandigheden heeft mijn man niet kunnen sparen, vandaar dat alles zogoed als op was. Maar geen moment spijt van, we beginnen weer opnieuw. Vind dit zeer interessant om te volgen allemaal! Heb me er nooit zo in verdiept eigenlijk.

Spannend!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 15:43

Wij zijn ook in de min begonnen, hoor 8) :mrgreen:

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 apr 2008 15:52

Dat kan ook bijna niet anders geloof ik. Toch was het wel even slikken, maar achteraf geen spijt.

Terug naar het onderwerp: ik blijf meeleven! Worden jullie nooit moedeloos van het wachten? Galateia: hoe lang zijn jullie al bezig?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 15:55

Moedeloos? Uhm, eerst niet. Dat was voor de verplichte voorlichtingscursus. Toen leefden we gewoon toe naar de cursus. En dat is dan al groots genoeg en houdt je wel bezig. Maar ja, die is voorbij. En pas sinds die laatste cursusmiddag word ik er moedeloos van. Want nu zijn we er zo mee bezig geweest, dat ik het zat ben :mrgreen:

Maar je hebt geen keuze. Dus moet je gewoon wachten. We wachten nu op de raad van de kinderbescherming voor het gezinsonderzoek. We hebben ons halverwege 2006 aangemeld bij het ministerie van jusititie. Dus we zijn nog niet eens 2 jaar onderweg. Dus om NU AL moedeloos te worden, pffff.... heb het zwaar gehad afgelopen week, maar langzaam zetten we de knop weer om richting wacht-modus 8)

Plannen om mezelf vast te ketenen aan het gebouw van de kinderbescherming om een snel gezinsonderzoek af te dwingen, heb ik dus maar even in de koelkast geparkeerd... :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 apr 2008 16:46

Daatje123 schreef:Worden jullie nooit moedeloos van het wachten?

Ja...nu even wel. Alles schijnt tegen te zitten op het moment. En ik weet wel dat God ons een kindje zal geven op Zijn tijd, maar ik ben het wachten zat!!! Zo, dat is me weer van het hart.

Terug naar “Archief”