Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 dec 2007 17:31

gourmetten... dat is een van de vreselijkste dingen.....

gelukkig ben ik met een familie behebt.. die daar precies eender over denkt! en me mannetje ook!!

als ik wat zou doen.. gewoon lekker soepje met een flink stuk vlees.. en heerlijk ijs..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 dec 2007 18:23

1e kerstdag gaan we bij de ouders van m'n vriend eten (iedereen neemt wat mee)
2e kerstdag eten we denk ik gewoon een lekkere maaltijd! (kalkoen oef zoiets)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 19 dec 2007 20:26

Wij gaan eerste kerstdag weer met de gansche familie (20 man ofzo) naar m'n tante toe. Gezellig bijkletsen, ook lekker eten en niet te laat weer lekker naar huis.
Tweede kerstdag lekker rustig aan doen, 's avonds waarschijnlijk gourmetten met wat vrienden van Marnix, lekker burgerlijk :P
Ik vind kerst vooral in de kerk enzo erg mooi. Familie enzo is gezellig, maar dat is buiten kerst om ook erg leuk.
Oud en nieuw vind ik wel altijd wat hebben. Terug- en vooruitkijken, gezellig feestje van maken altijd!
pobody's nerfect

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 dec 2007 21:16

Mijn zusje komt 1e kerstdag bij ons logeren, wij gaan dan s'avonds waarschijnlijk pannenkoekjes bakken. Voor 2e kerstdag maak ik ws lasagne. Lekker makkelijk.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 19 dec 2007 21:24

Op 2e Kerstdag zitten we met het hele gezin+aanhang bij ons thuis in Nijkerk. Elsbeth en ik zorgen voor het diner en onze keuze is gevallen op een "onbelievebol". Kost veel tijd, maar dan heb je ook wat speciaals :wink:

Gourmetten is één van de weinige burgelijke zaken waar ik totaal geen probleem mee heb. Lekker een stukje vlees cremeren op een pannetje. Saladetje hier, drankje daar. Zorg er wel voor dat je niet meer hoeft te rijden 8)
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 dec 2007 11:43

Ja, ik vind gourmetten ook eigenlijk hartstikke leuk! Lekkere stukjes vlees, vis en vega. Veel soorten groenten aan ministukjes. Stokbrood met heerlijke kaasjes. Fruitsalade. Sausjes. :yum:

Eerste kerstdag eten we bij m'n moeder en ze vertelde gisteren dat ze een visschotel hebben uitgezocht en besteld. Als het is zoals ze vertelde, dan gaan we ontzettend smullen! :mrgreen:

Tweede kerstdag zijn we met zijn allen bij m'n schoonouders en ik heb geen idee wat we gaan eten. Waarschijnlijk iets niet te moeilijk. Misschien nemen we allemaal wat mee en creeeren we een buffetje was al bedacht. Altijd leuk en lekker! :)

En oudejaarsdag gewoon traditioneel appelflappen bakken. Ik vind het vooral supergezellig en natuurlijk ook heel lekker. Als het er maar niet te veel zijn voor onzelf, want anders komen ze op een gegeven moment je oren uit ;) We bakken ook altijd voor alleenstaande (oudere) mensen die het zelf niet kunnen, maar ze wel graag lusten en dan brengen we schalen vol rond aan het eind van de oudejaarsdag. Dat is zo gaaf om te doen! :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 dec 2007 12:14

Wij gaan eerste kerstdag voor mijn familie koken. Een heus diner :)
Mijn man gaat sowieso verse tomatensoep en een rollade maken. De rest moeten we nog bedenken. Iemand tips? :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 dec 2007 12:21

Kreeg een kerstpakket met een kokosnoot erin. Wat moet ik daarmee?

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 20 dec 2007 12:26

Het bijltje erbij neerleggen om het vervolgens weer op te rapen. Daarmee kun je een kokosnoot kapot maken en de melk eruit halen.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 dec 2007 12:39

*Annet* schreef:Kreeg een kerstpakket met een kokosnoot erin. Wat moet ik daarmee?

Oei lekker! Zoek eens op internet naar recepten met kokosnoot! Pas op met openmaken, dat de melk niet overal heenvliegt ;) Het beste kan je een gaatje maken, de melk eruit laten lopen en dan doormidden breken. Heerlijk joh!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 dec 2007 13:07

Voor eerste kerstdag maak ik tiramisu :) Ik ben benieuwd wat mijn schoonfamilie daarvan vindt.
Voor tweede kerstdag wordt het een quiche, ik heb dan lekker de tijd om iets nieuws te proberen. Waar we eten weet ik nog niet.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 dec 2007 14:12

Wij gaan op 2e kerstdag met de fam lekker knagen. Inmiddels al een gewoonte dat iedereen wat doet... En wie niet op tijd is met opgeven, wast af :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2007 15:12

paprikameisje2 schreef:gourmetten... dat is een van de vreselijkste dingen.....

*schrapt twee iemanden*

Hoe durf je! :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 dec 2007 16:32

Optimatus schreef:

*schrapt twee iemanden*

k ga een eeuwigheid wachten tot ik eens vol ben met eten!! als e om 12 uur begint met gourmetten ben ik s nachts om 12 uur nog neit vol!! :oops:

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 20 dec 2007 16:54

paprikameisje2 schreef:
Optimatus schreef:

*schrapt twee iemanden*

k ga een eeuwigheid wachten tot ik eens vol ben met eten!! als e om 12 uur begint met gourmetten ben ik s nachts om 12 uur nog neit vol!! :oops:

Moet je ook meer pannetjes gebruiken, en ze goed voldoen. Of ondertussen veel stokbrood met salade eten :mrgreen:

Terug naar “Archief”